abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 19 augustus 2024 @ 09:11:47 #26
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_214751579
Zelfs al zou het waar zijn dan is het nog altijd beter om zinvol bezig te zijn en je eigen broek op te houden, maar als je niet over een goede arbeidsethos beschikt snap ik dat het aantrekkelijk kan zijn. Maar persoonlijk heb ik niets met dat soort uitvreters. Net zoals die lui die op de cent uitrekenen hoeveel ze moeten werken om geen toeslagen te verliezen.
Where law ends, tyrrany begins.
pi_214751625
quote:
10s.gif Op zondag 18 augustus 2024 19:30 schreef DJKoster het volgende:
*snif snif
This smells like AI
Inderdaad. Wat een raar geschreven stuk.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_214751636
quote:
2s.gif Op maandag 19 augustus 2024 09:11 schreef Gunner het volgende:
Zelfs al zou het waar zijn dan is het nog altijd beter om zinvol bezig te zijn en je eigen broek op te houden, maar als je niet over een goede arbeidsethos beschikt snap ik dat het aantrekkelijk kan zijn. Maar persoonlijk heb ik niets met dat soort uitvreters. Net zoals die lui die op de cent uitrekenen hoeveel ze moeten werken om geen toeslagen te verliezen.
Zoals al gezegd kán het niet eens waar zijn omdat je niet voor een uitkering kan kiezen. Want dan ben je verwijtbaar werkloos en krijg je geen uitkering (of op z'n minst 3 maanden geen uitkering).

Dat kan niet voldoende benadrukt worden.
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
pi_214752511
quote:
0s.gif Op zondag 18 augustus 2024 22:26 schreef Pizzakoppo het volgende:

[..]
Dit. Het is aantoonbare, klinklare onzin.
En @Uitkeringstrekker dan? Die doet exact hetzelfde,
pindazakje
pi_214752520
quote:
0s.gif Op maandag 19 augustus 2024 11:32 schreef Hyaenidae het volgende:

[..]
En @:uitkeringstrekker dan? Die doet exact hetzelfde,
Uitkeringstrekker is een opzichtige troll.
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
pi_214752541
quote:
0s.gif Op zondag 18 augustus 2024 18:07 schreef Leandra het volgende:
Als dit BS-topic dan toch heropend is, mijn posts uit de NWS FB ook maar even quoten dan:
[..]
[..]
Dus: BS topic, BS blog.
Je hebt waarschijnlijk meer tijd in deze posts gestoken dan de schrijver in het artikel.
pi_214766022
quote:
Mark’s tienerdochters, Emma en Sophie
Vernoemd naar Emma Lehmer en Sophie Germain?
pi_214773933
Fake news. 2200 bruto is meer dan 2000 netto. Daarnaast wordt hij in de bijstand aan het werk gezet omdat hij prima kan werken.
pi_214780634
quote:
0s.gif Op donderdag 22 augustus 2024 09:56 schreef Jaeger85 het volgende:
Fake news. 2200 bruto is meer dan 2000 netto. Daarnaast wordt hij in de bijstand aan het werk gezet omdat hij prima kan werken.
👍
pi_214780727
https://www.uwv.nl/particulieren/bedragen/detail/sociaal-minimum

Bijstand
Gehuwd / gelijkgestelden ¤ 98,10
Per maand.
Dat is ¤1470,00 per persoon.

Werk
Brutoloon ¤ 2.200,00
Loon Loonheffin ¤ 2.200,00
Loonheffing ¤ 107,17
Netto uitbetaling ¤ 2.092,83

Verwerkte heffingskortingen:
- algemene heffingskorting ¤ 271,66
- arbeidskorting ¤ 433,00

https://www.independer.nl(...)ruto-netto-berekenen

In het verhaal zie ik niet of zijn partner inkomen heeft.

Anyway, volgens mij is het een onzinverhaal.
Als je huidige baan te weinig betaalt, dan ga je toch op zoek naar een betere baan?

Los van dat het verhaal aan alle kanten rammelt.
pi_215151014
quote:
2s.gif Op maandag 19 augustus 2024 09:11 schreef Gunner het volgende:
In m'n studententijd kwam ik ze al tegen: studenten die t/m 8 jaar een studiebeurs kregen, dan zo lang mogelijk bijstand en dan een PhD. Wat bleek: na een aantal jaren moesten ze de beurs terug gaan betalen; dus ze verdienden zo min mogelijk om zoveel mogelijk kwijtschelding te krijgen. De calculerende burger bestond toen (en vooral toen) ook al (jaren '80).

Ik kots :r van hun mentaliteit.
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')