Waar haal ik dan Hitler als eerste aan? Jij mengt je in een discussie door mijn reactie op die Sick Fucker te quoten.quote:Op vrijdag 16 augustus 2024 21:36 schreef NatteLont het volgende:
[..]
Ach ja ik lette niet op de afzender quote.
Het eerste deel zat ik goed.
Daar ging het me om.
Ik ben wel klaar hier na 6 uur bijhouden.
Het zullen de uren zijn. Fijne avond
Ik meng mij nergens in een discussie. Je quote mij hier.quote:Op vrijdag 16 augustus 2024 21:38 schreef The-BFG het volgende:
[..]
Waar haal ik dan Hitler als eerste aan? Jij mengt je in een discussie door mijn reactie op die Sick Fucker te quoten.
Nee. Want er viel nergens naar te wijzenquote:Op vrijdag 16 augustus 2024 21:38 schreef ExTec het volgende:
[..]
Niet alsof mensen je er tig keer... op gewezen hebben ofzo.
quote:Op vrijdag 16 augustus 2024 21:44 schreef NatteLont het volgende:
[..]
Nee. Want er viel nergens naar te wijzen
quote:Op vrijdag 16 augustus 2024 21:36 schreef NatteLont het volgende:
[..]
Ach ja ik lette niet op de afzender quote.
quote:Op vrijdag 16 augustus 2024 21:37 schreef NatteLont het volgende:
[..]
Haha klopt. Dat was erg slordig. Geef ik toe.
Niet om weer online onenigheid te starten, maar: ik vind die 'whataboutism'-opmerking vaak jammer voor de discussie. Vergelijkingen kunnen gewoon relevant zijn in het grote geheel. Door dat slechts af te doen als 'whataboutism' en 'daar gast het nu niet over' maak je de argumentatie mijns inziens te simpel. Het gaat niet uitsluitend om wat er nu gebeurt, maar ook om de acties van alle partijen uit het (recente) verleden waardoor de huidige verhoudingen zijn ontstaan.quote:Op vrijdag 16 augustus 2024 20:59 schreef Wantie het volgende:
[..]
Je begint opeens over wat een ander land wel niet allemaal heeft gedaan.
Dat is whatsboutism.
Ik kom met geen enkele whatsboutism.
Het ding is alleen: wij zijn geen Amerika, daarnaast zijn volgens mij de meesten hier behoorlijk kritisch op de geschiedenis van Amerika.quote:Op vrijdag 16 augustus 2024 21:48 schreef Repentless het volgende:
[..]
Niet om weer online onenigheid te starten, maar: ik vind die 'whataboutism'-opmerking vaak jammer voor de discussie. Vergelijkingen kunnen gewoon relevant zijn in het grote geheel. Door dat slechts af te doen als 'whataboutism' en 'daar gast het nu niet over' maak je de argumentatie mijns inziens te simpel. Het gaat niet uitsluitend om wat er nu gebeurt, maar ook om de acties van alle partijen uit het (recente) verleden waardoor de huidige verhoudingen zijn ontstaan.
Het gaat in dit geval namelijk om partijen die elkaar doorlopend rechtstreeks van misdaden beschuldigen. De huidige beschuldigende partij (het Westen/de VS) is deze eeuw ook verschillende soevereine landen binnengevallen, met honderdduizenden, zo niet miljoenen burgerdoden tot gevolg. Dan is het vrij relevant om dat in ogenschouw te nemen, wanneer diezelfde partij nu het standpunt "het is illegaal om andere landen binnen te vallen en burgerslachtoffers te veroorzaken" inneemt. Dan kun je inderdaad zeggen "ja, maar daar gaat het nu niet over", maar dat is niet erg reëel.
Zeg je in deze discussie iets als "tja, Kenia is in 2011 ook Somalië binnengevallen" om een of ander punt te maken, dan heb ik alle begrip voor de opmerking 'whataboutism'. Dat conflict staat hier namelijk volledig los van en die landen zijn ook totaal geen partij m.b.t. de oorlog in Oekraïne. Maar dit ligt volledig anders, ook historisch gezien.
We hebben wel directe steun verleend aan die oorlogen.quote:Op vrijdag 16 augustus 2024 21:55 schreef Zwoerd het volgende:
[..]
Het ding is alleen: wij zijn geen Amerika, daarnaast zijn volgens mij de meesten hier behoorlijk kritisch op de geschiedenis van Amerika.
Heb het idee dat je hier al in dit topic hebt gepost vóórdat je een account hebt aangemaakt, kan dat?quote:Op vrijdag 16 augustus 2024 20:28 schreef EmptyBox het volgende:
[..]
Ik bedoelde natuurlijk dat links iedereen waar ze het niet mee eens zijn consequent hitler noemen of poetin lover of Trumpie. En meer weten jullie niet. Overigens is de Weimar het bestuderen waard. Dacht je dat Hitler van de een op de andere dag een enorme gek werd?
Ja ik verontschuldig mij inderdaad om die latere mis-quote. Niet om de eerste van twee uur geledenquote:
In feite wèl.quote:Op vrijdag 16 augustus 2024 20:06 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Dat volgt daar helemaal niet uit, eersteklas logica.
ja die indianen hequote:Op vrijdag 16 augustus 2024 21:55 schreef Zwoerd het volgende:
[..]
Het ding is alleen: wij zijn geen Amerika, daarnaast zijn volgens mij de meesten hier behoorlijk kritisch op de geschiedenis van Amerika.
poetin moet weg anders kan er geen vervolg zijnquote:Op vrijdag 16 augustus 2024 22:08 schreef Wantie het volgende:
[..]
In feite wèl.
Je geeft aan dat er voor Poetin consequenties zijn als hij uit Oekraïne weg gaat.
Met andere woorden, Oekraïne moet bloeden om Poetin te sparen..
De oorlog gestart door Rusland verdedigen met 'jamaar Amerika heeft ook oorlogen gestart in het verleden ' of iets dergelijks, dat vind ik whatsboutism.quote:Op vrijdag 16 augustus 2024 21:48 schreef Repentless het volgende:
[..]
Niet om weer online onenigheid te starten, maar: ik vind die 'whataboutism'-opmerking vaak jammer voor de discussie. Vergelijkingen kunnen gewoon relevant zijn in het grote geheel. Door dat slechts af te doen als 'whataboutism' en 'daar gast het nu niet over' maak je de argumentatie mijns inziens te simpel. Het gaat niet uitsluitend om wat er nu gebeurt, maar ook om de acties van alle partijen uit het (recente) verleden waardoor de huidige verhoudingen zijn ontstaan.
Het gaat in dit geval namelijk om partijen die elkaar doorlopend rechtstreeks van misdaden beschuldigen. De huidige beschuldigende partij (het Westen/de VS) is deze eeuw ook verschillende soevereine landen binnengevallen, met honderdduizenden, zo niet miljoenen burgerdoden tot gevolg. Dan is het vrij relevant om dat in ogenschouw te nemen, wanneer diezelfde partij nu het standpunt "het is illegaal om andere landen binnen te vallen en burgerslachtoffers te veroorzaken" inneemt. Dan kun je inderdaad zeggen "ja, maar daar gaat het nu niet over", maar dat is niet erg reëel.
Zeg je in deze discussie iets als "tja, Kenia is in 2011 ook Somalië binnengevallen" om een of ander punt te maken, dan heb ik alle begrip voor de opmerking 'whataboutism'. Dat conflict staat hier namelijk volledig los van en die landen zijn ook totaal geen partij m.b.t. de oorlog in Oekraïne. Maar dit ligt volledig anders, ook historisch gezien.
Is-ought fallacy chef.quote:Op vrijdag 16 augustus 2024 22:08 schreef Wantie het volgende:
[..]
In feite wèl.
Je geeft aan dat er voor Poetin consequenties zijn als hij uit Oekraïne weg gaat.
Met andere woorden, Oekraïne moet bloeden om Poetin te sparen..
Doet er niet toe.quote:
Maar dat is zo sneu voor Poetin...quote:Op vrijdag 16 augustus 2024 22:12 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
poetin moet weg anders kan er geen vervolg zijn
Gastquote:
Je komt daar zelf mee.quote:Op vrijdag 16 augustus 2024 22:25 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Gast
Dit is nou precies waarom je geen discussie kan voeren met mensen zoals jij. Ik wijs je op een drogreden.
Ja, dat kun je vinden. Het is echter wat onrealistisch om te doen alsof dat overal compleet los van staat en er geen enkele relvantie of link is m.b.t. je stellingname in dit conflict.quote:Op vrijdag 16 augustus 2024 22:17 schreef Wantie het volgende:
[..]
De oorlog gestart door Rusland verdedigen met 'jamaar Amerika heeft ook oorlogen gestart in het verleden ' of iets dergelijks, dat vind ik whatsboutism.
Dat rechtvaardigt niet wat Rusland nu in Oekraïne doet.
Ik spreek vanuit mijn eigen stellingname.quote:Op vrijdag 16 augustus 2024 22:34 schreef Repentless het volgende:
[..]
Ja, dat kun je vinden. Het is echter wat onrealistisch om te doen alsof dat overal compleet los van staat en er geen enkele relvantie of link is m.b.t. je stellingname in dit conflict.
Het gaat ook niet om verdedigen of rechtvaardigen. Het gaat om hoeveel recht van spreken je hebt om iets te veroordelen, gezien je eigen recente verleden en gebruikelijke modus operandi. Wij reageren ook smalend of zelfs met enig hoongelach wanneer Rusland of bijvoorbeeld China onze invasies/interventies internationaal veroordeelt, onder het mom van "look who's talking". En terecht overigens.
Ongehoord Nederland, soort NSB-tv.quote:Op vrijdag 16 augustus 2024 22:37 schreef Discombobulate het volgende:
[ x ]
Die Brekelmans, wat een doetje en wat beschamend.
Ook zoiets mafs.quote:Op vrijdag 16 augustus 2024 22:37 schreef Discombobulate het volgende:
[ x ]
Die Brekelmans, wat een doetje en wat beschamend.
Je gooit het nu herhaaldelijk op "goedpraten", maar dat gebeurt helemaal niet en is ook niet de reden dat het erbij betrokken wordt. Het gaat daarnaast ook niet over het handelen van uitsluitend Amerika. Wij hebben als Nederland die oorlogen gewoon actief gesteund, met mensen en materieel.quote:Op vrijdag 16 augustus 2024 22:38 schreef Wantie het volgende:
[..]
Ik spreek vanuit mijn eigen stellingname.
De opmerking 'jamaar Amerika doet het ook ' heb ik niets aan.
Het is niet zo dat ik handelen van Amerika goed keur, en dus hypocriet ben als ik Rusland veroordeel.
Ik vind het ook een rare manier om de invasie daarmee goed te praten.
Poetin had geen enkel recht om Oekraïene aan te vallen.
nederland moet zich veel beter gaan voorbereiden op oorlog met rusland , helaasquote:Op vrijdag 16 augustus 2024 22:50 schreef Repentless het volgende:
[..]
Je gooit het nu herhaaldelijk op "goedpraten", maar dat gebeurt helemaal niet en is ook niet de reden dat het erbij betrokken wordt. Het gaat daarnaast ook niet over het handelen van uitsluitend Amerika. Wij hebben als Nederland die oorlogen gewoon actief gesteund, met mensen en materieel.
quote:Op vrijdag 16 augustus 2024 22:32 schreef Wantie het volgende:
[..]
Je komt daar zelf mee.
Jij vindt dat Oekraïne moet buigen voor Poetin, omdat die anders gezichtsverlies lijdt als hij zich terug trekt uit deze oorlog.
Dat is best absurd.
poetin moet doodquote:Op vrijdag 16 augustus 2024 22:25 schreef Wantie het volgende:
[..]
Maar dat is zo sneu voor Poetin...
Als je een kerel bent geef je gewoon toe dat je te voorbarig was met je uitspraken in plaats van je mond te houden met een kulargument. Er zijn de afgelopen periode diverse Pvv'ers het vuur aan de schenen gelegd met uit het verleden gedane uitspraken waar ze allemaal afstand van hebben gedaan. Brekelmans kan dat blijkbaar niet, een minister zonder ballen.quote:Op vrijdag 16 augustus 2024 22:39 schreef Wantie het volgende:
[..]
Ook zoiets mafs.
Alsof het een misdaad is om Rusland daarvoor aan te wijzen.
Amen.quote:Op vrijdag 16 augustus 2024 22:38 schreef Wantie het volgende:
[..]
Ik spreek vanuit mijn eigen stellingname.
De opmerking 'jamaar Amerika doet het ook ' heb ik niets aan.
Het is niet zo dat ik handelen van Amerika goed keur, en dus hypocriet ben als ik Rusland veroordeel.
Ik vind het ook een rare manier om de invasie daarmee goed te praten.
Poetin had geen enkel recht om Oekraïene aan te vallen.
Ik vind het erg bijzonder dat mensen die naar Rusland wezen ter verantwoording worden geroepen, maar mensen die naar Amerika wezen niet.quote:Op vrijdag 16 augustus 2024 22:53 schreef CryptoPunk het volgende:
[..]
Als je een kerel bent geef je gewoon toe dat je te voorbarig was met je uitspraken in plaats van je mond te houden met een kulargument. Er zijn de afgelopen periode diverse Pvv'ers het vuur aan de schenen gelegd met uit het verleden gedane uitspraken waar ze allemaal afstand van hebben gedaan. Brekelmans kan dat blijkbaar niet, een minister zonder ballen.
En wat doet dat ter zake bij deze annexatie van Oekraïne door Rusland.quote:Op vrijdag 16 augustus 2024 22:50 schreef Repentless het volgende:
[..]
Je gooit het nu herhaaldelijk op "goedpraten", maar dat gebeurt helemaal niet en is ook niet de reden dat het erbij betrokken wordt. Het gaat daarnaast ook niet over het handelen van uitsluitend Amerika. Wij hebben als Nederland die oorlogen gewoon actief gesteund, met mensen en materieel.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |