abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_214732322
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 augustus 2024 19:08 schreef Wantie het volgende:

[..]

Door je zelfhaat is het je geeneens opgevallen dat die schaarste in 2021 is ontstaan.

Klopt, die aardgas schaarste is al voor de oorlog ontstaan omdat Rusland met opzet de hoeveelheid gas naar Europa omlaag bracht. Gasbergingen werden ook niet niet gevuld.

quote:
In de zomer van 2021 werd duidelijk dat Russische gasleveranciers geen inspanningen deden om hun eigen voorraadniveaus in Europese gasbergingen aan te vullen. Ook trokken zij zich gradueel terug als aanbieder op de markt voor kortlopende gascontracten.

Dit bleek de opmaat te zijn tot de Russische inval in Oekraïne in februari 2022. De invasie leidde tot een groeiend aantal sanctiemaatregelen van de EU en de VS jegens Rusland en het Russische regime en materiële steun aan Oekraïne; wat er weer voor zorgde dat Russische gasleveranciers voor het eerst in de geschiedenis contractbreuk pleegden op hun langetermijn-leveringsovereenkomsten met Europese landen en energiebedrijven door leveringen te reduceren en zelfs te staken.
pi_214732331
Rusland:

Verliest; troepen, geld (inkomsten gaswinsten), macht, grondgebied, een bufferzone...

Amerika:

* Nieuwe militaire basissen zoals die in Polen (en straks niet onwaarschijnlijk langs de Russisch-Oekraïnse grens)
* Wint vazalstaten in de vorm van nieuwe NATO-leden (wederom meer troepen aan de Russische grens)
* Voorkomt een Euraziatisch Rijk (een met Rusland verenigd Europa is een nachtmerrie)
* Verkoopt/dumpt oud-defensiemateriaal
* Mag van de eigen bevolking het MiC weer dik spekken
* Krijgt gigantische defensie-orders vanuit Europa
* Kan zijn nieuwe speeltjes testen op het slagveld
* Kan zijn gas slijten;
* Verhoogde afhankelijkheid Europa qua energie (DL)
* Verliest alleen Oekraïnse troepen
* Mag Oekraïne heropbouwen
* Zal op dat punt een goeddeel van de grondstoffen beheren (plukken, pakken, verkopen)
“My soul is impatient with itself, as with a bothersome child; its restlessness keeps growing and is forever the same. Everything interests me, but nothing holds me.” ― Fernando Pessoa
pi_214732337
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 augustus 2024 19:06 schreef EmptyBox het volgende:

[..]
Oostelijke delen van oekraine voelen zich veiliger met Rusland. Ze smeekten er al veel langer om maar Rusland hield dit altijd af.
[..]
Is dat werkelijk je excuus?
Dat Rusland half Donbas mag plat bombarderen omdat de bevolking daar om vroeg?

quote:
Rechtse mensen houden zich enkelt bezig met geld verdienen en lekker leven en wijntjes proeven enzo. Zou ik ook wel willen. Linkse mrnsen fikken hele wijken af en kennen het verschil nieteens tussen een man en een vrouw. Wie is er dan debieler?
Die tekst
pi_214732349
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 augustus 2024 19:08 schreef Wantie het volgende:

[..]
Geen zelfhaat, maar vervolgens het westen van alles de schuld geven.

In 2 zinnen spreek je jezelf tegen..
[..]
Door je zelfhaat is het je geeneens opgevallen dat die schaarste in 2021 is ontstaan.

Pak je kalender erbij en zoek op wanneer Rusland Oekraïne is binnen gevallen..
[..]
Precies, zelfhaat.
Verblindende zelfhaat.

Alles is de schuld van Amerika.
De markten kijken ook naar het nieuws. Wat zouden ze gedacht hebben door al die Russofobe berichtgeving tussen 2008 en 2024?
pi_214732372
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 augustus 2024 19:12 schreef Akathisia het volgende:
Rusland:

Verliest; troepen, geld, macht, grondgebied, een bufferzone...
Troepen? Dan moeten ze Oekraïne niet binnenvallen.
Geld? Dan moeten ze Oekraïne niet binnenvallen.
Macht? Tsja, het ooit zo grote 2e leger van de wereld blijkt één grote corrupte, achterstallige bende te zijn.
Grondgebied? Duizend vierkante kilometer sinds 2 weken, de moeite niet waard.
Bufferzone? Ze vallen zelf Oekraïne binnen, logisch dat je dan geen bufferzone meer hebt.

quote:
Amerika:

* Nieuwe militaire basissen zoals die in Polen (en straks niet onwaarschijnlijk langs de Russisch-Oekraïnse grens)
Als Rusland geen moeite deed om Oekraïne in te lijven was dat niet nodig.

quote:
* Wint vazalstaten in de vorm van nieuwe NATO-leden (wederom meer troepen aan de Russische grens)
Als Rusland niet Oekraïne was binnengevallen, zaten Zweden en Finland nu niet in de NAVO.
Die landen hebben dat jaren afgehouden tot de dreiging van Rusland toenam.

quote:
* Voorkomt een Euraziatisch Rijk (een met Rusland verenigd Europa is een nachtmerrie)
Nou, dat verenigen met Rusland was na de inval in Oekraïne al snel uit de deur.

quote:
[/quote]

Tsja, Oekraïne kan zich niet tegen Rusland verdedigen met tennisrackets.

quote:
* Kan zijn gas slijten;
* Zal op dat punt een goeddeel van de grondstoffen beheren (plukken, pakken, verkopen)
Enzovoort, enzovoor.

Ik lees allemaal punten die Rusland aan zichzelf heeft te danken door Oekraïne binnen te vallen.
pi_214732381
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 augustus 2024 19:12 schreef Akathisia het volgende:
Rusland:

Verliest; troepen, geld (inkomsten gaswinsten), macht, grondgebied, een bufferzone...

Amerika:

* Kan zijn gas slijten;
* Verliest alleen Oekraïnse troepen
En dat keurt het vermoorden van Oekraïense burgers goed ^O^

Je houdt het niet voor mogelijk, maar er zijn dus mensen die dat echt vinden in Nederland.
pi_214732382
Het is geen nieuws dat de Oekraïners de pijpleidingen hebben opgeblazen. Het is de reactie van Duitsland dat het al lang vergeten onderwerp weer zeer tijdelijk doet opleven. Het grote publiek vergeet het met een beetje stilte binnen 3/4 weken tot de volgende sleaze & dirty weer in het nieuws is en dan gaan we als gieren daar allemaal weer op af. Een soort ramptoeristen. Ik denk dat dit uiteindelijk rustig zal worden begraven. Noch Duitsland, noch Oekraïne willen immers met de vingers gaan wijzen. Een rustig proces, misschien zelfs een lichte straf. Klaar is Kees.
pi_214732383
.

[ Bericht 99% gewijzigd door Akathisia op 16-08-2024 19:27:30 ]
“My soul is impatient with itself, as with a bothersome child; its restlessness keeps growing and is forever the same. Everything interests me, but nothing holds me.” ― Fernando Pessoa
pi_214732385
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 augustus 2024 19:18 schreef Wantie het volgende:

[..]

Je houdt het niet voor mogelijk, maar er zijn dus mensen die dat echt vinden in Nederland.
Nee, ik bevestig alleen maar dat Amerika het veel slimmer heeft gespeeld.
pi_214732388
@Akathisia. En wat mischien erger is. Is dat al die kneuzen die denken dat ze voor de oekraine zijn. Want slava oekraine en democratie enzo. Terwijl ze juichen voor meer oorlog en geweld waar zeker al enkele honderdduizenden oekrainers voor zijn gestorven aan het front. De verhouding rus-ua militair die sterft is ongeveer 1-5. Dit laat zien dat links niet kan nadenken behalve de (kapitalistische militaire) propaganda napraten.
pi_214732392
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 augustus 2024 19:14 schreef EmptyBox het volgende:

[..]
De markten kijken ook naar het nieuws. Wat zouden ze gedacht hebben door al die Russofobe berichtgeving tussen 2008 en 2024?
Nou, dat er hoop aanstellerij is van de Russofonen.
pi_214732395
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 augustus 2024 19:19 schreef Akathisia het volgende:

[..]
Nee, ik bevestig alleen maar dat Amerika het veel slimmer heeft gespeeld.
Nee, dat bevestig je niet.
pi_214732401
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 augustus 2024 19:19 schreef EmptyBox het volgende:
@:Akathisia. En wat mischien erger is. Is dat al die kneuzen die denken dat ze voor de oekraine zijn. Want slava oekraine en democratie enzo. Terwijl ze juichen voor meer oorlog en geweld waar zeker al enkele honderdduizenden oekrainers voor zijn gestorven aan het front. De verhouding rus-ua militair die sterft is ongeveer 1-5. Dit laat zien dat links niet kan nadenken behalve de (kapitalistische militaire) propaganda napraten.
Je verwisselde de 5 en de 1.
pi_214732422
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 augustus 2024 19:03 schreef Wantie het volgende:

[..]
Tja, je kunt met van alles smijten.
Maar je hebt geen antwoord op de vraag waarom Rusland dan Oekraïne mag bombarderen, mensen martelen en uitmoorden, gebieden mag annexeren, etc.
Als het waar is dat er bewust oorlogsmisdaden worden gepleegd op burgers dan moet zeker dat worden bestraft in gedachten houdend dat propaganda in oorlogen altijd van alle kanten komt om de media te beïnvloeden. Men beschuldigd elkaar in iedere oorlog altijd van burgerslachtoffers om de emoties te versterken. En die burger slachtoffers die zijn er natuurlijk ook altijd. Een morele vinger kun je dus op alle oorlogen toepassen. Ook op de Amerikaanse oorlogen in het Midden Oosten, dus hoe vreselijk het ook is, is het niet relevant of leidend voor het punt wat ik wilde maken in de video die ik plaatste. Daar ga je aan voorbij en komt in plaats daarvan met een emotioneel argument. Het is je goed recht om zijn woorden opzij te vegen maar niet erg logisch voor waarheid vinding
pi_214732424
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 augustus 2024 19:19 schreef EmptyBox het volgende:
@:Akathisia. En wat mischien erger is. Is dat al die kneuzen die denken dat ze voor de oekraine zijn. Want slava oekraine en democratie enzo. Terwijl ze juichen voor meer oorlog en geweld waar zeker al enkele honderdduizenden oekrainers voor zijn gestorven aan het front. De verhouding rus-ua militair die sterft is ongeveer 1-5. Dit laat zien dat links niet kan nadenken behalve de (kapitalistische militaire) propaganda napraten.
Het leuke hiervan is dat je voor het gemak vergeet dat Rusland de agressor is, Oekraïne zich daar tegen verdedigt, en dat als Oekraïne daar geen steun bij krijgt, het land door Rusland wordt ingenomen 8 geannexeerd.
En als je kijkt hoe Rusland in Donbas en De Krim omgaat met niet-Russische bevolkingsgroepen, dan betekent dat niets goeds voor Oekraïne....

Maar in ieder geval heb jij dan iets te juichen.
pi_214732425
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 augustus 2024 19:21 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
Dat lijkt me geen toeval.
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_214732431
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 augustus 2024 19:18 schreef Wantie het volgende:

[..]

Je keurt het vermoorden van oekrainers zelf goed. Jij wilt die oorlog. Rechts georienteerde mensen zouden alleen willen handelen met Rusland en geen oorlog.
pi_214732445
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 augustus 2024 19:23 schreef NatteLont het volgende:

[..]
Als het waar is dat er bewust oorlogsmisdaden worden gepleegd op burgers dan moet zeker dat worden bestraft
Dus je keurt het vermoorden van Oekraïense burgers in het beginsel niet af.

quote:
in gedachten houdend dat propaganda in oorlogen altijd van alle kanten komt om de media te beïnvloeden. Men beschuldigd elkaar in iedere oorlog altijd van burgerslachtoffers om de emoties te versterken.
Dus je gelooft werkelijk dat er geen enkele Oekraïener is ingekomen bij de aanvallen van Rusland.

Ik had het niet voor mogelijk gehouden.

quote:
En die burger slachtoffers die zijn er natuurlijk ook altijd. Een morele vinger kun je dus op alle oorlogen toepassen. Ook op de Amerikaanse oorlogen in het Midden Oosten, dus hoe vreselijk het ook is, is het niet relevant of leidend voor het punt wat ik wilde maken in de video die ik plaatste. Daar ga je aan voorbij en komt in plaats daarvan met een emotioneel argument. Het is je goed recht om zijn woorden opzij te vegen maar niet erg logisch voor waarheid vinding
En dan een hele zooi whatsboutism.

Leg dan eens uit waarom je achter de Russische invasie staat.
pi_214732446
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 augustus 2024 19:18 schreef Akathisia het volgende:

[..]
Wtf. Waarom wordt hier niet op gereageerd?
Dat komt omdat op het moment dat die pijpleidingen werden opgeblazen ze niet in gebruik waren. Dus dat had al geen invloed meer op de prijs. Dat is in de verschillende topics al meerdere malen gezegd maar wordt nogal snel vergeten door sommige mensen. Er was sinds de invasie van Rusland in Oekraïne ineens onderhoud nodig was tot 1 april 2023 volgens Gazpon wat voor je het niet wist een Russische staatsbedrijf is en toevallig tot na de winter is. Er stond alleen een bepaalde druk op wat altijd moet om die leidingen te beschermen.

Ps heel sterk dat je meteen je post verwijdert. Is zeker lekker kritisch...

[ Bericht 2% gewijzigd door ipa84 op 16-08-2024 19:32:57 ]
  Moderator vrijdag 16 augustus 2024 @ 19:28:17 #120
236264 crew  capricia
pi_214732454
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 augustus 2024 17:54 schreef AchJa het volgende:

[..]
De steller, in dit geval onze eigen inlichtingendienst bepaalt de classificatie/releasability. Als die vindt dat om wat voor reden dan ook gegevens niet gedeeld mogen worden met een bepaald land dan gebeurt dat niet ondanks dat het een bondgenoot is. Als ergens NLD Secret op staat mag het alleen gezien worden door Nederlanders, wil je dat de VS het ook mag bekijken dan wordt het NLD/S REL to US.

Daarbij is Duitsland geen lid van de 9 eyes en wij wel.
Dit vind ik dus zeer interessant. Thanks. O+

Vooral omdat DL het onderzoek leidde. En ik al die MIVD praktijken niet ken.
Ik begrijp uit het artikel dat NL expliciet het delen van het NLse rapport met DL tegengehouden heeft.

Genoeg mensen hier denken dat de VS wellicht de hand heeft in het opblazen. En meteen als NL met al je info naar de VS gaan, en geen andere landen op de hoogte stellen, is dan ook wat vreemd.
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_214732456
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 augustus 2024 19:23 schreef Wantie het volgende:

[..]
Het leuke hiervan is dat je voor het gemak vergeet dat Rusland de agressor is, Oekraïne zich daar tegen verdedigt, en dat als Oekraïne daar geen steun bij krijgt, het land door Rusland wordt ingenomen 8 geannexeerd.
En als je kijkt hoe Rusland in Donbas en De Krim omgaat met niet-Russische bevolkingsgroepen, dan betekent dat niets goeds voor Oekraïne....

Maar in ieder geval heb jij dan iets te juichen.
Het stelselmatig vermoorden van Russen in het oosten van oekraine vind jij geen agressie? Daar begon die burgeroorlog mee. Daar hoor ik je niet over. Waarom niet? Omdat orange man bad. Putin bad. Hitler bad. En meer weet je niet.
pi_214732487
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 augustus 2024 19:21 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
Feit is dat oekraine aan het verliezen is en niet Rusland. Anders zou Zelensky nu meer terrein hebben veroverd van Rusland. En dit is gewoonweg niet.
pi_214732490
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 augustus 2024 19:09 schreef AchJa het volgende:
Paternotte en Sjoerdsma hebben iig al hun "Nord Stream" Tweets lopen verwijderen... :') _O-
Paternotte is echt zo'n verschrikkelijke droplul.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
pi_214732491
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 augustus 2024 19:28 schreef EmptyBox het volgende:

[..]
Het stelselmatig vermoorden van Russen in het oosten van oekraine vind jij geen agressie? Daar begon die burgeroorlog mee. Daar hoor ik je niet over. Waarom niet? Omdat orange man bad. Putin bad. Hitler bad. En meer weet je niet.
Omdat jij dat verzint, aangewakkerd door de Russische propaganda.

Jij steunt vast ook het verhaal dat Oekraïne MH17 heeft neergehaald.

De onrust in Donbas is geïnitieerd door Rusland, vlak na de annexatie van De Krim.
En meerdere malen aangewakkerd, toen het er op leek dat de rust weder zou keren.
pi_214732497
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 augustus 2024 19:25 schreef EmptyBox het volgende:

[..]
Je keurt het vermoorden van oekrainers zelf goed. Jij wilt die oorlog. Rechts georienteerde mensen zouden alleen willen handelen met Rusland en geen oorlog.
Ho ho. Niet alleen rechts hoor. Ik ken er uit mijn eigen vriendenkring en familie die deze smerigheid door hebben. Stoppen met het moorden en bloedvergieten en om de tafel. :(
pi_214732500
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 augustus 2024 19:33 schreef EmptyBox het volgende:

[..]
Feit is dat oekraine aan het verliezen is en niet Rusland. Anders zou Zelenskyy nu meer terrein hebben veroverd van Rusland en dat is gewoon niet.
Dat neemt niet weg dat jij de verhouding hebt ingedraaid.
pi_214732501
Boekestijn en De Wijk 469 ging er al over, precies ditzelfde nieuws van laatst. Was eigenlijk als enigszins het meest plausibele scenario.
pi_214732503
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 augustus 2024 19:34 schreef NatteLont het volgende:

[..]
Ho ho. Niet alleen rechts hoor. Ik ken er uit mijn eigen vriendenkring en familie die deze smerigheid door hebben. Stoppen met het moorden en bloedvergieten en om de tafel. :(
Rusland gaat daar geen gehoor aan geven.
pi_214732516
quote:

[..]
Russische propaganda zal misschien werken in je eigen kringen maar niet bij mij.
pi_214732518
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 augustus 2024 19:26 schreef Wantie het volgende:

[..]
Dus je keurt het vermoorden van Oekraïense burgers in het beginsel niet af.
Jij maakt de meest vreemde gedachten kronkels en legt woorden in monden. Heb je dat zelf niet door?
De rest van je post is me al helemaal de moeite niet waard om serieus op in te gaan.
Ik ben tegen deze hele oorlog. Die moet onmiddellijk worden beëindigd
pi_214732523
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 augustus 2024 19:34 schreef NatteLont het volgende:

[..]
Rusland kan z'n leger morgen terugtrekken, hebben we overmorgen geen bloedvergieten meer in Oekraïne.

Je doet alsof Putin dat niet zou kunnen doen.
pi_214732524
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 augustus 2024 19:25 schreef EmptyBox het volgende:

[..]
Rusland is de oorlog gestart en kan die vandaag nog stoppen...

Maar daar hoor ik je niet over.

Dat jij wilt handelen met Rusland terwijl ze Oekraïne aan het uitmoorden zijn zegt ook wel iets.
pi_214732546
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 augustus 2024 19:37 schreef NatteLont het volgende:

[..]

Zijn we het ook nog eens ergens over eens vandaag ^O^
pi_214732551
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 augustus 2024 19:37 schreef NatteLont het volgende:

[..]
Jij maakt de meest vreemde gedachten kronkels en legt woorden in monden. Heb je dat zelf niet door?
Hij verplaatst de doelpalen naar 'oorlogsmisdaad'.

quote:
De rest van je post is me al helemaal de moeite niet waard om serieus op in te gaan.
Is niet te merken.

Anders had je elke dode in deze oorlog veroordeeld, niet alleen degenen die onder oorlogsmisdaad vallen.

Rusland is dit conflict begonnen.
Daar ga je aan voorbij.

Rusland kan ook gewoon stoppen.
Maar Rusland gaat door met steeds meer land van Oekraïne in te nemen...
pi_214732647
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 augustus 2024 19:37 schreef Wantie het volgende:

[..]
Rusland is de oorlog gestart en kan die vandaag nog stoppen...

Jij weet ook net zo goed als mij dat zoiets totaal niet realistisch is en onzin is. Als Poetin dat doet kost hem dat z'n kop. Even los van alle moraal. Hypothetisch hé, stel dat jij 100 kilo cocaïne vervoerd hebt naar iemand ter waarde van weet ik veel wat. Echter, je bent het onderweg kwijt geraakt en de persoon in kwestie is z'n geld kwijt. Dan kun jij ook niet zo maar zeggen van "Ja sorry, ik ben het gewoon kwijt" en verder met je leven. Ook dan ga jij gewoon omgelegd worden tenzij je niet alles geeft om dat geld weer terug te krijgen.
pi_214732676
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 augustus 2024 19:52 schreef Discombobulate het volgende:

[..]
Jij weet ook net zo goed als mij dat zoiets totaal niet realistisch is en onzin is. Als Poetin dat doet kost hem dat z'n kop. Even los van alle moraal. Hypothetisch hé, stel dat jij 100 kilo cocaïne vervoerd hebt naar iemand ter waarde van weet ik veel wat. Echter, je bent het onderweg kwijt geraakt en de persoon in kwestie is z'n geld kwijt. Dan kun jij ook niet zo maar zeggen van "Ja sorry, ik ben het gewoon kwijt" en verder met je leven. Ook dan ga jij gewoon omgelegd worden tenzij je niet alles geeft om dat geld weer terug te krijgen.
Dus om die lieve Poetin te sparen moet Oekraïne worden geofferd.

Ik vind het heel bijzonder.
pi_214732678
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 augustus 2024 19:52 schreef Discombobulate het volgende:

[..]
Tja Poetin en die cocaïne vervoerder hebben daar zelf voor gekozen he. Totaal geen medelijden mee hun probleem. Had je het maar niet moeten doen. Trouwens die cocaïne vervoerder kan nog naar de politie en daarom bescherming vragen door informatie door te spelen. Als Poetin zo bang is voor zijn dood kan die zich nog uitleveren aan bijvoorbeeld het internationaal strafgerechtshof.
pi_214732683
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 augustus 2024 19:40 schreef Wantie het volgende:

[..]
Hij verplaatst de doelpalen naar 'oorlogsmisdaad'.
[..]
Is niet te merken.

Anders had je elke dode in deze oorlog veroordeeld, niet alleen degenen die onder oorlogsmisdaad vallen.

Rusland is dit conflict begonnen.
Daar ga je aan voorbij.

Rusland kan ook gewoon stoppen.
Maar Rusland gaat door met steeds meer land van Oekraïne in te nemen...
Je hebt een vorm van innerlijke perception management nodig met je: "niet te merken" en "anders had".
Het gaat alle kanten op. Probeer iets van je 'overtuiging' wat vaker voor jezelf te houden en het wat minder in te vullen voor een ander.

Het er bijslepen van zogenaamde beschuldiging van het aanvoeren van whataboutism's is een mooie tactiek om werkende geldende vergelijkingen die er toe doen om iets te verduidelijken of aansporen tot een overdenking te smoren. Je hebt zelfs niet eens door dat jij ze zelf aan de lopende band gebruikt in je bijdragen. Kennelijk vind je ze alleen belangrijk wanneer je er zelf gebruik van moet maken. ;)
pi_214732702
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 augustus 2024 19:26 schreef ipa84 het volgende:

[..]
Dat komt omdat op het moment dat die pijpleidingen werden opgeblazen ze niet in gebruik waren. Dus dat had al geen invloed meer op de prijs. Dat is in de verschillende topics al meerdere malen gezegd maar wordt nogal snel vergeten door sommige mensen. Er was sinds de invasie van Rusland in Oekraïne ineens onderhoud nodig was tot 1 april 2023 volgens Gazpon wat voor je het niet wist een Russische staatsbedrijf is en toevallig tot na de winter is. Er stond alleen een bepaalde druk op wat altijd moet om die leidingen te beschermen.

Ps heel sterk dat je meteen je post verwijdert. Is zeker lekker kritisch...
Oh dat was niet om jouw reactie. Had er binnenshuis al over gediscussieerd en werd al op eea gewezen dus snel verwijderd :D (die hele grafiek deugd al niet omdat de x as niet gelijk ligt aan bv de invasie). Had jouw post nog niet eens opgemerkt.
pi_214732724
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 augustus 2024 19:59 schreef ipa84 het volgende:

[..]
Tja Poetin en die cocaïne vervoerder hebben daar zelf voor gekozen he. Totaal geen medelijden mee hun probleem. Had je het maar niet moeten doen. Trouwens die cocaïne vervoerder kan nog naar de politie en daarom bescherming vragen door informatie door te spelen. Als Poetin zo bang is voor zijn dood kan die zich nog uitleveren aan bijvoorbeeld het internationaal strafgerechtshof.
Maar zo werkt het dus niet hé in de grote boze wereld, dat snap je zelf ook wel.
pi_214732727
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 augustus 2024 19:59 schreef Wantie het volgende:

[..]
Dus om die lieve Poetin te sparen moet Oekraïne worden geofferd.

Ik vind het heel bijzonder.
Dat volgt daar helemaal niet uit, eersteklas logica.
pi_214732731
quote:

[..]
Sick fucker...

Die oorlog is begonnen omdat het volk voor Europa koos en de regering naar Putin ging. En dan hebben we het echt over meer dan 80% van het volk dat in opstand kwam.. Niet zoals de wappies hier die dachten dat iedereen achter ze stond, bleek tegen te vallen.
Mijn blog over o.a. leven met OCD (dwang) | <a href="https://mdj-stek.nl" target="_blank" rel="nofollow norererer noopener" >https://mdj-stek.nl</a>
pi_214732733
Maar laten we ontopic blijven ipv over Poetin of de oorlog te lullen.
pi_214732737
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 augustus 2024 20:06 schreef Discombobulate het volgende:

[..]
Toch zeg je het al wel sinds het begin zo....
Mijn blog over o.a. leven met OCD (dwang) | <a href="https://mdj-stek.nl" target="_blank" rel="nofollow norererer noopener" >https://mdj-stek.nl</a>
pi_214732741
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 augustus 2024 20:07 schreef The-BFG het volgende:

[..]
Sick fucker...

Die oorlog is begonnen omdat het volk voor Europa koos
Nee. Zo zwart wit is het helemaal niet. En schelden helpt daar niet echt bij
pi_214732744
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 augustus 2024 20:07 schreef Discombobulate het volgende:
Die oorlog die Putin gestart is anders aardig relevant voor dit topic..
pi_214732747
quote:

[..]
Maar zo werkt het dus niet hé in de grote boze wereld, dat snap je zelf ook wel.
Kom dan zelf niet met een domme vergelijking met een cocaïne vervoerder.
pi_214732765
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 augustus 2024 20:08 schreef NatteLont het volgende:

[..]
Nee. Zo zwart wit is het helemaal niet. En schelden helpt daar niet echt bij
Zo zwart-wit is het wel... Hitler heeft niets maar dan ook niets goed gedaan.. Of jij moet het normaal vinden hoe hij die "Lebensraum" creëerde.. En dan ben je een sick fucker.
  vrijdag 16 augustus 2024 @ 20:13:31 #149
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_214732772
Kan dit topic niet wholesale naar BNW?
&lt;signature here&gt;.
pi_214732777
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 augustus 2024 20:11 schreef The-BFG het volgende:

[..]
Zo zwart-wit is het wel... Hitler heeft niets maar dan ook niets goed gedaan.. Of jij moet het normaal vinden hoe hij die "Lebensraum" creëerde.. En dan ben je een sick fucker.
Zo zwart wit is het niet. Schelden of Hitler erbij halen maakt dat niet anders.
pi_214732809
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 augustus 2024 20:14 schreef NatteLont het volgende:

[..]
Zo zwart wit is het niet. Schelden of Hitler erbij halen maakt dat niet anders.
Mijn blog over o.a. leven met OCD (dwang) | &lt;a href="https://mdj-stek.nl" target="_blank" rel="nofollow norererer noopener" &gt;https://mdj-stek.nl&lt;/a&gt;
  vrijdag 16 augustus 2024 @ 20:18:53 #152
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_214732811
quote:

[..]
&lt;signature here&gt;.
pi_214732825
quote:
10s.gif Op vrijdag 16 augustus 2024 20:18 schreef ExTec het volgende:

[..]
[ afbeelding ]
Ja maar Thiery zegt!!
Mijn blog over o.a. leven met OCD (dwang) | &lt;a href="https://mdj-stek.nl" target="_blank" rel="nofollow norererer noopener" &gt;https://mdj-stek.nl&lt;/a&gt;
pi_214732841
quote:
5s.gif Op vrijdag 16 augustus 2024 20:18 schreef The-BFG het volgende:

[..]
[ link | afbeelding ]
Wat heb ik met die bijdrage te maken? Die is niet eens van mij. LOL
  vrijdag 16 augustus 2024 @ 20:26:49 #155
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_214732858
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 augustus 2024 20:25 schreef NatteLont het volgende:

[..]
Wat heb ik met die bijdrage te maken? Die is niet eens van mij? LOL
Nee, je verwijt alleen de verkeerde van het erbij halen van onze besnorde buurman, "LOL".
&lt;signature here&gt;.
pi_214732860
quote:
7s.gif Op vrijdag 16 augustus 2024 20:26 schreef ExTec het volgende:

[..]
Nee, je verwijt alleen de verkeerde met het erbij halen van onze besnorde buurman, "LOL".
Zit iedereen hier aan de drugs ofzo? :?
pi_214732864
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 augustus 2024 20:07 schreef The-BFG het volgende:

[..]
Sick fucker...

Die oorlog is begonnen omdat het volk voor Europa koos en de regering naar Putin ging. En dan hebben we het echt over meer dan 80% van het volk dat in opstand kwam.. Niet zoals de wappies hier die dachten dat iedereen achter ze stond, bleek tegen te vallen.
Ik bedoelde natuurlijk dat links iedereen waar ze het niet mee eens zijn consequent hitler noemen of poetin lover of Trumpie. En meer weten jullie niet. Overigens is de Weimar het bestuderen waard. Dacht je dat Hitler van de een op de andere dag een enorme gek werd?
  vrijdag 16 augustus 2024 @ 20:28:50 #158
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_214732865
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 augustus 2024 20:27 schreef NatteLont het volgende:

[..]
Zit iedereen hier aan de drugs ofzo? :?
Nee, alleen jij :)
&lt;signature here&gt;.
  vrijdag 16 augustus 2024 @ 20:31:02 #159
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_214732874
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 augustus 2024 20:07 schreef Discombobulate het volgende:
Wat valt er nog over te zeggen, meneer Disco.

Het is alleen een topic voor de nazi's in het voormalig nazi duitsland en tankies en trollen hier en op andere sociale media.

De rest van de wereld boeit het 0.
&lt;signature here&gt;.
  vrijdag 16 augustus 2024 @ 20:35:53 #160
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_214732900
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 augustus 2024 20:28 schreef EmptyBox het volgende:
Dacht je dat Hitler van de een op de andere dag een enorme gek werd?
Nee, komt omdat die elke dag aan de meth zat.
&lt;signature here&gt;.
pi_214732901
quote:
7s.gif Op vrijdag 16 augustus 2024 20:28 schreef ExTec het volgende:

[..]
Nee, alleen jij :)
Slechts koffie. Soms een wijntje. Als dat geldig is. Dan hebben we het hele rijtje.
Maar theBFG haalt een bericht van ene Emptybox aan als reactie op mij.
Wat moet ik daarmee?
  vrijdag 16 augustus 2024 @ 20:45:19 #162
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_214732950
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 augustus 2024 20:36 schreef NatteLont het volgende:
Wat moet ik daarmee?
Opletten?

quote:
7s.gif Op vrijdag 16 augustus 2024 20:26 schreef ExTec het volgende:

[..]
Nee, je verwijt alleen de verkeerde van het erbij halen van onze besnorde buurman, "LOL".
&lt;signature here&gt;.
pi_214732973
quote:
7s.gif Op vrijdag 16 augustus 2024 20:45 schreef ExTec het volgende:

[..]
Opletten?
[..]

Waar moet ik op letten dan? :')
pi_214732978
quote:
10s.gif Op vrijdag 16 augustus 2024 20:13 schreef ExTec het volgende:
Kan dit topic niet wholesale naar BNW?
Want? Wat heeft dat te maken met de aanslag op de Nord Stream?

Of ben jij ook iemand die denkt dat de aarde plat is?
  vrijdag 16 augustus 2024 @ 20:52:08 #165
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_214732998
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 augustus 2024 20:48 schreef NatteLont het volgende:

[..]
Waar moet ik op letten dan? :')
Eh, in je leven, maar ik realiseer me dat dat nogal een grote vraag is, en wellicht veel te laat ook ;)
&lt;signature here&gt;.
pi_214733010
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 augustus 2024 20:49 schreef Discombobulate het volgende:

[..]
Want? Wat heeft dat te maken met de aanslag op de Nord Stream?

Of ben jij ook iemand die denkt dat de aarde plat is?
Alle bullshit hier mag sowieso wel even geveegd worden.
Цой жив
  vrijdag 16 augustus 2024 @ 20:57:54 #167
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_214733063
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 augustus 2024 20:53 schreef Zwoerd het volgende:

[..]
Alle bullshit hier mag sowieso wel even geveegd worden.
Dan blijft er niks over _O-
&lt;signature here&gt;.
pi_214733074
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 augustus 2024 20:00 schreef NatteLont het volgende:

[..]
Je hebt een vorm van innerlijke perception management nodig met je: "niet te merken" en "anders had".
Het gaat alle kanten op. Probeer iets van je 'overtuiging' wat vaker voor jezelf te houden en het wat minder in te vullen voor een ander.

Het er bijslepen van zogenaamde beschuldiging van het aanvoeren van whataboutism's is een mooie tactiek om werkende geldende vergelijkingen die er toe doen om iets te verduidelijken of aansporen tot een overdenking te smoren. Je hebt zelfs niet eens door dat jij ze zelf aan de lopende band gebruikt in je bijdragen. Kennelijk vind je ze alleen belangrijk wanneer je er zelf gebruik van moet maken. ;)
Je begint opeens over wat een ander land wel niet allemaal heeft gedaan.

Dat is whatsboutism.

Ik kom met geen enkele whatsboutism.
pi_214733097
quote:
10s.gif Op vrijdag 16 augustus 2024 20:52 schreef ExTec het volgende:

[..]
Eh, in je leven, maar ik realiseer me dat dat nogal een grote vraag is, en wellicht veel te laat ook ;)
In mijn leven? Welke grote vraag heb je gesteld? En wat heeft dat precies te maken heeft met het aanhalen van Hitler? Probeer het eens inhoudelijk.
Lukt dat jou denk je?
  vrijdag 16 augustus 2024 @ 21:03:15 #170
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_214733112
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 augustus 2024 21:01 schreef NatteLont het volgende:
Probeer het eens inhoudelijk on-topic.
Precies! :Y
&lt;signature here&gt;.
pi_214733115
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 augustus 2024 21:01 schreef NatteLont het volgende:

[..]
In mijn leven? Welke grote vraag heb je gesteld? En wat heeft dat precies te maken heeft met het aanhalen van Hitler? Probeer het eens inhoudelijk.
Lukt dat jou denk je?
Moeten we het in Jip en Janneke taal duidelijk maken ofzo?

Ik snap meteen hoe je toch op die bagger komt elke keer.
pi_214733136
quote:
7s.gif Op vrijdag 16 augustus 2024 20:35 schreef ExTec het volgende:

[..]
Nee, komt omdat die elke dag aan de meth zat.
En omdat ie vegetariër was.
pi_214733169
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 augustus 2024 17:54 schreef Wantie het volgende:

[..]
En dat is dan het excuus waarmee Rusland daar een burgeroorlog mocht starten, die in 2022 is geëscaleerd tot een complete oorlog tussen Rusland en Oekraïne.
Dat zijn jouw woorden.
pi_214733176
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 augustus 2024 21:04 schreef The-BFG het volgende:

[..]
Moeten we het in Jip en Janneke taal duidelijk maken ofzo?

Ik snap meteen hoe je toch op die bagger komt elke keer.
Doe eens een poging inderdaad. In Jip en Janneke taal.
Zelfs dat lukt dus niet kennelijk. Jij denkt dat Poetin zwart/wit zomaar Oekraïne binnenviel omdat ie daar zin in had. Ik zei dat het niet zo zwart wit was en jij haalt daar Hitler zelfs bij om een punt te maken. Vervolgens laat je een bericht van een ander zien waar iemand anders het over Hitler heeft. Wat moet ik daarmee dan?
pi_214733192
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 augustus 2024 21:11 schreef NatteLont het volgende:

[..]
Zelfs dat lukt dus niet kennelijk. Jij denkt dat Poetin zwart/wit zomaar Oekraïne binnenviel omdat ie daar zin in had. Ik zei dat het niet zo zwart wit was en jij haalt daar Hitler zelfs bij om een punt te maken. Vervolgens laat je een bericht van een ander zien waar iemand anders het over Hitler heeft. Wat moet ik daarmee dan?
Een hint: Ik haalde Adolfje er niet bij....
pi_214733221
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 augustus 2024 21:13 schreef The-BFG het volgende:

[..]
Een hint: Ik haalde Adolfje er niet bij....
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 augustus 2024 20:11 schreef The-BFG het volgende:

[..]
pi_214733248
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 augustus 2024 21:11 schreef NatteLont het volgende:

[..]
De reden waarom Poetin besloot om Oekraïne te annexeren is niet relevant.
Hij heeft niet het recht om een ander land binnen te vallen en gebieden in te nemen om aan Rusland toe te voegen.
pi_214733251
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 augustus 2024 21:17 schreef NatteLont het volgende:

[..]
[..]

Hopeloos verloren dit persoon...

quote:

[..]
Ik bedoelde natuurlijk dat links iedereen waar ze het niet mee eens zijn consequent hitler noemen of poetin lover of Trumpie. En meer weten jullie niet. Overigens is de Weimar het bestuderen waard. Dacht je dat Hitler van de een op de andere dag een enorme gek werd?
Wat heb je toch met "links", de meeste mensen die ik ken zijn rechts, en steunen Oekraïne in deze laffe door Putin gestarte oorlog.

Daar is overigens niets grijs aan. Daarnaast heeft de Weimar en zijn falen niet echt iets te maken met het gek worden van Hitler. Hij gebruikte dat falen om zijn weerzinwekkende plan uit te voeren. Daarin is ie steeds gekker geworden; door niet alleen de drugs, maar ook door de lui om hem heen.
pi_214733304
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 augustus 2024 17:01 schreef NatteLont het volgende:

[..]
Dan heb je een paar jaar aan debatten gemist denk ik. Vroeger stond ik redelijk achter Groen Links. Naïef als ik toen nog was in de jaren 80 als jonge man. Zij waren zo meende ik voor verbinding en de dialoog voor vrede en onderhandeling. Nu is dat volkomen anders.

En eerder was dat ook al zo helaas. Maar mijn naïef idealisme had mij kennelijk verblind.

[ afbeelding ]

Over de Rusland Fabeltjesfuik. Begreep ik je verkeerd? Of doe je gewoon lekker moeilijk.
Bedoel je nu dat ik niet in een fabeltjesfuik zou zitten? Of wel?
Zo ja ____ zie dan mijn eerdere opmerking.
Dat is geen antwoord. Ik verwacht hem trouwens ook niet meer het is wel goed met je.

Wat ik oorspronkelijk zei was dat mijn verwachting was dat je met een antwoord op de vraag zou bewijzen in de fabeltjes fuik te zitten. Maar na een paar raaskallende antwoorden van je was dit mijn laatste poging.
pi_214733313
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 augustus 2024 21:22 schreef The-BFG het volgende:

[..]
Hopeloos verloren dit persoon...
[..]
Wat heb je toch met "links", de meeste mensen die ik ken zijn rechts, en steunen Oekraïne in deze laffe door Putin gestarte oorlog.

Daar is overigens niets grijs aan, overigens heeft de Weimar en zijn falen niet echt iets te maken met het gek worden van Hitler. Hij gebruikte dat falen om zijn weerzinwekkende plan uit te voeren. Daarin is ie steeds gekker geworden; door niet alleen de drugs, maar ook door de lui om hem heen.
Je haalde Hitler aan. Dat ontken je. Daar confronteer ik je mee en ik ben vervolgens hopeloos verloren.
Dan ga je vervolgens tegen mij een verhaaltje ophangen over de fakking Weimar Republiek en verward mij met een user met wie je dat Weimar gesprek hebt gevoerd. _O_
pi_214733326
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 augustus 2024 21:28 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
Dat is geen antwoord. Ik verwacht hem trouwens ook niet meer het is wel goed met je.

Wat ik oorspronkelijk zei was dat mijn verwachting was dat je met een antwoord op de vraag zou bewijzen in de fabeltjes fuik te zitten. Maar na een paar raaskallende antwoorden van je was dit mijn laatste poging.
Mooi man! ;)
pi_214733339
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 augustus 2024 21:29 schreef NatteLont het volgende:

[..]
Je haalde Hitler aan. Dat ontken je. Daar confronteer ik je mee en ik ben vervolgens hopeloos verloren.
Dan ga je vervolgens tegen mij een verhaaltje ophangen over de fakking Weimar Republiek en verward mij met een user met wie je dat Weimar gesprek hebt gevoerd. _O_
Jij hebt volgens mij een beetje moeite met het lezen van posts, vooral met quotes en wie op welke user reageert.
Цой жив
pi_214733342
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 augustus 2024 21:29 schreef NatteLont het volgende:

[..]
Pssst je kan meerdere mensen quoten in een reactie...
pi_214733370
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 augustus 2024 21:32 schreef The-BFG het volgende:

[..]
Pssst je kan meerdere mensen quoten in een reactie...
Ach ja ik lette niet op de afzender quote.
Het eerste deel zat ik goed.
Daar ging het me om.
Ik ben wel klaar hier na 6 uur bijhouden.
Het zullen de uren zijn. Fijne avond
pi_214733390
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 augustus 2024 21:32 schreef Zwoerd het volgende:

[..]
Jij hebt volgens mij een beetje moeite met het lezen van posts, vooral met quotes en wie op welke user reageert.
Haha klopt. Dat was erg slordig. Geef ik toe. ;)
  vrijdag 16 augustus 2024 @ 21:38:07 #186
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_214733393
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 augustus 2024 21:36 schreef NatteLont het volgende:
:')

Niet alsof mensen je er tig keer... op gewezen hebben ofzo.
&lt;signature here&gt;.
pi_214733400
quote:

[..]
Het eerste deel zat ik goed.
Daar ging het me om.
Ik ben wel klaar hier na 6 uur bijhouden.
Het zullen de uren zijn. Fijne avond
Waar haal ik dan Hitler als eerste aan? Jij mengt je in een discussie door mijn reactie op die Sick Fucker te quoten.
pi_214733429
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 augustus 2024 21:38 schreef The-BFG het volgende:

[..]
Waar haal ik dan Hitler als eerste aan? Jij mengt je in een discussie door mijn reactie op die Sick Fucker te quoten.
Ik meng mij nergens in een discussie. Je quote mij hier.

The-BFG in NWS / Nord Stream 1 en 2 gesaboteerd #16

En je hebt het met mij over Hitler. Vanuit het niets. En verder ben ik er wel klaar mee. :{w Net als jij vermoed ik zo
pi_214733442
quote:
10s.gif Op vrijdag 16 augustus 2024 21:38 schreef ExTec het volgende:

[..]
:')

Niet alsof mensen je er tig keer... op gewezen hebben ofzo.
Nee. Want er viel nergens naar te wijzen
  vrijdag 16 augustus 2024 @ 21:47:46 #190
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_214733455
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 augustus 2024 21:44 schreef NatteLont het volgende:

[..]
Nee. Want er viel nergens naar te wijzen
quote:

[..]

quote:
0s.gif Op vrijdag 16 augustus 2024 21:37 schreef NatteLont het volgende:

[..]
Haha klopt. Dat was erg slordig. Geef ik toe. ;)
&lt;signature here&gt;.
  vrijdag 16 augustus 2024 @ 21:48:57 #191
483379 Repentless
Live fast, on high
pi_214733467
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 augustus 2024 20:59 schreef Wantie het volgende:

[..]
Je begint opeens over wat een ander land wel niet allemaal heeft gedaan.

Dat is whatsboutism.

Ik kom met geen enkele whatsboutism.
Niet om weer online onenigheid te starten, maar: ik vind die 'whataboutism'-opmerking vaak jammer voor de discussie. Vergelijkingen kunnen gewoon relevant zijn in het grote geheel. Door dat slechts af te doen als 'whataboutism' en 'daar gast het nu niet over' maak je de argumentatie mijns inziens te simpel. Het gaat niet uitsluitend om wat er nu gebeurt, maar ook om de acties van alle partijen uit het (recente) verleden waardoor de huidige verhoudingen zijn ontstaan.

Het gaat in dit geval namelijk om partijen die elkaar doorlopend rechtstreeks van misdaden beschuldigen. De huidige beschuldigende partij (het Westen/de VS) is deze eeuw ook verschillende soevereine landen binnengevallen, met honderdduizenden, zo niet miljoenen burgerdoden tot gevolg. Dan is het vrij relevant om dat in ogenschouw te nemen, wanneer diezelfde partij nu het standpunt "het is illegaal om andere landen binnen te vallen en burgerslachtoffers te veroorzaken" inneemt. Dan kun je inderdaad zeggen "ja, maar daar gaat het nu niet over", maar dat is niet erg reëel.

Zeg je in deze discussie iets als "tja, Kenia is in 2011 ook Somalië binnengevallen" om een of ander punt te maken, dan heb ik alle begrip voor de opmerking 'whataboutism'. Dat conflict staat hier namelijk volledig los van en die landen zijn ook totaal geen partij m.b.t. de oorlog in Oekraïne. Maar dit ligt volledig anders, ook historisch gezien.
  vrijdag 16 augustus 2024 @ 21:50:30 #192
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_214733476
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 augustus 2024 21:48 schreef Repentless het volgende:

[..]

Mooi verhaal, lekker kort.
&lt;signature here&gt;.
  vrijdag 16 augustus 2024 @ 21:51:38 #193
483379 Repentless
Live fast, on high
pi_214733488
quote:
7s.gif Op vrijdag 16 augustus 2024 21:50 schreef ExTec het volgende:

[..]
Mooi verhaal, lekker kort.
Dank je.
pi_214733520
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 augustus 2024 21:48 schreef Repentless het volgende:

[..]
Niet om weer online onenigheid te starten, maar: ik vind die 'whataboutism'-opmerking vaak jammer voor de discussie. Vergelijkingen kunnen gewoon relevant zijn in het grote geheel. Door dat slechts af te doen als 'whataboutism' en 'daar gast het nu niet over' maak je de argumentatie mijns inziens te simpel. Het gaat niet uitsluitend om wat er nu gebeurt, maar ook om de acties van alle partijen uit het (recente) verleden waardoor de huidige verhoudingen zijn ontstaan.

Het gaat in dit geval namelijk om partijen die elkaar doorlopend rechtstreeks van misdaden beschuldigen. De huidige beschuldigende partij (het Westen/de VS) is deze eeuw ook verschillende soevereine landen binnengevallen, met honderdduizenden, zo niet miljoenen burgerdoden tot gevolg. Dan is het vrij relevant om dat in ogenschouw te nemen, wanneer diezelfde partij nu het standpunt "het is illegaal om andere landen binnen te vallen en burgerslachtoffers te veroorzaken" inneemt. Dan kun je inderdaad zeggen "ja, maar daar gaat het nu niet over", maar dat is niet erg reëel.

Zeg je in deze discussie iets als "tja, Kenia is in 2011 ook Somalië binnengevallen" om een of ander punt te maken, dan heb ik alle begrip voor de opmerking 'whataboutism'. Dat conflict staat hier namelijk volledig los van en die landen zijn ook totaal geen partij m.b.t. de oorlog in Oekraïne. Maar dit ligt volledig anders, ook historisch gezien.
Het ding is alleen: wij zijn geen Amerika, daarnaast zijn volgens mij de meesten hier behoorlijk kritisch op de geschiedenis van Amerika.
Цой жив
  vrijdag 16 augustus 2024 @ 21:56:42 #195
483379 Repentless
Live fast, on high
pi_214733536
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 augustus 2024 21:55 schreef Zwoerd het volgende:

[..]
Het ding is alleen: wij zijn geen Amerika, daarnaast zijn volgens mij de meesten hier behoorlijk kritisch op de geschiedenis van Amerika.
We hebben wel directe steun verleend aan die oorlogen.
  vrijdag 16 augustus 2024 @ 22:00:39 #196
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_214733573
quote:

[..]
Heb het idee dat je hier al in dit topic hebt gepost vóórdat je een account hebt aangemaakt, kan dat?
Het antwoord op de belangrijkste vraag van alle vragen? 42!
pi_214733597
quote:
10s.gif Op vrijdag 16 augustus 2024 21:47 schreef ExTec het volgende:

[..]
[..]
[..]

Ja ik verontschuldig mij inderdaad om die latere mis-quote. Niet om de eerste van twee uur geleden
pi_214733644
quote:

[..]
In feite wèl.

Je geeft aan dat er voor Poetin consequenties zijn als hij uit Oekraïne weg gaat.

Met andere woorden, Oekraïne moet bloeden om Poetin te sparen..
  vrijdag 16 augustus 2024 @ 22:11:52 #199
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_214733676
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 augustus 2024 21:55 schreef Zwoerd het volgende:

[..]
ja die indianen he
https://nl.wikipedia.org/wiki/Jamestown-bloedbad_van_1622
die waren ook niet makkelijk hoor
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
  vrijdag 16 augustus 2024 @ 22:12:42 #200
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_214733691
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 augustus 2024 22:08 schreef Wantie het volgende:

[..]
In feite wèl.

Je geeft aan dat er voor Poetin consequenties zijn als hij uit Oekraïne weg gaat.

Met andere woorden, Oekraïne moet bloeden om Poetin te sparen..
poetin moet weg anders kan er geen vervolg zijn
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')