abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_214717348
https://www.at5.nl/artike(...)tiegeldproblemen-zat

Geen cash of nog maar één tasje vol: supermarkten zijn statiegeldproblemen zat

Blikjes en kleine flesjes kunnen al meer dan een jaar ingeleverd worden in supermarkten voor 15 cent teruggave. Maar ondanks de vele moeite blijft de hoeveelheid ingeleverde emballage te laag en wordt de stad een totale chaos, met veel afval tot gevolg. Ook voor supermarkten is het een keer klaar, ze maken eigen, extra regels.

Verschillende supermarkten - zo ook de Albert Heijn op de Eerste van Swindenstraat - geven geen contant geld meer terug als klanten flessen en blikken in komen leveren. De reden: er is te veel overlast. Al langer gaat het over de ellenlange rijen voor automaten, defecte inleversystemen en troep op straat. Mensen met grote zakken vol emballage zorgen ervoor dat anderen hun enkele flesjes niet kunnen inleveren.

"Ik moet lang wachten en dat is soms best irritant, maar iedereen heeft wel het recht op statiegeld", vertelt een vrouw voor de Jumbo op de Jodenbreestraat. Daar nemen ze andere maatregelen: nog maar één plastic zak per persoon mee de winkel in. "Anders wordt het echt te veel, de automaat is nu ook al kapot", vertelt een medewerker. "Er moeten hier van bovenaf maatregelen voor worden genomen."

Een vrouw voor de Albert Heijn: "Er zijn heel veel mensen die alleen contant geld hebben, zoals daklozen. Die hebben dit geld juist nodig en kunnen het niet altijd verrekenen met de boodschappen die ze op dat moment doen."

Hoeveel plekken er precies zijn om je lege verpakkingen voor geld in te wisselen is niet helemaal bekend. Verpact - de organisatie die onder andere statiegeld Nederland aanstuurt - vertelt dat het voor supermarkten verplicht is om statiegeld in te kunnen wisselen. Maar hoe dit gebeurt, dat is wettelijk niet bepaald. Dus of dat nou in cash geld, op je rekening of via een tegoedbon is; het mag allemaal.

"Er zijn in de afgelopen tijd zes inleverpunten bijgekomen", aldus een woordvoerder. Het gaat dan om automaten op andere plekken dan supermarkten. Dit kunnen bijvoorbeeld ander soort winkels, scholen of stations zijn. "Het zijn er niet veel, en daar balen we van. We proberen het voor plekken zo makkelijk mogelijk te maken. Zo is de installatie en ophaalservice niet voor hun rekening. Het enige wat de locaties zelf moeten doen is de machine schoonhouden en zakken vullen om in te leveren.

Oplossing voor het grote probleem
Of dit soort 'kleine' eigen maatregelen gaan helpen is nog maar de vraag. De meeste mensen voor de winkel zien het niet als de structurele oplossing: "Nu verplaats je het probleem naar andere supermarkten", redeneert een klant hardop.

"Ik snap dat het vervelend is voor winkels, maar het is wel hun plicht", vertelt een dame die de maatregelen onzin vindt. "Wat wel helpt? Ja, dat is lastig. Er moeten gewoon meer punten komen en misschien moet er een systeem komen dat je die zakken in één keer in een bak kunt gooien, in plaats van één voor één."

Ts

De waarheid is simpel.
Bedrijven zoals winkels moeten betalen aan de bank voor wissel geld
Dus al zwervers of andere mensen contant geld mee nemen.
Kost de winkels mega veel geld om nieuwe wissel geld te krijgen.

Daarom willen ze het verrekenen of naar de je bank storten
  donderdag 15 augustus 2024 @ 00:30:27 #2
24533 ACT-F
Onmeunige gaspedoal emmer
pi_214717376
Inleverpunten zouden meer tegemoetkoming moeten krijgen voor het 'vuile' werk. Bij Verpact klotst het geld tegen de plinten vanwege de niet ingeleverde statiegeldverpakkingen. Betaal de ondernemers een eerlijke vergoeding en je zult zien dat de inzameling beter gaat.
Bekijk de webcam via UStream. Luister naar Gutter FM
pi_214717471
Of anders gewoon doen zoals in België, geen statiegeld meer op flessen. Opgelost. Simpel.
pindazakje
pi_214717484
Supermarkten moeten een ophouden met janken
pi_214717525
Statiegeld afschaffen.
pi_214717528
Moet je maar geen supermarkt beginnen. Nog meer dan genoeg mensen die cash de boodschappen afrekenen, en dan zeuren over 15 cent statiegeld wat je dan niet in kas zou hebben ?
Honey ! Take me drunk, i am home !
pi_214717596
Waarom supermarkten wel en veel andere verkopers niet? Voor iedereen die de lusten wil ook de lasten.
Nobody expects the Spanish Inquisition!
pi_214717600
Wat voor mensen komen er met ‘zakken vol flessen’ en zelfs zo erg dat je lang moet wachten?
Als je wekelijks bij de super komt heb je toch niet meer dan een paar flessen?

Heb wel eens in Berlijn gezien dat zwervers met winkelkarren vol flessen gaan inleveren, maar dat lijkt me geen landelijke situatie.
Sue Me
  donderdag 15 augustus 2024 @ 06:39:24 #9
335133 MichaelScott
fulltime CEO//parttime fluffer
pi_214717621
Er wordt te weinig ingeleverd dus gaan ze het een groep die nog wel veel inlevert zo moeilijk mogelijk maken.

GENIAAL!
Op zaterdag 8 februari 2014 23:39 schreef Slaapscheet het volgende:
Oke, MichaelScott, je bent geweldig. :D
pi_214717623
In de gemiddelde Duitse super of drankenhallen staan 2 tot 6 machines.
Hier meestal maar 1
pi_214717627
quote:
0s.gif Op donderdag 15 augustus 2024 06:20 schreef Staaf het volgende:
Wat voor mensen komen er met ‘zakken vol flessen’ en zelfs zo erg dat je lang moet wachten?

Heb wel eens in Berlijn gezien dat zwervers met winkelkarren vol flessen gaan inleveren, maar dat lijkt me geen landelijke situatie.
Ik ga ook niet met een blikje of flesje terug naar de super. Die stapelen op tot de zak vol is.
pi_214717647
quote:
14s.gif Op donderdag 15 augustus 2024 06:39 schreef MichaelScott het volgende:
Er wordt te weinig ingeleverd dus gaan ze het een groep die nog wel veel inlevert zo moeilijk mogelijk maken.

GENIAAL!
De overheid moet gewoon eens dwingend gaan optreden tegen dit soort ondernemers. Al mogen ze wat mij betreft starten bij al die andere verkooppunten van statiegeld spul. Dit tranentrekkende stuk bijvoorbeeld: https://nos.nl/artikel/25(...)plichting-tot-inname
quote:
De meeste verkopers van flesjes en blikjes vinden dat er meer innamepunten moeten komen, maar hebben allemaal een eigen reden waarom dat niet bij hen kan.

Zo vinden bioscopen uitbetalende innamepunten niet handig, omdat er piekdrukte is na een film en er lange wachttijden en opstoppingen kunnen ontstaan. Bij de HEMA zijn flesjes en blikjes volgens een woordvoerder maar een klein deel van het assortiment, daarom richt de keten zich op inzameling van vaker verkochte producten zoals textiel en batterijen.

Action wijst naar de supermarkt als inleverpunt, "omdat consumenten dat gewend zijn". Ook bouwmarktketen GAMMA/Karwei pleit voor drukke plekken waar consumenten vaak langskomen als innamepunt, en schaart de eigen locaties daar niet onder.

NOS
Een schap met flesjes en blikjes bij winkelketen Action
Tankstations zeggen dat drankjes vooral in de auto worden opgedronken: "We vermoeden dat retourneren dus niet bij ons plaatsvindt." Tankstations langs de snelweg zijn overigens al wel verplicht om statiegeldverpakkingen in te nemen. De brancheclub zegt niet bij te houden bij hoeveel tankstations dit nu al kan.

Voor treinreizigers staan op vijf grote NS-stations meerdere inleverapparaten. Maar volgens de NS is de consument onderweg nog niet gewend aan het inleveren van de verpakkingen en hebben meer innamepunten daarom geen zin.

De branchevereniging van pretparken - waar bezoekers nu soms statiegeld terug kunnen krijgen bij de kassa - is geen voorstander van verplichte innamepunten. Net als MKB-Nederland, dat pleit voor een kostendekkende vergoeding voor ondernemers: "Het zou ideaal zijn ondernemers vrijwillig de optie te bieden inzamelpunt te worden".
En als de overheid niet van plan is om deze regel te handhaven: schaf dan deze onzinnige kutregel af.
pi_214717654
quote:

Dat is hier ook zo, voor daklozen is het een prima verdienste
pi_214717709
Een euro statiegeld erop gooien.
  donderdag 15 augustus 2024 @ 07:19:22 #15
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_214717723
Wat zijn supermarkten toch zielig
pi_214717735
Verbied gewoon die kleinverpakkingen. Het is een totaal luxe probleem.
Je hoort bij de betere, maar nog lang niet bij de beste
pi_214717744
quote:
0s.gif Op donderdag 15 augustus 2024 07:19 schreef Hexagon het volgende:
Wat zijn supermarkten toch zielig
Wat heeft onze overheid toch boter op hun hoofd om niet alle verkoop punten met statiegeld te verplichten ook een inname punt van statiegeld te zijn. Lekker als overheid die verantwoordelijk overgedragen aan een stichting die niet functioneert en de maatschappij met de problemen opzadelen.

En dan de winkels nu als zielig wegzetten. :')
pi_214717771
Gewoon in de zwarte container mikken. Gaan wachten omdat je ¤1.15 terug krijgt :')
U MAD?
pi_214717843
quote:

Laatst zag ik een man met vier containerzakken vol. Hij zei dat hij zo nog een lading ging halen omdat hij het een jaar opspaart voor kermisgeld.
pi_214717905
Hier zit elke dag om 8 uur een zwerver met een zak vol flessen/blikjes voor de supermarkt om zsm in te kunnen leveren.
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
pi_214717973
quote:
0s.gif Op donderdag 15 augustus 2024 08:20 schreef Mexicanobakker het volgende:
Hier zit elke dag om 8 uur een zwerver met een zak vol flessen/blikjes voor de supermarkt om zsm in te kunnen leveren.
Werken voor je geld, moeten wij ook, dus dat mag ik graag zien
pi_214717974
quote:
0s.gif Op donderdag 15 augustus 2024 07:36 schreef de_boswachter het volgende:
Gewoon in de zwarte container mikken. Gaan wachten omdat je ¤1.15 terug krijgt :')
Duurt nog even en dan gaat het net als met zonnepanelen, dan mag je betalen om het terug te mogen leveren
pi_214718759
quote:
0s.gif Op donderdag 15 augustus 2024 08:01 schreef Xylos het volgende:

[..]
Laatst zag ik een man met vier containerzakken vol. Hij zei dat hij zo nog een lading ging halen omdat hij het een jaar opspaart voor kermisgeld.
Hier zag ik een paar dagen geleden 2 mannen uit een auto stappen. Eentje maakt de achterklep open en er rollen flink wat blikjes over straat, zo propvol zat die auto. Vele lege kratten bier en 4 van die megagrote vuilniszakken hadden ze. Twee automaten en beide heren namen een automaat in beslag. Fijn als je een tasje wil inleveren...
  donderdag 15 augustus 2024 @ 10:39:22 #24
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_214718775
quote:

Hier in Amsterdam is het schering en inslag. En het zijn niet altijd zwervers.

Ik vraag me serieus af, waarom deze mensen niet gewoon een beter betaalde baan nemen? Of zitten ze allemaal in de uitkering en beunen ze een beetje bij?
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
  FOK!fotograaf donderdag 15 augustus 2024 @ 10:45:37 #25
842 Zorro
Z
pi_214718813
quote:
0s.gif Op donderdag 15 augustus 2024 10:36 schreef Morri2 het volgende:

[..]
Hier zag ik een paar dagen geleden 2 mannen uit een auto stappen. Eentje maakt de achterklep open en er rollen flink wat blikjes over straat, zo propvol zat die auto. Vele lege kratten bier en 4 van die megagrote vuilniszakken hadden ze. Twee automaten en beide heren namen een automaat in beslag. Fijn als je een tasje wil inleveren...
Zou ik ook doen, gewoon om dat kutsysteem te zieken. Ik moet statiegeld betalen, dan lever ik het in. Wanneer en hoe ik het wil. Het is niet mijn probleem dat dat kutstatiegeldsysteem er is. (Niet aan de orde omdat ik mijn boodschappen laat thuisbezorgen en dan statiegeld zo mee kan geven. Dat is pas handig :) )
Un dann rettet kein Kavallerie,
keine Zorro kümmert sich dodrömm.
Dä piss höchstens e " Zet " en der Schnie
pi_214718884
quote:
0s.gif Op donderdag 15 augustus 2024 10:39 schreef thedeedster het volgende:

[..]

Ik vraag me serieus af, waarom deze mensen niet gewoon een beter betaalde baan nemen? Of zitten ze allemaal in de uitkering en beunen ze een beetje bij?
Moeten ze toch zelf weten?
Er is gewoon te weinig capaciteit in de supermarkten.

Als namelijk niet de zwerver 100 blikjes achter elkaar komt droppen, maar er 50 man met 2 blikjes komen duurt het nog veeeeel langer en is er nog meer overlast.

Wees dus blij dat er veel ineens komt ipv er een punt van te maken.
pi_214718915
oh wat jammer alweer een groen linkse wensdroom naar de knoppen
  donderdag 15 augustus 2024 @ 11:05:24 #28
182233 thedeedster
pi_214718966
quote:
0s.gif Op donderdag 15 augustus 2024 10:53 schreef koemleit het volgende:

[..]
Moeten ze toch zelf weten?
Er is gewoon te weinig capaciteit in de supermarkten.

Als namelijk niet de zwerver 100 blikjes achter elkaar komt droppen, maar er 50 man met 2 blikjes komen duurt het nog veeeeel langer en is er nog meer overlast.

Wees dus blij dat er veel ineens komt ipv er een punt van te maken.
De apparaten gaan door die blikjes continu naar de gallemiezen. Ik heb een huis vol statiegeld ongein omdat ik het hier vaak gewoon niet kán inleveren.
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
pi_214718980
quote:
0s.gif Op donderdag 15 augustus 2024 11:05 schreef thedeedster het volgende:

[..]
De apparaten gaan door die blikjes continu naar de gallemiezen. Ik heb een huis vol statiegeld ongein omdat ik het hier vaak gewoon niet kán inleveren.
ja dat is dus oa het capaciteitsprobleem
zorgt dat je je shit op orde hebt voordat je het invoert.

Maar iets zegt mij dat supermarkten hun shit niet op orde willen hebben, zodat ze van het statiegeld afkomen.
  donderdag 15 augustus 2024 @ 11:07:54 #30
182233 thedeedster
pi_214718987
quote:
7s.gif Op donderdag 15 augustus 2024 11:06 schreef koemleit het volgende:

[..]
ja dat is dus oa het capaciteitsprobleem
zorgt dat je je shit op orde hebt voordat je het invoert.

Maar iets zegt mij dat supermarkten hun shit niet op orde willen hebben, zodat ze van het statiegeld afkomen.
Ik zie het meer als een Overheid die weer wat over de schutting flikkert en dan wel ziet hoe het loopt... :{
pi_214719024
quote:
0s.gif Op donderdag 15 augustus 2024 11:07 schreef thedeedster het volgende:

[..]
Ik zie het meer als een Overheid die weer wat over de schutting flikkert en dan wel ziet hoe het loopt... :{
mwa, volgens mij is de supermarkt branche vaak genoeg gewaarschuwd en heeft het lang genoeg voorbereidingstijd gehad.

Ze hebben ook jaren de tijd gehad om zelf met plannen te komen om rondzwervende blikjes te voorkomen, maar die hebben ze ook niet gepakt.

maar "met je shit regelen" bedoel ik inderdaad overheid en supermarkt. Maar in Dld is er al decenia statiegeld op blikjes en is er geen probleem, dus het kan wel. Dus ergens doen "wij" iets fout, en dat zijn niet de zwervers die ze komen inleveren. (die heb je in dld ook)
pi_214719071
quote:
0s.gif Op donderdag 15 augustus 2024 10:39 schreef thedeedster het volgende:

[..]

Hier in Utrecht ook, maar het zijn dezelfde gasten die om 8 uur s ochtends al een halve liter bier in hun handen hebben.
pi_214719079
Ik lever mijn lege flessen gewoon in bij de thuisbezorger van de Appie, geen gesleur met flessen voor deze jongen.
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
  roze donderdag 15 augustus 2024 @ 11:22:08 #34
393783 Ama
Hypa Hypa
pi_214719084
quote:
0s.gif Op donderdag 15 augustus 2024 06:41 schreef pvdplanet het volgende:
Hier meestal maar 1
Onze Jumbo heeft sinds de verbouwing er 2. Handig zou je denken maar er is gewoon ALTIJD 1 van de 2 kapot. :')!
Your beauty never ever scared me.
pi_214719093
quote:
0s.gif Op donderdag 15 augustus 2024 11:22 schreef Ama het volgende:

[..]
Onze Jumbo heeft sinds de verbouwing er 2. Handig zou je denken maar er is gewoon ALTIJD 1 van de 2 kapot. :')!
Nog steeds handig, want dan is er altijd 1 die het wel doet.
pindazakje
pi_214719109
quote:
0s.gif Op donderdag 15 augustus 2024 11:22 schreef Ama het volgende:

[..]
Bij de Dirk hier in de buurt staan er ook twee, een voor petflessen en een voor blikjes.
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
pi_214719111
Ik las een artikel over de Jumbo in Diemen, waar je alleen nog tussen 7 en 9 uur ‘s morgens contant geld voor je lege flessen en blikjes kan krijgen. De rest van de dag kun je het alleen gebruiken als tegoed voor je boodschappen.

De supermarktmanager zegt dat het voor hun betekent dat ze in die ochtenduren extra schoonmaakwerk hebben en evt. problemen met de automaten moeten oplossen, maar dat het inleveren de rest van de dag dan verder veel soepeler verloopt.

Lijkt me de ideale oplossing.
pi_214719128
quote:
0s.gif Op donderdag 15 augustus 2024 11:27 schreef JaxStrumleyII het volgende:
Ik las een artikel over de Jumbo in Diemen, waar je alleen nog tussen 7 en 9 uur ‘s morgens contant geld voor je lege flessen en blikjes kan krijgen. De rest van de dag kun je het alleen gebruiken als tegoed voor je boodschappen.

De supermarktmanager zegt dat het voor hun betekent dat ze in die ochtenduren extra schoonmaakwerk hebben en evt. problemen met de automaten moeten oplossen, maar dat het inleveren de rest van de dag dan verder veel soepeler verloopt.

Lijkt me de ideale oplossing.
Voldoende en werkende automaten is de ideale oplossing...

Waarom kan dit in dld al jaren prima en doen we met of het hier niet te doen is?
pi_214719151
Dat gekut met cash blijft onbegrijpelijk voor een van de meest ontwikkelde landen in de wereld. Het is een middel dat door een verwaarloosbare en gemarginaliseerde groep wordt gebruikt. En ze zijn ook nog eens ontzettend koppig. Ik snap wel dat supermarkten geen zin meer hebben om voor die paar achterlopers met cash te blijven kloten.
pi_214719165
quote:
0s.gif Op donderdag 15 augustus 2024 11:27 schreef Hathor het volgende:

[..]
Bij de Dirk hier in de buurt staan er ook twee, een voor petflessen en een voor blikjes.
Lol, dan sta je dus twee keer in de rij.

Ik poog statiegeld 'dagelijks' in te leveren. Als iedereen dat doet voorkom je lange wachttijden. Als er een rij voor de automaat staat dan ga ik eerst zelf boodschappen doen en kom ik na vijf minuten wel even terug. Meestal lukt dat wel. Als het heel druk is dan flikker ik het gewoon in de bak die er naast staat, ik ga het echt niet terug naar huis meenemen en het is zelden veel meer dan een euro.

Op zeven zelfscan en (max) vijf bemande kassa's is er maar één inleverautomaat. Dat zou hier ook wel iets verbeterd kunnen worden. Helaas maar één supermarkt in het dorp.
Verstand is eerlijk verdeeld, iedereen heeft er zat van.
  donderdag 15 augustus 2024 @ 11:37:22 #41
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_214719168
quote:
0s.gif Op donderdag 15 augustus 2024 06:41 schreef pvdplanet het volgende:
Hier meestal maar 1
Duitsers betalen ook massaal nog met cash.
pi_214719182
quote:
0s.gif Op donderdag 15 augustus 2024 10:53 schreef koemleit het volgende:
Klinkt logisch, maar is niet zoals het in de praktijk gaat.

Die 50 man met twee blikjes komen niet allemaal tegelijk, die verspreiden zich over de dag/week. Terwijl die ene persoon met 100 blikjes gelijk de capaciteit van een hele automaat wegneemt (vooral irritant in de supermarkten waar maar één automaat is/of werkzaam is).
pi_214719191
quote:
0s.gif Op donderdag 15 augustus 2024 11:33 schreef Confetti het volgende:
Dat gekut met cash blijft onbegrijpelijk voor een van de meest ontwikkelde landen in de wereld. Het is een middel dat door een verwaarloosbare en gemarginaliseerde groep wordt gebruikt. En ze zijn ook nog eens ontzettend koppig. Ik snap wel dat supermarkten geen zin meer hebben om voor die paar achterlopers met cash te blijven kloten.
Ja, alleen nog elektronisch betalen toestaan, om zwervers te weren.

Oh, wacht, dan kunnen ondernemers hun zwarte geld niet neer uitgeven. Laat maar.

Ik ga altijd met een rugzak naar de winkel en als ik daar lege blikjes ingooi, wordt het 1 grote, stinkende plakzooi. En bij de supermarkt om de hoek staat er altijd een rij bij de automaat, die continu kapot of vol is. Dus ik spaar ze ook op. Ik vind dat helemaal niets, zo'n halve keuken vol met gesorteerd afval. Ook niet erg hygiënisch. Maar ja, dat moet zo tegenwoordig.
pi_214719197
quote:
0s.gif Op donderdag 15 augustus 2024 06:52 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
De overheid moet gewoon eens dwingend gaan optreden tegen dit soort ondernemers. Al mogen ze wat mij betreft starten bij al die andere verkooppunten van statiegeld spul. Dit tranentrekkende stuk bijvoorbeeld: https://nos.nl/artikel/25(...)plichting-tot-inname
[..]
En als de overheid niet van plan is om deze regel te handhaven: schaf dan deze onzinnige kutregel af.
Ik las deze post en dacht "flesjes op het station inleveren? Waar dan?"

En toen vond ik dit artikel:
https://nos.nl/artikel/24(...)ns-worden-ingeleverd

Maar ik heb serieus nog nooit een statiegeldapparaat op een station gezien, en ik kom regelmatig op 3 van de 5 genoemde stations, afgelopen weekend nog in Amsterdam en Utrecht.
Maar op basis van dat artikel uit 2022 zouden er inmiddels op veel meer stations apparaten moeten staan.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_214719200
quote:
0s.gif Op donderdag 15 augustus 2024 11:40 schreef luxerobots het volgende:

[..]
Klinkt logisch, maar is niet zoals het in de praktijk gaat.

Die 50 man met twee blikjes komen niet allemaal tegelijk, die verspreiden zich over de dag/week. Terwijl die ene persoon met 100 blikjes gelijk de capaciteit van een hele automaat wegneemt (vooral irritant in de supermarkten waar maar één automaat is/of werkzaam is).
ja dit onderschrijft dus mijn stelling dat het gewoon kut geregeld is, want 50x 2 blikjes over een week is nog wel te overzien.
Maar we hebben het natuurlijk over een veelvoud daarvan, alles achter elkaar zou echt het minste overlast moeten geven. (mits de automaten dus werken en er voldoende zijn).

vergelijk het met als je bij de bar staat te wachten en iemand voor je besteld 20 bier, dan denk je "kut daar moet ik op wachten". Maar als er 10 man 2 bier hadden besteld voor je, had je nog veel langer moeten wachten.
  donderdag 15 augustus 2024 @ 11:44:17 #46
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_214719201
quote:
0s.gif Op donderdag 15 augustus 2024 11:43 schreef Leandra het volgende:

[..]

Maar ik heb serieus nog nooit een statiegeldapparaat op een station gezien, en ik kom regelmatig op 3 van de 5 genoemde stations, afgelopen weekend nog in Amsterdam en Utrecht.
Maar op basis van dat artikel uit 2022 zouden er inmiddels op veel meer stations apparaten moeten staan.
Overheid bedenkt iets, ondernemers hebben geen zin om uit te voeren en overheid doet niks. Klinkt bekend in Nederland.
  donderdag 15 augustus 2024 @ 11:47:48 #47
182233 thedeedster
pi_214719214
quote:

[..]

Op Amsterdam CS is er eentje. Als je naar de achterkant van het station gaat - die promenade met al die winkels en restaurants - dan staat daar vlak bij de roltrap naar de metro een inzamelpunt.

Saillant detail; ik heb serieus nog nooit iemand daar zien staan met een tas vol. :D
pi_214719227
quote:

[..]

Ik heb ze ook nog nooit op een station gezien. Maar ook zat kleine winkels zoals slijterrijen nemen geen statiegeld in omdat ze de ruimte er niet voor hebben. Maar ze verkopen wel producten met statiegeld erop.
pi_214719244
quote:
0s.gif Op donderdag 15 augustus 2024 11:47 schreef thedeedster het volgende:

[..]
Op Amsterdam CS is er eentje. Als je naar de achterkant van het station gaat - die promenade met al die winkels en restaurants - dan staat daar vlak bij de roltrap naar de metro een inzamelpunt.

Saillant detail; ik heb serieus nog nooit iemand daar zien staan met een tas vol. :D
Ik ga komend weekend zoeken, maar ook op Utrecht en Den Haag (moet ik volgende week toch zijn), eens kijken of ik nog een excuus kan verzinnen om naar Rotterdam of Eindhoven te gaan...
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_214719248
quote:
0s.gif Op donderdag 15 augustus 2024 11:44 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]
Overheid bedenkt iets, ondernemers hebben geen zin om uit te voeren en overheid doet niks. Klinkt bekend in Nederland.
VVD, een echte ondernemersgrootkapitaalpartij.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')