abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 18 november 2024 @ 21:27:17 #126
341556 whY...
symbolisch ambassadeur
pi_215620372
quote:
0s.gif Op maandag 18 november 2024 20:45 schreef Writersright het volgende:

[..]
Ik weet niet wanneer hij echt grijs werd. Ik denk rond de Professor, maar dat kan ook aan de beeldkwaliteit liggen. Sindsdien verfde hij het dan denk ik.

Het blijft idd raar om op een DVD met jonge Adriaan "opa" Adriaan te zien. Ik snap dat ze het voor consistentie deden maar ik ken maar weinig films/series die de acteurs op de cover 30-40 jaar ouder tonen dan dat ze te zien zijn in de film/serie zelf.
Mede daarom zijn B&A ook zo uniek.

Zie je het al voor je Harry Potter met een oudere Daniel Radcliffe

Of Black adder met Rowan Atkinson.
Apeldoorn 't Loo is waar ik te vinden ben.
"Ambassadeur van de stad Apeldoorn, namens Isis20."
pi_215651254
Het goede en het slechte nieuws;
Het slechte nieuws is dat de DVD, na heel veel succesvolle jaren, zijn beste tijd heeft gehad. Met online platforms zoals Videoland, Pathé Thuis en Netflix heeft het niet zoveel zin meer om een film of serie uit te brengen op DVD. Het materiaal van Bassie & Adriaan zal dan ook niet meer op DVD gedupliceerd worden. Er zijn voorlopig ook geen plannen om de series op een eventuele andere fysieke drager uit te brengen.

Maar het goede nieuws is dat er nog een voorraad is. Dus wil je een bepaalde serie of een DVD verzamelbox aan je collectie toevoegen? Dan kan dat o.a. via:
https://www.adriaan-homepage-webshop.nl/dvd-s/
Zolang de voorraad strekt en op=op!
pi_215652098
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 november 2024 13:32 schreef Writersright het volgende:
Het goede en het slechte nieuws;
Het slechte nieuws is dat de DVD, na heel veel succesvolle jaren, zijn beste tijd heeft gehad. Met online platforms zoals Videoland, Pathé Thuis en Netflix heeft het niet zoveel zin meer om een film of serie uit te brengen op DVD. Het materiaal van Bassie & Adriaan zal dan ook niet meer op DVD gedupliceerd worden. Er zijn voorlopig ook geen plannen om de series op een eventuele andere fysieke drager uit te brengen.

Maar het goede nieuws is dat er nog een voorraad is. Dus wil je een bepaalde serie of een DVD verzamelbox aan je collectie toevoegen? Dan kan dat o.a. via:
https://www.adriaan-homepage-webshop.nl/dvd-s/
Zolang de voorraad strekt en op=op!

Wordt nog geld waard mijn B&A DVD collectie :+
pi_215654332
Nu moeten de kinderen en kleinkinderen van Bassie een echte baan gaan zoeken.
Wie weet toch maar nogmaals kijken naar de neefjes van Bassie en Adriaan, Franky en Christiaan. We zitten nu toch in het reboot-tijdperk. :')
pi_215657617
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 november 2024 18:44 schreef Writersright het volgende:
Nu moeten de kinderen en kleinkinderen van Bassie een echte baan gaan zoeken.
Wie weet toch maar nogmaals kijken naar de neefjes van Bassie en Adriaan, Franky en Christiaan. We zitten nu toch in het reboot-tijdperk. :')
De oudste dochter van Bas krijgt al bijna aow, dus die is vrij… :+
pi_215841599
De verdere avonturen van Adjudant van der Steen?
Bekijk deze YouTube-video

[ Bericht 0% gewijzigd door Writersright op 11-12-2024 22:05:56 ]
  donderdag 12 december 2024 @ 21:22:25 #132
431496 girlnextdoor.
Could be mine, could be yours.
pi_215851073
Tippie: Deze arcade versie van de plaaggeest :D Dé versie uit mijn jeugd!
With love :*
pi_215857425
quote:
1s.gif Op donderdag 12 december 2024 21:22 schreef girlnextdoor. het volgende:
Tippie: Deze arcade versie van de plaaggeest :D Dé versie uit mijn jeugd!
Daar waren ooit ook orginele versies van de Verzonken Stad, Europa, Amerika en de Schatkaart te vinden. Ik weet niet of ze er nog steeds staan.
pi_215870609
Wel slim natuurlijk van Adriaan om zich als een boot te vermommen ^O^ _O_
"You can call me Susan if it makes you happy"
  zondag 15 december 2024 @ 20:43:50 #135
466281 WismutVeilchen83
Gelderlander is ook schuld!
pi_215879645
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 december 2024 14:05 schreef Writersright het volgende:

[..]
Daar waren ooit ook orginele versies van de Verzonken Stad, Europa, Amerika en de Schatkaart te vinden. Ik weet niet of ze er nog steeds staan.
Ik kan helaas slechts delen vinden ;( Maar toch meer dan ik had. Ook de verloren aflevering van de plaaggeest staat erop ^O^
Rini dankjewel.
pi_215881075
quote:
0s.gif Op zondag 15 december 2024 20:43 schreef WismutVeilchen83 het volgende:

[..]
Ik kan helaas slechts delen vinden ;( Maar toch meer dan ik had. Ook de verloren aflevering van de plaaggeest staat erop ^O^
De Verzonken Stad stad en Schatkaart staan er idd in delen op. Maar deel 1+2 is de complete versie van de serie. Het zijn lange delen. :)
De reis vol verrassingen met originele muziek is 5 delen.

(al vind ik zelf de moderne muziek in de reis vol verrassingen niet zo erg)
pi_215889486
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 december 2024 14:05 schreef Writersright het volgende:

[..]
Niet om aan te gluren zo interlaced.

De missende aflevering van de Sleutel staat er inderdaad op. Het liedje "een vriend" (laat ik het zo maar even noemen) staat dat nog ergens op een muziekcassette of een LP of ergens anders?

Ik snap dat B&A de aflevering niet (meer) in originele kwaliteit hebben maar het liedje konden ze toch wel (opnieuw) uitbrengen?

[ Bericht 11% gewijzigd door W00fer op 16-12-2024 18:33:49 ]
Friettent dikke Willie, met Willie
  maandag 16 december 2024 @ 18:47:06 #138
466281 WismutVeilchen83
Gelderlander is ook schuld!
pi_215889781
quote:
0s.gif Op zondag 15 december 2024 21:52 schreef Writersright het volgende:

[..]
De Verzonken Stad stad en Schatkaart staan er idd in delen op. Maar deel 1+2 is de complete versie van de serie. Het zijn lange delen. :)

Maar dat zijn de videobanden toch? Ik zag nl ook afleveringen van Kindernet erop staan van het geheim van de schatkaart. Maar die staan er niet allemaal op.
Rini dankjewel.
pi_215892067
quote:
0s.gif Op maandag 16 december 2024 18:47 schreef WismutVeilchen83 het volgende:

[..]
Maar dat zijn de videobanden toch? Ik zag nl ook afleveringen van Kindernet erop staan van het geheim van de schatkaart. Maar die staan er niet allemaal op.
Dat zijn volgens mij videoband-rips ja.
pi_215900646
quote:
0s.gif Op maandag 16 december 2024 18:47 schreef WismutVeilchen83 het volgende:

[..]
Die videobanden zijn ingekorte versies van de tv-serie. Het moest allemaal in 2x 1,5 uur passen…
pi_215900794
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 december 2024 19:00 schreef Magister_Artium het volgende:

[..]
Die videobanden zijn ingekorte versies van de tv-serie. Het moest allemaal in 2x 1,5 uur passen…
Toch zijn de Schatkaart en Verzonken stad op die site volgens mij wel volledige versies.

Qua inkorten vind ik de videoband van de Sleutel interessant. Die duurt ronde 90 minuten. Het origineel is 220 minuten. Dat betekent dat er zo'n 60% is uitgeknipt. Dat moet dan wel het gros van de liedjes en droomwerelden zijn op zijn minst. Ik vermoed zelfs nog meer.
Gevolg is dan wel dat de serie daardoor een stuk meer vaart heeft gekregen. Vanuit montage-perspectief wel interessant.

Volgens Wikipedia:
De ingekorte filmversie van anderhalf uur op VHS begint met een aantal korte fragmenten als vooruitblik waaruit blijkt dat de sleutel per ongeluk is afgegeven aan Bassie en Adriaan en dat de boevenbaas B1 en B2 de opdracht geeft om achter ze aan te gaan. Na de leader begint het verhaal vanaf het moment dat Bassie zijn koffer inpakt (vanaf 52:25 op de dvd-uitgave uit 2005). Het verhaal is nu zo gemonteerd dat Bassie en Adriaan een klapband krijgen op weg naar het vliegveld in plaats van de winkel om een kooitje voor de parkiet Sweety te kopen. Verder zijn alle dromen weg geknipt (een aantal hiervan kwamen op de speciale videoband 10 jaar Bassie & Adriaan). Van de liedjes bleef alleen Ezelballade in zijn geheel over. Van het liedje De Spaanse zon is alleen het couplet te horen (de versie die in Nederland wordt gezongen).

De scène waarbij de auto van Bassie en Adriaan niet wil remmen is in deze versie langer en er wordt bij een bepaald gedeelte van de scène een andere take gebruikt. De lange versie met de rem van de auto is te zien op de dvd Winterpret.[5]

Ook interessant: bevesting van Bas dat Jaap Stobbe mee zou werken:
https://www.delpher.nl/nl(...)0959789:mpeg21:a0258

Terug naar de montage nog: Als je zou willen zou je het gros van Spanje er ook uit kunnen knippen. Gedoe in het hotel, dat tripje kan je er ook uit laten. Als je een stukje Spanje laat zien en daarna terugkomt biij Bassie die heimwee heeft waarna ze naar Nederland gaan kan je verhaaltechnisch er veel uit halen. Op zich wel een interessante uitdaging; hoeveel kan je er uit knippen zonder dat het verhaal onlogisch wordt? Hoe kort zou je het dan kunnen maken?

[ Bericht 5% gewijzigd door Writersright op 17-12-2024 19:27:39 ]
pi_215904139
quote:
. Op zich wel een interessante uitdaging; hoeveel kan je er uit knippen zonder dat het verhaal onlogisch wordt? Hoe kort zou je het dan kunnen maken?
Op zich kort; de scene waarin Adriaan in de krant leest dat er diamanten gestolen zijn, de scene waarin Bassie de sleutel krijgt en de scene op het station.

Maar je wil ook een serie maken, en vroeger toen er ook nog geen videobanden in alle huiskamers waren, wilde je dus een serie van een behoorlijk aantal afleveringen, met de nodige herhaling om het verhaal week na week warm te houden en genoeg sideplots om elke week op zich ook spannend te houden. En you may like them or not; Bas en Aad warend daar meesters in.
't Echte en 't ware!
pi_215906558
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 december 2024 23:12 schreef Japepk het volgende:

[..]
Op zich kort; de scene waarin Adriaan in de krant leest dat er diamanten gestolen zijn, de scene waarin Bassie de sleutel krijgt en de scene op het station.

Maar je wil ook een serie maken, en vroeger toen er ook nog geen videobanden in alle huiskamers waren, wilde je dus een serie van een behoorlijk aantal afleveringen, met de nodige herhaling om het verhaal week na week warm te houden en genoeg sideplots om elke week op zich ook spannend te houden. En you may like them or not; Bas en Aad warend daar meesters in.
Daar ben ik het helemaal mee eens. Hoewel niet elke droomwereld leuk is (de acrobaten, goochelaar en buikspreek-droomwerelden vind ik vrij saai) voegt dat juist de afwisseling toe. (Al was dat op TV soms vervelend omdat het tijd in beslag nam, waardoor het verhaal pas verder ging in de volgende aflevering)

Mijn vraag was puur vanuit verhaaltechnisch punt, gezien ik monteren interessant vind.
pi_215911379
quote:
0s.gif Op zondag 15 december 2024 21:52 schreef Writersright het volgende:

Ik zat me helemaal te verlekkeren aan Reis vol Verrassingen met Magnetic Fields eronder, maar die muziek (en de andere originele muziek) doet het eigenlijk helemaal niet zo lekker en voelt veel herhalender dan de nieuwe, eigen muziek... Later eens wat oudere delen kijken, waar de nieuwe muziek wel wat detoneert.
't Echte en 't ware!
pi_215914126
Idealiter zou een release zijn waarbij je simpelweg tussen de 2 audiotracks kan schakelen wanneer je maar wil. Zou niet heel moeilijk te maken moeten zijn. Ik verwacht niet dat we ooit nog een officieel iets krijgen met de originele muziek. (Geldt voor alle series)
pi_215914720
quote:
0s.gif Op woensdag 18 december 2024 21:54 schreef Writersright het volgende:
Idealiter zou een release zijn waarbij je simpelweg tussen de 2 audiotracks kan schakelen wanneer je maar wil. Zou niet heel moeilijk te maken moeten zijn. Ik verwacht niet dat we ooit nog een officieel iets krijgen met de originele muziek. (Geldt voor alle series)
Aad Klaris is nog niet met pensioen zelfs. Dus er valt nog wel een deal te sluiten lijkt me.
Friettent dikke Willie, met Willie
pi_215916728
Ik zou denken dat het meer bij de andere Aard ligt. Gebruik maken van Klaris' tracks zou betekenen dat Aad van Toor Aard Klaris zou moeten betalen voor het gebruik. Daar is Adriaantje geen fan van.
pi_215952000
Gebeurd dat nu eigenlijk vaak dat politie en verdachten tijdens een verhoor samen gaan zingen ? :?
"You can call me Susan if it makes you happy"
  zondag 22 december 2024 @ 12:21:43 #149
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_215954652
quote:
0s.gif Op zondag 22 december 2024 01:05 schreef TLC het volgende:
Gebeurd dat nu eigenlijk vaak dat politie en verdachten tijdens een verhoor samen gaan zingen ? :?
Het lijkt me weinig voorkomen dat dat gebeurd (sic!).
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
pi_215955143
Wat denken jullie dat het laatste jaar is dat Bassie en Adriaan echt relevant waren? Hun laatste serie was in de jaren 90 maar daarna waren ze nog een aardige tijd populair bij de doelgroep. Tijdens de Sinterklaastijd keek ik een van de Feesten van Sinterklaas uit 2003 en daar werden Bassie en Adriaan enorm enthousiast ontvangen nog. Volgens mij hun laatste jaar daar. Ik zou denken dat het vlak daarna ophield met populariteit, met een nostalgieboost met de Keet & Koen film.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')