abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_217760085
quote:
0s.gif Op donderdag 22 mei 2025 15:16 schreef FranticDJ het volgende:
iemand een idee of je met 002.464.17 komplement divider voor de Pax aan weerszijden van de divider lades/manden uit het 50cm systeem kan monteren? Lijkt er wel op, maar word even van de wijs gebracht door de pax configurator

Wil 100cm kasten met onderin 2x 50cm lades naast elkaar bij voorkeur
Ik kan je wel aanraden om dat ding alleen onderin de kast te plaatsen. Wij hebben em heel eigenwijs halverwege de kast op een plank staan. Dat gaat met de hoogte van de gaatjes net niet perfect, de rails verschillen nu net een paar millimeter in hoogte dus de mandjes rollen niet soepel. Het is ook een pax die minstens 12 jaar oud is dus kan ook daar aan liggen. Voor nu voldoet het.

Ik bouwde gisteren voor het eerst de nieuwe pax. Dat was voor het eerst dat ik bij ikea de afbeeldingen niet super duidelijk vond. Uiteindelijk wel gelukt maar dat ik het nu echt heel veel fijner vind dan de oude met losse achterwand kan ik niet zeggen. Nu moet je namelijk altijd twee zijwanden tegelijkertijd tillen en die krengen zijn zwaar.
*bijvoegelijk naamwoord* koe. Zwartwitgevlekt of roodbont?
  donderdag 29 mei 2025 @ 18:59:34 #152
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_217789893
Nou ja zeg ! Kocht een paar jaar geleden een Metod keuken met Bodbyn deurtjes en wil er nu een extra kast bij bestellen. Blijkt die niet meer in de winkel te krijgen want uit de collectie genomen. :(
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
  donderdag 29 mei 2025 @ 19:07:34 #153
277627 Seven.
We are Borg.
pi_217789966
quote:
0s.gif Op donderdag 29 mei 2025 18:59 schreef deedeetee het volgende:
Nou ja zeg ! Kocht een paar jaar geleden een Metod keuken met Bodbyn deurtjes en wil er nu een extra kast bij bestellen. Blijkt die niet meer in de winkel te krijgen want uit de collectie genomen. :(
Marktplaats?
Resistance is futile.
  vrijdag 30 mei 2025 @ 10:23:32 #154
78780 deedeetee
pi_217795699
quote:
9s.gif Op donderdag 29 mei 2025 19:07 schreef Seven. het volgende:

[..]
Marktplaats?
Denk niet dat dat gaat lukken. Ik heb inmiddels een andere oplossing op het oog. Maar wel triest dat die keuken er nu al uit is. Kocht hem juist met de gedachte dat ik dan nog vele jaren iets bij kon kopen of deurtjes en zo kon vervangen.
  vrijdag 30 mei 2025 @ 10:44:38 #155
313769 ieniminimuis
Zo gek als een muis
pi_217795848
quote:
Volgens de site nog steeds beschikbaar? Keukens en onderdelen zijn vaak alleen nog maar op bestelling te leveren.

quote:
1s.gif Op maandag 26 mei 2025 16:55 schreef d.k. het volgende:

[..]
Ik kan je wel aanraden om dat ding alleen onderin de kast te plaatsen. Wij hebben em heel eigenwijs halverwege de kast op een plank staan. Dat gaat met de hoogte van de gaatjes net niet perfect, de rails verschillen nu net een paar millimeter in hoogte dus de mandjes rollen niet soepel. Het is ook een pax die minstens 12 jaar oud is dus kan ook daar aan liggen. Voor nu voldoet het.

Ik bouwde gisteren voor het eerst de nieuwe pax. Dat was voor het eerst dat ik bij ikea de afbeeldingen niet super duidelijk vond. Uiteindelijk wel gelukt maar dat ik het nu echt heel veel fijner vind dan de oude met losse achterwand kan ik niet zeggen. Nu moet je namelijk altijd twee zijwanden tegelijkertijd tillen en die krengen zijn zwaar.
Ik vond de PAX kasten prima in mijn eentje in elkaar te zetten. Ik heb de hoge, was zo gedaan.
Trotste mama van Ambar
Het officiële liefje van @Monitor O+
  vrijdag 30 mei 2025 @ 10:46:40 #156
78780 deedeetee
pi_217795860
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 mei 2025 10:44 schreef ieniminimuis het volgende:

[..]
Volgens de site nog steeds beschikbaar? Keukens en onderdelen zijn vaak alleen nog maar op bestelling te leveren.
Ja dat weet ik maar ik ga toch geen hoge bezorgkosten betalen elke keer dat ik een onderdeel nodig heb ?! Ik ben er meteen klaar mee hoor.
  vrijdag 30 mei 2025 @ 10:48:00 #157
313769 ieniminimuis
Zo gek als een muis
pi_217795880
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 mei 2025 10:46 schreef deedeetee het volgende:

[..]
Ja dat weet ik maar ik ga toch geen hoge bezorgkosten betalen elke keer dat ik een onderdeel nodig heb ?! Ik ben er meteen klaar mee hoor.
Dan moet je niet bij Ikea een keuken kopen. En veel kleine onderdelen gaan gewoon per post en niet altijd per vrachtwagen.
Trotste mama van Ambar
  vrijdag 30 mei 2025 @ 10:52:13 #158
78780 deedeetee
pi_217795905
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 mei 2025 10:48 schreef ieniminimuis het volgende:

[..]
Dan moet je niet bij Ikea een keuken kopen. En veel kleine onderdelen gaan gewoon per post en niet altijd per vrachtwagen.
Ik kocht bij ikea een keuken omdat het zo lekker handig leek. Thuis al ff online kijken dan in de winkel rondsnuffelen om vervolgens in het magazijn op te halen wat je uitgekozen hebt. Ook leek het me erg leuk om na verloop van tijd de deurtjes te kunnen vervangen door andere deurtjes als de keuken gaat vervelen om wat versleten raakt. Het is nog maar de vraag of dat gaat lukken bij het nieuwe systeem waar ze overgens nog maar weinig van hebben volgens mij.
  vrijdag 30 mei 2025 @ 10:54:20 #159
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_217795919
quote:
Metod is toch nog gewoon de keukenreeks van Ikea?
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  vrijdag 30 mei 2025 @ 10:54:54 #160
313769 ieniminimuis
Zo gek als een muis
pi_217795923
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 mei 2025 10:52 schreef deedeetee het volgende:

[..]
Ik kocht bij ikea een keuken omdat het zo lekker handig leek. Thuis al ff online kijken dan in de winkel rondsnuffelen om vervolgens in het magazijn op te halen wat je uitgekozen hebt. Ook leek het me erg leuk om na verloop van tijd de deurtjes te kunnen vervangen door andere deurtjes als de keuken gaat vervelen om wat versleten raakt. Het is nog maar de vraag of dat gaat lukken bij het nieuwe systeem waar ze overgens nog maar weinig van hebben volgens mij.
Dan heb jij je slecht ingelezen. Sorry. Ik heb vorig jaar ook keuken gekocht en ik ben wel op de hoogte dat alles online gaat.
Trotste mama van Ambar
  vrijdag 30 mei 2025 @ 10:59:02 #161
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_217795963
Hoeveel zijn de bezorgkosten als je kiest voor afhalen bij Ikea?

Edit: oh wacht, dat kan helemaal niet meer.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  vrijdag 30 mei 2025 @ 12:38:36 #162
78780 deedeetee
pi_217796823
quote:
1s.gif Op vrijdag 30 mei 2025 10:59 schreef Leandra het volgende:
Hoeveel zijn de bezorgkosten als je kiest voor afhalen bij Ikea?

Edit: oh wacht, dat kan helemaal niet meer.
Bezorgkosten zijn 59,95 euro als je lid bent van ikea family krijg je 6 euro korting. Toch nog steeds een te fors bedrag.
  vrijdag 30 mei 2025 @ 12:40:28 #163
78780 deedeetee
pi_217796840
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 mei 2025 10:54 schreef ieniminimuis het volgende:

[..]
Dan heb jij je slecht ingelezen. Sorry. Ik heb vorig jaar ook keuken gekocht en ik ben wel op de hoogte dat alles online gaat.
Nee dat heb ik niet, toen ik de keuken een paar jaar geleden kocht kon je gewoon alles zélf in het magazijn ophalen. Dat is blijkbaar opeens anders geworden.
pi_217797096
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 mei 2025 10:23 schreef deedeetee het volgende:

[..]
Denk niet dat dat gaat lukken. Ik heb inmiddels een andere oplossing op het oog. Maar wel triest dat die keuken er nu al uit is. Kocht hem juist met de gedachte dat ik dan nog vele jaren iets bij kon kopen of deurtjes en zo kon vervangen.
Ook bij ikea loop je het risico dat dingen eruit gaan. Ik had een losse Faktum kast waar ik later geen plankjes meer voor kon kopen. Met moeite ging glasplank van Metod erin. Shit happens.
pi_217797644
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 mei 2025 10:52 schreef deedeetee het volgende:

[..]
Jeses wat een drama om niets :') "uit de collectie genomen", "triest"
De front is dus helemaal niet uit 'de collectie', maar nog op bestelling verkrijgbaar. En er bij IKEA vanuit gaan dat iets nog vele jaren verkrijgbaar is... _O-

Maar je hebt gelijk. De vrachtwagens van het transportbedrijf rijden op zonnestralen en gehaktballetjes en de medewerkers in die vrachtwagen doen vrijwilligerswerk. Het is echt gek dat ze transportkosten rekenen.

Ik snap dat je teleurgesteld bent hoor. En ik kan me voorstellen dat het balen is dat het plan dat je voor ogen hebt, niet uitwerkt zoals je bedacht had. Maar alles kan dus nog?!
Ik keek naar jou, jij naar je brommertje; ik houd van jou, jij van je brommertje; jij brak mijn hart, ik jouw brommertje...
  vrijdag 30 mei 2025 @ 14:36:21 #166
78780 deedeetee
pi_217797936
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 mei 2025 14:10 schreef Bartjebart het volgende:

[..]
Jeses wat een drama om niets :') "uit de collectie genomen", "triest"
De front is dus helemaal niet uit 'de collectie', maar nog op bestelling verkrijgbaar. En er bij IKEA vanuit gaan dat iets nog vele jaren verkrijgbaar is... _O-

Maar je hebt gelijk. De vrachtwagens van het transportbedrijf rijden op zonnestralen en gehaktballetjes en de medewerkers in die vrachtwagen doen vrijwilligerswerk. Het is echt gek dat ze transportkosten rekenen.

Ik snap dat je teleurgesteld bent hoor. En ik kan me voorstellen dat het balen is dat het plan dat je voor ogen hebt, niet uitwerkt zoals je bedacht had. Maar alles kan dus nog?!
Tuurlijk het kan nog maar wél tegen meerkosten en mee en mee iets gaan uitproberen kan nu niet zomaar meer. En dat had ik graag geweten toen ik besloot een ikea keuken te gaan opbouwen. Ik voel me nu dus beetgenomen.
Als ze zoals toen ik de keuken kocht nog gewoon alles in hun winkelmagazijn hadden staan dan droeg ik zelf de kosten van het vervoer en hoefde ik er ook niet voor thuis te blijven om op de bezorger te wachten. Wel zo prettig en ook handig.
Ik heb trouwens voor de aanschaf ik de winkel te horen gekregen dat alles nog vele jaren *gewoon zoals nu mevrouw * verkrijgbaar zou zijn en dat was dus niet waar.
pi_217798069
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 mei 2025 14:36 schreef deedeetee het volgende:

[..]
Tuurlijk het kan nog maar wél tegen meerkosten en mee en mee iets gaan uitproberen kan nu niet zomaar meer. En dat had ik graag geweten toen ik besloot een ikea keuken te gaan opbouwen. Ik voel me nu dus beetgenomen.
Als ze zoals toen ik de keuken kocht nog gewoon alles in hun winkelmagazijn hadden staan dan droeg ik zelf de kosten van het vervoer en hoefde ik er ook niet voor thuis te blijven om op de bezorger te wachten. Wel zo prettig en ook handig.
Ik heb trouwens voor de aanschaf ik de winkel te horen gekregen dat alles nog vele jaren *gewoon zoals nu mevrouw * verkrijgbaar zou zijn en dat was dus niet waar.
Als dat inderdaad al gezegd zou zijn, zou dat ontzettend dom van de keukenverkoper zijn geweest. In de winkels, maar ook op nationaal niveau, weten ze over het algemeen niet eens verder dan één kalenderjaar of artikelen in het assortiment blijven.
En ja, je kunt het enorm letterlijk nemen, maar feitelijk is het product nog 'gewoon' verkrijgbaar. Dat is het namelijk ook en zo zal een medewerker ook geredeneerd hebben wetende dat producten met regelmaat zonder pardon uit het assortiment kunnen gaan.

Maar nogmaals... is het balen dat je nu verzendkosten betaalt? Ja. Baal je daarvan? Logisch!
Ik keek naar jou, jij naar je brommertje; ik houd van jou, jij van je brommertje; jij brak mijn hart, ik jouw brommertje...
  vrijdag 30 mei 2025 @ 15:06:55 #168
78780 deedeetee
pi_217798186
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 mei 2025 14:53 schreef Bartjebart het volgende:

[..]
Als dat inderdaad al gezegd zou zijn, zou dat ontzettend dom van de keukenverkoper zijn geweest. In de winkels, maar ook op nationaal niveau, weten ze over het algemeen niet eens verder dan één kalenderjaar of artikelen in het assortiment blijven.
En ja, je kunt het enorm letterlijk nemen, maar feitelijk is het product nog 'gewoon' verkrijgbaar. Dat is het namelijk ook en zo zal een medewerker ook geredeneerd hebben wetende dat producten met regelmaat zonder pardon uit het assortiment kunnen gaan.

Maar nogmaals... is het balen dat je nu verzendkosten betaalt? Ja. Baal je daarvan? Logisch!
Nou ja ik ben waarschijnlijk erg naïef geweest. Mijn voorkeur gaat nu eenmaal uit naar gewoon in een winkel kopen. Ik betaal liever wat meer in een winkel dan dat ik moet bestellen en laten thuisbezorgen. En de best wel hoge bezorgkosten vielen me dus behoorlijk rauw op mijn toch al geïrriteerde dak.
Ik heb nu dus besloten om een kast te nemen die niet bij de keuken hoort maar wel gewoon mee te nemen is. De kast komt tegen een andere muur in de keuken en heeft geen deur ( ik ga er leuke manden en dozen voor uitzoeken ) dus het stoort niet dat het geen metod/bodbyn is. Het was oorspronkelijk de bedoeling om tegen die muur de keuken verder uit te breiden en daar zie ik nu maar vanaf.
pi_217798839
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 mei 2025 15:06 schreef deedeetee het volgende:

[..]
Nou ja ik ben waarschijnlijk erg naïef geweest. Mijn voorkeur gaat nu eenmaal uit naar gewoon in een winkel kopen. Ik betaal liever wat meer in een winkel dan dat ik moet bestellen en laten thuisbezorgen. En de best wel hoge bezorgkosten vielen me dus behoorlijk rauw op mijn toch al geïrriteerde dak.
Ik heb nu dus besloten om een kast te nemen die niet bij de keuken hoort maar wel gewoon mee te nemen is. De kast komt tegen een andere muur in de keuken en heeft geen deur ( ik ga er leuke manden en dozen voor uitzoeken ) dus het stoort niet dat het geen metod/bodbyn is. Het was oorspronkelijk de bedoeling om tegen die muur de keuken verder uit te breiden en daar zie ik nu maar vanaf.
Als je dat gaat doen kan je toch nog steeds een Metod kast nemen met een ander type keukendeur erop. Als het kennelijk toch los staat en je wilt gaan uitbreiden?
  vrijdag 30 mei 2025 @ 16:20:35 #170
78780 deedeetee
pi_217798916
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 mei 2025 16:12 schreef NedKelly het volgende:

[..]
Als je dat gaat doen kan je toch nog steeds een Metod kast nemen met een ander type keukendeur erop. Als het kennelijk toch los staat en je wilt gaan uitbreiden?
Die kun je niet meer in de winkel afhalen en dus valt dat af voor mij.
pi_217799138
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 mei 2025 16:20 schreef deedeetee het volgende:

[..]
Die kun je niet meer in de winkel afhalen en dus valt dat af voor mij.
Ligt dan denk ik aan het type kast, want ik zie dat Metod 60 x 60 x 200 cm gewoon in de winkel is op te halen.
pi_217799654
En een aantal fronten is in Eindhoven ook gewoon op voorraad en anders moet je ze inderdaad bestellen. Die zullen dan voortaan wel in een centraal magazijn liggen. Ergens ook wel logisch, want de meeste keukenfronten worden bij het bestellen van een complete keuken verkocht en dan zijn de bezorgkosten ineens verwaarloosbaar op dat bedrag.

Wij hebben inmiddels zeven jaar onze keuken, in twee kleuren. De witte fronten zitten nog in de collectie, onze groene al lang niet meer. Tja, risico van het vak. Maar als ik aan de binnenkant iets wil aanpassen kan dat gewoon en ik zou er ook nog voor kunnen kiezen om de fronten te vervangen voor iets anders. En dat voor een fractie van de prijs van een nieuwe keuken. Dat maakt een ikea keuken nou juist zo fijn.
*bijvoegelijk naamwoord* koe. Zwartwitgevlekt of roodbont?
  vrijdag 30 mei 2025 @ 17:34:12 #173
78780 deedeetee
pi_217799691
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 mei 2025 16:40 schreef NedKelly het volgende:

[..]
Ligt dan denk ik aan het type kast, want ik zie dat Metod 60 x 60 x 200 cm gewoon in de winkel is op te halen.
Dat past niet want die is te diep meer dan uiterlijk 40 cm kan ik niet gebruiken. Maar het hoeft ook geen metod meer te zijn hoor. Ik ga deze plaatsen met lagere pootjes en wat leuke mandjes en opbergdozen.
https://www.ikea.com/nl/n(...)t-s39284998/#content
Mijn keuken is piepklein en L vormig. Aan de ene kant van de L de deur naar de tuin, aan de andere kant de deur naar de gang en haaks op die gangdeur een smal muurtje waar de schoorsteen in zit. Tegen dat muurtje gaat een nieuwe koel/vries komen ( er staan nu een grote koelkast en een grote diepvries ) met de kast met de achterkant tegen de zijkant van de koel/vries. Niet echt je van het maar ik heb nu zo vreselijk weinig kastruimte. Kan nooit eens een leuke voorraad inslaan wegens plaatsgebrek. Keukenmachines kan ik ook nergens kwijt. Als ik nu van de huiskamer naar de keuken wandel loop ik regelmatig met mijn schouder tegen de diepvries aan. Dus daar mag wel iets komen dat minder ruimte in beslag neemt.
pi_217828978
Hmm. Iemand enig idee of er ook bedrijven zijn die deuren voor de Billy kast verkopen. Ik ben niet zo gecharmeerd van de deuren die in het assortiment zitten, maar zou gezien de afmetingen precies passen in de beoogde ruimte .
  maandag 2 juni 2025 @ 15:23:34 #175
112156 Debsterr
Dino inventor
pi_217829504
quote:
0s.gif Op maandag 2 juni 2025 13:45 schreef Irri-tante het volgende:
Hmm. Iemand enig idee of er ook bedrijven zijn die deuren voor de Billy kast verkopen. Ik ben niet zo gecharmeerd van de deuren die in het assortiment zitten, maar zou gezien de afmetingen precies passen in de beoogde ruimte .
https://www.tutrocito.com/nl/producto/puertas-estanteria-billy/
Once in a while, I just wanna dance and feel good
pi_217830807
quote:
Die had ik inderdaad ook gevonden. Ik ben benieuwd of er nog andere opties zijn.

Het bedrijf is volgens mij niet in Nederland gevestigd. Dat vind ik toch altijd lastig.
  maandag 2 juni 2025 @ 20:59:47 #177
277627 Seven.
We are Borg.
pi_217832371
Ik mag graag m'n broeken hangen in plaats van op planken.

Wat zijn de ervaringen met Komplement broekhangers?
Resistance is futile.
pi_217832750
quote:
7s.gif Op maandag 2 juni 2025 20:59 schreef Seven. het volgende:

Ik heb al meer dan 10 jaar het vorige model, via MP vast nog wel te vinden. Ben er tevreden over, ik hang er 3 broeken per stang op: 2 naast elkaar en dan 1 in het midden daar overheen.
pi_217833761
quote:
0s.gif Op maandag 2 juni 2025 13:45 schreef Irri-tante het volgende:
Hier misschien? https://studiofedde.com/
  donderdag 5 juni 2025 @ 20:46:55 #180
304776 SV-tje
Party a Lot
pi_217860907
quote:
7s.gif Op maandag 2 juni 2025 20:59 schreef Seven. het volgende:

Wij zijn gegaan voor broekkleerhangers. Efficiënter in de ruimte.
http://www.partyalot.nl/
Catering, taarten en workshops
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')