abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator vrijdag 16 augustus 2024 @ 15:09:02 #1
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_214730787
Deel I

Enorme drukval - Nord Stream 2-leiding blijkbaar gedeeltelijk vernietigd

Er was een incident op de Russische pijpleiding in de Oostzee, zoals bevestigd door de Deense scheepvaartautoriteit. De operator Gascade spreekt van een scherpe drukval in de buis. Een ongeval wordt onwaarschijnlijk geacht. De timing van het ongeval suggereert sabotage.

Volgens de eerste berichten borrelen er bij het Deense eiland Bornholm methaanbellen uit de zee. Volgens de werkmaatschappij Nord Stream 2 hebben politie en marine al een beperkingsgebied van vijf mijl ingesteld en is het vliegverkeer onder de 1.000 meter al verboden.

De reden: de pijpleiding in de Oostzee, die nooit in gebruik is genomen, lijkt op dit moment te zijn vernietigd.

https://www.welt.de/wirts(...)a.twitter.shared.web

De druk van de Nord Stream 2 pijpleiding stort van de ene op de andere dag op mysterieuze wijze in
Duitse autoriteiten hebben 'geen duidelijkheid' als ze proberen vast te stellen of onderzeese gasleiding in Russische handen lekt.

https://www.theguardian.c(...)steriously-overnight

Gas uit de Russische Nord Stream 2-pijpleiding lekt in de Oostzee

BERLIJN/KOPENHAGEN, 26 september (Reuters) - Deense autoriteiten hebben maandag schepen gevraagd om binnen een straal van vijf zeemijl uit de buurt van het eiland Bornholm te blijven na een gaslek 's nachts uit de ter ziele gegane Nord Stream 2-pijpleiding die in Russische handen is afgevoerd naar de Oostzee.

Europese landen hebben zich verzet tegen Russische oproepen om de Nord Stream 2-pijpleiding te laten werken en beschuldigden Moskou ervan energie als wapen te gebruiken. Rusland ontkent dat en geeft het Westen de schuld van gastekorten.

Meer hier:
https://www.reuters.com/b(...)operator-2022-09-26/

Lek bij Bornholm, gedacht wordt aan sabotage:

twitter

Ook Nordstrom 1 vernietigd

twitter

twitter

Locaties van impact:
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_214730799
Duitse MP van de oppositie ( Bndnis Sahra Wagenknecht, de partij die zowel links als rechts is)
twitter
are we infinite or am I alone
pi_214730816
Ah dus, rusland verliest oorlog, rukken weer een corrupte officieel van stal, en installeert 5e collone, dit is al vaker gebeurt.
pi_214730835
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 augustus 2024 15:11 schreef crystal_meth het volgende:
Duitse MP van de oppositie ( Bndnis Sahra Wagenknecht, de partij die zowel links als rechts is)
[ x ]
Dat vond zij altijd al. Op het extreme af. Niets mocht er zo ongeveer naar Oekrane. Oekrane moest maar gaan onderhandelen.
https://x.com/SWagenknech(...)8WBeLVpSmjO3Lag&s=19

https://x.com/SWagenknech(...)eT74WFhdwptBzfA&s=19

Ik heb zo het vermoeden dat deze gebeurtenis niemand van gedachten gaat doen veranderen. En de stellingen alleen maar dieper ingenomen worden.
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_214730853
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 augustus 2024 15:03 schreef Mr.Baashaas het volgende:

[..]
:D

De hypocrisie is stuitend maar (helaas) weinig verrassend.
Nooit eerder in mijn leven waren mensen in grote getale voor en tegen elkaar zo beangstigend als in deze generatie. De haat en onredelijkheid vliegt over en weer. Ik loop toch echt al een tijdje rond en dacht dat ik de wereld begon te begrijpen maar het kan kennelijk toch steeds gekker. De achterlijkheid en massavorming van de laatste jaren is grenzeloos gebleken. En dan straks gek opkijken als de kernbommen om onze oren vliegen. Ik liep in mijn jeugd ooit mee in de vredesmarsin Den Haag tegen de plaatsing van kruisraketten . Bijna een half miljoen mensen tegen de regering VOOR vrede.
En het heeft destijds geholpen. Toen waren linkse en rechtse mensen van de oude configuratie niet blind oorlogszuchtig maar gingen gezamenlijk hand in hand de straat op om te roepen om vrede. Nu is dat compleet omgedraaid. Haat en venijn. Opgestookt door de politiek en de media

pi_214730862
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 augustus 2024 15:13 schreef Korenfok het volgende:
Ah dus, rusland verliest oorlog, rukken weer een corrupte officieel van stal, en installeert 5e collone, dit is al vaker gebeurt.
Ja of je blaast gewoon geen infrastructuur op van een bondgenoot. Scheelt een hoop potentieel gezeik enzo.
pi_214730912
twitter

Brekelmans wil niet meer terugkomen op zijn uitspraken als Kamerlid.

twitter

Nadat Paternotte de schuld al bij Rusland had gelegd is hij nu van mening dat het over feiten moet gaan en geen speculatie.
Je krijgt er gewoon de slappe lach van _O-
The further a society drifts from the truth, the more it will hate those that speak it
pi_214730918
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 augustus 2024 15:19 schreef NatteLont het volgende:

[..]
Nooit eerder in mijn leven waren mensen in grote getale voor en tegen elkaar zo beangstigend als in deze generatie. De haat en onredelijkheid vliegt over en weer. Ik loop toch echt al een tijdje rond en dacht dat ik de wereld begon te begrijpen maar het kan kennelijk toch steeds gekker. De achterlijkheid en massavorming van de laatste jaren is grenzeloos gebleken. En dan straks gek opkijken als de kernbommen om onze oren vliegen. Ik liep in mijn jeugd ooit mee in de vredesmarsin Den Haag tegen de plaatsing van kruisraketten . Bijna een half miljoen mensen tegen de regering VOOR vrede.
En het heeft destijds geholpen. Toen waren linkse en rechtse mensen van de oude configuratie niet blind oorlogszuchtig maar gingen gezamenlijk hand in hand de straat op om te roepen om vrede. Nu is dat compleet omgedraaid. Haat en venijn. Opgestookt door de politiek en de media

[ afbeelding ]
Ik ben waarschijnlijk iets jonger maar gelukkig niet jong meer inderdaad. Dit kan onmogelijk nog erg lang goed gaan.
pi_214730934
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 augustus 2024 15:25 schreef CryptoPunk het volgende:
[ x ]

[ x ]
Nadat Paternotte de schuld al bij Rusland had gelegd is hij nu van mening dat het over feiten moet gaan en geen speculatie.
Onder Karskens had de verslaggever van ON dat dus niet mogen vragen want Schoofs I is fantastisch.
pi_214730935
quote:
[ x ]

[ x ]
D66 is gewoon een kutpartij van jewelste geworden met hele enge mensen.

Sowieso is het politieke midden compleet overgenomen door figuren waarbij verstand ver te zoeken is. Het is ook niet zo gek dat de kiezer behoorlijk uitgekeken is op deze partijen.
pi_214730955
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 augustus 2024 15:16 schreef capricia het volgende:

Ik heb zo het vermoeden dat deze gebeurtenis niemand van gedachten gaat doen veranderen. En de stellingen alleen maar dieper ingenomen worden.
Maar eea is na twee jaar toch publiek gemaakt met een reden?

Die WSJ reporter zat niet zelf aan die tafel waar de alcohol rijkelijk vloeide.
pi_214730975
quote:

[..]

[ afbeelding ]
Je bent zelf schuldig aan stoken en het niet kunnen verwerken van info die tegen je vooroordelen ingaat. Mensen waar je het niet mee eens bent zijn achterlijk, oorlogszuchtig, blind enz.. in een post. Kom je nog terug op mijn post waar je Rusland propaganda ontkracht werd? Denk het niet.
pi_214730989
quote:
[ x ]

[ x ]
_O-

Own je fouten dan gewoon, fouten maken we allemaal. Dit is gewoon zo treurig dat het inderdaad hilarisch wordt.
pi_214730993
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 augustus 2024 15:26 schreef Mr.Baashaas het volgende:

[..]
Ik ben waarschijnlijk iets jonger maar gelukkig niet jong meer inderdaad. Dit kan onmogelijk nog erg lang goed gaan.
Veel mensen in Nederland hebben niet door dat juist zij zelf het slachtoffer zijn van dagelijks belazerd worden met propaganda van eigen bodem. Dat is iets wat in hun visie on-mo-ge-lijk is. En dan je kop de grond weer in.
Soms kan ik er om lachen maar dat is vaak maar tijdelijk vanwege de ernst ervan
pi_214731005
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 augustus 2024 15:29 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
D66 is gewoon een kutpartij van jewelste geworden met hele enge mensen.

Sowieso is het politieke midden compleet overgenomen door figuren waarbij verstand ver te zoeken is. Het is ook niet zo gek dat de kiezer behoorlijk uitgekeken is op deze partijen.
Brekelmans is je minister van defensie, van de VVD. Waarom sla je alleen aan op D66?
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_214731010
Precies, de VVD is minstens net zo kut als D66. De enige reden waarom ze nog niet gefuseerd zijn is omdat ze het klootjesvolk met het geheugen van max 4 jaar heen en weer willen laten lopen.
“My soul is impatient with itself, as with a bothersome child; its restlessness keeps growing and is forever the same. Everything interests me, but nothing holds me.” ― Fernando Pessoa
pi_214731020
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 augustus 2024 15:34 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
Kom je nog terug op mijn post waar je Rusland propaganda ontkracht werd? Denk het niet.
Nee want het is geen Rusland propaganda
pi_214731040
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 augustus 2024 15:40 schreef NatteLont het volgende:

[..]
Nee want het is geen Rusland propaganda
Selectieve quote en zelfs dan nog te schijterig om op je minimale quote in te gaan. En dan hoog van de toren over de huidige generatie en massa durven blazen. Om jezelf eens selectief te quoten.
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 augustus 2024 15:35 schreef NatteLont het volgende:

[..]
Veel mensen in Nederland hebben niet door dat juist zij zelf het slachtoffer zijn van dagelijks belazerd worden met propaganda. Dat is iets wat in hun visie on-mo-ge-lijk is. En dan je kop de grond weer in.
Met een half zinnetje weg ben ik het helemaal met je eens.
pi_214731041
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 augustus 2024 15:35 schreef NatteLont het volgende:

[..]
Veel mensen in Nederland hebben niet door dat juist zij zelf het slachtoffer zijn van dagelijks belazerd worden met propaganda van eigen bodem. Dat is iets wat in hun visie on-mo-ge-lijk is. En dan je kop de grond weer in.
We zijn hier in het westen uiteraard veel beter af maar zeker niet immuun voor dergelijke invloeden. Je daar bewust van zijn is al een hele stap voor de meesten.
pi_214731145
Waarom duurt 't 2,5 jaar voordat we officieel te horen krijgen dat Amerika er achter zat?

twitter
pi_214731155
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 augustus 2024 16:01 schreef Nober het volgende:
Waarom duurt 't 2,5 jaar voordat we officieel te horen krijgen dat Amerika er achter zat?

[ x ]
Het gaat om Europese politici. Die vallen over het algemeen onder drie categorien als de VS ergens bij betrokken is: ze waren voorstander van, kijken de andere kant op als hun criminele broodheer oorlogsmisdaden of belangrijke infrastructuur vernietigd of helpen een handje mee als het gaat om de doelstellingen op het terrein van internationale politiek van Washington D.C. (hegemonie).
pi_214731197
quote:

[..]
Nooit eerder in mijn leven waren mensen in grote getale voor en tegen elkaar zo beangstigend als in deze generatie.
Mja, de koude oorlog was een stuk angstiger dan nu.

quote:
De haat en onredelijkheid vliegt over en weer.
De zegen van social media.
Maar meer is het ook niet.

quote:
Ik loop toch echt al een tijdje rond en dacht dat ik de wereld begon te begrijpen maar het kan kennelijk toch steeds gekker. De achterlijkheid en massavorming van de laatste jaren is grenzeloos gebleken. En dan straks gek opkijken als de kernbommen om onze oren vliegen.
Er is geen enkele reden waarom die om onze oren gaan vliegen.

quote:
Ik liep in mijn jeugd ooit mee in de vredesmarsin Den Haag tegen de plaatsing van kruisraketten . Bijna een half miljoen mensen tegen de regering VOOR vrede.
Ja, omdat toen die dreiging een stuk reler was.

quote:
En het heeft destijds geholpen.
(Kuch)Volkel(Kuch)

quote:
Toen waren linkse en rechtse mensen van de oude configuratie niet blind oorlogszuchtig maar gingen gezamenlijk hand in hand de straat op om te roepen om vrede. Nu is dat compleet omgedraaid. Haat en venijn. Opgestookt door de politiek en de media

Nah, er is nu niet meer haat richting Rusland als tijdens de koude oorlog richting de Sovjet Unie.

De beschikbaarheid van informatie is veel groter, en communicatie met vreemden via fora als deze ook.

Maar hoe wij hier lullen met elkaar en op andere plaatsen maakt niet dat we daarvoor riskeren dat er kernbommen om de oren gaan vliegen.
pi_214731204
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 augustus 2024 15:45 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
Selectieve quote en zelfs dan nog te schijterig om op je minimale quote in te gaan. En dan hoog van de toren over de huidige generatie en massa durven blazen. Om jezelf eens selectief te quoten.
[..]
Met een half zinnetje weg ben ik het helemaal met je eens.
Ja de huidige generatie is behoorlijk vatbaar voor massavorming. En ja ik ben het in veel gevallen met mezelf eens. Niet met wat mij al dan niet allemaal wordt wijsgemaakt via het dagelijkse nieuws. Verder denk ik in stilte over andere meningen na en desgewenst zal ik mij verontschuldigen voor mijn fout en stel ik die dan bij. Dat komt steeds minder vaak voor overigens.

[ Bericht 0% gewijzigd door NatteLont op 16-08-2024 16:23:15 ]
pi_214731298
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 augustus 2024 16:12 schreef NatteLont het volgende:

[..]
Ja de huidige generatie is behoorlijk vatbaar voor massavorming. En ja ik ben het in veel gevallen met mezelf eens. Niet met wat mij al dan niet allemaal wordt wijsgemaakt via het dagelijkse nieuws. Verder denk ik in stilte over andere meningen na en desgewenst zal ik mij verontschuldigen voor mijn fout en stel ik die dan bij. Dat komt steeds minder vaak voor overigens.

[ afbeelding ]
Stoer hoor. Kun je na al die zelfreflectie uitleggen waarom D66 een stel oorlogshitsers zijn zonder tegelijkertijd te bewijzen dat je in de Russische fabeltjesfuik zit?
pi_214731368
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 augustus 2024 16:26 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
Stoer hoor. Kun je na al die zelfreflectie uitleggen waarom D66 een stel oorlogshitsers zijn zonder tegelijkertijd te bewijzen dat je in de Russische fabeltjesfuik zit?
Ik denk dat je mij met een andere user verward. Ik heb wel Sjoerd Sjoersma genoemd ergens. Oorlogshitsers zijn overigens niet beperkt tot D66. Bij Groen Links is men er ook niet vies van. Bewijzen dat ik niet in een Russische fabeltjesfuik zit is het omdraaien van de bewijslast en een belachelijke manier van discussiren. Daar ga ik mijn tijd echt niet aan besteden. Bewijs jij eerst maar eens dat ik in een (haha) Russische fabeltjesfuik (?) zou zitten. Ik ben benieuwd naar een dergelijke volgens mij redelijk bizarre gedachtenkronkel.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')