... en daarom moet je een motorrijbewijs hebben. Wat mij betreft wordt dat dan ook NIET aangepast in Nederland.quote:Op zaterdag 17 augustus 2024 14:32 schreef ToT het volgende:
Er zijn best geinige 125cc'tjes hoor, gewoon geinig voor de hobby of als je niet de snelweg op gaat.
Zelf heb ik liever een fatsoenlijke stevige bike, maar voor degenen die geen motorrijbewijs hebben zou dit leuk kunnen zijn.
Toch vind ik het wel wat een vreemd plan; motorrijden en autorijden is niet echt vergelijkbaar. Wat lessen voor de motor zouden wel wenselijk zijn.
Dat is een driewieler, geen motor.quote:Op zaterdag 17 augustus 2024 17:43 schreef Opzoeknaarvrienden het volgende:
Whehehehehe
*rijdt 500cc MP3 met B-rijbewijs van vóór 2013
Zoiets?quote:Op zaterdag 17 augustus 2024 16:48 schreef ToT het volgende:
Vroeger was er een 3-wielige auto die qua gewicht precies tussen een auto en een motor in zat.
Als je die een bepaald aantal jaren reed, kreeg je automatisch een autorijbewijs als je dat ding met een motorrijbewijs reed en vice versa.
quote:
Kennelijk vinden andere landen het niet gevaarlijk genoeg. Ik heb zo'n ding gereden op Gran Canaria en dat was leuk. Inderdaad trilde ik wel bijna van de enige snelweg af.quote:Op zaterdag 17 augustus 2024 13:58 schreef Hyaenidae het volgende:
Zo'n trage motor is gevaarlijker om mee te rijden op de snelweg dan een normale. Dus ik snap dan niet dat je juist dit dan wel zonder motorrijbewijs mag rijden. Schaf het motorrijbewijs dan gewoon helemaal af.
125cc wat? Bestaan er nog plof motoren?quote:Op zaterdag 17 augustus 2024 13:43 schreef Werkperd het volgende:
Vorig jaar heeft de EU een wet ingevoerd waarmee je een 125cc motorvoertuig met een autorijbewijs kunt besturen. De meeste landen hebben dit al in hun eigen land ingevoerd maar als het aankomt op onze o zo pro Brusselse Nederland dan wordt er opeens moeilijk gedaan. Zelfs in België en Duitsland mogen mensen voortaan een 125cc motor besturen met een rijbewijs B.
Waarom doet Nederland altijd zo fking moeilijk en zielig?
Vogelsquote:Op zaterdag 17 augustus 2024 15:40 schreef marc0871 het volgende:
[..]
Van mijn leven niet.
25 jaar geleden al niet. Nu nog steeds niet. Laat staan met turbo.
Die andere vogel was tenminste nog mooi.
Is die indeling echt naar motorinhoud? Dat lijkt me inderdaad niet heel zinvol meer tegenwoordig. Een classificatie naar kW zou logischer zijn.quote:Op maandag 19 augustus 2024 20:47 schreef Fox. het volgende:
125cc is in de meeste landen gewoon een brommer, een beetje motor die mee kan gaan met het verkeer is 300-500cc. Alleen in Nederland wordt ontzettend moeilijk en bureaucratisch gedaan rond voertuigen. En dan moet de blastingpot er ook nog eens gigantisch aan verdienen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |