abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_214719293
quote:
0s.gif Op donderdag 15 augustus 2024 11:28 schreef Nattekat het volgende:

[..]
Het is een terroristische aanslag op Europese infrastructuur. Dat kan en mag gewoon niet ongestraft blijven omdat dat een precedent creëert. Ook al is iedereen het er mee eens dat het wel prima is zo.
Tevens een aanslag op de ecologie.
“My soul is impatient with itself, as with a bothersome child; its restlessness keeps growing and is forever the same. Everything interests me, but nothing holds me.” ― Fernando Pessoa
pi_214719328
quote:
0s.gif Op donderdag 15 augustus 2024 11:59 schreef Ulx het volgende:
Nou foei.
:D
En nooit meer doen, hoor.
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_214719356
quote:
7s.gif Op donderdag 15 augustus 2024 11:32 schreef ExTec het volgende:

[..]
Dat was het niet.

Het had niet als bedoeling om via geweld politieke veranderding af te dwingen, of bevolkingen angst aan te jagen. DE was immers al gestopt met gas afnemen ook.
Het was de doelbewuste vernietiging van Europese infrastructuur (twv miljarden euro's), waarbij hoge risico's komen kijken (energiezekerheid), de soevereiniteit van Europese landen weggenomen werd en welke enorme ecologische schade heeft aangericht

Los daarvan is het natuurlijk gewoon enorm respectloos om degene die jouw land in bestaan houden op deze manier te saboteren.

Wat mij betreft is dit grond genoeg om het land of binnen te vallen of om af te dwingen dat x% van de Oekraïnse grondstoffen de komende 20 jaar gratis richting West-Europa komen.
“My soul is impatient with itself, as with a bothersome child; its restlessness keeps growing and is forever the same. Everything interests me, but nothing holds me.” ― Fernando Pessoa
  donderdag 15 augustus 2024 @ 12:17:36 #104
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_214719386
quote:
0s.gif Op donderdag 15 augustus 2024 12:14 schreef Akathisia het volgende:
Wat mij betreft is dit grond genoeg om het land of binnen te vallen
Goed idee.

quote:
of om af te dwingen dat x% van de Oekraïnse grondstoffen de komende 20 jaar gratis richting West-Europa komen
Slecht idee.
&lt;signature here&gt;.
pi_214719408
Met name Ollongren en Rutte waren in juni 2022 dus ook op de hoogte van Oekraïense plannen voor de aanslag op Nord Stream.

Uiteraard was dit staatsgeheim.

Maar wordt de 2e kamer hiervan niet op de hoogte gebracht? Gelet op de wijze waarop o.a. FvD-politici bejegend werden (met kritische vragen) en de wijze waarop andere politici, zoals Paternotte en Sjoerdsma (beide overigens D'66, net als Ollongren) meteen Rusland als schuldige wilden aanwijzen?

Ollongren hield zich wel op de vlakte, en wilden wachten tot na de onderzoeken, maar haar partijgenoten gingen vol in op het beschuldigen van Rusland.

Disclaimer: zolang niet helemaal duidelijk is wat er gebeurd is sta ik achter geen enkele versie.

Het gaat mij om het gedrag en uitingen van politici destijds die zonder deze duidelijkheid meteen een schuldige aanwijzen en daarmee destijds andere kritische politici in een duistere hoek willen plaatsen. Zeer, zeer laakbaar.
“To destroy a people you must first sever their roots.”
pi_214719443
quote:
0s.gif Op donderdag 15 augustus 2024 12:21 schreef Montagui het volgende:
Met name Ollongren en Rutte waren in juni 2022 dus ook op de hoogte van Oekraïense plannen voor de aanslag op Nord Stream.

Maar wordt de 2e kamer hiervan niet op de hoogte gebracht? Gelet op de wijze waarop o.a. FvD-politici bejegend werden (met kritische vragen) en de wijze waarop andere politici, zoals Paternotte en Sjoerdsma (beide overigens D'66, net als Ollongren) meteen Rusland als schuldige wilden aanwijzen?

Ollongren hield zich wel op de vlakte, en wilden wachten tot na de onderzoeken, maar haar partijgenoten gingen vol in op het beschuldigen van Rusland.

Disclaimer: zolang niet helemaal duidelijk is wat er gebeurd is sta ik achter geen enkele versie.

Het gaat mij om het gedrag en uitingen van politici destijds die zonder deze duidelijkheid meteen een schuldige aanwijzen en daarmee destijds andere kritische politici in een duistere hoek willen plaatsen. Zeer, zeer laakbaar.
Honderdmaal dit.
  donderdag 15 augustus 2024 @ 12:35:10 #107
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_214719472
Het zijn net Russen die Oekraïners.
pi_214719560
Fijne "bond"genoot op deze manier... Ook een knap staaltje insubordinatie van Zaloezjny.

Anyway, ik had dit niet verwacht en ga er nu dan maar vanuit dat het dus niet de Russen waren.

Maar kijken hoe zich dit verder ontwikkelt.
pi_214719589
quote:

voorbeelden van politici die schuldigen aanwezen?
pi_214719606
Nu de nordstreamaanval is opgelost kunnen we al verbanden leggen met MIVD/AIVD/Schoofs en het neerhalen van MH17?
pi_214719610
quote:
0s.gif Op donderdag 15 augustus 2024 11:28 schreef Nattekat het volgende:

[..]
Het is een terroristische aanslag op Europese infrastructuur. Dat kan en mag gewoon niet ongestraft blijven omdat dat een precedent creëert. Ook al is iedereen het er mee eens dat het wel prima is zo.
het is oorlog! Oekraïne valt een van Ruslands belangrijkste geldbronnen aan.
dat is geen terroristische aanslag, dat is gewoon puur zelfverdediging.

"europese infrastructuur" het was de geldmachine van Putin.

zelfs Europa is er beter uitgekomen zonder Russisch gas, ja het heeft (een klein beetje) gekost, maar das beter dat je eigen agressor betalen.

met je "terroristiche aanslag tegen de europese infrastructuur".

De gealieerden mochten vast ook geen diesel transporten van de moffen richting Italie aanvallen.
pi_214719611
quote:
7s.gif Op donderdag 15 augustus 2024 11:10 schreef koemleit het volgende:
Nooit begrepen waarom het erg/een probleem zou zijn als het blijkt dat di Oekraïne was.
Rusland verdient aan de leiding en financiert daar de oorloge (mede) mee.
Dus lijkt me legitiem doelwit.

zo vallen ze nu ook olieraffinaderijen ook, met als gevolg dat Rusland niet meer kan exporteren. Niks mis mee toch?

En je zou kunnen zeggen "europa is daar ook slachtoffer van, want zo konden we geen goedkoop gas meer afnemen".

maar komop, toen we dat deden waren we die oorlog gewoon aan het sponsoren, dus prima doelwit voor Oekraïne lijkt me.

en als het NOS artikel klopt een mega bazen actie om zoiets in dronken euforie te bedenken en dan vervolgens ook nog gewoon uit te voeren.
Je pleegt op dat moment een aanslag op de Duitse economie. Je weet zelf ook nog wel de tijd dat gas extreem duur was hoop ik? Denk je dat zo'n aanslag er voor zorgt dat het goedkoper zou worden? Buiten dat is het ook gewoon raar van Oekraïne dat ze die aanslag plegen, en dan nog in eerste instantie Rusland de schuld in de schoenen wouden schuiven. Hoe betrouwbaar ben je dan?
pi_214719616
quote:
7s.gif Op donderdag 15 augustus 2024 12:56 schreef koemleit het volgende:

[..]

zelfs Europa is er beter uitgekomen zonder Russisch gas, ja het heeft (een klein beetje) gekost, maar das beter dat je eigen agressor betalen.

De gealieerden mochten vast ook geen diesel transporten van de moffen richting Italie aanvallen.
Ik vind dit wel zo'n tergend domme post dat ik niet eens weet waar ik zou moeten beginnen om het te weerleggen.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_214719631
quote:
0s.gif Op donderdag 15 augustus 2024 12:56 schreef Fietsenrek het volgende:

[..]
Je pleegt op dat moment een aanslag op de Duitse economie. Je weet zelf ook nog wel de tijd dat gas extreem duur was hoop ik? Denk je dat zo'n aanslag er voor zorgt dat het goedkoper zou worden? Buiten dat is het ook gewoon raar van Oekraïne dat ze die aanslag plegen, en dan nog in eerste instantie Rusland de schuld in de schoenen wouden schuiven. Hoe betrouwbaar ben je dan?
Ja gas was extreem duur? Nou fucking En? jij wilde het blijven afnemen bij de grootste agressor sinds Hitler?

Het is helemaal niet raar dat Oekraïne die aanslag pleeft, dat land wordt aangevallen, en verdedigd zich.

Dat ze daarna Rusland de schuld proberen te geven boeit me ook niks, het is OORLOG! Rusland doet niet anders dan ziekenhuis en scholen bombarderen.
Maar doe ajb niks terug wat Duitsland welleens (miniem) in de portomonee kan raken... want dat pikken ze niet.

Als je op dat moment nog gas afnam van Rusland was je gewoon misdadig bezig.
  donderdag 15 augustus 2024 @ 13:03:36 #115
37248 BertV
Klei indiaan
pi_214719643
quote:
7s.gif Op donderdag 15 augustus 2024 13:00 schreef koemleit het volgende:

[..]
Ja gas was extreem duur? Nou fucking En? jij wilde het blijven afnemen bij de grootste agressor sinds Hitler?

Het is helemaal niet raar dat Oekraïne die aanslag pleeft, dat land wordt aangevallen, en verdedigd zich.

Dat ze daarna Rusland de schuld proberen te geven boeit me ook niks, het is OORLOG! Rusland doet niet anders dan ziekenhuis en scholen bombarderen.
Maar doe ajb niks terug wat Duitsland welleens (miniem) in de portomonee kan raken... want dat pikken ze niet.

"Live vanuit Hilversum" dames en heren.
Handgemaakt | Doggerland-overlever
pi_214719644
quote:

[..]

A person who was demoralized is unable to assess true information. The facts tell nothing to him, even if I shower him with information, with authentic proof, with documents and pictures. ...he will refuse to believe it.
pi_214719659
quote:

[..]

En jij denkt dat er helemaal geen Russisch gas meer op de markt is vandaag de dag? In Europa?

Nogmaals als je eerst je daad verdoezeld en dan blijkt dat je zelf de aanslag gepleegd hebt, hoe betrouwbaar is het land dat je support dan?
  donderdag 15 augustus 2024 @ 13:05:21 #118
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_214719667
Gaat nog wel een een zooi gas doen opborrelen dat zo ja, Oekraïne dit ongeacht haar redenen veroorzaakt heeft.
Ik mag en ga op z'n minst verwachten dat (wetende) partijen tekst en uitleg gaan geven en de daders zich gaan verantwoorden en de veroorzaakte schade vergoeden.

Geeft, mij verder, wel een naar gevoel door de één en de ander z'n sentiment voor de gek gehouden te worden en elkaar ergens voor op te laten draaien.

De NordStream kon mij sws gestolen waar Oekraïne sws niet over gaat noch ging.
De EU gaat over haar eigen infrastructuur en niet eoa vrijheidstrijder, die hierin eenzijdig als terrorist gaat opereren om een duurbetaalde energiecrisis mee te helpen veroorzaken.
Maar goed, ook Rusland is niet vies van operaties - inval Krim/Oekraïne - die daarmee een zienswijze (moeten) beïnvloeden.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
pi_214719671
quote:
7s.gif Op donderdag 15 augustus 2024 12:56 schreef koemleit het volgende:

[..]

Wij doen ook zaken met Saoedi Arabië en Turkije, valt ook genoeg over te zeggen, als we de gebouwen in Europa welke door hun gefinancierd worden opblazen zal de mening natuurlijk heel anders zijn.

Er wordt Europese infrastructuur aangevallen, ook betaald door Europeanen, dit is een schande en kan niet zomaar genegeerd worden omdat enkelen zo'n haat voor Rusland hebben en zo graag van het gas af willen dat ze dit toejuichen. Walgelijke reacties ook, lees er genoeg ook op de socials. Mensen hier hebben in de kou gezeten, en leuk dat jij en anderen daar geen last van hadden, maar ken er genoeg die de rekeningen niet konden betalen, en dan gaat ook nog een hoop van hun belastinggeld naar Oekraïne ter ondersteuning.

Dan hadden ze die pijplijn maar in Rusland moeten bombarderen, niet in Europa om vervolgens ook nog jarenlang naar Rusland lopen te wijzen. Tijd dat ze ook maar eens naar MH17 gaan kijken, want daar wees Oekraïne ook meteen naar Rusland, of vinden mensen dat ook maar een offer die we moeten maken om het Russische gevaar te duiden?
3 maanden ban vanwege vvmu en gewoon één op één teksten overnemen van linkse users waar de PVV in DENK/Links wordt veranderd mag blijkbaar niet. Doei.
pi_214719737
quote:
0s.gif Op donderdag 15 augustus 2024 13:05 schreef Tekaschi het volgende:
Walgelijke reacties ook, lees er genoeg ook op de socials. Mensen hier hebben in de kou gezeten, en leuk dat jij en anderen daar geen last van hadden, maar ken er genoeg die de rekeningen niet konden betalen, en dan gaat ook nog een hoop van hun belastinggeld naar Oekraïne ter ondersteuning.
Precies, alsof het ook op maar enige manier is aan Oekraine om te bepalen of wij wel of niet Russisch gas nodig hebben of het mogen afnemen omdat zij hebben bepaald dat hun oorlog belangrijker is dan onze belangen.
pi_214719823
quote:
'Zelensky stemde in met opblazen gaspijplijn, verbood het later'

De Oekraïense president Zelensky wist van het plan om de Nord Stream-gaspijpleiding tussen Rusland en Duitsland op te blazen en ging daar aanvankelijk ook mee akkoord, schrijft de Amerikaanse krant The Wall Street Journal in een uitgebreide reconstructie.

De Nederlandse inlichtingendienst MIVD hoorde van het plan en bracht de Amerikaanse CIA ervan op de hoogte, bleek vorig jaar zomer uit onderzoek van de NOS, Nieuwsuur en Duitse media. De CIA vroeg Zelensky de stekker eruit te trekken, waarna de Oekraïense president de operatie verbood.

Maar de Oekraïense bevelhebber Zaloezjny negeerde dat bevel en zette het plan toch door, schrijft The Wall Street Journal, die dit heeft gehoord van een officier die meedeed aan de sabotageactie en van drie anderen die op de hoogte waren van de operatie.

Zaloezjny werd in februari van dit jaar door Zelensky ontslagen als bevelhebber van de strijdkrachten, met als motivering dat hij de Oekraïense oorlogsinspanning nieuw leven wilde inblazen. Later werd Zaloezjny benoemd tot ambassadeur in Londen. Tegen The Wall Street Journal zegt hij dat hij niets van de hele operatie weet en dat elke suggestie van het tegendeel een provocatie is.

Ook een adviseur van president Zelensky heeft naar aanleiding van de berichtgeving herhaald dat Oekraïne niets met de sabotageactie te maken heeft gehad. Hij wijst opnieuw naar Rusland als dader, met het argument dat Oekraïne niet de middelen had voor een dergelijke operatie.

Met drank overgoten feest
Op 26 september 2022 werd de Russische gaspijplijn onder de Oostzee bij het Deense eiland Bornholm opgeblazen. Er waren onder water drie explosies, waarbij de grootste hoeveelheid aardgas ooit bij een ongeluk vrijkwam. In de nasleep van de explosie liepen de energieprijzen snel op.

NOS
Locatie van de explosies
Volgens de reconstructie van The Wall Street Journal was het sabotageplan in mei ontstaan op een met drank overgoten feest van hoge Oekraïense militairen en zakenmensen. Zij waren bijeen om te vieren dat het leger de Russische invasie had weten te stoppen. Overmoedig door drank en patriottisme suggereerde iemand een nieuwe stap, die met enthousiasme werd begroet: het verwoesten van Nord Stream.

In het vervolg kwamen de zakenlui en de militairen overeen dat het project zou worden opgezet als een "publiek-privaat partnerschap". De zakenlieden zouden het betalen, omdat het leger er geen geld voor had en sterk afhankelijk was van buitenlandse hulp om de oorlog voort te zetten.

Diepzeeduikers
Binnen een paar dagen keurde Zelensky het plan goed. Om geen sporen na te laten, werd er niets op papier gezet. Maar binnen enkele weken kwam de militaire inlichtingendienst MIVD, die sinds de aanslag op vlucht MH17 in 2014 diep in Oekraïne zit, op de hoogte en waarschuwde de Amerikaanse collega's van de CIA, die ook de Duitse inlichtingendienst op de hoogte bracht.

De CIA vroeg Zelensky het project te stoppen. Die deed dat, maar Zaloezjny negeerde hem dus en vroeg een aantal topofficieren het plan verder uit te werken en uit te voeren, aldus Oekraïense bronnen van The Wall Street Journal.

Er werd een team van zes mensen gevormd die de pijplijn moesten opblazen, onder wie vier diepzeeduikers. Een van hen was een vrouw, om de indruk te wekken van een pleziervaart van een groep vrienden.

Ze huurden een jacht in de Duitse Oostzeestad Rostock en brachten bij Bornholm explosieven aan op de pijplijn op de bodem van de zee. De explosieven werden van een afstand tot ontploffing gebracht.

Arrestatieverzoek
Enkele dagen na de aanslag had de MIVD al een gedetailleerd rapport van de operatie gereed. Dat ging naar de CIA, die ook hiervan de Duitsers op de hoogte bracht. Hoewel dit niet toegestaan is, werd een deel van deze geheime informatie ook met de Duitse politie gedeeld.

De Duitse rechercheurs ontdekten op het jacht sporen van explosieven en DNA-materiaal van de bemanning. Later werden ook hun mobiele telefoonnummers geïdentificeerd. Afgelopen juni vroeg Duitsland Polen vertrouwelijk een Oekraïense ingezetene te arresteren, die lid zou zijn geweest van het duikteam dat de explosieven op de gaspijplijn aanbracht. Polen zou daar nog niet op gereageerd hebben.

De kwestie ligt tussen Duitsland en Oekraïne uiterst gevoelig. Duitsland is de belangrijkste Europese financier van Oekraïne, maar de oppositie tegen die steun groeit.
pi_214719859
quote:
0s.gif Op donderdag 15 augustus 2024 13:05 schreef Tekaschi het volgende:

[..]
Wij doen ook zaken met Saoedi Arabië en Turkije, valt ook genoeg over te zeggen, als we de gebouwen in Europa welke door hun gefinancierd worden opblazen zal de mening natuurlijk heel anders zijn.

Er wordt Europese infrastructuur aangevallen, ook betaald door Europeanen, dit is een schande en kan niet zomaar genegeerd worden omdat enkelen zo'n haat voor Rusland hebben en zo graag van het gas af willen dat ze dit toejuichen. Walgelijke reacties ook, lees er genoeg ook op de socials. Mensen hier hebben in de kou gezeten, en leuk dat jij en anderen daar geen last van hadden, maar ken er genoeg die de rekeningen niet konden betalen, en dan gaat ook nog een hoop van hun belastinggeld naar Oekraïne ter ondersteuning.

Dan hadden ze die pijplijn maar in Rusland moeten bombarderen, niet in Europa om vervolgens ook nog jarenlang naar Rusland lopen te wijzen. Tijd dat ze ook maar eens naar MH17 gaan kijken, want daar wees Oekraïne ook meteen naar Rusland, of vinden mensen dat ook maar een offer die we moeten maken om het Russische gevaar te duiden?
Ik ben het met je eens dat Oekraïne van die pijpleidingen had moeten afblijven.

Maar je gaat nu wel erg in de overdrijf. Rusland was vanaf 2021 de gasleveringen aan Europa al aan het frustreren alleen wij waren nog te veel met corona bezig in Europa dus is daar niet echt opgelet. Dus of die pijpleiding er wel lag of niet de gasprijzen waren sowieso flink omhoog gegaan. Dat de regering vervolgens te laat komt met het energie plafon want burgers moeten maar zuiniger zijn enzovoort is gewoon een fout van de regering. In veel buurlanden reageerde ze daar veel eerdere op.

Waarom MH17 er met de haren bijgesleept moet worden snap ik al helemaal niks van. Op een paar wappie boeken na zijn er gewoon genoeg bewijzen dat Rusland achter dat Buk systeem zat. Volgens mij was het type raket wat ze gebruikte ook alleen geleverd aan het Russische leger en aangezien ze genoeg materiaal gevonden hadden van die raket om het type te achter halen zegt genoeg. Daarnaast is er gewoon zat ander bewijs.

Over belasting geld naar Oekraïne. Als we er mee stoppen als vergelding wordt het op langer termijn alleen maar duurdere. Als Oekraïne valt is de grens met een agressief Rusland een stuk langer en dichterbij. Ga er dan maar van uit dat daar dan echt wel op gereageerd wordt door heel Europa.
  donderdag 15 augustus 2024 @ 13:34:30 #123
403588 mcmlxiv
Extremist volgens extremisten
pi_214719863
quote:
0s.gif Op donderdag 15 augustus 2024 13:29 schreef Frutsel het volgende:

[..]

.Stoute Oekraïners die bevelen negeerden. Opgelost.

donderdag 15 augustus 2024 @ 13:45:26 #124
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_214719924
quote:

D66 ers zijn gewoon hysterische gekken die de wereld het liefst in een wereldoorlog zouden storten omdat dit zo goed is voor hun boring/aandeeltjes.
Vooral die Sjoerd Sjoerdsma is een misselijk mannetje. Toen er een keer brokstukken van een raket op Pools grondgebied landen begon hij ook meteen “artikel 5, artikel 5” te gillen.
P de eerste plaats laat hij zien niets van dat verdrag te begrijpen, maar veel erger nog: hij hoopt volop dat het steeds verder escaleert. Totale onwetende levensgevaarlijke dwaas dat het is!!
The End Times are wild
pi_214719946
quote:
0s.gif Op donderdag 15 augustus 2024 13:34 schreef mcmlxiv het volgende:

[..]
.Stoute Oekraïners die bevelen negeerden. Opgelost.

[ [url=https://external-content.duckduckgo.com/iu/?u=https%3A%2F%2Fwww.gannett-cdn.com%2F-mm-%2Fb5454363dd35a0e20bd5ef3759c37d4a1fe09481%2Fc%3D0-697-1871-1754%2Flocal%2F-%2Fmedia%2F2017%2F02%2F22%2FUSATODAY%2FUSATODAY%2F636233840365551340-ChurchillsMinistry-HiRes.jpg%3Fwidth%3D1871%26height%3D1057%26fit%3Dcrop%26format%3Dpjpg%26auto%3Dwebp&f=1&nofb=1&ipt=0c6cbca78e55082e7b8a811d840f659cee7fbba2c8218cc0995df97871a50d26&ipo=images]afbeelding[/url] ]
Jij gelooft echt dat het een paar stouterikken waren die bevelen negeerden?

Bij uitstek is dit een operatie waar doorgaans een groepering verantwoordelijk voor is die op zijn minst gesteund worden door een overheid, gelet op de benodigde kennis en middelen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')