abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_214853048
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 augustus 2024 16:19 schreef MaJo het volgende:

[..]
Heel tof dat je het gewoon doet! Ik ben ook ooit speciaal naar New York gevlogen voor een musical O+ Welke show gaat het om?
Romeo & Juliet :)
  Moderator zaterdag 31 augustus 2024 @ 22:42:08 #52
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_214854262
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 augustus 2024 20:26 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]
Romeo & Juliet :)
Is dat zo’n speciale productie dan? Ik had er nog niet van gehoord, maar ik zit er de laatste jaren ook niet meer zo bovenop als vroeger :)
5 - 28 februari Thailand O+
pi_214875692
Aliz hotel. Hoek 8 en 40, zo strak dat er geen afgeronde hoeken te vinden zijn. Het stikt er van de USB poorten, is 2 minuten lopen van 42nd street en het grootste knooppunt van bussen en metro's om de hoek.
Wie dit leest is gek
pi_214887776
Ik ben gister aangekomen in NYC.
Dit is mijn 4e keer NYC.

Gevlogen vanaf Brussel naar JFK.
Douane, bagage claim, airtrain en metro alles ging voorspoedig.
Kwam om 13.15 uur aan op JFK en zat om 15.30 uur op m’n hotelkamer.

RIU Plaza Manhattan Times Square. 4-sterren echt een aanrader.

Vanavond ga ik naar de New York Mets baseball game. Heb de New York Yankees al 2x gezien en die spelen nu uit.

Morgen avond staat de musical Harry Potter And The Cursed Child op de planning. Ticket was omgerekend ¤ 80,-
Twijfel nog effe of ik ook naar de Back To The Future musical wil.
Zag zojuist nog een DMC DeLorean Timemachine in het Hard Rock Café staan. Daar ging m’n hart toch wel wat sneller van kloppen.

Kijk eens op de site van Eric of download zijn app. Hij heeft bruikbare tips en veel kortingscodes.
https://ericsnewyork.com/

Ik heb een eSim gekocht via Airalo. 5GB data voor ¤ 15,-
Installeren is makkelijk en gaat praktisch vanzelf.
Heb ik ook een kortingscode voor:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Of gebruik de code “ERIC15” bij het afreken proces.

Alvast veel plezier!
You Don't Stop Playing Because You Get Old. But You Could Get Old If You Stop Playing.
pi_216289249
Even een schopje om te vertellen dat ik nú in NYC ben! Niet alleen, maar het achteraf gezien best alleen gekund. Absoluut te doen en het centrum is zo overzichtelijk! En wat is het fantastisch! We zijn gisteren aangekomen en hebben vandaag al ontzettend veel gedaan dat we compleet gesloopt zijn. Het is het allemaal waard 😍 Wát een stad!
  Moderator woensdag 15 januari 2025 @ 14:22:24 #56
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_216308065
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 januari 2025 03:08 schreef Sunshine1982 het volgende:
Even een schopje om te vertellen dat ik nú in NYC ben! Niet alleen, maar het achteraf gezien best alleen gekund. Absoluut te doen en het centrum is zo overzichtelijk! En wat is het fantastisch! We zijn gisteren aangekomen en hebben vandaag al ontzettend veel gedaan dat we compleet gesloopt zijn. Het is het allemaal waard 😍 Wát een stad!
Veel plezier!
Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
pi_216341018
quote:
14s.gif Op woensdag 15 januari 2025 14:22 schreef UIO_AMS het volgende:

[..]
Veel plezier!
Ik ben gisteren thuis gekomen en het begint langzaam een beetje in te dalen hoe de afgelopen dagen geweest zijn. Wát was het fantastisch, ik raad het iedereen aan! Januari is één van de goedkopere maanden om te boeken (zoniet dé goedkoopste maand :+) en het was behoorlijk koud, maar prima te doen. Goed aankleden en dan lukt het wel. We hebben een toer gehad door Brooklyn via een NL talige gids, over de Brooklyn Bridge gelopen, we zijn in het WTC Memorial center geweest, een boottocht over de Hudson (waarbij Vrijheidsbeeld van dichtbij gezien, supertof!), vele metro tripjes gemaakt en nog meer! Wat ook FANTASTISCH was, was broadway. We hebben Wicked gezien (OMG 😍) en Romeo & Juliet wat ook geweldig was). Wat een ervaring waren de afgelopen 5 dagen! Een tip, NY is een erg vermoeiende stad. Het is groot, veel indrukken, veel te zien. Geef jezelf af en toe wat rust om even bij te komen, al is het maar een half uurtje.

Nadat ik gisteren thuis kwam voelde ik me flink gedesoriënteerd. In 5 dagen zes uur terug en vooruit in de tijd. Na een nachtje slaap voel ik me een stuk beter. Voor herhaling vatbaar! Het liefst morgen weer :P
  zaterdag 18 januari 2025 @ 22:04:28 #58
277627 Seven.
We are Borg.
pi_216348620
Ah top, de mooiste dingen wel meegepakt. Volgende keer nog de High Line meepakken :). Volgens mij kun je je alleen in Manhattan al wel 2 weken vermaken.
Resistance is futile.
pi_216376612
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 augustus 2024 21:21 schreef bianconeri het volgende:

[..]
Wat voor geks zeg ik dan?

De VS kent gewoon gekke gewoonten vergeleken met Europa, en het zijn totaal andere mensen dan wat dan ook in Europa. De culturen zijn (gelukkig maar) totaal niet te vergelijken.
En als je niet zo avontuurlijk bent en reizen niet echt ken zou ik niet aanraden om dan even voor de VS te kiezen.

Daarnaast is de VS echt een stukje weg vergeleken met welke plek in Europa dan ook.
Meer geregel aangezien je in Europa heel vrij kunt reizen.
En de VS is gewoon heel duur. Je bent sowieso al veel kwijt aan vliegen en hotels in de VS zijn niet te betalen.
Wat een onzin zeg. Amerikanen zijn hooguit naïef, wereldvreemd en hypocriet. Maar daar tegenover staat dat ze enorm gastvrij en behulpzaam zijn. Dus als je Engels kunt, en dat kan vrijwel iedereen in Nederland, kun je je prima redden daar.

Prijzen van hotels tegenwoordig weet ik niet meer (ik ben er voor het laatst vijftien jaar geleden geweest), maar hotels waren toen een stuk goedkoper dan in Nederland. Hetzelfde als een auto huren; ook spotgoedkoop. Brandstof helemaal, echt maar een fractie van wat wij betalen. :D Uit eten? Prima te doen qua prijzen! Altijd om een doggy bag vragen, doodnormaal daar! _O_
pi_216377507
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 januari 2025 10:51 schreef DjVero het volgende:
Prijzen van hotels tegenwoordig weet ik niet meer (ik ben er voor het laatst vijftien jaar geleden geweest), maar hotels waren toen een stuk goedkoper dan in Nederland. Hetzelfde als een auto huren; ook spotgoedkoop. Brandstof helemaal, echt maar een fractie van wat wij betalen. Uit eten? Prima te doen qua prijzen! Altijd om een doggy bag vragen, doodnormaal daar!
Dat is dus niet meer zo, het is kneiterduur geworden.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_216377644
Wij hebben een combi van hotel en vlucht heen en terug geboekt en we waren via booking.com voor 4 nachten iets meer dan 900 euro kwijt. We zaten om de hoek bij Time Square, dus ook gewoon een goede plek. Nu moet ik wel zeggen dat Januari volgens mij se goedkoopste maand is. Het was er zeker koud, maar we hebben ook een heerlijk zonnetje gehad.

Voor de rest kan je het zo duur maken als je zelf wilt. We hebben een eetcafeetje gevonden waar we twee avonden prima gegeten hebben voor dezelfde prijs dat we hier zouden betalen.
pi_216377698
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 januari 2025 10:51 schreef DjVero het volgende:

[..]
Wat een onzin zeg. Amerikanen zijn hooguit naïef, wereldvreemd en hypocriet. Maar daar tegenover staat dat ze enorm gastvrij en behulpzaam zijn. Dus als je Engels kunt, en dat kan vrijwel iedereen in Nederland, kun je je prima redden daar.
Engels spreken ze inderdaad, maar boeiend? Dat doen ze in de meeste landen wel.
Gastvrij en behulpzaam.... Tja, hooguit de serveerster ivm de fooi.

quote:
Prijzen van hotels tegenwoordig weet ik niet meer (ik ben er voor het laatst vijftien jaar geleden geweest), maar hotels waren toen een stuk goedkoper dan in Nederland. Hetzelfde als een auto huren; ook spotgoedkoop. Brandstof helemaal, echt maar een fractie van wat wij betalen. :D Uit eten? Prima te doen qua prijzen! Altijd om een doggy bag vragen, doodnormaal daar! _O_
Nederland is al belachelijk duur qua hotels, maar de VS is echt nog veel duurder.
Autohuren en brandstof zijn wel te doen.
Uit eten en goedkoop? No way, ook dat is veel duurder dan NL.

quote:
1s.gif Op dinsdag 21 januari 2025 12:20 schreef Sunshine1982 het volgende:
Wij hebben een combi van hotel en vlucht heen en terug geboekt en we waren via booking.com voor 4 nachten iets meer dan 900 euro kwijt. We zaten om de hoek bij Time Square, dus ook gewoon een goede plek. Nu moet ik wel zeggen dat Januari volgens mij se goedkoopste maand is. Het was er zeker koud, maar we hebben ook een heerlijk zonnetje gehad.

Voor de rest kan je het zo duur maken als je zelf wilt. We hebben een eetcafeetje gevonden waar we twee avonden prima gegeten hebben voor dezelfde prijs dat we hier zouden betalen.
Dan heb je echt een hele goede deal gehad. Want ja je kan het zo duur maken als je zelf wilt, maar zelfs de goedkopere hotels waren al echt heel prijzig.
pi_216377756
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 januari 2025 12:25 schreef bianconeri het volgende:

[..]
Engels spreken ze inderdaad, maar boeiend? Dat doen ze in de meeste landen wel.
[..]
Nederland is al belachelijk duur qua hotels, maar de VS is echt nog veel duurder.
Autohuren en brandstof zijn wel te doen.
Uit eten en goedkoop? No way, ook dat is veel duurder dan NL.
[..]
Dan heb je echt een hele goede deal gehad. Want ja je kan het zo duur maken als je zelf wilt, maar zelfs de goedkopere hotels waren al echt heel prijzig.
We hebben ook naar de vluchten gekeken. Hadden we een directe vlucht (via KLM) kostte het heel wat meer. We hadden nu een overstap in IJsland en hebben alle vluchten gevlogen met Icelandair. Op zich ging dat prima, maar ik zou denk ik de volgende keer toch kiezen voor een directe vlucht.
  dinsdag 21 januari 2025 @ 13:30:04 #64
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_216378365
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 januari 2025 12:25 schreef bianconeri het volgende:

[..]

[..]
Wat een onzin, mensen zijn in de VS over het algemeen gewoon behulpzaam en gastvrij. En hoe zuidelijker je gaat, hoe meer.

[ Bericht 0% gewijzigd door kwiwi op 21-01-2025 14:10:38 (Typo) ]
  Moderator dinsdag 21 januari 2025 @ 15:26:10 #65
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_216379839
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 januari 2025 13:30 schreef kwiwi het volgende:

[..]
Wat een onzin, mensen zijn in de VS over het algemeen gewoon behulpzaam en gastvrij. En hoe zuidelijker je gaat, hoe meer.
True story.
Breitling - Instruments for Professionals
pi_216380016
Die van Home Alone kon het ook.
Maar ik kan 't mis hebben...
pi_216380448
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 januari 2025 13:17 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]
Ik ben gisteren thuis gekomen en het begint langzaam een beetje in te dalen hoe de afgelopen dagen geweest zijn. Wát was het fantastisch, ik raad het iedereen aan! Januari is één van de goedkopere maanden om te boeken (zoniet dé goedkoopste maand :+) en het was behoorlijk koud, maar prima te doen. Goed aankleden en dan lukt het wel. We hebben een toer gehad door Brooklyn via een NL talige gids, over de Brooklyn Bridge gelopen, we zijn in het WTC Memorial center geweest, een boottocht over de Hudson (waarbij Vrijheidsbeeld van dichtbij gezien, supertof!), vele metro tripjes gemaakt en nog meer! Wat ook FANTASTISCH was, was broadway. We hebben Wicked gezien (OMG 😍) en Romeo & Juliet wat ook geweldig was). Wat een ervaring waren de afgelopen 5 dagen! Een tip, NY is een erg vermoeiende stad. Het is groot, veel indrukken, veel te zien. Geef jezelf af en toe wat rust om even bij te komen, al is het maar een half uurtje.

Nadat ik gisteren thuis kwam voelde ik me flink gedesoriënteerd. In 5 dagen zes uur terug en vooruit in de tijd. Na een nachtje slaap voel ik me een stuk beter. Voor herhaling vatbaar! Het liefst morgen weer :P
Ik ga (onverwacht) deze zaterdag en kom dinsdagavond terug (woensdag ochtend landen op Schiphol). Nederlandstalige gids lijkt me ook leuk voor een keer, heb je zijn/haar details voor mij? Heb je nog andere tips voor me voor deze zeer korte periode?
pi_216380711
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 januari 2025 16:17 schreef BolleMannetje het volgende:

[..]
Ik ga (onverwacht) deze zaterdag en kom dinsdagavond terug (woensdag ochtend landen op Schiphol). Nederlandstalige gids lijkt me ook leuk voor een keer, heb je zijn/haar details voor mij? Heb je nog andere tips voor me voor deze zeer korte periode?
Oh wat tof! Mag ik mee? :P

Ik DM je even.
pi_216380833
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 januari 2025 13:22 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]
Echt zo'n onzin. Kap eens met je tirade over de VS.
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 januari 2025 13:30 schreef kwiwi het volgende:

[..]
Lachwekkend.
Direct gejank als je gewoon iets benoemt over wat je in de VS vindt.

Jammer joh dat niet iedereen per se lyrisch is over dat land aan de andere kant.

quote:
1s.gif Op dinsdag 21 januari 2025 12:30 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]
We hebben ook naar de vluchten gekeken. Hadden we een directe vlucht (via KLM) kostte het heel wat meer. We hadden nu een overstap in IJsland en hebben alle vluchten gevlogen met Icelandair. Op zich ging dat prima, maar ik zou denk ik de volgende keer toch kiezen voor een directe vlucht.
Naar NY is direct wel fijn inderdaad.
Ligt wat mij betreft wel aan de prijzen, ik ben te gierig om dan geen overstap te nemen als dat echt scheelt.
pi_216381513
On-topic: heel mooi dat OP gegaan is en fijn dat het zo'n mooie trip is geworden! Heel herkenbaar dat je het liefst zo snel mogelijk weer terug wil. Hopelijk komt het er snel van!

[ Bericht 41% gewijzigd door UIO_AMS op 22-01-2025 14:06:40 ]
  dinsdag 21 januari 2025 @ 19:26:03 #71
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_216382327
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 januari 2025 17:00 schreef bianconeri het volgende:

[..]
[..]
Lachwekkend.
Direct gejank als je gewoon iets benoemt over wat je in de VS vindt.
Je doet met je opmerking alsof alle Amerikanen zo zijn. Dat jij om de één of andere reden geen enkele behulpzame en gastvrije Amerikaan bent tegengekomen, kan zijn. Maar beetje jammer dat je dat gelijk compleet generaliseert. Mijn ervaring is na 20+ jaar zo'n beetje overal in het land te zijn geweest heel anders.
quote:
Jammer joh dat niet iedereen per se lyrisch is over dat land aan de andere kant.
[..]
Ik ben verder eigenlijk juist helemaal geen fan van het land, ga liever ergens anders naartoe als ik kan kiezen.
  Official ESF Kreviewer dinsdag 21 januari 2025 @ 22:16:42 #72
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_216384988
Ik was voor het laatst in nyc toen de twin towers nog stonden (en ik erop) en 1 dollar nog 2.80 gulden was, maar ik vond toen de taxi schrikbarend duur naar manhattan. Mocht ik dat opnieuw doen, zou ik het ov kiezen of een shuttle van het hotel.

(Ben overigens nog wel vaker in de vs geweest tot aan vorig jaar toe en het is nog steeds een duur landm op sommige plekken zoals las vegas.)

Prachtig land verder. Veel plezier. Kijk ook eens naar zeroenigma op youtube. Die fietst door manhattan en scheldt dan op mensen die verkeerd fietsen ofzo. Krijg je een beter beeld. 8-).
  Official ESF Kreviewer dinsdag 21 januari 2025 @ 22:17:32 #73
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_216385004
Oh tof. Oud topic. Laatste posts niet gezien.
  dinsdag 21 januari 2025 @ 23:14:00 #74
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_216385808
Edit Oh, oud topic?

Newark, LaGuardia, and JFK all set new domestic travel records in 2023, serving 35.3 million, 30.6 million, and 29.1 million domestic passengers, respectively.

Newark is niet zo klein meer :)
Maar gewoon boeken en gaan joh ^O^
Goedkoopste vlucht, vliegveld boeit niet. JFK ook prima te doen met trein/metro.
Haters everywhere but I don't really care.
  woensdag 22 januari 2025 @ 11:49:45 #75
505678 MisterFox
declare(strict_types=1);
pi_216388716
Wat kost een retour ticket eigenlijk gemiddeld genomen?
MNy paws caiuse aaS ;lotr of typo'zx 🦊
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')