abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_214676443

quote:
Voorgaande topics:
Klik hier voor alle IKEA topics in K&W. Er is ook een topic beschikbaar in CUL :9
IKEA services
Of je nu financiering nodig hebt of hulp bij het monteren: IKEA biedt je een volledig pakket aan services. Zo kan je je aankopen laten verzamelen en thuis bezorgen, of kan je je meubels ook laten monteren. En met de IKEA Betaalservice kan je je aankopen op een later tijdstip of in termijnen betalen.

Verzamel- & transportservice * Transportservice * Aanhangwagenverhuur * Meubelmontageservice

Keukenmontageservice * Betaalservice * Matras retour- & recycleservice * Terugbrengen & ruilen

Garantie * Voor kinderen

Heb je verder nog vragen, ga dan naar de klantenservice.

quote:
Openingstijden
Maandag tot en met zaterdag: van 10 - 21 uur.
(IKEA Barendrecht is op zaterdag geopend van 9 tot 21 uur)

Elke zondag open:
Amersfoort: 11-18 uur
Amsterdam: 10-18 uur
Barendrecht: 12-18 uur
Breda: 10-17 uur
Delft: 10-18 uur
Duiven: 11-18 uur
Eindhoven: 11-18 uur
Groningen: 12-18 uur
Haarlem: 12-18 uur
Heerlen: 11-18 uur
Hengelo: 10-18 uur
Utrecht: 10-18 uur

Zondagsopeningen voor IKEA Zwolle: klik hier

Tijdens de feestdagen gelden er andere openingstijden, deze kunnen per vestiging verschillen.
quote:

Anna staat iedere dag voor je klaar!
Vragen?
En als Anna het niet weet, vraag je Anna naar <<chat>>. Wanneer er medewerkers beschikbaar zijn kun je het hen via een chat vragen. Of stel je vraag hier!
pi_214676705
@NedKelly Naast de genoemde draadmand past de uittrekbare plank past onder de scharnieren en als het goed is past het schoenenrek ook.

Maar je zou ook kunnen kijken naar andere schanieren. Er gaan online hacks rond met ander soort schanieren waar de lade wel langs kan. Dan ben je wel de softclose onderin kwijt. Deze bijvoorbeeld: https://www.instagram.com/reel/CzGvmYEtjf-/
  zondag 11 augustus 2024 @ 15:19:37 #3
313769 ieniminimuis
Zo gek als een muis
pi_214677232
quote:
0s.gif Op zondag 11 augustus 2024 11:08 schreef Koettie het volgende:
Oehhh een heel ikea topic! 😁

Ik heb binnenkort (met een maand of twee, drie) een nieuwe keuken nodig. Denk dat het ikea wordt. Heb de precieze maten van de woning nog niet, wordt ook nog een kleine verbouwing. Heeft iemand hier zelf zijn keuken geïnstalleerd van ikea? Budget is niet heel groot dus waar ik redelijkerwijs wat kan besparen doe ik dat graag.
Ik heb 2 weken geleden met de laatste dingen aan mijn stukje Ikea keuken gedaan. Ik heb een inbouwkoelkast, uittrekbare kast 30 cm en een ladekast van 80 cm.

Ik heb hulp gehad en we hadden allebei nog nooit zoiets gedaan, maar voor zo'n kleine keuken laat je geen service komen, want geld. Het was te doen, maar mijn advies is wel om eerst echt alleen handleidingen erbij te pakken, de filmpjes van YouTube te kijken en dan een stappenplan te maken. En zeker niet denken dat je het 1 dag inelkaar hebt zitten. Voor de rest moet je wel handiger zijn dan de gemiddelde IKEA bezoeker die een Billy in elkaar draait.
Trotste mama van Ambar
Het officiële liefje van @Monitor O+
pi_214677283
Hm, goede tips. Ik ben niet onhandig maar geen doorgewinterde klusser. Ga even aan m'n team vragen of ze daar zin in hebben. Dacht zelf om er minstens een driedaags weekend voor uit te trekken. Ruimte is geen probleem, verhuis pas daarna. Even goed uitpluizen wie me wil/kan helpen en wat het handigheid-en motivatie niveau is!
pi_214677464
Ik zou ook bij Ikea vragen wat de montage zou kosten. Dan kun je bedenken of je het gedoe wel/niet waard vindt.
En ga je leidingwerk e.d. ook zelf doen, of blijft dat allemaal exact hetzelfde?
pi_214678437
quote:
0s.gif Op zondag 11 augustus 2024 14:40 schreef Elleska het volgende:
@:NedKelly Naast de genoemde draadmand past de uittrekbare plank past onder de scharnieren en als het goed is past het schoenenrek ook.

Maar je zou ook kunnen kijken naar andere schanieren. Er gaan online hacks rond met ander soort schanieren waar de lade wel langs kan. Dan ben je wel de softclose onderin kwijt. Deze bijvoorbeeld: https://www.instagram.com/reel/CzGvmYEtjf-/
Thanks, had inmiddels ook die uitschuifbare plank gezien en die lijkt me wat handiger omdat er aan de zijkanten minder ruimte verloren gaat. In die lades staan toch allemaal bakjes met spullen, dus zullen ook niet van de la afvallen.

Hele goede tip van de scharnieren. Ik heb dus gewoon de oude scharnieren nog hier in een zak liggen..... :') |:( Zal eens kijken of die ook gewoon passen. Vervang ik de onderste.

Ik had trouwens soft close op de middelste scharniergaten gezet, zag op zakje geen aanwijzing dat ze op specifieke plek moeten. Het werkt wel.
pi_214679162
quote:
1s.gif Op zondag 11 augustus 2024 15:43 schreef Piles het volgende:
Ik zou ook bij Ikea vragen wat de montage zou kosten. Dan kun je bedenken of je het gedoe wel/niet waard vindt.
En ga je leidingwerk e.d. ook zelf doen, of blijft dat allemaal exact hetzelfde?
Weet ik nog niet zeker maar dat de gootsteen en afvoer op dezelfde plek blijft. Moet wel een aansluiting voor vaatwasser komen nog, maar heb een vriend die dat kan fixen.

Had even snel een ongeveer keuken op de site samengesteld, dan was bezorgen en installeren 1300+ euro volgens mij. Voor dat geld ga ik liever een weekend aan de slag. Als dat haalbaar blijkt natuurlijk.
  zondag 11 augustus 2024 @ 21:49:50 #8
319308 Tink89
To live is to dance
pi_214683058
Wij hebben het zelf gedaan en hebben veel keuken: drie ingebouwde hoge kasten (een met koelvriescombi en eentje met oven en magnetron), een eiland met 12 lades met in totaal zes binnenlades en dan nog een spoeldeel met twee vaatwassers en twee lades (incl uitzagen van ruimte voor de quooker). Was een flinke klus, zijn er een kleine week mee bezig geweest voor alles waterpas en afgehangen was. Blad hebben we door een aparte steenboer laten inmeten en plaatsen (vooral vanwege het gewicht).

Het is te doen, zeker als je een eenvoudigere inrichting hebt dan wij, maar bereid je voor op preciezekklussen. De kasten in elkaar zetten kan iedereen, maar dan komt het plaatsen en afstellen nog en da's meer werk dan het eerste deel. Geldt ook voor de vaatwasser en het stellen van de poten en het front enzo. Priegelwerk.

En ga je het zelf doen: zorg voor voldoende schroefmachines, het zijn heel erg veel schroefjes en je houdt anders echt geen armen over.
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_214685469
Wij hebben destijds het werk verdeeld; ik heb 31 lades in elkaar gezet en mijn man de kasten (4 hoge en 8 lage). De kasten konden alvast gesteld en gemonteerd worden en pas daarna gingen alle lades en apparatuur erin en fronten erop. Wij hebben ikea werkbladen en die hebben we zelf gemonteerd, ging ook prima. Het meest lastig was het front van de vaatwasser. Daar zit een speciaal scharnier op omdat het geen ikea vaatwasser is.
Is het te doen? Ja. Kost het tijd? Ja. Voor ons was het zeker de moeite.
*bijvoegelijk naamwoord* koe. Zwartwitgevlekt of roodbont?
  woensdag 21 augustus 2024 @ 20:50:24 #10
313769 ieniminimuis
Zo gek als een muis
pi_214771447
Misschien kan iemand mij hier helpen. Ik heb een bekant elektrisch bureau. Nu willen sinds de verhuizing de poten niet meer gelijktijdig omhoog of omlaag. Ik heb de tips van de ikea site over resetten al gevolgd, maar het werkt niet.
Iemand nog een idee?
Trotste mama van Ambar
  woensdag 21 augustus 2024 @ 21:08:56 #11
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_214771616
Al uit elkaar gehaald en opnieuw gemonteerd en aangezet?
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  woensdag 21 augustus 2024 @ 21:36:16 #12
313769 ieniminimuis
Zo gek als een muis
pi_214771925
Ik heb zojuist het probleem gevonden. In een van de stekkertjes mist in 1 van de 3 gaatjes een onderdeel.
Trotste mama van Ambar
  donderdag 22 augustus 2024 @ 08:41:00 #13
313769 ieniminimuis
Zo gek als een muis
pi_214773479
Top. Kan 1,5 jaar naar aankoop terug naar de winkel om daar een nieuwe bekabeling te bestellen tegen eigen kosten, omdat het schijnbaar toch niet gemaakt is om te verhuizen *O*
Trotste mama van Ambar
pi_214773805
quote:
0s.gif Op donderdag 22 augustus 2024 08:41 schreef ieniminimuis het volgende:
Top. Kan 1,5 jaar naar aankoop terug naar de winkel om daar een nieuwe bekabeling te bestellen tegen eigen kosten, omdat het schijnbaar toch niet gemaakt is om te verhuizen *O*
Ja service is wel goed daar *O*

Hier is de koelkast kapot binnen een jaar, maar t vervangende type is niet op voorraad. Kreeg netjes de optie dat ze tijdelijk een kleiner model leveren en daarna alsnog de grote.

Gelukkig is het 'maar' een rateltje en niet volledig kapot. Dus de grote mag nog ff blijven.
  donderdag 22 augustus 2024 @ 09:44:28 #15
313769 ieniminimuis
Zo gek als een muis
pi_214773839
quote:
0s.gif Op donderdag 22 augustus 2024 09:41 schreef Puala het volgende:

[..]
Ja service is wel goed daar *O*

Hier is de koelkast kapot binnen een jaar, maar t vervangende type is niet op voorraad. Kreeg netjes de optie dat ze tijdelijk een kleiner model leveren en daarna alsnog de grote.

Gelukkig is het 'maar' een rateltje en niet volledig kapot. Dus de grote mag nog ff blijven.
Mijn *O* was sarcastisch :+
Ik mis uit een stekkertje letterlijk een koper omhulsel die eruit gegaan is door de stekker uit de tafel te halen voor verhuizing. Hierdoor moet ik zelf weer naar de IKEA (niet bepaald om de hoek, ik bestel meestal alles online) en zelf nog gok ik tussen de 50 en 100 euro gaan neer tellen om het te laten vervangen.
Terwijl ik eigenlijk alleen het stekkertje zou hoeven te vervangen, maar daar is slecht aan te komen.
Trotste mama van Ambar
pi_214773845
quote:
0s.gif Op donderdag 22 augustus 2024 09:44 schreef ieniminimuis het volgende:

[..]
Ik mis uit een stekkertje letterlijk een koper omhulsel die eruit gegaan is door de stekker uit de tafel te halen voor verhuizing. Hierdoor moet ik zelf weer naar de IKEA (niet bepaald om de hoek, ik bestel meestal alles online) en zelf nog gok ik tussen de 50 en 100 euro gaan neer tellen om het te laten vervangen.
Terwijl ik eigenlijk alleen het stekkertje zou hoeven te vervangen, maar daar is slecht aan te komen.
oh sorry die haalde ik dr niet uit.

Maar eh, weet je t artikelnr?
https://www.ikea.com/nl/nl/customer-service/spare-parts/
  donderdag 22 augustus 2024 @ 09:50:54 #17
313769 ieniminimuis
Zo gek als een muis
pi_214773893
quote:
0s.gif Op donderdag 22 augustus 2024 09:45 schreef Puala het volgende:

[..]
oh sorry die haalde ik dr niet uit.

Maar eh, weet je t artikelnr?
https://www.ikea.com/nl/nl/customer-service/spare-parts/
Alleen bestelbaar bij klantenservice die ik net vanochtend gebeld heb ;) die mij verwees naar de winkel
Trotste mama van Ambar
pi_214773985
quote:
0s.gif Op donderdag 22 augustus 2024 09:50 schreef ieniminimuis het volgende:

[..]
Alleen bestelbaar bij klantenservice die ik net vanochtend gebeld heb ;) die mij verwees naar de winkel
Das wel echt stom ;(
pi_214813492
Iemand die weet of het ALEX ladeblok in het brede formaat nog terug in het assortiment komt?

Bekijk deze ALEX van IKEA.
Nog wat extra informatie:
https://ingka.page.link/8As1hJvm5KGYBZxk9

Ik wil hem heel graag :Y.
pi_214816465
quote:
0s.gif Op donderdag 22 augustus 2024 09:44 schreef ieniminimuis het volgende:

[..]
Heb je al een foto van de stekker in het kleine kluskwesties topic gezet? Als het geen ikea-special stekker is weet iemand vast welke het is en waar te bestellen...
pi_215175766
Ik had komend weekend graag even naar de IKEA in Groningen willen gaan om een aantal mooie artikelen uit de Vinterfint kerstcollectie met beperkte oplage te kopen, maar in Groningen is helemaal niets verkrijgbaar of op te halen. Ben ik misschien te vroeg en zijn nog niet alle IKEA vestigingen klaar met hun inrichting?
  vrijdag 4 oktober 2024 @ 15:00:32 #22
313769 ieniminimuis
Zo gek als een muis
pi_215176833
Ik krijg een nieuw stekker/adapter van Ikea *O*
Trotste mama van Ambar
  vrijdag 4 oktober 2024 @ 17:12:32 #23
313769 ieniminimuis
Zo gek als een muis
pi_215177619
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 oktober 2024 12:36 schreef Nia het volgende:
Ik had komend weekend graag even naar de IKEA in Groningen willen gaan om een aantal mooie artikelen uit de Vinterfint kerstcollectie met beperkte oplage te kopen, maar in Groningen is helemaal niets verkrijgbaar of op te halen. Ben ik misschien te vroeg en zijn nog niet alle IKEA vestigingen klaar met hun inrichting?
Duiven heeft alles al staan
Trotste mama van Ambar
pi_215178009
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 oktober 2024 12:36 schreef Nia het volgende:
Mijn vrouw weet te melden dat er in Groningen (nog) geen aparte Vinterfint afdeling is.
Ze heeft niet opgelet of het dan verdeeld is over de (woon)kamers.

[ Bericht 4% gewijzigd door Knutknuttsson op 04-10-2024 18:13:19 ]
And the man in the back said Everyone attack and it turned into a ballroomblitz
pi_215705713
Momenteel ben ik bezig om in een beperkte ruimte een PAX kast met KOMPLEMENT lades samen te stellen.
Ik weet niet zeker of ik genoeg ruime aan de voorzijde van de kast is als ik een KOMPLEMENT lade maximaal wil uittrekken.
De lade zelf is 57 cm diep, maar hoeveel steekt deze uit de kast als hij helemaal is uitgeschoven?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')