Romeo & Julietquote:Op zaterdag 31 augustus 2024 16:19 schreef MaJo het volgende:
[..]
Heel tof dat je het gewoon doet! Ik ben ook ooit speciaal naar New York gevlogen voor een musicalWelke show gaat het om?
Is dat zo’n speciale productie dan? Ik had er nog niet van gehoord, maar ik zit er de laatste jaren ook niet meer zo bovenop als vroegerquote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Of gebruik de code “ERIC15” bij het afreken proces.
Alvast veel plezier!You Don't Stop Playing Because You Get Old. But You Could Get Old If You Stop Playing.
Veel plezier!quote:Op dinsdag 14 januari 2025 03:08 schreef Sunshine1982 het volgende:
Even een schopje om te vertellen dat ik nú in NYC ben! Niet alleen, maar het achteraf gezien best alleen gekund. Absoluut te doen en het centrum is zo overzichtelijk! En wat is het fantastisch! We zijn gisteren aangekomen en hebben vandaag al ontzettend veel gedaan dat we compleet gesloopt zijn. Het is het allemaal waard 😍 Wát een stad!
Ik ben gisteren thuis gekomen en het begint langzaam een beetje in te dalen hoe de afgelopen dagen geweest zijn. Wát was het fantastisch, ik raad het iedereen aan! Januari is één van de goedkopere maanden om te boeken (zoniet dé goedkoopste maandquote:
Wat een onzin zeg. Amerikanen zijn hooguit naïef, wereldvreemd en hypocriet. Maar daar tegenover staat dat ze enorm gastvrij en behulpzaam zijn. Dus als je Engels kunt, en dat kan vrijwel iedereen in Nederland, kun je je prima redden daar.quote:Op zaterdag 24 augustus 2024 21:21 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Wat voor geks zeg ik dan?
De VS kent gewoon gekke gewoonten vergeleken met Europa, en het zijn totaal andere mensen dan wat dan ook in Europa. De culturen zijn (gelukkig maar) totaal niet te vergelijken.
En als je niet zo avontuurlijk bent en reizen niet echt ken zou ik niet aanraden om dan even voor de VS te kiezen.
Daarnaast is de VS echt een stukje weg vergeleken met welke plek in Europa dan ook.
Meer geregel aangezien je in Europa heel vrij kunt reizen.
En de VS is gewoon heel duur. Je bent sowieso al veel kwijt aan vliegen en hotels in de VS zijn niet te betalen.
Dat is dus niet meer zo, het is kneiterduur geworden.quote:Op dinsdag 21 januari 2025 10:51 schreef DjVero het volgende:
Prijzen van hotels tegenwoordig weet ik niet meer (ik ben er voor het laatst vijftien jaar geleden geweest), maar hotels waren toen een stuk goedkoper dan in Nederland. Hetzelfde als een auto huren; ook spotgoedkoop. Brandstof helemaal, echt maar een fractie van wat wij betalen. Uit eten? Prima te doen qua prijzen! Altijd om een doggy bag vragen, doodnormaal daar!
Engels spreken ze inderdaad, maar boeiend? Dat doen ze in de meeste landen wel.quote:Op dinsdag 21 januari 2025 10:51 schreef DjVero het volgende:
[..]
Wat een onzin zeg. Amerikanen zijn hooguit naïef, wereldvreemd en hypocriet. Maar daar tegenover staat dat ze enorm gastvrij en behulpzaam zijn. Dus als je Engels kunt, en dat kan vrijwel iedereen in Nederland, kun je je prima redden daar.
Nederland is al belachelijk duur qua hotels, maar de VS is echt nog veel duurder.quote:Prijzen van hotels tegenwoordig weet ik niet meer (ik ben er voor het laatst vijftien jaar geleden geweest), maar hotels waren toen een stuk goedkoper dan in Nederland. Hetzelfde als een auto huren; ook spotgoedkoop. Brandstof helemaal, echt maar een fractie van wat wij betalen.Uit eten? Prima te doen qua prijzen! Altijd om een doggy bag vragen, doodnormaal daar!
Dan heb je echt een hele goede deal gehad. Want ja je kan het zo duur maken als je zelf wilt, maar zelfs de goedkopere hotels waren al echt heel prijzig.quote:Op dinsdag 21 januari 2025 12:20 schreef Sunshine1982 het volgende:
Wij hebben een combi van hotel en vlucht heen en terug geboekt en we waren via booking.com voor 4 nachten iets meer dan 900 euro kwijt. We zaten om de hoek bij Time Square, dus ook gewoon een goede plek. Nu moet ik wel zeggen dat Januari volgens mij se goedkoopste maand is. Het was er zeker koud, maar we hebben ook een heerlijk zonnetje gehad.
Voor de rest kan je het zo duur maken als je zelf wilt. We hebben een eetcafeetje gevonden waar we twee avonden prima gegeten hebben voor dezelfde prijs dat we hier zouden betalen.
We hebben ook naar de vluchten gekeken. Hadden we een directe vlucht (via KLM) kostte het heel wat meer. We hadden nu een overstap in IJsland en hebben alle vluchten gevlogen met Icelandair. Op zich ging dat prima, maar ik zou denk ik de volgende keer toch kiezen voor een directe vlucht.quote:Op dinsdag 21 januari 2025 12:25 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Engels spreken ze inderdaad, maar boeiend? Dat doen ze in de meeste landen wel.
Gastvrij en behulpzaam.... Tja, hooguit de serveerster ivm de fooi.
[..]
Nederland is al belachelijk duur qua hotels, maar de VS is echt nog veel duurder.
Autohuren en brandstof zijn wel te doen.
Uit eten en goedkoop? No way, ook dat is veel duurder dan NL.
[..]
Dan heb je echt een hele goede deal gehad. Want ja je kan het zo duur maken als je zelf wilt, maar zelfs de goedkopere hotels waren al echt heel prijzig.
Wat een onzin, mensen zijn in de VS over het algemeen gewoon behulpzaam en gastvrij. En hoe zuidelijker je gaat, hoe meer.quote:Op dinsdag 21 januari 2025 12:25 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Gastvrij en behulpzaam.... Tja, hooguit de serveerster ivm de fooi.
[..]
True story.quote:Op dinsdag 21 januari 2025 13:30 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Wat een onzin, mensen zijn in de VS over het algemeen gewoon behulpzaam en gastvrij. En hoe zuidelijker je gaat, hoe meer.
Ik ga (onverwacht) deze zaterdag en kom dinsdagavond terug (woensdag ochtend landen op Schiphol). Nederlandstalige gids lijkt me ook leuk voor een keer, heb je zijn/haar details voor mij? Heb je nog andere tips voor me voor deze zeer korte periode?quote:Op zaterdag 18 januari 2025 13:17 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Ik ben gisteren thuis gekomen en het begint langzaam een beetje in te dalen hoe de afgelopen dagen geweest zijn. Wát was het fantastisch, ik raad het iedereen aan! Januari is één van de goedkopere maanden om te boeken (zoniet dé goedkoopste maand) en het was behoorlijk koud, maar prima te doen. Goed aankleden en dan lukt het wel. We hebben een toer gehad door Brooklyn via een NL talige gids, over de Brooklyn Bridge gelopen, we zijn in het WTC Memorial center geweest, een boottocht over de Hudson (waarbij Vrijheidsbeeld van dichtbij gezien, supertof!), vele metro tripjes gemaakt en nog meer! Wat ook FANTASTISCH was, was broadway. We hebben Wicked gezien (OMG 😍) en Romeo & Juliet wat ook geweldig was). Wat een ervaring waren de afgelopen 5 dagen! Een tip, NY is een erg vermoeiende stad. Het is groot, veel indrukken, veel te zien. Geef jezelf af en toe wat rust om even bij te komen, al is het maar een half uurtje.
Nadat ik gisteren thuis kwam voelde ik me flink gedesoriënteerd. In 5 dagen zes uur terug en vooruit in de tijd. Na een nachtje slaap voel ik me een stuk beter. Voor herhaling vatbaar! Het liefst morgen weer
Oh wat tof! Mag ik mee?quote:Op dinsdag 21 januari 2025 16:17 schreef BolleMannetje het volgende:
[..]
Ik ga (onverwacht) deze zaterdag en kom dinsdagavond terug (woensdag ochtend landen op Schiphol). Nederlandstalige gids lijkt me ook leuk voor een keer, heb je zijn/haar details voor mij? Heb je nog andere tips voor me voor deze zeer korte periode?
quote:Op dinsdag 21 januari 2025 13:22 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Echt zo'n onzin. Kap eens met je tirade over de VS.
Lachwekkend.quote:Op dinsdag 21 januari 2025 13:30 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Wat een onzin, mensen zijn in de VS over het algemeen gewoon behulpzaam en gastvrij. En hoe zuidelijker je gaat, hoe meer.
Naar NY is direct wel fijn inderdaad.quote:Op dinsdag 21 januari 2025 12:30 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
We hebben ook naar de vluchten gekeken. Hadden we een directe vlucht (via KLM) kostte het heel wat meer. We hadden nu een overstap in IJsland en hebben alle vluchten gevlogen met Icelandair. Op zich ging dat prima, maar ik zou denk ik de volgende keer toch kiezen voor een directe vlucht.
Je doet met je opmerking alsof alle Amerikanen zo zijn. Dat jij om de één of andere reden geen enkele behulpzame en gastvrije Amerikaan bent tegengekomen, kan zijn. Maar beetje jammer dat je dat gelijk compleet generaliseert. Mijn ervaring is na 20+ jaar zo'n beetje overal in het land te zijn geweest heel anders.quote:Op dinsdag 21 januari 2025 17:00 schreef bianconeri het volgende:
[..]
[..]
Lachwekkend.
Direct gejank als je gewoon iets benoemt over wat je in de VS vindt.
Ik ben verder eigenlijk juist helemaal geen fan van het land, ga liever ergens anders naartoe als ik kan kiezen.quote:Jammer joh dat niet iedereen per se lyrisch is over dat land aan de andere kant.
[..]
600-800 euro pp (direct).quote:Op woensdag 22 januari 2025 11:49 schreef MisterFox het volgende:
Wat kost een retour ticket eigenlijk gemiddeld genomen?
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |