abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 14 augustus 2024 @ 12:45:15 #1
488213 BMW1993
Het echte leven.
pi_214711609
Hallo!

Mijn moeder van 56 bezit al ongeveer 10 jaar een rode Toyota Yaris uit 2003
De kilometerstand is 215.340

In juni dit jaar had ze weer een APK, hier kwam naar voren dat ze nieuwe ruitenwissers nodig had, en er werden nieuwe Vredestein banden onder gezet.

De auto heeft nauwelijks roest, en lekt vrijwel geen druppel olie en is kurk droog, wat voor deze leeftijd toch bijzonder is.

Ook de motor lijkt gezond, ik heb geen foto bij de hand, maar ik kwam deze op internet tegen, die vrijwel identiek is aan die van mijn moeder.


Maar eerlijk is eerlijk, zo'n Yaris ziet er in het straatbeeld ontzettend gedateerd uit, als je kijkt tegenwoordig wat er allemaal voor mooie grote auto's op de snelweg rijden, dan is zo'n Yaris natuurlijk lachwekkend.
In Afrika zie je ze trouwens nog veel rijden als taxi.

Mijn moeder zit er ook aan te denken om misschien volgend jaar een nieuwe (tweedehands) Suzuki Swift aan te schaffen, bouwjaar 2023 of 2024

Maar wat zouden jullie doen, doorrijden tot hij echt kapot gaat, of gewoon wat anders kopen omdat het toch allemaal een beetje 'vergane glorie' is...

Ik moet erbij zetten dat ze naar het werk gaat met de trein tegenwoordig, want haar werkgever weigert sinds kort een parkeerplek aan te bieden, dus ze gebruikt de auto alleen voor korte vakanties naar de Eifel of de Belgische Ardennen, of als ze boodschappen gaat doen / honden uitlaten in het bos.
pi_214711623
goed verhaal, lekker kort
  woensdag 14 augustus 2024 @ 12:51:31 #3
44346 junkiesietze
Trotse Scooter-rijder.
pi_214711647
:?
er rijden nog zoveel auto's rond uit dat bouwjaar, de beste autos werden rond die tijd gemaakt.
Ik boek je met mijn neon je weet.
en ik heb ook een auto.
  woensdag 14 augustus 2024 @ 12:52:38 #4
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_214711655
in dit geval zou ik de auto gewoon rijden tot het echt begint te sterven, lijkt er een beetje op dat je moeder een 'gouden' exemplaar heeft met weinig onderhoud, bij een andere auto moet dat nog maar blijken.

Maar als je moeder graag wat luxer wil gaan rijden met een airco als ze dat niet al heeft tja dan lekker een andere auto kopen.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen komedie.
Vrijheid
pi_214711726
Een Toyota doorrrijden tot ie vanzelf kapot gaat. Dan heb je echt een hekel aan jezelf.
.
pi_214711741
De jaren 90 en begin jaren 2000 waren de gouden kwaliteitsjaren voor Toyota. Starlets, Corolla's, Yarissen en Camry's uit die tijd zijn onverwoestbaar. Starletjes uit de jaren 90 rijden nog steeds rond. Zonder problemen, onvoorstelbaar.
Er zijn maar weinig Toyota's uit die tijd met problemen en ik denk dat die Yaris nog met gemak vijf jaar er aan vast plakt. Het plaatwerk en lak van die auto's zijn gewoon superkwaliteit.

Wel is het zo dat er altijd dingen slijten die niet altijd goedkoop zijn. Denk aan remschijven. Waar je ook op moet letten is de waterpomp. Bij deze Toyota's uit die tijd gaat die lekken zo tussen de 150K en 220K. Ik weet niet of die bij deze al vervangen is. Kijk ook even naar de uitlaat. Grote kans dat de originele er nog onder zit. Bij de APK kijken ze er altijd wel naar en waarschuwen ze je wel op tijd. Vaak is een stuk aan vervanging toe rond de 2 ton/20-jarige leeftijd. Dat zijn prijzige ingrepen. Nog een ander typisch Toyota-dingetje: de koplampen worden dof (polijsten is dan het devies).

Ik zou gewoon blijven rijden. Dit soort auto's is niet volgestouwd met computerchips, en dat is alleen maar voordeel en die VVTi-motoren zijn niet kapot te krijgen. Nog een voordeel: bij Toyota hoef je nooit het oliepeil te checken.
pi_214711770
quote:
0s.gif Op woensdag 14 augustus 2024 12:45 schreef BMW1993 het volgende:
Maar eerlijk is eerlijk, zo'n Yaris ziet er in het straatbeeld ontzettend gedateerd uit, als je kijkt tegenwoordig wat er allemaal voor mooie grote auto's lelijke, lompe SUV's op de snelweg rijden, dan is zo'n Yaris natuurlijk lachwekkend zo gek nog niet.
FTFY :P
pi_214712052
quote:
10s.gif Op woensdag 14 augustus 2024 13:11 schreef nelaeryn het volgende:

[..]
FTFY :P
Driekwart is ook nog niet eens van hunzelf maar van de baas/leasemaatschappij.
blablablabla
  woensdag 14 augustus 2024 @ 14:01:21 #9
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_214712056
Ik ben uit 1966 en ben van plan het ook te blijven doen, hoor.
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
pi_214712073
Sinds een paar jaar in het bezit van een Toyota chr. Nog nooit zo'n toffe auto gehad.
Toyota. ^O^
Ik zou er mooi in doorrijden als ik je moeder was. Goedkoper kan niet.
pi_214712501
Ze gaan niet kapot omdat ze niet vooruit te branden zijn en heel licht.
Dus de motor en hele aandrijving krijgen het nooit zwaar te verduren, en als het dan ook nog bereden wordt door een oud vrouwtje dan kan het allemaal heel lang mee gaan.
pindazakje
pi_214712505
Een Audi kopen.
  woensdag 14 augustus 2024 @ 15:18:59 #13
311622 Bargehassus
Hoogst merkwaardig
pi_214712531
Audi. Het merk dat een olieverbruik van 1 op 2 a 3k heel normaal vindt.
Het einde van de dag is nabij als kleine mensen lange schaduwen werpen.
  woensdag 14 augustus 2024 @ 15:37:49 #14
8252 mvdejong
Home is where the cat is.
pi_214712650
Toyota's behoren al decennia tot de meest betrouwbare auto's die er zijn, ik heb zelf in de vorige eeuw 2 Toyota Corolla .15 station gereden, 40k per jaar, zonder problemen. In die tijd had iedereen het over de Duitse bouwkwaliteiten, maar Golfjes en Passaten stonden heel wat vaker langs de weg dan Corolla's en Camry's.

Gewoon doorrijden totdat er grote kosten aan komen.
Sam the American Eagle : You, sir, are a demented, sick, degenerate, barbaric, naughty freako!
Alice Cooper : Why, thank you!
Sam the American Eagle : Freakos: One. Civilization: Zero.
  Moderator woensdag 14 augustus 2024 @ 16:49:01 #15
214736 crew  dick_laurent
Dick Laurent Is Dead
pi_214713253
Een gouden auto die het altijd doet en betrouwbaar is geweest willen wegdoen voor een of ander modern zielloos apparaat dat volgestouwd zit met chips en electronica die kunnen (en uiteindelijk zullen) falen.

TOP IDEE
pi_214713273
Lekker in blijven rijden. Je schrijft niks meer af, hij is betrouwbaar en je moeder kan/durft er mee te rijden.
FOK! verstandig, lees een P.I.
pi_214713441
quote:
3s.gif Op woensdag 14 augustus 2024 15:14 schreef Socios het volgende:
Een Audi kopen.
:D _O- :')
pi_214714346
-

[ Bericht 51% gewijzigd door Vincent_student op 15-08-2024 09:12:29 ]
pi_214715935
quote:
10s.gif Op woensdag 14 augustus 2024 16:49 schreef dick_laurent het volgende:
Een gouden auto die het altijd doet en betrouwbaar is geweest willen wegdoen voor een of ander modern zielloos apparaat dat volgestouwd zit met chips en electronica die kunnen (en uiteindelijk zullen) falen.

TOP IDEE
Swifts zijn ook topauto's hoor..
pi_214716323
Zo'n ding raak je aan de straatstenen niet kwijt.
Ja, die Toyota rijdt lekker want is Aziatisch en alles tussen 1995 en 2010 deed het goed.
Cindy De Vuyst
  woensdag 14 augustus 2024 @ 22:56:25 #21
488213 BMW1993
Het echte leven.
pi_214716954
quote:
0s.gif Op woensdag 14 augustus 2024 13:06 schreef Vincent_student het volgende:
De jaren 90 en begin jaren 2000 waren de gouden kwaliteitsjaren voor Toyota. Starlets, Corolla's, Yarissen en Camry's uit die tijd zijn onverwoestbaar. Starletjes uit de jaren 90 rijden nog steeds rond. Zonder problemen, onvoorstelbaar.
Er zijn maar weinig Toyota's uit die tijd met problemen en ik denk dat die Yaris nog met gemak vijf jaar er aan vast plakt. Het plaatwerk en lak van die auto's zijn gewoon superkwaliteit.

Wel is het zo dat er altijd dingen slijten die niet altijd goedkoop zijn. Denk aan remschijven. Waar je ook op moet letten is de waterpomp. Bij deze Toyota's uit die tijd gaat die lekken zo tussen de 150K en 220K. Ik weet niet of die bij deze al vervangen is. Kijk ook even naar de uitlaat. Grote kans dat de originele er nog onder zit. Bij de APK kijken ze er altijd wel naar en waarschuwen ze je wel op tijd. Vaak is een stuk aan vervanging toe rond de 2 ton/20-jarige leeftijd. Dat zijn prijzige ingrepen. Nog een ander typisch Toyota-dingetje: de koplampen worden dof (polijsten is dan het devies).

Ik zou gewoon blijven rijden. Dit soort auto's is niet volgestouwd met computerchips, en dat is alleen maar voordeel en die VVTi-motoren zijn niet kapot te krijgen. Nog een voordeel: bij Toyota hoef je nooit het oliepeil te checken.
100% mee eens.

Hiervoor had ze een Citroën ZX en die had gigantisch hoeveelheden aan olie nodig. :P
Ik denk inderdaad dat ze het beste nog even kan doorrijden, want veel inruil zal ze toch niet krijgen voor deze Yaris, dus een jaartje of 2 extra in rijden kost wat dat betreft ook geen afschrijving.
pi_214718184
quote:
0s.gif Op woensdag 14 augustus 2024 22:56 schreef BMW1993 het volgende:

[..]
100% mee eens.

Hiervoor had ze een Citroën ZX en die had gigantisch hoeveelheden aan olie nodig. :P
Ik denk inderdaad dat ze het beste nog even kan doorrijden, want veel inruil zal ze toch niet krijgen voor deze Yaris, dus een jaartje of 2 extra in rijden kost wat dat betreft ook geen afschrijving.
Ik schat in dat er voorlopig geen grote kosten komen. En omdat zo'n auto een dagwaarde heeft van ronduit 1.000 euro, hoef je hem alleen WA te verzekeren. En als er iets kapot gaat, is het ook beter om geen originele Toyota-onderdelen te kopen die twee keer zo duur zijn dan merkloze. Die auto zit toch in de avond van zijn leven, dus investeren doe je er niet meer in.
Voorlopig rijd je dan spotgoedkoop in zo'n volledig afgeschreven auto.
pi_214727612
quote:
0s.gif Op donderdag 15 augustus 2024 09:17 schreef Vincent_student het volgende:

[..]
Die auto zit toch in de avond van zijn leven, dus investeren doe je er niet meer in.
Prachtig toch, als je als auto de avond van je leven hebt _O-
pindazakje
  vrijdag 16 augustus 2024 @ 10:00:37 #24
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_214728549
quote:
0s.gif Op woensdag 14 augustus 2024 21:49 schreef einzeinz het volgende:
Zo'n ding raak je aan de straatstenen niet kwijt.
Ja, die Toyota rijdt lekker want is Aziatisch en alles tussen 1995 en 2010 deed het goed.
Mijn Starlets uit 1980 en 1984 deden het ook altijd prima, hoor.
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
  vrijdag 16 augustus 2024 @ 10:03:54 #25
443733 Pajanus
grgr pajanus
pi_214728563
quote:
0s.gif Op woensdag 14 augustus 2024 13:06 schreef Vincent_student het volgende:
De jaren 90 en begin jaren 2000 waren de gouden kwaliteitsjaren voor Toyota. Starlets, Corolla's, Yarissen en Camry's uit die tijd zijn onverwoestbaar. Starletjes uit de jaren 90 rijden nog steeds rond. Zonder problemen, onvoorstelbaar.
Er zijn maar weinig Toyota's uit die tijd met problemen en ik denk dat die Yaris nog met gemak vijf jaar er aan vast plakt. Het plaatwerk en lak van die auto's zijn gewoon superkwaliteit.

Wel is het zo dat er altijd dingen slijten die niet altijd goedkoop zijn. Denk aan remschijven. Waar je ook op moet letten is de waterpomp. Bij deze Toyota's uit die tijd gaat die lekken zo tussen de 150K en 220K. Ik weet niet of die bij deze al vervangen is. Kijk ook even naar de uitlaat. Grote kans dat de originele er nog onder zit. Bij de APK kijken ze er altijd wel naar en waarschuwen ze je wel op tijd. Vaak is een stuk aan vervanging toe rond de 2 ton/20-jarige leeftijd. Dat zijn prijzige ingrepen. Nog een ander typisch Toyota-dingetje: de koplampen worden dof (polijsten is dan het devies).

Ik zou gewoon blijven rijden. Dit soort auto's is niet volgestouwd met computerchips, en dat is alleen maar voordeel en die VVTi-motoren zijn niet kapot te krijgen. Nog een voordeel: bij Toyota hoef je nooit het oliepeil te checken.
Eerlijk gezegd is het nieteens zo dat deze onderdelen zo duur zijn, maar dat de dagwaarde van de auto te laag is.
Lachen joh.
  vrijdag 16 augustus 2024 @ 10:04:50 #26
443733 Pajanus
grgr pajanus
pi_214728569
quote:
6s.gif Op woensdag 14 augustus 2024 14:00 schreef Elan het volgende:

[..]
Driekwart is ook nog niet eens van hunzelf maar van de baas/leasemaatschappij.
Boeiend, je rijd er dan toch nog steeds in?

Vroeger vond ik daar ook echt wat van, niet je eigen auto bezitten. Ondertussen is het alleen maar beter, tenzij je een absurde bijtelling betaald.
Lachen joh.
pi_214728629
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 augustus 2024 10:04 schreef Pajanus het volgende:

[..]
Boeiend, je rijd er dan toch nog steeds in?

Vroeger vond ik daar ook echt wat van, niet je eigen auto bezitten. Ondertussen is het alleen maar beter, tenzij je een absurde bijtelling betaald.
betaalt

Maar waarom is het ondertussen alleen maar beter vergeleken met vroeger?
pindazakje
pi_214728730
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 augustus 2024 10:04 schreef Pajanus het volgende:

[..]
Boeiend, je rijd er dan toch nog steeds in?

Vroeger vond ik daar ook echt wat van, niet je eigen auto bezitten. Ondertussen is het alleen maar beter, tenzij je een absurde bijtelling betaald.
Fake news.
Ik noem ff wat mogelijkheden:
- Hoge financieringskosten waardoor direct kopen voordeliger is.
- Hoge leasebedragen waardoor je veel duurder uit bent met leasen evt icm lage jaarlijkse kilometerbeperkingen vergeleken met kopen.
- prive dik in de schulden zitten en geen auto kunnen financieren, dan maar een kvk nummer bekomen en dan wel zonder enige moeite een auto kunnen financieren, zonder enige vorm van het aantonen van draagkracht.

Ja er zijn mooie lease deals als je goed zoekt maar het is niet allemaal hosanna.
pi_214728916
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 augustus 2024 10:04 schreef Pajanus het volgende:

[..]
Boeiend, je rijd er dan toch nog steeds in?

Vroeger vond ik daar ook echt wat van, niet je eigen auto bezitten. Ondertussen is het alleen maar beter, tenzij je een absurde bijtelling betaald.
Je rijdt er in maar het is niet van jou. Geeft als privebezitter een vertekend beeld van het wagenpark/de wereld als je je dat niet realiseert.
blablablabla
  vrijdag 16 augustus 2024 @ 12:00:02 #30
443733 Pajanus
grgr pajanus
pi_214729374
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 augustus 2024 10:12 schreef Hyaenidae het volgende:

[..]
betaalt

Maar waarom is het ondertussen alleen maar beter vergeleken met vroeger?
Ik ben er anders over na gaan denken.

Excuus ben niet zo goed in werkwoordspelling.
Lachen joh.
  vrijdag 16 augustus 2024 @ 12:00:31 #31
443733 Pajanus
grgr pajanus
pi_214729383
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 augustus 2024 10:31 schreef SOG het volgende:

[..]
Fake news.
Ik noem ff wat mogelijkheden:
- Hoge financieringskosten waardoor direct kopen voordeliger is.
- Hoge leasebedragen waardoor je veel duurder uit bent met leasen evt icm lage jaarlijkse kilometerbeperkingen vergeleken met kopen.
- prive dik in de schulden zitten en geen auto kunnen financieren, dan maar een kvk nummer bekomen en dan wel zonder enige moeite een auto kunnen financieren, zonder enige vorm van het aantonen van draagkracht.

Ja er zijn mooie lease deals als je goed zoekt maar het is niet allemaal hosanna.
Vanuitgaande dat je private leased, ik moet eigenlijk zeggen dat ik uit ging van lease vanuit de werkgever.
Lachen joh.
pi_214729450
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 augustus 2024 12:00 schreef Pajanus het volgende:

[..]
Ik ben er anders over na gaan denken.

Excuus ben niet zo goed in werkwoordspelling.
Excuses aanvaard.
Vrijstelling voor werkwoordspelling dien je nog wel aan te vragen bij @maily als je dat nog niet hebt gedaan.
pindazakje
  vrijdag 16 augustus 2024 @ 13:16:05 #33
443733 Pajanus
grgr pajanus
pi_214730003
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 augustus 2024 12:12 schreef Hyaenidae het volgende:

[..]
Excuses aanvaard.
Vrijstelling voor werkwoordspelling dien je nog wel aan te vragen bij @:maily als je dat nog niet hebt gedaan.
je modr
Lachen joh.
  zaterdag 17 augustus 2024 @ 12:01:31 #34
409812 Visualthinker
Online since 1993
pi_214736418
Ze blijven gaan! De in Frankrijk gebouwde Yarissen vallen iets eerder uit dan de in Japan gebouwde exemplaren, niet veel, maar de Japanners zijn net iets hoger van kwaliteit. In Japan werden alleen de T sport versies gebouwd en de eerste typen van het standaard model, het gros kwam uit Frankrijk. De standaard Yaris word nu opgereden, maar de T sport heeft een grote fanbase en zijn oa nog populair in de rallysport en bij hobbyïsten Een standaard T sport is al een leuk gooi en smijt autotje, maar je heb ook een versie met compressor, en een turbo uitvoering, maar die zijn zo zeldzaam dat je ze maar weinig tegenkomt..

Mijn T sport uit 2004 heb ik onlangs aan mijn nichtje geschonken, als zij hem goed onderhoud dan kan hij nog 10 jaar mee, er is gewoon niets op aan te merken.. Ik heb een nieuwe Mazda3 Sedan gekocht, maar ik mis de Yaris nog regelmatig, niet het model, maar het rondcrossen alsof je in een kart zit. Het is een ouderwetse Hot Hatch, erg leuk.
pi_214736735
Ik had ook een vergelijkbare auto, maar die begon de laatste jaren toch wat aan onderhoud te kosten. Uitlaat lek, remmen, noem maar op. Ik denk dat je zo'n auto het best kunt verkopen nu hij nog goed is en voordat hij bakken met geld gaat kosten. Vermoedelijk is een Suzuki Swift ook in de mrb wat goedkoper.
Mja
pi_214737376
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 augustus 2024 12:01 schreef Visualthinker het volgende:
Ze blijven gaan! De in Frankrijk gebouwde Yarissen vallen iets eerder uit dan de in Japan gebouwde exemplaren, niet veel, maar de Japanners zijn net iets hoger van kwaliteit. In Japan werden alleen de T sport versies gebouwd en de eerste typen van het standaard model, het gros kwam uit Frankrijk. De standaard Yaris word nu opgereden, maar de T sport heeft een grote fanbase en zijn oa nog populair in de rallysport en bij hobbyïsten Een standaard T sport is al een leuk gooi en smijt autotje, maar je heb ook een versie met compressor, en een turbo uitvoering, maar die zijn zo zeldzaam dat je ze maar weinig tegenkomt..

Mijn T sport uit 2004 heb ik onlangs aan mijn nichtje geschonken, als zij hem goed onderhoud dan kan hij nog 10 jaar mee, er is gewoon niets op aan te merken.. Ik heb een nieuwe Mazda3 Sedan gekocht, maar ik mis de Yaris nog regelmatig, niet het model, maar het rondcrossen alsof je in een kart zit. Het is een ouderwetse Hot Hatch, erg leuk.
Mooi verhaal. Eerst filmpje is ook leuk die race-Yaris. Wist niet dat daar een klasse van bestond. Dat tweede flimpje doet me pijn aan mijn autohart. Wat wordt daar even een mooie Yaris compleet afgeragd. De tranen schieten me in de ogen. Goed dat het kenteken zichtbaar is, weet je in ieder geval dat je deze niet moet kopen als die te koop staat.
pi_214737398
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 augustus 2024 12:43 schreef TAmaru het volgende:
Ik had ook een vergelijkbare auto, maar die begon de laatste jaren toch wat aan onderhoud te kosten. Uitlaat lek, remmen, noem maar op. Ik denk dat je zo'n auto het best kunt verkopen nu hij nog goed is en voordat hij bakken met geld gaat kosten. Vermoedelijk is een Suzuki Swift ook in de mrb wat goedkoper.
Klopt, dat is een risico wel. Bij dit soort auto's kun je niet voorspellen wat er aan komt. Of je zou een goede vriend met veel autokennis er eens goed naar laten kijken, dan weet je al heel wat meer.
Ik zie trouwens dat een Yaris uit 2003 op de tweedehandsmarkt al snel rond de 2.500 a 3.000 euro opbrengt. Dat is niet verkeerd.
pi_214737763
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 augustus 2024 14:33 schreef Vincent_student het volgende:

[..]
Klopt, dat is een risico wel. Bij dit soort auto's kun je niet voorspellen wat er aan komt. Of je zou een goede vriend met veel autokennis er eens goed naar laten kijken, dan weet je al heel wat meer.
Ik zie trouwens dat een Yaris uit 2003 op de tweedehandsmarkt al snel rond de 2.500 a 3.000 euro opbrengt. Dat is niet verkeerd.
Ik denk dat je moet rekenen op ietsje minder, zeker met meer dan 200k aan kilometers.

Ik moet wel zeggen dat ik ook niet weet wat er normaal is qua onderhoudskosten per jaar voor een nieuwere auto. Bij mijn auto uit 2003 had ik 750-800 euro per jaar de afgelopen jaren.
Mja
pi_214738055
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 augustus 2024 15:24 schreef TAmaru het volgende:

[..]
Ik denk dat je moet rekenen op ietsje minder, zeker met meer dan 200k aan kilometers.

Ik moet wel zeggen dat ik ook niet weet wat er normaal is qua onderhoudskosten per jaar voor een nieuwere auto. Bij mijn auto uit 2003 had ik 750-800 euro per jaar de afgelopen jaren.
Ik zie zelfs Yarissen staan uit 1999 voor 1.000 euro, zelfs eentje voor 3.500.
Ik denk als je met spoed een auto nodig hebt en je bent jantje modaal, dan lijkt me een Yaris uit die tijd geen slechte keuze.
  zondag 18 augustus 2024 @ 10:50:23 #40
409812 Visualthinker
Online since 1993
pi_214743231
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 augustus 2024 14:30 schreef Vincent_student het volgende:

[..]
Mooi verhaal. Eerst filmpje is ook leuk die race-Yaris. Wist niet dat daar een klasse van bestond. Dat tweede flimpje doet me pijn aan mijn autohart. Wat wordt daar even een mooie Yaris compleet afgeragd. De tranen schieten me in de ogen. Goed dat het kenteken zichtbaar is, weet je in ieder geval dat je deze niet moet kopen als die te koop staat.
De tweede is ook een originele Turbo uitvoering, daar moet je aan sleuren, ze zijn er voor gemaakt, als je dat niet doet dan zal je nooit weten waar deze auto toe in staat is. Met sommige word al 20 jaar geragd en die rijden en zien er nog uit als nieuw (zie video want die is ook 20+ jaar oud) daarom zijn ze ook zo populair onder de liefhebbers, het is echt niet kapot te krijgen. Ik zou hem zo kopen, als ex eigenaar van een TS, omdat ik weet dat dat optrekken als een gek nog 20 jaar gaat met een TS.. Het zijn geen museumstukken maar hele leuke gooi en smijt autos ;)

Gas erop!
pi_214764893
Beter dan een Toyota is er niet ik zou er gewoon mee door blijven rijden ook al ziet de auto er gedateerd uit.
26-08-2016 never forget de zesde meet met Studiotje. O+
  dinsdag 20 augustus 2024 @ 23:10:53 #42
476022 PzKpfw
Devon 'No Limits'
pi_214764905
quote:
1s.gif Op woensdag 14 augustus 2024 13:04 schreef Fer het volgende:
Een Toyota doorrrijden tot ie vanzelf kapot gaat. Dan heb je echt een hekel aan jezelf.
Waarom? Als ie je van A naar B brengt..
Als iedereen aan zichzelf denkt wordt er aan iedereen gedacht.
Op 't randje en erover.
Op fietsen zonder bende kwam'm zie schooieren um spek
pi_214786540
quote:
0s.gif Op woensdag 14 augustus 2024 13:06 schreef Vincent_student het volgende:
De jaren 90 en begin jaren 2000 waren de gouden kwaliteitsjaren voor Toyota. Starlets, Corolla's, Yarissen en Camry's uit die tijd zijn onverwoestbaar. Starletjes uit de jaren 90 rijden nog steeds rond. Zonder problemen, onvoorstelbaar.
Er zijn maar weinig Toyota's uit die tijd met problemen en ik denk dat die Yaris nog met gemak vijf jaar er aan vast plakt. Het plaatwerk en lak van die auto's zijn gewoon superkwaliteit.

Wel is het zo dat er altijd dingen slijten die niet altijd goedkoop zijn. Denk aan remschijven. Waar je ook op moet letten is de waterpomp. Bij deze Toyota's uit die tijd gaat die lekken zo tussen de 150K en 220K. Ik weet niet of die bij deze al vervangen is. Kijk ook even naar de uitlaat. Grote kans dat de originele er nog onder zit. Bij de APK kijken ze er altijd wel naar en waarschuwen ze je wel op tijd. Vaak is een stuk aan vervanging toe rond de 2 ton/20-jarige leeftijd. Dat zijn prijzige ingrepen. Nog een ander typisch Toyota-dingetje: de koplampen worden dof (polijsten is dan het devies).

Ik zou gewoon blijven rijden. Dit soort auto's is niet volgestouwd met computerchips, en dat is alleen maar voordeel en die VVTi-motoren zijn niet kapot te krijgen. Nog een voordeel: bij Toyota hoef je nooit het oliepeil te checken.
Ik rij ook nog altijd rond in mn starlet’je :9 gaan niet stuk nee.
Shaderon: i say boom boom boom now let me hear you say weehooo
SpankmasterC: Tut mir leit Herr AQuila, es soll nicht wieder passieren!
RickoKun: Hey hoi! Ik kom bij dit topiqueje checken weetjuh!
pi_214789490
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 augustus 2024 19:17 schreef AQuila360 het volgende:

[..]
Ik rij ook nog altijd rond in mn starlet’je :9 gaan niet stuk nee.
Je ziet ze nog vrij regelmatig op de weg. Terwijl de Carina E helemaal uit het straatbeeld is verdwenen. Die komt uit dezelfde reeks, dezelfde tijd en had ook een onverwoestbaar imago. Maar er waren Carina's uit Engeland en uit Japan (serienummers van Japanse Carina E's begonnen met een J). Die met een J waren onverwoestbaar. Laten die in Nederland nou net uit de Britse fabriek komen...
pi_214789518
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 augustus 2024 09:03 schreef Vincent_student het volgende:

[..]
Je ziet ze nog vrij regelmatig op de weg. Terwijl de Carina E helemaal uit het straatbeeld is verdwenen. Die komt uit dezelfde reeks, dezelfde tijd en had ook een onverwoestbaar imago. Maar er waren Carina's uit Engeland en uit Japan (serienummers van Japanse Carina E's begonnen met een J). Die met een J waren onverwoestbaar. Laten die in Nederland nou net uit de Britse fabriek komen...
De Carina E's waren ook populair voor export. De Britse Carina's waren wel slechter dan de Japanse maar nog altijd goed ten opzichte van de concurrentie.

Voor de Yaris hetzelfde; de Japanse waren een stuk beter dan de Franse.
I removed all the bad food from my house.
It was delicious.
pi_214789546
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 augustus 2024 09:09 schreef Sometimes het volgende:
De Carina E's waren ook populair voor export.
Ah ja natuurlijk, dat is wat er gebeurd is. Ik heb er zelf ook één gehad. Toen ik die verkocht ging hij gelijk naar Afrika, waarschijnlijk als taxi. Was een uitstekende auto. Enig puntje van kritiek: die van mij was nogal saai. De enige accessoire die er op zat was centrale deurvergrendeling. En het was een 1.6, te lichte motor voor zo'n zware auto. Reed als een bejaarde. Maar hij mankeerde nooit wat.
pi_214789562
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 augustus 2024 09:16 schreef Vincent_student het volgende:

[..]
Ah ja natuurlijk, dat is wat er gebeurd is. Ik heb er zelf ook één gehad. Toen ik die verkocht ging hij gelijk naar Afrika, waarschijnlijk als taxi. Was een uitstekende auto. Enig puntje van kritiek: die van mij was nogal saai. De enige accessoire die er op zat was centrale deurvergrendeling. En het was een 1.6, te lichte motor voor zo'n zware auto. Reed als een bejaarde. Maar hij mankeerde nooit wat.
Ik had een 1.8 met leanburn. Vlot als het moest en 1 op 17 als je rustig deed.
Spijt dat ik die weggedaan heb.
I removed all the bad food from my house.
It was delicious.
pi_214789611
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 augustus 2024 09:19 schreef Sometimes het volgende:

[..]
Ik had een 1.8 met leanburn. Vlot als het moest en 1 op 17 als je rustig deed.
Spijt dat ik die weggedaan heb.
Dan had je hem waarschijnlijk nog gehad. Ze roestten ook niet. Ik kwam er per ongeluk één tegen, omdat ik een automaat zocht. Ik keek eigenlijk naar auto's in het c-segment voor het dagelijks woon-werkverkeer, en had geen zin in schakelen. Nergens een automaat te vinden, en toen stond deze er. Ik dacht, ok, dan neem ik het extra benzineverbruik maar als minpuntje mee, maar dat bleek erg mee te vallen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')