Misschien een gekke gedachte, maar je partner kan toch ook meereizen zonder naar de voorstelling te gaan? Kun je dan wel samen reizen, samen hotel delen, lekker eten, misschien wat sightseeing. Ga jij naar de voorstelling en doet je partner iets anders.quote:Op donderdag 15 augustus 2024 11:24 schreef Sunshine1982 het volgende:
TS wil heel graag naar een voorstelling wat volgend jaar op Broadway speelt (ok, ook vanwege de acteurs die er in mee spelen) en ik zit te denken om naar New York te vliegen. Punt is, ik moet alleen aangezien niemand mee wil/kan. Partner wil eventueel mee, maar dan wordt het redelijk prijzig aangezien de kaartjes voor de voorstelling rond de 400 dollar zijn p.p.
Nee, nog nooit alleen op vakantie geweest en ook niet echt in een wereldstad geweest (tenzij je Rotterdam mee teltquote:Op donderdag 15 augustus 2024 11:27 schreef miss_sly het volgende:
Kan wel hoor.
Je zou op Newark kunnen vliegen ipv JFK, dat is een stuk kleiner. Je kunt met AirTran/trein combi naar Manhattan, of met de bus of taxi. De laatste twee kun je vooraf reserveren, volgens mij. Ik vind de AirTran/trein combi prima te doen.
Ben je wel eens alleen op vakantie geweest of in een grote stad geweest?
Goed idee! Alleen zitten we ook wel met oppas ja. Mijn ouders zijn niet echt van het oppassen en ik zie het eigenlijk niet zo zitten om ze een paar dagen bij de kinderen te laten. En zij zijn eigenlijk de enige waaraan ik zou kunnen denken wat betreft oppas.quote:Op donderdag 15 augustus 2024 11:51 schreef June. het volgende:
[..]
Misschien een gekke gedachte, maar je partner kan toch ook meereizen zonder naar de voorstelling te gaan? Kun je dan wel samen reizen, samen hotel delen, lekker eten, misschien wat sightseeing. Ga jij naar de voorstelling en doet je partner iets anders.
Ik ga regelmatig op congres en als het lukt oppas te vinden voor onze kids, gaat m'n vriend soms mee. Die vermaakt zich wel overdag.
Wat is er bijzonder aan dat picknicken? Je kunt er toch ook doorheen lopen of even op een bankje gaan zitten?quote:Op donderdag 15 augustus 2024 12:53 schreef Notorious_Roy het volgende:
Sowieso gaan.
Op het vliegveld een Metrocard kopen voor een week en dan met de Metro naar Manhattan. Taxi kan ook, en die zijn vooraf te reserveren, of je staat ff in de rij voor een vrije taxi.
Als je in NY bent sowieso de toeristendingen doen he. Cliché, maar zo tof.
Vrijheidsbeeld
Boottochtje om Manhattan
Bronx Zoo
Intrepid
National History Museum
Picknicken in Central Park
Ja. Vanuit het vliegveld de borden richting AirTrain volgen. Daar staan ook mensen die je de weg kunnen wijzen, zijn heel vriendelijk. Dan loop je een kaartje voor de AirTrain en stap je na vier stations geloof ik (maar dat wordt netjes omgeroepen) uit op een treinstation waar je de trein naar Penn station in Manhattan neemt. Dan zit je in de buurt van Madison Square Garden. Als je een hotel daar in de buurt boekt, kun j er vanaf Penn station zo heen wandelen. En anders neem je de metro naar waar je moet zijn.quote:Op donderdag 15 augustus 2024 12:38 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Nee, nog nooit alleen op vakantie geweest en ook niet echt in een wereldstad geweest (tenzij je Rotterdam mee telt)
Een kleiner vliegveld spreekt me wel meer aan. Kun je daar terplekke kaartjes kopen voor die trein combi?
Ik hou van etenquote:Op donderdag 15 augustus 2024 13:05 schreef Hyaenidae het volgende:
[..]
Wat is er bijzonder aan dat picknicken? Je kunt er toch ook doorheen lopen of even op een bankje gaan zitten?
Of gewoon uit een goed eettentje meenemen en in de park opetenquote:Op donderdag 15 augustus 2024 13:10 schreef Hyaenidae het volgende:
[..]
Ja maar dan liever in een goede eettent ipv bammetje eten op grasveld.
En dan het risico lopen dat er mieren op je eten komenquote:Op donderdag 15 augustus 2024 13:22 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Of gewoon uit een goed eettentje meenemen en in de park opeten
In Central Park eerder kans op eekhoorns ipv mierenquote:Op donderdag 15 augustus 2024 13:29 schreef Hyaenidae het volgende:
[..]
En dan het risico lopen dat er mieren op je eten komen
Ik heb nog in het Pennsylvania Hotel gezeten, dat is aan de overkant van Madison Square Garden, maar dat hotel is er niet meer schijnbaar. Niet zo heel raar, want was toen al ouwe meuk. Maar New York is echt heel erg prima in je eentje te doen inderdaad.quote:Op donderdag 15 augustus 2024 13:07 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ja. Vanuit het vliegveld de borden richting AirTrain volgen. Daar staan ook mensen die je de weg kunnen wijzen, zijn heel vriendelijk. Dan loop je een kaartje voor de AirTrain en stap je na vier stations geloof ik (maar dat wordt netjes omgeroepen) uit op een treinstation waar je de trein naar Penn station in Manhattan neemt. Dan zit je in de buurt van Madison Square Garden. Als je een hotel daar in de buurt boekt, kun j er vanaf Penn station zo heen wandelen. En anders neem je de metro naar waar je moet zijn.
Meij zaten in Hotel EVEN, maar oom RIU zit er dichtbij, waar veel mensen heengaan.
Volgens mij heb ik daar in een vorig leven ook eens gezeten. Ook in hotel Carter, zijstraat van Times Square, maar dat was een vreselijke ervaring. Slechtste en vieste hotel waar ik ooit heb gezeten.quote:Op donderdag 15 augustus 2024 13:52 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Ik heb nog in het Pennsylvania Hotel gezeten, dat is aan de overkant van Madison Square Garden, maar dat hotel is er niet meer schijnbaar. Niet zo heel raar, want was toen al ouwe meuk. Maar New York is echt heel erg prima in je eentje te doen inderdaad.
Haha, Carter heb ik in 2005 ook gezeten. Gaten in het tapijt, maar wel schoon en werkende airco. Was genoeg voor ons toen want de locatie was fantastischquote:Op donderdag 15 augustus 2024 14:25 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Volgens mij heb ik daar in een vorig leven ook eens gezeten. Ook in hotel Carter, zijstraat van Times Square, maar dat was een vreselijke ervaring. Slechtste en vieste hotel waar ik ooit heb gezeten.
Daar staat/stond Hotel Carter dan ook bekend om. Dat was met afstand het slechtste hotel in Manhattan volgens mij. Zijn hele verhalen over.quote:Op donderdag 15 augustus 2024 14:25 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Volgens mij heb ik daar in een vorig leven ook eens gezeten. Ook in hotel Carter, zijstraat van Times Square, maar dat was een vreselijke ervaring. Slechtste en vieste hotel waar ik ooit heb gezeten.
Volgens mij hebben ze daar ook ooit een lijk onder een bed gevondenquote:Op donderdag 15 augustus 2024 14:25 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ja, klopt, in kamer 608.quote:Op donderdag 15 augustus 2024 15:01 schreef Doug-Heffernan het volgende:
[..]
Volgens mij hebben ze daar ook ooit een lijk onder een bed gevonden
Pennsylvania hotelheb ik ook geslapen, toevallig de eerste keer toen ik alleen naar NY ging, grote mooie lobby, top locatie en daar mee heb je alles gezegd
https://en.wikipedia.org/wiki/Hotel_Carterquote:The hotel has recorded several homicides. A 25-day-old infant was beaten to death at the hotel in November 1983; her father, a hotel resident, was charged with murder and child abuse.[116] In 1987, a woman was thrown to her death out of a window from one of the top floors after witnesses heard arguing from room 1604.[117] The hotel's night manager was killed in July 1999 during a brawl near the front desk;[118] a clerk who lived at the hotel was charged with the night manager's murder.[119] In August 2007, a housekeeper found the body of aspiring model Kristine Yitref,[120][121] wrapped in plastic garbage bags and hidden under a bed in room 608; sex offender Clarence Dean was charged with her homicide
Ik weet niet hoeveel het nu ongeveer allemaal kost maar ik ben 2x in het begin van het jaar geweest in januari/februari en in die periode was vliegen vaak stukken goedkoper, ik zat toen ook ik een goed hotel bij Times Square voor nog geen 90 euro per nacht geloof ik.quote:Op donderdag 15 augustus 2024 14:26 schreef Sunshine1982 het volgende:
Bedankt iedereen! Ik ga met de informatie die ik hier heb gekregen even verder googlen![]()
Nog tips voor een goedkope vliegticket? De terugreis vind ik vrij duur namelijk
Carterquote:Op donderdag 15 augustus 2024 14:57 schreef Notorious_Roy het volgende:
[..]
Haha, Carter heb ik in 2005 ook gezeten. Gaten in het tapijt, maar wel schoon en werkende airco. Was genoeg voor ons toen want de locatie was fantastisch
Zoeken op skyscanner, en dan vanaf NL (tenzij je vanaf Belgie/Duitsland wilt vliegen) en als bestemming NYC (alle). Dan krijg je meerdere opties en mogelijk goedkopere. Heb je wel kans dat je heen op een ander vliegveld vliegt dan terug, maar dat maakt niet zoveel uit.quote:Op donderdag 15 augustus 2024 14:26 schreef Sunshine1982 het volgende:
Bedankt iedereen! Ik ga met de informatie die ik hier heb gekregen even verder googlen![]()
Nog tips voor een goedkope vliegticket? De terugreis vind ik vrij duur namelijk
Inmiddels is de VS een 'beetje' duurder dan 7 jaar geledenquote:Op donderdag 15 augustus 2024 15:04 schreef Doug-Heffernan het volgende:
[..]
Ik weet niet hoeveel het nu ongeveer allemaal kost maar ik ben 2x in het begin van het jaar geweest in januari/februari en in die periode was vliegen vaak stukken goedkoper, ik zat toen ook ik een goed hotel bij Times Square voor nog geen 90 euro per nacht geloof ik.
Maar dat is alweer een jaar of 7 geleden![]()
Wanneer je hier nog niet eens in je eentje uit kan komen door wat rond te neuzen op internet, dan heb je denk ik in je eentje niets in NYC te zoeken.quote:Op donderdag 15 augustus 2024 11:24 schreef Sunshine1982 het volgende:
Schiphol gaat denk ik nog wel, maar hoe is New York-JFK airport?Ik kan me voorstellen dat dat megagroot is, is het daar een beetje overzichtelijk? Is alles makkelijk te vinden?
Hoe zit dat met een taxi nemen vanaf dat laatst genoemde vliegveld? Moet je van te voren een taxi reserveren? Of kun je net als in films gewoon je hand opsteken en er verschijnt een taxi voor je neus ?
Nouja zeg, ik was gewoon op zoek naar ervaringen. En ja, dat kan ik allemaal op internet op zoeken, maar ik vind het fijner om reacties te lezen van mensen die ik 'ken'.quote:Op donderdag 15 augustus 2024 15:44 schreef Alloch87 het volgende:
[..]
Wanneer je hier nog niet eens in je eentje uit kan komen door wat rond te neuzen op internet, dan heb je denk ik in je eentje niets in NYC te zoeken.
Ik zat er in 2004 denk ik. Wat het niet beter maakte, was de vieze, vette, allesdoordringende geur van het Chinese (?) restaurant op de begane grond was gruwelijk.quote:Op donderdag 15 augustus 2024 14:57 schreef Notorious_Roy het volgende:
[..]
Haha, Carter heb ik in 2005 ook gezeten. Gaten in het tapijt, maar wel schoon en werkende airco. Was genoeg voor ons toen want de locatie was fantastisch
Gewoon vragen. Ik snap het we, het is toch fijn om wat ervaringen te horen. En als je het nog niet eerder gedaan hebt, is het best spannend, maar geen betere manier om ervaring te krijgen dan het gewoon doen als je graag wil.quote:Op donderdag 15 augustus 2024 16:06 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Nouja zeg, ik was gewoon op zoek naar ervaringen. En ja, dat kan ik allemaal op internet op zoeken, maar ik vind het fijner om reacties te lezen van mensen die ik 'ken'.
Alles staat tegenwoordig op internet, zullen we het forum maar opdoeken?
Sommige users komen alleen maar in topics om te sneren. Gewoon negeren.quote:Op donderdag 15 augustus 2024 16:06 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Nouja zeg, ik was gewoon op zoek naar ervaringen. En ja, dat kan ik allemaal op internet op zoeken, maar ik vind het fijner om reacties te lezen van mensen die ik 'ken'.
Alles staat tegenwoordig op internet, zullen we het forum maar opdoeken?
Dat valt allemaal reuze mee. Geen idee welk probleem je met de VS hebt, maar dit is vrij overtrokken.quote:Op donderdag 22 augustus 2024 21:40 schreef bianconeri het volgende:
De VS is wel echt een heel raar land, als je het lastig vindt om te doen zou ik eerst in Europa reizen.
Het is wel flink stuk reizen ineens met wat regels erbij.
En echt andere gekke cultuur (ja zuid Europa ook, maar dat is ten minste nog te begrijpen).
Owh en de VS is heel duur, vlucht en hotel.
Wat voor geks zeg ik dan?quote:Op donderdag 22 augustus 2024 22:05 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Dat valt allemaal reuze mee. Geen idee welk probleem je met de VS hebt, maar dit is vrij overtrokken.
Cool!quote:Op maandag 26 augustus 2024 07:32 schreef Sunshine1982 het volgende:
Ik heb al iemand gevonden die mee wil gaanKaartjes zijn besteld, nu nog de reis boeken! Zag al wat goede aanbiedingen op expedia
Nogmaals, thanks voor de input iedereen!
@:Binge-watch ik moet nog even twee dingen uit je lijstje regelen. Ik heb een paspoort, maar met een signatuur van mijn kind erin 😅 Hij lag op tafel en voor ik het wist zat mijn kind erin te tekenen... Ik gok dat hij dan niet meer geldig is. En een creditcard moet ik ook nog hebben. Maar dat komt ook vast goed!
Mijn paspoort is ook eens als kladblok gebruikt, dat geeft niks, zo lang het plaatje met je foto nog schoon is. En je moet altijd een lege pagina hebben voor de stempels en dergelijke, of heeft ze alle pagina's ondergekliederd?quote:Op maandag 26 augustus 2024 07:32 schreef Sunshine1982 het volgende:
Ik heb al iemand gevonden die mee wil gaanKaartjes zijn besteld, nu nog de reis boeken! Zag al wat goede aanbiedingen op expedia
@:Binge-watch ik moet nog even twee dingen uit je lijstje regelen. Ik heb een paspoort, maar met een signatuur van mijn kind erin 😅 Hij lag op tafel en voor ik het wist zat mijn kind erin te tekenen... Ik gok dat hij dan niet meer geldig is. En een creditcard moet ik ook nog hebben. Maar dat komt ook vast goed!
Heb even gekeken, er zit alleen een flinke kras op de allereerste bladzijde waar een lap tekst op staat. Ga het nog wel voor de zekerheid even navragenquote:Op maandag 26 augustus 2024 10:28 schreef Marsenal het volgende:
[..]
Mijn paspoort is ook eens als kladblok gebruikt, dat geeft niks, zo lang het plaatje met je foto nog schoon is. En je moet altijd een lege pagina hebben voor de stempels en dergelijke, of heeft ze alle pagina's ondergekliederd?
Heel tof dat je het gewoon doet! Ik ben ook ooit speciaal naar New York gevlogen voor een musicalquote:Op maandag 26 augustus 2024 07:32 schreef Sunshine1982 het volgende:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |