abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_214719091
TS wil heel graag naar een voorstelling wat volgend jaar op Broadway speelt (ok, ook vanwege de acteurs die er in mee spelen) en ik zit te denken om naar New York te vliegen. Punt is, ik moet alleen aangezien niemand mee wil/kan. Partner wil eventueel mee, maar dan wordt het redelijk prijzig aangezien de kaartjes voor de voorstelling rond de 400 dollar zijn p.p.

Ik ben een beetje op zoek naar ervaringen en tips van mensen die ook naar NY zijn geweest want ik ben totaal niet avontuurlijk en ik schijt een beetje in mijn broek :') TS heeft al jaren niet meer gevlogen. Schiphol gaat denk ik nog wel, maar hoe is New York-JFK airport?Ik kan me voorstellen dat dat megagroot is, is het daar een beetje overzichtelijk? Is alles makkelijk te vinden?

Hoe zit dat met een taxi nemen vanaf dat laatst genoemde vliegveld? Moet je van te voren een taxi reserveren? Of kun je net als in films gewoon je hand opsteken en er verschijnt een taxi voor je neus ? Of is het een heel gevecht met andere mensen om een taxi te kunnen bemachtigen? Ervaringen?

En als laatste, denken jullie dat het haalbaar is? In je eentje naar NY zonder al te veel reiservaring? Of zeggen jullie, beter dat je thuis blijft? Benieu naar jullie reacties!
pi_214719114
Kan wel hoor.

Je zou op Newark kunnen vliegen ipv JFK, dat is een stuk kleiner. Je kunt met AirTran/trein combi naar Manhattan, of met de bus of taxi. De laatste twee kun je vooraf reserveren, volgens mij. Ik vind de AirTran/trein combi prima te doen.

Ben je wel eens alleen op vakantie geweest of in een grote stad geweest?
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  donderdag 15 augustus 2024 @ 11:28:49 #3
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_214719122
Op het vliegveld gewoon de bordjes volgen, en taxi's zat naar de binnenstad die hoef je niet te reserveren. OV is trouwens ook goed daar.

Zou niet weten waarom je thuis zou blijven :D
pi_214719179
Lekker gaan. New York is geweldige stad om je in je eentje meer dan te vermaken. En ik weet uit betrouwbare bronnen (Reddit) dat een avondje Broadway in je eentje niet vreemd is
“And forget not that the earth delights to feel your bare feet and the winds long to play with your hair.”
  Spellchecker donderdag 15 augustus 2024 @ 11:49:46 #5
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_214719230
quote:
1s.gif Op donderdag 15 augustus 2024 11:24 schreef Sunshine1982 het volgende:
TS wil heel graag naar een voorstelling wat volgend jaar op Broadway speelt (ok, ook vanwege de acteurs die er in mee spelen) en ik zit te denken om naar New York te vliegen. Punt is, ik moet alleen aangezien niemand mee wil/kan. Partner wil eventueel mee, maar dan wordt het redelijk prijzig aangezien de kaartjes voor de voorstelling rond de 400 dollar zijn p.p.

Misschien een gekke gedachte, maar je partner kan toch ook meereizen zonder naar de voorstelling te gaan? Kun je dan wel samen reizen, samen hotel delen, lekker eten, misschien wat sightseeing. Ga jij naar de voorstelling en doet je partner iets anders.

Ik ga regelmatig op congres en als het lukt oppas te vinden voor onze kids, gaat m'n vriend soms mee. Die vermaakt zich wel overdag.
Shine bright like a diamond.
  donderdag 15 augustus 2024 @ 11:55:56 #7
505678 MisterFox
declare(strict_types=1);
pi_214719255
400 dollar? :D
MNy paws caiuse aaS ;lotr of typo'zx 🦊
pi_214719258
Ik ben heel wat keren in mijn eentje naar NY geweest, ook in het begin toen ik nog nauwelijks op vakantie was geweest.

Taxis zijn er altijd in overvloed op die vliegvelden.
Maar het is mijn voorkeur om via Newark te vliegen.
Daar heb je een treinverbinding die er voor zorgt dat je meteen midden in Manhattan terecht komt (penn station)

En gewoon schijt hebben als je dingen in je eentje doet, zoveel mensen die dingen in hun eentje doen vooral grote steden.
Waardeloos in COR.
Als een topic je niet bevalt blijf dan lekker weg.
Wat een kansloze figuur ben je toch. Laat hem met rust. Moeilijk is het niet.
Stuk verdriet.
pi_214719493
quote:
7s.gif Op donderdag 15 augustus 2024 11:27 schreef miss_sly het volgende:
Kan wel hoor.

Je zou op Newark kunnen vliegen ipv JFK, dat is een stuk kleiner. Je kunt met AirTran/trein combi naar Manhattan, of met de bus of taxi. De laatste twee kun je vooraf reserveren, volgens mij. Ik vind de AirTran/trein combi prima te doen.

Ben je wel eens alleen op vakantie geweest of in een grote stad geweest?
Nee, nog nooit alleen op vakantie geweest en ook niet echt in een wereldstad geweest (tenzij je Rotterdam mee telt :'))

Een kleiner vliegveld spreekt me wel meer aan. Kun je daar terplekke kaartjes kopen voor die trein combi?
pi_214719499
quote:
0s.gif Op donderdag 15 augustus 2024 11:51 schreef June. het volgende:

[..]
Misschien een gekke gedachte, maar je partner kan toch ook meereizen zonder naar de voorstelling te gaan? Kun je dan wel samen reizen, samen hotel delen, lekker eten, misschien wat sightseeing. Ga jij naar de voorstelling en doet je partner iets anders.

Ik ga regelmatig op congres en als het lukt oppas te vinden voor onze kids, gaat m'n vriend soms mee. Die vermaakt zich wel overdag.
Goed idee! Alleen zitten we ook wel met oppas ja. Mijn ouders zijn niet echt van het oppassen en ik zie het eigenlijk niet zo zitten om ze een paar dagen bij de kinderen te laten. En zij zijn eigenlijk de enige waaraan ik zou kunnen denken wat betreft oppas.
pi_214719538
Van alle plekken waar je in je eentje naartoe kan vliegen is New York absoluut één van de makkelijkste. Zo lang je geld op zak hebt en een beetje Engels spreekt, kan je alle kanten op en hoef je je nergens druk om te maken.
-nee-
pi_214719591
Sowieso gaan.

Op het vliegveld een Metrocard kopen voor een week en dan met de Metro naar Manhattan. Taxi kan ook, en die zijn vooraf te reserveren, of je staat ff in de rij voor een vrije taxi.

Als je in NY bent sowieso de toeristendingen doen he. Cliché, maar zo tof.

Vrijheidsbeeld
Boottochtje om Manhattan
Bronx Zoo
Intrepid
National History Museum
Picknicken in Central Park
The hardware is just a box you buy only because you want to play Mario games - Yamauchi
Mr. Zurkon doesn't need bolts, his currency is pain
Roy-O-Rama | Backlog | Wish-list
pi_214719663
quote:
14s.gif Op donderdag 15 augustus 2024 12:53 schreef Notorious_Roy het volgende:
Sowieso gaan.

Op het vliegveld een Metrocard kopen voor een week en dan met de Metro naar Manhattan. Taxi kan ook, en die zijn vooraf te reserveren, of je staat ff in de rij voor een vrije taxi.

Als je in NY bent sowieso de toeristendingen doen he. Cliché, maar zo tof.

Vrijheidsbeeld
Boottochtje om Manhattan
Bronx Zoo
Intrepid
National History Museum
Picknicken in Central Park
Wat is er bijzonder aan dat picknicken? Je kunt er toch ook doorheen lopen of even op een bankje gaan zitten?
pindazakje
pi_214719679
quote:
0s.gif Op donderdag 15 augustus 2024 12:38 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]
Nee, nog nooit alleen op vakantie geweest en ook niet echt in een wereldstad geweest (tenzij je Rotterdam mee telt :'))

Een kleiner vliegveld spreekt me wel meer aan. Kun je daar terplekke kaartjes kopen voor die trein combi?
Ja. Vanuit het vliegveld de borden richting AirTrain volgen. Daar staan ook mensen die je de weg kunnen wijzen, zijn heel vriendelijk. Dan loop je een kaartje voor de AirTrain en stap je na vier stations geloof ik (maar dat wordt netjes omgeroepen) uit op een treinstation waar je de trein naar Penn station in Manhattan neemt. Dan zit je in de buurt van Madison Square Garden. Als je een hotel daar in de buurt boekt, kun j er vanaf Penn station zo heen wandelen. En anders neem je de metro naar waar je moet zijn.
Meij zaten in Hotel EVEN, maar oom RIU zit er dichtbij, waar veel mensen heengaan.
pi_214719684
quote:
11s.gif Op donderdag 15 augustus 2024 13:05 schreef Hyaenidae het volgende:

[..]
Wat is er bijzonder aan dat picknicken? Je kunt er toch ook doorheen lopen of even op een bankje gaan zitten?
Ik hou van eten B:)B
The hardware is just a box you buy only because you want to play Mario games - Yamauchi
pi_214719693
quote:
88s.gif Op donderdag 15 augustus 2024 13:09 schreef Notorious_Roy het volgende:

[..]
Ik hou van eten B:)B
Ja maar dan liever in een goede eettent ipv bammetje eten op grasveld.
pindazakje
pi_214719773
quote:
10s.gif Op donderdag 15 augustus 2024 13:10 schreef Hyaenidae het volgende:

[..]
Ja maar dan liever in een goede eettent ipv bammetje eten op grasveld.
Of gewoon uit een goed eettentje meenemen en in de park opeten
“And forget not that the earth delights to feel your bare feet and the winds long to play with your hair.”
pi_214719826
quote:
11s.gif Op donderdag 15 augustus 2024 13:22 schreef Fok-it het volgende:

[..]
Of gewoon uit een goed eettentje meenemen en in de park opeten
En dan het risico lopen dat er mieren op je eten komen :'(
pindazakje
pi_214719861
quote:
0s.gif Op donderdag 15 augustus 2024 13:29 schreef Hyaenidae het volgende:

[..]
En dan het risico lopen dat er mieren op je eten komen :'(
In Central Park eerder kans op eekhoorns ipv mieren _O_
  Moderator donderdag 15 augustus 2024 @ 13:52:03 #20
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_214719971
quote:
7s.gif Op donderdag 15 augustus 2024 13:07 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Ja. Vanuit het vliegveld de borden richting AirTrain volgen. Daar staan ook mensen die je de weg kunnen wijzen, zijn heel vriendelijk. Dan loop je een kaartje voor de AirTrain en stap je na vier stations geloof ik (maar dat wordt netjes omgeroepen) uit op een treinstation waar je de trein naar Penn station in Manhattan neemt. Dan zit je in de buurt van Madison Square Garden. Als je een hotel daar in de buurt boekt, kun j er vanaf Penn station zo heen wandelen. En anders neem je de metro naar waar je moet zijn.
Meij zaten in Hotel EVEN, maar oom RIU zit er dichtbij, waar veel mensen heengaan.
Ik heb nog in het Pennsylvania Hotel gezeten, dat is aan de overkant van Madison Square Garden, maar dat hotel is er niet meer schijnbaar. Niet zo heel raar, want was toen al ouwe meuk. Maar New York is echt heel erg prima in je eentje te doen inderdaad.
Breitling - Instruments for Professionals
pi_214720261
quote:
0s.gif Op donderdag 15 augustus 2024 13:52 schreef CoolGuy het volgende:

[..]
Ik heb nog in het Pennsylvania Hotel gezeten, dat is aan de overkant van Madison Square Garden, maar dat hotel is er niet meer schijnbaar. Niet zo heel raar, want was toen al ouwe meuk. Maar New York is echt heel erg prima in je eentje te doen inderdaad.
Volgens mij heb ik daar in een vorig leven ook eens gezeten. Ook in hotel Carter, zijstraat van Times Square, maar dat was een vreselijke ervaring. Slechtste en vieste hotel waar ik ooit heb gezeten.
pi_214720273
Bedankt iedereen! Ik ga met de informatie die ik hier heb gekregen even verder googlen :)

Nog tips voor een goedkope vliegticket? De terugreis vind ik vrij duur namelijk :@
pi_214720482
quote:
7s.gif Op donderdag 15 augustus 2024 14:25 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Volgens mij heb ik daar in een vorig leven ook eens gezeten. Ook in hotel Carter, zijstraat van Times Square, maar dat was een vreselijke ervaring. Slechtste en vieste hotel waar ik ooit heb gezeten.
Haha, Carter heb ik in 2005 ook gezeten. Gaten in het tapijt, maar wel schoon en werkende airco. Was genoeg voor ons toen want de locatie was fantastisch :D
  Moderator donderdag 15 augustus 2024 @ 14:58:07 #24
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_214720491
quote:
7s.gif Op donderdag 15 augustus 2024 14:25 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Daar staat/stond Hotel Carter dan ook bekend om. Dat was met afstand het slechtste hotel in Manhattan volgens mij. Zijn hele verhalen over.
Breitling - Instruments for Professionals
pi_214720512
Gewoon een chille Airbnb in Jersey pakken :9 elke dag met bootje naar de overkant is nog leuk ook
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')