Vervelend dat je vrouw is overleden, maar je hebt je zelf aangemeld voor een ongerelateerde streamingsdienst..dusjaquote:Disney wil een Amerikaanse rechtszaak rond de dood van een vrouw laten verwerpen. Haar man stelt dat de vrouw overleed aan een allergische reactie in Disney World. Volgens Disney kan de man het entertainmentbedrijf niet aanklagen omdat hij een Disney+-abonnement had.
De Amerikaanse overleed nadat zij met haar man had gegeten in een restaurant in het Walt Disney World Resort in de Amerikaanse staat Florida, schrijft The Guardian. De man zegt dat hij het personeel meermaals heeft gevraagd om eten zonder allergenen. Zijn vrouw was zeer allergisch voor zuivel en noten.
Een medewerker zou het stel ervan hebben verzekerd dat het eten allergeenvrij was. Maar de vrouw zou na het avondeten een "ernstige acute allergische reactie" hebben gekregen. Later die dag overleed ze.
Onderzoek naar de doodsoorzaak wees uit dat de vrouw inderdaad was overleden aan een allergische reactie. Daarop klaagde de man Disney aan. Hij stelt dat het personeel "nalatig had gehandeld" en eist een schadevergoeding van ruim 50.000 dollar (ruim 45.000 euro).
Rechtszaak voldoet volgens Disney niet aan algemene voorwaarden
Disney stelt dat de rechtszaak ongeldig is. De Amerikaan zou de algemene voorwaarden van het bedrijf hebben geaccepteerd toen hij zich aanmeldde voor een proefperiode van de streamingdienst Disney+.
https://www.nu.nl/opmerke(...)-man-disney-had.html
Sowieso nooit begrepen waarom sommige mensen panisch worden bij het maken van een kopie van een product uit een sector waar ze echt geen fuck om andermans rechten geven.quote:
Ze wilde graag eens naar Disney, en daar mag je absoluut niet je eigen eten meenemen.quote:Op donderdag 15 augustus 2024 03:39 schreef kwiwi het volgende:
Wat![]()
![]()
Vind het bedrag waar hij om vraagt trouwens reuze meevallen, had miljoenen verwacht in de VS. Verder zou ik als je zó allergisch bent voor zuivel en noten nergens gaan uiteten, dat is toch wachten op een foutje ergens
Je mag je eigen eten en drinken mee naar binnen nemen daar, althans hebben wij toen we er waren gewoon kunnen doen.quote:Op donderdag 15 augustus 2024 06:02 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Ze wilde graag eens naar Disney, en daar mag je absoluut niet je eigen eten meenemen.![]()
Nou, dat weet ik niet of dat daar zo is, maar in Disneyland parijs wel. En kan me voorstellen dat je er graag eens zou zijn geweest.
Blijkbaar denkt oom Dagobert daar anders over.quote:Op donderdag 15 augustus 2024 06:09 schreef SnodeSnuiter het volgende:
50k is een koopje voor Amerikaanse begrippen
Nee, precedentwerkingquote:Op donderdag 15 augustus 2024 06:36 schreef schommelstoel het volgende:
[..]
Blijkbaar denkt oom Dagobert daar anders over.
Dit, en wat willen ze doen dan?quote:Op donderdag 15 augustus 2024 06:07 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Je mag je eigen eten en drinken mee naar binnen nemen daar, althans hebben wij toen we er waren gewoon kunnen doen.
Goed punt.quote:Op donderdag 15 augustus 2024 07:00 schreef SnodeSnuiter het volgende:
[..]
Nee, precedentwerking
Betalen ze nu 50k en betalen ze (bekennen schuld) dan staat de volgende al in de rij om 50 miljoen te claimen
wat? in Disneyland paris mag je gewoon je eigen eten en drinken meenemen hoorquote:Op donderdag 15 augustus 2024 06:02 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Ze wilde graag eens naar Disney, en daar mag je absoluut niet je eigen eten meenemen.![]()
Nou, dat weet ik niet of dat daar zo is, maar in Disneyland parijs wel. En kan me voorstellen dat je er graag eens zou zijn geweest.
nee, dat verschilt echt heel veel van persoon tot persoon. De ene krijgt het direct, bij de ander duurt het een uur of meer.quote:Op donderdag 15 augustus 2024 07:43 schreef ZarB het volgende:
Ze kreeg ná het eten een reactie? Als je zo allergisch bent krijg je die over het algemeen meteen wel.
quote:Op donderdag 15 augustus 2024 02:51 schreef britneycheers het volgende:
De Amerikaan zou de algemene voorwaarden van het bedrijf hebben geaccepteerd toen hij zich aanmeldde voor een proefperiode van de streamingdienst Disney+.
Algemene voorwaarden mogen nooit in strijd zijn met of boven de wet staan. Lijkt mij een heerlijke 'trial' voor al die bizarre boekwerken voorwaarden die toch niemand leest en snapt.quote:
Wat moeten ze dan doen? Iedere idioot die een zaak aanspant maar gewoon betalen?quote:Op donderdag 15 augustus 2024 06:57 schreef thedeedster het volgende:
Heel dom van die Disney advocaten on dit spel zo te spelen. Misschien win je de veldslag, maar zo verlies je zeker de oorlog.
Mensen zijn niet achterlijk.
Ik ben ook allergisch voor Disney.quote:Op donderdag 15 augustus 2024 08:34 schreef Scorpie het volgende:
Disney is echt een tumor in deze wereld. Hoog tijd dat dat bedrijf eens uit elkaar gehaald wordt.
Restaurant is niet van Disney en wordt niet gerund door Disney.quote:Op donderdag 15 augustus 2024 09:29 schreef Werkman het volgende:
Kan iemand deze domme jongen vertellen wat een Disney-abonnement te maken heeft met voedselallergie?
in de USA ligt dat afaik wat andersquote:Op donderdag 15 augustus 2024 09:03 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Algemene voorwaarden mogen nooit in strijd zijn met of boven de wet staan. Lijkt mij een heerlijke 'trial' voor al die bizarre boekwerken voorwaarden die toch niemand leest en snapt.
Heerlijk om ze te gaan zien vallen.
Mooie zaak om te verfilmen voor SUITS.quote:Op donderdag 15 augustus 2024 09:03 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Algemene voorwaarden mogen nooit in strijd zijn met of boven de wet staan. Lijkt mij een heerlijke 'trial' voor al die bizarre boekwerken voorwaarden die toch niemand leest en snapt.
Heerlijk om ze te gaan zien vallen.
En ook absurd dat je in de algemene voorwaarden van een streamingdienst zou kunnen zetten dat je een bedrijf niet civielrechtelijk mag aanklagen.quote:Op donderdag 15 augustus 2024 02:51 schreef britneycheers het volgende:
[..]
Vervelend dat je vrouw is overleden, maar je hebt je zelf aangemeld voor een ongerelateerde streamingsdienst..dusja
Alle restaurants in de disneyparken zijn van Disney.quote:Op donderdag 15 augustus 2024 09:34 schreef matthijst het volgende:
[..]
Restaurant is niet van Disney en wordt niet gerund door Disney.
Die dude klaagt de verkeerde aan.
Nee, dat is niet zo. Er zijn diverse franchises in de parken, bv. Starbucks.quote:Op donderdag 15 augustus 2024 10:16 schreef MichaelScott het volgende:
[..]
Alle restaurants in de disneyparken zijn van Disney.
Dat denk ik ook. Ben er zelf ook geweest en leuk winkelcentrum voelt wat Europees aan doordat het buiten is.quote:
wat is dat voor onzin? elk beetje normaal restaurant kan gewoon rekening houden met allergenen, daar hoef je niet voor naar een 3 sterren restaurantquote:Op donderdag 15 augustus 2024 10:34 schreef matspontius het volgende:
Dan ben je schijnbaar "ernstig allergisch" voor noten en zuivel en dan ga je eten in Disneyland. Tja, niet bepaald snugger en dat is vragen om problemen. Want dat is natuurlijk geen 3-sterren restaurant en dat mag je ook niet verwachten denk ik. Dus de vrouw is hier zelf voornamelijk schuld aan - neem dan gewoon je eigen eten mee als je "zwaar allergisch" bent
Uh dat mag gewoon hoorquote:Op donderdag 15 augustus 2024 06:02 schreef MissButterflyy het volgende:
Ze wilde graag eens naar Disney, en daar mag je absoluut niet je eigen eten meenemen.
Natuurlijk mag je je eigen eten meenemen. Mits het geen hele foodtruck is doen ze daar niet moeilijk over!quote:
Disneyland en normaal restaurant in 1 zinquote:Op donderdag 15 augustus 2024 10:48 schreef mschol het volgende:
[..]
wat is dat voor onzin? elk beetje normaal restaurant kan gewoon rekening houden met allergenen, daar hoef je niet voor naar een 3 sterren restaurant
Ja precies, dat wil ik ook weten! WTF?quote:Op donderdag 15 augustus 2024 09:29 schreef Werkman het volgende:
Kan iemand deze domme jongen vertellen wat een Disney-abonnement te maken heeft met voedselallergie?
Als het restaurant het heeft over Cast Members dan is het toch wat ingewikkelder, want dan betekent het dat het restaurantpersoneel wel (deels) in dienst is van Disney.quote:Op donderdag 15 augustus 2024 10:18 schreef JaxStrumleyII het volgende:
Het restaurant wordt niet gerund door Disney, dus Disney beweert geen juridische partij te zijn hier. Lijkt me logisch.
Wat op pagina 174, sectie 3, lid A gevonden kan worden van the terms and conditions die je accepteerde toen je je Disney abo nam! Ha!quote:Op donderdag 15 augustus 2024 13:44 schreef Stoney3K het volgende:
[..]
Als het restaurant het heeft over Cast Members dan is het toch wat ingewikkelder, want dan betekent het dat het restaurantpersoneel wel (deels) in dienst is van Disney.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |