abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator dinsdag 17 december 2024 @ 11:21:05 #101
198822 crew  Rellende_Rotscholier
Robbertje matten met de wouten
pi_215896274
quote:
Chelsea Football Club can confirm the Football Association recently contacted our player Mykhailo Mudryk concerning an adverse finding in a routine urine test.

Both the Club and Mykhailo fully support The FA’s testing programme and all our players, including Mykhailo, are regularly tested. Mykhailo has confirmed categorically that he has never knowingly used any banned substances. Both Mykhailo and the Club will now work with the relevant authorities to establish what has caused the adverse finding.

The Club will not be commenting any further.
Hahahaha.
Het blijft toch een merkwaardige sport hè, dat wielrennen.
  Redactie Sport maandag 23 december 2024 @ 10:53:35 #102
451829 crew  H.Vviv
pi_215967170
twitter
pi_216223530
José Azevedo God, heeft nooit doping gezien bij US Postal
- verwijderd door admin -
  donderdag 9 januari 2025 @ 09:23:09 #104
14505 OProg
A Life in Music
pi_216224472
quote:
0s.gif Op donderdag 9 januari 2025 06:59 schreef groenen het volgende:
José Azevedo God, heeft nooit doping gezien bij US Postal
https://www.cyclingnews.c(...)d-so-i-never-saw-it/

quote:
"The riders are at home, that is where they train. I don't know what goes on in other people's homes. I can speak for myself.
"Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
Improv: Rich Tapestry of Life
pi_216310232
quote:
De Keniaanse atlete Faith Chepchirchir Kiprotich is voor drie jaar geschorst om een positieve dopingtest na het winnen van de Nederlandse hardloopwedstrijd Tilburg Ten Miles in september. De 23-jarige hardloopster testte ook een week later, na de zege in de halve marathon van Lissabon, positief op de anabole steroïde norandrosterone.

Kenia heeft een serieus dopingprobleem. Om even in perspectief te plaatsen: de Verenigde Staten hebben zestien namen op de lijst van atleten die omwille van een lopende dopingschorsing niet mogen deelnemen aan competitie, België één (de intussen gestopte loper Soufiane Bouchikhi), Rusland 73. Daartegenover stonden op 1 januari 2025 liefst 122 Keniaanse atleten op de lijst. Daar komt nu een 123ste geval bij. Geen enkel land doet slechter.

Kiprotich ontkende het dopinggebruik aanvankelijk tegenover de Athletics Integrity Unit, maar accepteerde de overtreding uiteindelijk toch relatief snel. Daardoor krijgt ze strafvermindering van een jaar. Kiprotich blijft wel volhouden dat ze niet weet hoe ze het middel heeft binnengekregen.

“Ik accepteer dat de verboden stof in mijn monsters is gevonden, maar ik kan me niet herinneren hoe de stof in mijn lichaam is terechtgekomen”, schreef ze in de brief aan de Ethische Commissie van de Wereldatletiekbond.

De Keniaanse raakt door de overtreding ook haar titels en prijzengeld van de zeges in Tilburg en Lissabon kwijt. De daadwerkelijke schorsing ging op 23 december in.
pi_216426917
quote:
Ruiter Domien Michiels gediskwalificeerd in olympische competitie na positieve dopingtest: “Geen schuld of intentie”

Dressuurruiter Domien Michiels, die vorige zomer aan de Olympische Spelen van Parijs deelnam met Intermezzo van het Meerdaalhof, is tijdens die Spelen betrapt op het gebruik van het verboden product dorzolamide, waardoor hij in de individuele proeven gediskwalificeerd werd, zo maakte het International Testing Agency ITA woensdag bekend op zijn website.

Onze landgenoot, die vrijdag nog in actie kwam op de Wereldbeker in Amsterdam, kon echter aantonen dat er geen sprake is van schuld of nalatigheid en is intussen akkoord gegaan met de beslissing. “Ik aanvaard de beslissing die erkent dat ik niet nalatig ben geweest en niet de intentie had om bedrog te plegen of de regels te overtreden. Ik kijk nu vooruit om ook in de toekomst het beste van mezelf te kunnen geven in de ruitersport”, vertelt Domien Michiels vrijdag in een reactie op de website van de Belgische Ruitersportfederatie.

Op 3 augustus eindigde hij in Versailles in de Grand Prix op de 22e plaats. Voor dat resultaat werd hij intussen gediskwalificeerd. Met het Belgische team eindigde hij in de dressuurfinale op de vijfde plaats en dat resultaat blijft wel op de tabellen staan. De diskwalificatie heeft enkel betrekking op zijn individuele resultaten.

Op diezelfde dag onderging Michiels ook een dopingcontrole in de Franse hoofdstad. Daarbij werd het verboden product dorzolamide aangetroffen. Dat werkt vochtafdrijvend en daarom is gebruik ervan niet toegestaan. De 41-jarige Leuvenaar kon echter aantonen dat hij zijn hond oogdruppels met daarin het product in kwestie had toegediend, en dat dorzolamide daardoor ook in zijn lichaam was geraakt. Michiels kreeg dan ook geen voorwaardelijke schorsing opgelegd. Ook verdere sancties hoeft hij niet te vrezen.

“Als federatie hechten we groot belang aan een eerlijke en dopingvrije sport. Uiteraard erkennen we de beslissing van de ITA en het IOC, maar we willen nogmaals benadrukken dat hoewel deze vaststelling wordt beschouwd als een dopingovertreding, ook vastgesteld werd dat Domien Michiels geen enkele significante schuld treft. Het is duidelijk dat er geen intentie tot unfair gedrag of nalatigheid van zijn kant is geweest”, klinkt het in een mededeling van de Belgische Ruitersportfederatie. “Daarnaast zijn we opgelucht dat het teamresultaat van onze Belgische equipe behouden blijft, wat een belangrijke erkenning is van de inzet en prestaties van het volledige team. We blijven Domien steunen in deze uitdagende periode en behouden het volste vertrouwen in zijn integriteit als atleet.”
pi_216478737
quote:
Spaans antidopingagentschap met schaamrood op de wangen: DNA-test toont aan dat urine verwisseld werd

Een rechterlijke uitspraak heeft het Spaans dopingagentschap Celad serieus in verlegenheid gebracht. De Spaanse duatleet Celestino Fernández zak zijn vijfjarige dopingschorsing opgeheven nadat een DNA-test aantoonde dat de urine uit de positieve plas niet van hem was.

Celestino Fernández, Spaans kampioen duatlon in 2022, zag zijn vijfjarige dopingschorsing opgeheven nadat het Spaanse gerecht oordeelde dat de geanalyseerde urine niet van hem was.

De urine werd afgenomen tijdens een wedstrijd in 2023. Celestino Fernández vroeg en verkreeg een DNA-test, die bevestigde dat de urine niet van hem was.

Volgens het Spaans antidopingagentschap Celad werd er een fout gemaakt tijdens de identificatie en opslag van de urine. Er is een onderzoek gestart naar alle monsters van die wedstrijd, om te controleren of er andere gevallen waren.

Celestino Fernández reageerde op Instagram: “Vanaf dag één heb ik deze beslissing aangevochten bij het Spaanse Anti-Dopingagentschap en vroeg ik om een DNA-test om mijn onschuld te bewijzen, maar dit werd me drie keer geweigerd, tot het agentschap besloot om mij in april 2024 vijf jaar te schorsen.”

“Gelukkig kon ik via de rechtbank verkrijgen dat de DNA-test uitgevoerd werd (de aanvraag was nochtans dezelfde dan ik drie keer had gedaan bij Celad). De resultaten zijn sluitend: het mannelijk genetisch profiel van het monster verschilt van mijn genetische profiel.”
  woensdag 29 januari 2025 @ 23:23:53 #108
414990 Immerdebestebob
Frikandellenfetisjist
pi_216478756
quote:
0s.gif Op woensdag 29 januari 2025 23:22 schreef wimderon het volgende:

[..]

Van wie was het dan wel? _O-
pi_216691011
3 maanden schorsing voor Sinner :')
Technische sport :')
Hij mist niet eens een Grand Slam :')
https://nos.nl/artikel/25(...)dopingtests-uit-2024
Op woensdag 9 november 2016 06:02 schreef Anonymousz het volgende:
#superniger2020
pi_216691019
quote:
Nummer een van de wereld Jannik Sinner staat de komende drie maanden aan de kant door een dopingschorsing. De Italiaan sloot een akkoord met het Wereldantidopingagentschap (WADA) na zijn positieve test op het verboden middel clostebol in maart 2024. Het WADA maakte het nieuws zaterdag bekend op zijn website.

Sinner werd in augustus vorig jaar door de International Tennis Integrity Unit (ITIA) nog vrijgesproken, maar daar ging het WADA niet mee akkoord. Het Wereldantidopingagentschap opende in september een procedure in hoger beroep bij het Internationaal Sporttribunaal (TAS). De zaak zou oorspronkelijk op 16 en 17 april behandeld worden in het Zwitserse Lausanne. Door het akkoord komt er geen procedure meer bij het TAS.

“We accepteren de uitleg van de atleet voor de oorzaak van de overtreding en erkennen dat Jannik Sinner niet van plan was om vals te spelen”, zo klinkt het. “Zijn blootstelling aan clostebol leverde geen prestatiebevorderend voordeel op en vond plaats zonder zijn medeweten, als gevolg van nalatigheid van leden van zijn entourage. Een atleet draagt echter verantwoordelijkheid voor de nalatigheid van zijn entourage. Gebaseerd op de unieke reeks feiten van deze zaak, wordt een schorsing van drie maanden beschouwd als een passende uitkomst.”

De 23-jarige Italiaan testte op 10 maart vorig jaar op het toernooi van Indian Wells voor het eerst positief. Toen werden er lage concentraties clostebol bij hem aangetroffen. Acht dagen later, bij een dopingcontrole vlak voor de Miami Open die hij won, testte hij opnieuw positief. Sinner ontliep een voorlopige schorsing omdat hij kon aantonen dat zijn overtreding voortkwam uit een besmet product. Hij moest zich in augustus verdedigen voor een onafhankelijke commissie van de International Tennis Integrity Unit (ITIA) en die sprak hem vrij. De ITIA oordeelde dat hij de verboden stof onopzettelijk binnenkreeg. De Italiaan verklaarde dat de substantie in zijn lichaam was terechtgekomen als gevolg van een besmetting door een lid van zijn medische team, die een in Italië vrij verkrijgbare spray met daarin clostebol had gebruikt om een snee in zijn vinger te behandelen.

Het WADA ging niet akkoord met de vrijspraak van de ITIA. Het Wereldantidopingagentschap opende in september een procedure in hoger beroep bij het Internationaal Sporttribunaal (TAS) en eiste een schorsing van één à twee jaar. De zaak zou oorspronkelijk op 16 en 17 april behandeld worden in het Zwitserse Lausanne. Door het akkoord komt er geen procedure meer bij het TAS.

Sinner staat aan de kant van 9 februari (vorige week zondag) tot en met 4 mei. Op 13 april kan hij zijn trainingen officieel hervatten. Hij mist zo geen enkele Grand Slam. Het tweede grandslamtoernooi van het jaar, Roland Garros, gaat van start op 25 mei. Sinner won vorige maand nog voor het tweede opeenvolgende jaar de Australian Open, het eerste grandslamtoernooi van 2025.

De Internationale Tennisfederatie (ITF) en de ITIA reageerden zaterdag positief op het akkoord tussen het WADA en Sinner en aanvaardden de drie maanden schorsing van de Italiaan.

“Deze zaak achtervolgt me al een jaar”

“Deze zaak achtervolgde mij bijna een jaar, het proces duurde nog lang en de beslissing zou misschien pas eind 2025 vallen”, legde de Italiaan uit. “Ik heb altijd beseft dat ik verantwoordelijk ben voor mijn team en ik besef dat de strenge regels van het WADA een belangrijke bescherming vormen voor de sport waar ik van hou. Op basis hiervan heb ik het aanbod geaccepteerd om deze procedure af te ronden met een sanctie van drie maanden.”

Zijn advocaat Jamie Singer was ook opgelucht. “Ik ben blij dat Jannik deze moeilijke ervaring eindelijk achter zich kan laten”, liet hij optekenen. “Het WADA bevestigde de feiten die vorig jaar door een onafhankelijk tribunaal werden vastgesteld. Het is duidelijk dat Jannik geen opzet of kennis had en geen enkel voordeel behaalde. Helaas hebben fouten van leden van zijn team tot deze situatie geleid.”

Kritiek

Verschillende tennissers kunnen zich niet vinden in de dopingschorsing van drie maanden voor nummer 1 van de wereld Jannik Sinner. Drievoudig grandslamwinnaar Stan Wawrinka “gelooft niet meer in een schone sport”, zo postte de 39-jarige Zwitser op X na de schikking tussen dopingautoriteit WADA en de Italiaan.

De Australiër Nick Kyrgios, die sinds de bekendwording van Sinners dopingovertreding augustus vorig jaar al kritiek uit op de afhandeling van de gebeurtenis, reageerde ook in duidelijke bewoordingen. “Dit is een treurige dag voor het tennis. Eerlijkheid in tennis bestaat niet”, schreef de oud-finalist van Wimbledon op X. Volgens hem kregen minder goede spelers in het verleden zwaardere straffen voor vergelijkbare overtredingen.
How convenient.
pi_216691243
Gelachen. Schors hem dan niet.
  zaterdag 15 februari 2025 @ 19:20:41 #112
488763 Starflyer
Flies to the stars
pi_216691519
Klassenjustitie ten top. Maar niet onverwacht.
No Dyson Barrier is going to stop me!
UI: FlippingCoin in ONZ / Ik bepaal hier welk dier jij bent
  Redactie Sport / Supervogel zaterdag 15 februari 2025 @ 19:25:36 #113
270182 crew  Pino112
Pino van Luna O+
pi_216691634
Toevallig vlak voor Rolan Karoo voorbij.
pi_216692978
quote:
10s.gif Op zaterdag 15 februari 2025 19:10 schreef zorro28 het volgende:
Gelachen. Schors hem dan niet.
'LANGE schorsing' was de kop op Teletekst / NOS _O-
Jack does it in real time...
  zaterdag 15 februari 2025 @ 20:41:23 #115
262211 hhh38
Duistere driften en afgoderij
pi_216693576
Wat een non-schorsing :')
pi_216693921
Tennis is een parodie op een sport.
You don't need a weatherman to know which way the wind blows.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Album top 100 2024
  Moderator zaterdag 15 februari 2025 @ 20:54:13 #117
362868 crew  Slobeend
of all places
  zaterdag 15 februari 2025 @ 20:55:25 #118
187810 Szura
Kijk eens aan!
pi_216693969
Schande dat die lul hierdoor ook nog ONS van de Davis Cup heeft kunnen afhouden
Lekker zuipen, lekker dansen en daarna lekker neuken.
pi_216694766
quote:
10s.gif Op zaterdag 15 februari 2025 19:25 schreef Pino112 het volgende:
Toevallig vlak voor Rolan Karoo voorbij.
Masters Rome begint op 7 mei.

Ja, komt net zo uit.
pi_216697023
symboliek politiek van WADA
pi_216698315
Schors hem dan gewoon niet _O-
  zondag 16 februari 2025 @ 08:10:54 #122
482080 AgnesGru
Agnes, easy on the churros!
pi_216698414
Deze straf _O-
Op donderdag 22 april 2021 18:05 schreef letmehearyouscream het volgende:
Ik heb natuurlijk in principe geen principes, want ik zit hier op SHO.
  zondag 16 februari 2025 @ 11:55:41 #123
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_216701137
WADA staat tot b-wielrenners als het ICC tot Afrikaanse rebellenleiders.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.
pi_216820755
quote:
De Keniaanse marathonloper Brimin Misoi Kipkorir is na een positieve dopingcontrole voorlopig geschorst. Dat bevestigt de Athletics Integrity Unit (AIU) maandag.

De 35-jarige Kipkorir werd bij een test buiten competitie op 22 november 2024 betrapt op het gebruik van het bloeddopingmiddel epo en van furosemide.

De Keniaan won in 2022 en 2023 de marathon van Frankfurt en schreef in september vorig jaar de marathon van Sydney op zijn naam. Hij vestigde in Australië met een chrono van 2u06:18 ook een parcoursrecord. Zijn persoonlijke besttijd bedraagt 2u04:53 en liep hij eind 2023 in Frankfurt.
pi_216821691
micro dose epo en furosemide voor de flush
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')