abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_214719091
TS wil heel graag naar een voorstelling wat volgend jaar op Broadway speelt (ok, ook vanwege de acteurs die er in mee spelen) en ik zit te denken om naar New York te vliegen. Punt is, ik moet alleen aangezien niemand mee wil/kan. Partner wil eventueel mee, maar dan wordt het redelijk prijzig aangezien de kaartjes voor de voorstelling rond de 400 dollar zijn p.p.

Ik ben een beetje op zoek naar ervaringen en tips van mensen die ook naar NY zijn geweest want ik ben totaal niet avontuurlijk en ik schijt een beetje in mijn broek :') TS heeft al jaren niet meer gevlogen. Schiphol gaat denk ik nog wel, maar hoe is New York-JFK airport?Ik kan me voorstellen dat dat megagroot is, is het daar een beetje overzichtelijk? Is alles makkelijk te vinden?

Hoe zit dat met een taxi nemen vanaf dat laatst genoemde vliegveld? Moet je van te voren een taxi reserveren? Of kun je net als in films gewoon je hand opsteken en er verschijnt een taxi voor je neus ? Of is het een heel gevecht met andere mensen om een taxi te kunnen bemachtigen? Ervaringen?

En als laatste, denken jullie dat het haalbaar is? In je eentje naar NY zonder al te veel reiservaring? Of zeggen jullie, beter dat je thuis blijft? Benieu naar jullie reacties!
pi_214719114
Kan wel hoor.

Je zou op Newark kunnen vliegen ipv JFK, dat is een stuk kleiner. Je kunt met AirTran/trein combi naar Manhattan, of met de bus of taxi. De laatste twee kun je vooraf reserveren, volgens mij. Ik vind de AirTran/trein combi prima te doen.

Ben je wel eens alleen op vakantie geweest of in een grote stad geweest?
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  donderdag 15 augustus 2024 @ 11:28:49 #3
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_214719122
Op het vliegveld gewoon de bordjes volgen, en taxi's zat naar de binnenstad die hoef je niet te reserveren. OV is trouwens ook goed daar.

Zou niet weten waarom je thuis zou blijven :D
pi_214719179
Lekker gaan. New York is geweldige stad om je in je eentje meer dan te vermaken. En ik weet uit betrouwbare bronnen (Reddit) dat een avondje Broadway in je eentje niet vreemd is
“And forget not that the earth delights to feel your bare feet and the winds long to play with your hair.”
  Spellchecker donderdag 15 augustus 2024 @ 11:49:46 #5
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_214719230
quote:
1s.gif Op donderdag 15 augustus 2024 11:24 schreef Sunshine1982 het volgende:
TS wil heel graag naar een voorstelling wat volgend jaar op Broadway speelt (ok, ook vanwege de acteurs die er in mee spelen) en ik zit te denken om naar New York te vliegen. Punt is, ik moet alleen aangezien niemand mee wil/kan. Partner wil eventueel mee, maar dan wordt het redelijk prijzig aangezien de kaartjes voor de voorstelling rond de 400 dollar zijn p.p.

Misschien een gekke gedachte, maar je partner kan toch ook meereizen zonder naar de voorstelling te gaan? Kun je dan wel samen reizen, samen hotel delen, lekker eten, misschien wat sightseeing. Ga jij naar de voorstelling en doet je partner iets anders.

Ik ga regelmatig op congres en als het lukt oppas te vinden voor onze kids, gaat m'n vriend soms mee. Die vermaakt zich wel overdag.
Shine bright like a diamond.
  donderdag 15 augustus 2024 @ 11:55:56 #7
505678 MisterFox
declare(strict_types=1);
pi_214719255
400 dollar? :D
MNy paws caiuse aaS ;lotr of typo'zx 🦊
pi_214719258
Ik ben heel wat keren in mijn eentje naar NY geweest, ook in het begin toen ik nog nauwelijks op vakantie was geweest.

Taxis zijn er altijd in overvloed op die vliegvelden.
Maar het is mijn voorkeur om via Newark te vliegen.
Daar heb je een treinverbinding die er voor zorgt dat je meteen midden in Manhattan terecht komt (penn station)

En gewoon schijt hebben als je dingen in je eentje doet, zoveel mensen die dingen in hun eentje doen vooral grote steden.
Waardeloos in COR.
Als een topic je niet bevalt blijf dan lekker weg.
Wat een kansloze figuur ben je toch. Laat hem met rust. Moeilijk is het niet.
Stuk verdriet.
pi_214719493
quote:
7s.gif Op donderdag 15 augustus 2024 11:27 schreef miss_sly het volgende:
Kan wel hoor.

Je zou op Newark kunnen vliegen ipv JFK, dat is een stuk kleiner. Je kunt met AirTran/trein combi naar Manhattan, of met de bus of taxi. De laatste twee kun je vooraf reserveren, volgens mij. Ik vind de AirTran/trein combi prima te doen.

Ben je wel eens alleen op vakantie geweest of in een grote stad geweest?
Nee, nog nooit alleen op vakantie geweest en ook niet echt in een wereldstad geweest (tenzij je Rotterdam mee telt :'))

Een kleiner vliegveld spreekt me wel meer aan. Kun je daar terplekke kaartjes kopen voor die trein combi?
pi_214719499
quote:
0s.gif Op donderdag 15 augustus 2024 11:51 schreef June. het volgende:

[..]
Misschien een gekke gedachte, maar je partner kan toch ook meereizen zonder naar de voorstelling te gaan? Kun je dan wel samen reizen, samen hotel delen, lekker eten, misschien wat sightseeing. Ga jij naar de voorstelling en doet je partner iets anders.

Ik ga regelmatig op congres en als het lukt oppas te vinden voor onze kids, gaat m'n vriend soms mee. Die vermaakt zich wel overdag.
Goed idee! Alleen zitten we ook wel met oppas ja. Mijn ouders zijn niet echt van het oppassen en ik zie het eigenlijk niet zo zitten om ze een paar dagen bij de kinderen te laten. En zij zijn eigenlijk de enige waaraan ik zou kunnen denken wat betreft oppas.
pi_214719538
Van alle plekken waar je in je eentje naartoe kan vliegen is New York absoluut één van de makkelijkste. Zo lang je geld op zak hebt en een beetje Engels spreekt, kan je alle kanten op en hoef je je nergens druk om te maken.
-nee-
pi_214719591
Sowieso gaan.

Op het vliegveld een Metrocard kopen voor een week en dan met de Metro naar Manhattan. Taxi kan ook, en die zijn vooraf te reserveren, of je staat ff in de rij voor een vrije taxi.

Als je in NY bent sowieso de toeristendingen doen he. Cliché, maar zo tof.

Vrijheidsbeeld
Boottochtje om Manhattan
Bronx Zoo
Intrepid
National History Museum
Picknicken in Central Park
The hardware is just a box you buy only because you want to play Mario games - Yamauchi
Mr. Zurkon doesn't need bolts, his currency is pain
Roy-O-Rama | Backlog | Wish-list
pi_214719663
quote:
14s.gif Op donderdag 15 augustus 2024 12:53 schreef Notorious_Roy het volgende:
Sowieso gaan.

Op het vliegveld een Metrocard kopen voor een week en dan met de Metro naar Manhattan. Taxi kan ook, en die zijn vooraf te reserveren, of je staat ff in de rij voor een vrije taxi.

Als je in NY bent sowieso de toeristendingen doen he. Cliché, maar zo tof.

Vrijheidsbeeld
Boottochtje om Manhattan
Bronx Zoo
Intrepid
National History Museum
Picknicken in Central Park
Wat is er bijzonder aan dat picknicken? Je kunt er toch ook doorheen lopen of even op een bankje gaan zitten?
pindazakje
pi_214719679
quote:
0s.gif Op donderdag 15 augustus 2024 12:38 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]
Nee, nog nooit alleen op vakantie geweest en ook niet echt in een wereldstad geweest (tenzij je Rotterdam mee telt :'))

Een kleiner vliegveld spreekt me wel meer aan. Kun je daar terplekke kaartjes kopen voor die trein combi?
Ja. Vanuit het vliegveld de borden richting AirTrain volgen. Daar staan ook mensen die je de weg kunnen wijzen, zijn heel vriendelijk. Dan loop je een kaartje voor de AirTrain en stap je na vier stations geloof ik (maar dat wordt netjes omgeroepen) uit op een treinstation waar je de trein naar Penn station in Manhattan neemt. Dan zit je in de buurt van Madison Square Garden. Als je een hotel daar in de buurt boekt, kun j er vanaf Penn station zo heen wandelen. En anders neem je de metro naar waar je moet zijn.
Meij zaten in Hotel EVEN, maar oom RIU zit er dichtbij, waar veel mensen heengaan.
pi_214719684
quote:
11s.gif Op donderdag 15 augustus 2024 13:05 schreef Hyaenidae het volgende:

[..]
Wat is er bijzonder aan dat picknicken? Je kunt er toch ook doorheen lopen of even op een bankje gaan zitten?
Ik hou van eten B:)B
The hardware is just a box you buy only because you want to play Mario games - Yamauchi
pi_214719693
quote:
88s.gif Op donderdag 15 augustus 2024 13:09 schreef Notorious_Roy het volgende:

[..]
Ik hou van eten B:)B
Ja maar dan liever in een goede eettent ipv bammetje eten op grasveld.
pindazakje
pi_214719773
quote:
10s.gif Op donderdag 15 augustus 2024 13:10 schreef Hyaenidae het volgende:

[..]
Ja maar dan liever in een goede eettent ipv bammetje eten op grasveld.
Of gewoon uit een goed eettentje meenemen en in de park opeten
“And forget not that the earth delights to feel your bare feet and the winds long to play with your hair.”
pi_214719826
quote:
11s.gif Op donderdag 15 augustus 2024 13:22 schreef Fok-it het volgende:

[..]
Of gewoon uit een goed eettentje meenemen en in de park opeten
En dan het risico lopen dat er mieren op je eten komen :'(
pindazakje
pi_214719861
quote:
0s.gif Op donderdag 15 augustus 2024 13:29 schreef Hyaenidae het volgende:

[..]
En dan het risico lopen dat er mieren op je eten komen :'(
In Central Park eerder kans op eekhoorns ipv mieren _O_
  Moderator donderdag 15 augustus 2024 @ 13:52:03 #20
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_214719971
quote:
7s.gif Op donderdag 15 augustus 2024 13:07 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Ja. Vanuit het vliegveld de borden richting AirTrain volgen. Daar staan ook mensen die je de weg kunnen wijzen, zijn heel vriendelijk. Dan loop je een kaartje voor de AirTrain en stap je na vier stations geloof ik (maar dat wordt netjes omgeroepen) uit op een treinstation waar je de trein naar Penn station in Manhattan neemt. Dan zit je in de buurt van Madison Square Garden. Als je een hotel daar in de buurt boekt, kun j er vanaf Penn station zo heen wandelen. En anders neem je de metro naar waar je moet zijn.
Meij zaten in Hotel EVEN, maar oom RIU zit er dichtbij, waar veel mensen heengaan.
Ik heb nog in het Pennsylvania Hotel gezeten, dat is aan de overkant van Madison Square Garden, maar dat hotel is er niet meer schijnbaar. Niet zo heel raar, want was toen al ouwe meuk. Maar New York is echt heel erg prima in je eentje te doen inderdaad.
Breitling - Instruments for Professionals
pi_214720261
quote:
0s.gif Op donderdag 15 augustus 2024 13:52 schreef CoolGuy het volgende:

[..]
Ik heb nog in het Pennsylvania Hotel gezeten, dat is aan de overkant van Madison Square Garden, maar dat hotel is er niet meer schijnbaar. Niet zo heel raar, want was toen al ouwe meuk. Maar New York is echt heel erg prima in je eentje te doen inderdaad.
Volgens mij heb ik daar in een vorig leven ook eens gezeten. Ook in hotel Carter, zijstraat van Times Square, maar dat was een vreselijke ervaring. Slechtste en vieste hotel waar ik ooit heb gezeten.
pi_214720273
Bedankt iedereen! Ik ga met de informatie die ik hier heb gekregen even verder googlen :)

Nog tips voor een goedkope vliegticket? De terugreis vind ik vrij duur namelijk :@
pi_214720482
quote:
7s.gif Op donderdag 15 augustus 2024 14:25 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Volgens mij heb ik daar in een vorig leven ook eens gezeten. Ook in hotel Carter, zijstraat van Times Square, maar dat was een vreselijke ervaring. Slechtste en vieste hotel waar ik ooit heb gezeten.
Haha, Carter heb ik in 2005 ook gezeten. Gaten in het tapijt, maar wel schoon en werkende airco. Was genoeg voor ons toen want de locatie was fantastisch :D
  Moderator donderdag 15 augustus 2024 @ 14:58:07 #24
16180 crew  CoolGuy
pi_214720491
quote:

[..]
Daar staat/stond Hotel Carter dan ook bekend om. Dat was met afstand het slechtste hotel in Manhattan volgens mij. Zijn hele verhalen over.
pi_214720512
Gewoon een chille Airbnb in Jersey pakken :9 elke dag met bootje naar de overkant is nog leuk ook
pi_214720518
quote:

[..]
Volgens mij hebben ze daar ook ooit een lijk onder een bed gevonden

Pennsylvania hotel _O_ heb ik ook geslapen, toevallig de eerste keer toen ik alleen naar NY ging, grote mooie lobby, top locatie en daar mee heb je alles gezegd
Waardeloos in COR.
Stuk verdriet.
  Moderator donderdag 15 augustus 2024 @ 15:03:07 #27
16180 crew  CoolGuy
pi_214720525
quote:
0s.gif Op donderdag 15 augustus 2024 15:01 schreef Doug-Heffernan het volgende:

[..]
Volgens mij hebben ze daar ook ooit een lijk onder een bed gevonden

Pennsylvania hotel _O_ heb ik ook geslapen, toevallig de eerste keer toen ik alleen naar NY ging, grote mooie lobby, top locatie en daar mee heb je alles gezegd
Ja, klopt, in kamer 608.

quote:
The hotel has recorded several homicides. A 25-day-old infant was beaten to death at the hotel in November 1983; her father, a hotel resident, was charged with murder and child abuse.[116] In 1987, a woman was thrown to her death out of a window from one of the top floors after witnesses heard arguing from room 1604.[117] The hotel's night manager was killed in July 1999 during a brawl near the front desk;[118] a clerk who lived at the hotel was charged with the night manager's murder.[119] In August 2007, a housekeeper found the body of aspiring model Kristine Yitref,[120][121] wrapped in plastic garbage bags and hidden under a bed in room 608; sex offender Clarence Dean was charged with her homicide
https://en.wikipedia.org/wiki/Hotel_Carter
pi_214720531
quote:
0s.gif Op donderdag 15 augustus 2024 14:26 schreef Sunshine1982 het volgende:
Bedankt iedereen! Ik ga met de informatie die ik hier heb gekregen even verder googlen :)

Nog tips voor een goedkope vliegticket? De terugreis vind ik vrij duur namelijk :@
Ik weet niet hoeveel het nu ongeveer allemaal kost maar ik ben 2x in het begin van het jaar geweest in januari/februari en in die periode was vliegen vaak stukken goedkoper, ik zat toen ook ik een goed hotel bij Times Square voor nog geen 90 euro per nacht geloof ik.

Maar dat is alweer een jaar of 7 geleden :')
Waardeloos in COR.
Stuk verdriet.
  donderdag 15 augustus 2024 @ 15:11:45 #29
338319 ZarB
Piña colada
pi_214720581
quote:
19s.gif Op donderdag 15 augustus 2024 14:57 schreef Notorious_Roy het volgende:

[..]
Haha, Carter heb ik in 2005 ook gezeten. Gaten in het tapijt, maar wel schoon en werkende airco. Was genoeg voor ons toen want de locatie was fantastisch :D
Carter _O- _O_ mijn PTSS begint weer op te spelen! Mijn hotel eerste x new york. Het was idd echt spotgoedkoop en de locatie was, voor een eerste keer nyc, helemaal top. De 1e kamer was bloedheet, verwarming ging niet uit, het bad zat onder de haren brrrr.... gelukkig namen ze de klacht serieus en kregen we direct een andere kamer. Maar man, wat hebben wij gelachen.
Just skip all the layers and go straight to the crazy!
  donderdag 15 augustus 2024 @ 15:14:37 #30
338319 ZarB
Piña colada
pi_214720598
quote:
0s.gif Op donderdag 15 augustus 2024 14:26 schreef Sunshine1982 het volgende:

Zoeken op skyscanner, en dan vanaf NL (tenzij je vanaf Belgie/Duitsland wilt vliegen) en als bestemming NYC (alle). Dan krijg je meerdere opties en mogelijk goedkopere. Heb je wel kans dat je heen op een ander vliegveld vliegt dan terug, maar dat maakt niet zoveel uit.

Als je alles goed geregeld wilt hebben kun je ook het reisbureau benaderen. Als je qua grote steden alleen nog maar in Rotterdam bent geweest dan kan het wel erg overweldigend zijn.
Just skip all the layers and go straight to the crazy!
  donderdag 15 augustus 2024 @ 15:14:52 #31
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_214720601
quote:
1s.gif Op donderdag 15 augustus 2024 15:04 schreef Doug-Heffernan het volgende:

[..]
Ik weet niet hoeveel het nu ongeveer allemaal kost maar ik ben 2x in het begin van het jaar geweest in januari/februari en in die periode was vliegen vaak stukken goedkoper, ik zat toen ook ik een goed hotel bij Times Square voor nog geen 90 euro per nacht geloof ik.

Maar dat is alweer een jaar of 7 geleden :')
Inmiddels is de VS een 'beetje' duurder dan 7 jaar geleden :P
pi_214720661
low budget maar wel rechtstreeks lijkt na een vlugge blik zo rond 600 euro voor retourtje te liggen
pi_214720800
quote:
1s.gif Op donderdag 15 augustus 2024 11:24 schreef Sunshine1982 het volgende:
Schiphol gaat denk ik nog wel, maar hoe is New York-JFK airport?Ik kan me voorstellen dat dat megagroot is, is het daar een beetje overzichtelijk? Is alles makkelijk te vinden?

Hoe zit dat met een taxi nemen vanaf dat laatst genoemde vliegveld? Moet je van te voren een taxi reserveren? Of kun je net als in films gewoon je hand opsteken en er verschijnt een taxi voor je neus ?
Wanneer je hier nog niet eens in je eentje uit kan komen door wat rond te neuzen op internet, dan heb je denk ik in je eentje niets in NYC te zoeken.
pi_214720972
quote:
0s.gif Op donderdag 15 augustus 2024 15:44 schreef Alloch87 het volgende:

[..]
Wanneer je hier nog niet eens in je eentje uit kan komen door wat rond te neuzen op internet, dan heb je denk ik in je eentje niets in NYC te zoeken.
Nouja zeg, ik was gewoon op zoek naar ervaringen. En ja, dat kan ik allemaal op internet op zoeken, maar ik vind het fijner om reacties te lezen van mensen die ik 'ken'.

Alles staat tegenwoordig op internet, zullen we het forum maar opdoeken?
pi_214720993
quote:
19s.gif Op donderdag 15 augustus 2024 14:57 schreef Notorious_Roy het volgende:

[..]
Ik zat er in 2004 denk ik. Wat het niet beter maakte, was de vieze, vette, allesdoordringende geur van het Chinese (?) restaurant op de begane grond was gruwelijk.
pi_214721004
quote:
0s.gif Op donderdag 15 augustus 2024 16:06 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]
Nouja zeg, ik was gewoon op zoek naar ervaringen. En ja, dat kan ik allemaal op internet op zoeken, maar ik vind het fijner om reacties te lezen van mensen die ik 'ken'.

Gewoon vragen. Ik snap het we, het is toch fijn om wat ervaringen te horen. En als je het nog niet eerder gedaan hebt, is het best spannend, maar geen betere manier om ervaring te krijgen dan het gewoon doen als je graag wil.
pi_214721050
Oh, supertof! Ik wou dat ik alleen gegaan was, maar mijn ex wilde perse mee toen ik mijn vriendin op wilde zoeken in NY (en hij was niet van de citytrips). Het was echt behoorlijk indrukwekkend. Central Park vond ik maar zo zo. High Line, 9/11 memorial, Staten Island Ferry, Grand Central station zijn wel aan bod gekomen. Williamsburg is ook leuk in Brooklyn.

Metro is supermakkelijk daar. Al met al dikke aanrader en heel goed te doen in je eentje.
Resistance is futile.
  Moderator donderdag 15 augustus 2024 @ 16:20:48 #38
16180 crew  CoolGuy
pi_214721070
quote:
0s.gif Op donderdag 15 augustus 2024 16:06 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]

Sommige users komen alleen maar in topics om te sneren. Gewoon negeren.
pi_214721191
Welke periode is die voorstelling? En is het een voorstelling die zeer snel uitverkocht is of eentje die wellicht last-minute nog op Times Square te kopen is voor zeer gereduceerde tarieven (bestaat dat TKTS nog daar)?
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
  Moderator donderdag 15 augustus 2024 @ 23:56:56 #40
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_214727242
Ik ben benieuwd om welke voorstelling het gaat!

Als je de tickets al duur vindt, kijk eens naar de hotels :X Vaak goedkoper als je het als combi boekt.

En waarom niet met het hele gezin en dan een avondje alleen uit? NY is fantastisch O+
26 oktober - 2 november Frankrijk | 3 feb - 6 feb Hong Kong/6 feb - 26 feb Vietnam
pi_214775844
Geweldige stad, en inderdaad zeer geschikt om in je eentje te verkennen als je dat wil. Alles is heel overzichtelijk (ook bij JFK), maar het kan wel wat overweldigend zijn ja. Wij pakten de vorige keer de AirTrain vanaf JFK naar Jamaica Station waar we overstapten op de metro (A of E) die direct naar Manhattan gaat. Google Maps kan ook handig zijn als je routes probeert te vinden, die laat precies zien welke metro je moet hebben. Let er op dat je in New York Downton en Uptown metro's hebt, dus zorg wel dat je op het juiste perron staat, maar ook dat staat over het algemeen goed aangegeven. Er zijn ook express metro's en die stoppen niet op elk station, dus daar ook op letten. We hebben ook een paar keer gewoon een shuttle of taxi geboekt vanaf JFK naar het hotel. Wat duurder, maar nog gemakkelijker.

Wij vliegen altijd zonder overstap via KLM en boeken vaak 3/4 maanden van te voren, je hebt nog best vaak promo tarieven. Hotels kiezen we vaak in de Financial District (rondom Ground Zero/Battery Park). Je ziet iets verder van het echte centrum af, dus iets minder drukte, maar met de metro ben je alsnog super snel centraal in Manhattan. Goedkopere hotels vaak.

Houd er ook rekening mee dat je daar met je NL telefoon abbo heel duur uit bent als je gaat internetten (wifi kan wel gewoon!) via 4g. Je kan een Amerikaanse eSim regelen (zelf nooit gedaan, maar weet dat het kan); dan kan je ook onderweg makkelijk via Google Maps checken welke metro en zo je moet hebben.

Veel plezier!
pi_214779838
Schiphol is praktisch net zo groot als het grootste vliegveld van New York.

Schiphol is 1 van de grootste vliegvelden ter wereld, dus als je je daar prima kunt redden dan komt het gewoon goed.
En daarnaast borden volgen dan kom je er wel.

Alleen reizen is heel fijn en echt goed te doen.
De VS is wel echt een heel raar land, als je het lastig vindt om te doen zou ik eerst in Europa reizen.

Het is wel flink stuk reizen ineens met wat regels erbij.
En echt andere gekke cultuur (ja zuid Europa ook, maar dat is ten minste nog te begrijpen).
Owh en de VS is heel duur, vlucht en hotel.
pi_214780165
quote:
1s.gif Op donderdag 22 augustus 2024 21:40 schreef bianconeri het volgende:
De VS is wel echt een heel raar land, als je het lastig vindt om te doen zou ik eerst in Europa reizen.

Het is wel flink stuk reizen ineens met wat regels erbij.
En echt andere gekke cultuur (ja zuid Europa ook, maar dat is ten minste nog te begrijpen).
Owh en de VS is heel duur, vlucht en hotel.
Dat valt allemaal reuze mee. Geen idee welk probleem je met de VS hebt, maar dit is vrij overtrokken.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_214795791
quote:
0s.gif Op donderdag 22 augustus 2024 22:05 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]
Dat valt allemaal reuze mee. Geen idee welk probleem je met de VS hebt, maar dit is vrij overtrokken.
Wat voor geks zeg ik dan?

De VS kent gewoon gekke gewoonten vergeleken met Europa, en het zijn totaal andere mensen dan wat dan ook in Europa. De culturen zijn (gelukkig maar) totaal niet te vergelijken.
En als je niet zo avontuurlijk bent en reizen niet echt ken zou ik niet aanraden om dan even voor de VS te kiezen.

Daarnaast is de VS echt een stukje weg vergeleken met welke plek in Europa dan ook.
Meer geregel aangezien je in Europa heel vrij kunt reizen.
En de VS is gewoon heel duur. Je bent sowieso al veel kwijt aan vliegen en hotels in de VS zijn niet te betalen.
pi_214807021
Laat je vooral niet gekmaken door een aantal doemberichten hier. Drie dingen heb je echt nodig:
- je paspoort
- je ESTA (elektronische registratie): regel dit zelf via de US website en niet door een commerciële partij. Het wijst zich vanzelf en is met een paar minuten klaar. Dit kan ruim van tevoren, doe het niet later dan 72 uur voor vertrek.
- minimaal één creditcard.

Met dat geregel valt het dus echt alles mee.

Wat ik je zou aanraden is:
- neem wat USD cash mee (bijv. voor fooien of als je creditcard niet wordt geaccepteerd). Dit kun je eventueel in Nederland al regelen maar het is gunstiger dit uit een ATM te trekken na aankomst
- zorg ervoor dat je van tevoren de offline kaart van de stad download. Zo kun je ook offline altijd navigeren
- wil je wel altijd online zijn, zorg dan voor een eSIM als je telefoon dat accepteert. Ik heb prima ervaringen met Holafly en Airalo.
- neem een wereldstekker mee. De meeste hotels hebben USB-poorten om je apparaten op te laden, maar niet allemaal.

En ga verder lekker genieten. Het is in het begin vast even overweldigend, maar je bent op vakantie dus geef jezelf ook de tijd om een en ander rustig uit te zoeken. Mocht dat toch lastig zijn, dan is een taxi of Uber zo geregeld.

Ja, de vlucht is wat langer en je hebt kans dat je een norse ambtenaar op het vliegveld treft, maar dat zijn allemaal zaken waarop je je kunt voorbereiden. Met de zogenaamde vreemde gewoontes valt het echt alles mee, daar moet je je totaal geen zorgen over maken. Het is even wennen dat je de prijzen zonder tax ziet en dat ze in de hospitality een fooi van je verwachten, maar dat zijn zulke kleine dingen, daar moet je een once in a lifetime ervaring echt niet door laten weerhouden.
pi_214808104
Ik heb al iemand gevonden die mee wil gaan :P Kaartjes zijn besteld, nu nog de reis boeken! Zag al wat goede aanbiedingen op expedia *O*

Nogmaals, thanks voor de input iedereen!

@Binge-watch ik moet nog even twee dingen uit je lijstje regelen. Ik heb een paspoort, maar met een signatuur van mijn kind erin 😅 Hij lag op tafel en voor ik het wist zat mijn kind erin te tekenen... Ik gok dat hij dan niet meer geldig is. En een creditcard moet ik ook nog hebben. Maar dat komt ook vast goed!
pi_214808693
quote:
1s.gif Op maandag 26 augustus 2024 07:32 schreef Sunshine1982 het volgende:
Ik heb al iemand gevonden die mee wil gaan :P Kaartjes zijn besteld, nu nog de reis boeken! Zag al wat goede aanbiedingen op expedia *O*

@:Binge-watch ik moet nog even twee dingen uit je lijstje regelen. Ik heb een paspoort, maar met een signatuur van mijn kind erin 😅 Hij lag op tafel en voor ik het wist zat mijn kind erin te tekenen... Ik gok dat hij dan niet meer geldig is. En een creditcard moet ik ook nog hebben. Maar dat komt ook vast goed!
Cool!
Zolang je identiteitsgegevens op je paspoort volledig zichtbaar zijn en er geen pagina's ontbreken, moet het volgens mij rechtsgeldig zijn, maar goed om dat dubbel te checken bij je gemeente.
Mocht je 'm wel moeten vervangen, zorg er dan voor dat je de ESTA aanvraagt met je nieuwe paspoort.
pi_214808887
quote:

@:Binge-watch ik moet nog even twee dingen uit je lijstje regelen. Ik heb een paspoort, maar met een signatuur van mijn kind erin 😅 Hij lag op tafel en voor ik het wist zat mijn kind erin te tekenen... Ik gok dat hij dan niet meer geldig is. En een creditcard moet ik ook nog hebben. Maar dat komt ook vast goed!
Mijn paspoort is ook eens als kladblok gebruikt, dat geeft niks, zo lang het plaatje met je foto nog schoon is. En je moet altijd een lege pagina hebben voor de stempels en dergelijke, of heeft ze alle pagina's ondergekliederd?
-nee-
pi_214819033
quote:
14s.gif Op maandag 26 augustus 2024 10:28 schreef Marsenal het volgende:

[..]
Mijn paspoort is ook eens als kladblok gebruikt, dat geeft niks, zo lang het plaatje met je foto nog schoon is. En je moet altijd een lege pagina hebben voor de stempels en dergelijke, of heeft ze alle pagina's ondergekliederd?
Heb even gekeken, er zit alleen een flinke kras op de allereerste bladzijde waar een lap tekst op staat. Ga het nog wel voor de zekerheid even navragen :)
  Moderator zaterdag 31 augustus 2024 @ 16:19:43 #50
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_214850982
quote:

Heel tof dat je het gewoon doet! Ik ben ook ooit speciaal naar New York gevlogen voor een musical O+ Welke show gaat het om?
26 oktober - 2 november Frankrijk | 3 feb - 6 feb Hong Kong/6 feb - 26 feb Vietnam
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')