abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_214675202
Welke sport heb jij tijdens deze Olympische Spelen (her)ontdekt? En ben je van plan om die vanaf nu wat beter te volgen door daar vanaf nu de grote toernooien van te gaan kijken of zelfs nóg nauwlettender te gaan volgen?

Heb je een liefde ontwikkeld voor baanwielrennen? Heeft het succesvolle vlaggetje jouw interesse aangewakkerd voor 3x3 basketbal, roeien of zeilen? Of ben je misschien wel gegrepen door de intriges van het worstelen of de actie van het rugby sevens/

Dit alles natuurlijk terwijl je daarover mee gaat posten in het altijd gezellige SPT-gedeelte van het forum, waar bijna over alles wat er te een beetje fatsoenlijk te volgen is wel een topic loopt!

(Om over 4 jaar tijdens de Olympische Spelen van Los Angeles tot de conclusie te komen dat daar allemaal toch wat minder van terecht is gekomen dan je gewild had, maar dit geheel terzijde.)

Of ben je van plan om een sport zelf te gaan uitoefenen? Ga je op zoek naar een klimwand of een atletiekbaan in de buurt?

Zeg het maar jongens!

[ Bericht 6% gewijzigd door wimderon op 11-08-2024 14:54:22 ]
  zondag 11 augustus 2024 @ 13:40:49 #2
433994 jigggy
moegenblatvlekker
pi_214675511
Judo _O_
  Eindredactie Sport / Forummod zondag 11 augustus 2024 @ 14:07:34 #3
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_214676144
Voor het eerst gekeken, zou ik vaker willen zien:
Zeilen met niet-bootjes, Formula Kite en iQFOiL dus.

Kijk ik in 2028 wel weer:
Badminton
BMX freestyle
Schermen
Schoonspringen
Skateboarden
Sportschieten (indoor)
Surfen

Keek ik al intensief buiten de Spelen om, en zal ik ook blijven doen:
Atletiek
Baanwielrennen
BMX-racen
Sportklimmen
Mountainbiken
Wielrennen
Zwemmen (grote toernooien dan)

Zou ik wellicht wel vaker willen kijken, maar ga ik waarschijnlijk (weer) vergeten (gebrek aan interesse binnen SPT maakt het in sommige gevallen lastig) of ivm keuzes moeten maken overslaan:
3x3-basketbal
Basketbal
Beachvolleybal
Boogschieten
Gewichtheffen
Handbal (buiten WK's, die kijk ik wel)
Hockey
Kanoslalom
Kanosprint
Paardensport (springen)
Rugby sevens
Sportschieten (shotgun)
Tafeltennis
Tennis
Volleybal
Waterpolo
Worstelen

Keek ik af en toe al, zal ik af en toe blijven kijken:
Judo
Openwaterzwemmen
Roeien
Triatlon
Turnen
Voetbal

Kijk ik nooit, nu vrijwel niet gekeken en zal ik in 2028 vermoedelijk ook niet kijken:
Golf
Moderne vijfkamp
Paardensport (dressuur en eventing)
Ritmische gymnastiek
Kunstzwemmen
Taekwondo
Trampolinespringen
Zeilen met bootjes
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
  zondag 11 augustus 2024 @ 14:20:36 #4
1986 Jane
agnostic dyslexic insomniac
pi_214676379
Ik heb oprecht en onverwacht genoten van het surfen en heb bijna het volledige toernooi (m/v) gezien. Maar ik denk wel dat dat deels ook aan de locatie lag. Ik heb inmiddels ook de mannenfinale van Tokio teruggekeken op YT en dat vond ik toch wel een stuk minder.

Mijn grootste ontdekking is het sportklimmen en dan vooral boulder/lead. Dat was echt geweldig! Hoop dat we daar ook ooit eens Nederlanders in actie zullen zien.
Lying awake, wondering if there is a Dog...
Tijn won het Morlvision Songfestival 2023
pi_214676454
3x3 basketbal, beachvolleybal en handboogschieten vond ik eigenlijk de meest vermakelijke sporten, vooral de combinatie van veel actie en meestal ook een vrij korte duur van de wedstrijd. Beachvolleybal en handboogschieten heb ik de vorige Olympische Spelen ook al goed gevolgd, daar komt nu 3x3 basketbal bij.
pi_214676800
quote:
14s.gif Op zondag 11 augustus 2024 14:20 schreef Jane het volgende:
Ik heb oprecht en onverwacht genoten van het surfen en heb bijna het volledige toernooi (m/v) gezien. Maar ik denk wel dat dat deels ook aan de locatie lag. Ik heb inmiddels ook de mannenfinale van Tokio teruggekeken op YT en dat vond ik toch wel een stuk minder.

Mijn grootste ontdekking is het sportklimmen en dan vooral boulder/lead. Dat was echt geweldig! Hoop dat we daar ook ooit eens Nederlanders in actie zullen zien.
Volg het hier :s)

SPT / Sportklimmen #1 De Spelen zijn voorbij, op naar het WK!
pi_214676835
Nouja (her)ontdekt is niet het goede woord, maar ben wel van plan om weer een keer WK Atletiek te gaan kijken.
pi_214676845
Sportklimmen. :)
pi_214676860
Ik keek alles wat ik wou kijken al.
pi_214677052
breakdancen

heb het zo snel mogelijk weer uit gezet
"Wedstrijden kun je altijd verliezen anders hoef je die wedstrijden ook niet te spelen"
Klaasweetalles 14-08-2018
pi_214677192
Breakdancen heb ik ook ontdekt, dat was leuk maar klaar voor de rest van mijn leven.

Rugby sevens, het is alweer eeuwen geleden, wil ik wel proberen iets meer te gaan volgen. Hetzelfde geldt voor sportklimmen, maar dat zei ik drie jaar geleden ook. Misschien dat het helpt als ik wat langer hier zou blijven rondhangen, maar ja.
pi_214677442
Het handboogschieten was hartstikke leuk om te kijken, maar alleen omdat het de OS zijn. De locatie, de volle tribunes, het verslag..allemaal top. Maar ik denk niet dat ik in oktober of zo een stream ga aanzetten om het EK handboogschieten te volgen. En zo zijn er meer sporten waarbij ik hetzelfde voel. Tafeltennis bijvoorbeeld; ik heb genoten van die Zweed, maar dat is het dan ook.
And the man in the back said Everyone attack and it turned into a ballroomblitz
  Moderator / Redactie Sport zondag 11 augustus 2024 @ 15:53:04 #13
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_214677616
Grootste verrassing: surfen. Eigenlijk te weinig van gezien uiteindelijk omdat het continu de nacht in werd uitgesteld, maar van wat ik heb gezien toch wel vermakelijk. Zal het niet gaan volgen voor 2028, maar ik weet nu dat het wel een schermpje verdient.

Beste (her)ontdekking: volleybal. Komt waarschijnlijk door de matige jaren van de Nederlandse teams gecombineerd met het tijdverschil, maar ik was echt vergeten hoe leuk deze sport is in te volgen. Hier ga ik wel wat meer van proberen mee te pakken.

Waardevolle vermelding: kayakcross. Het is pure chaos, maar oh zo vermakelijk. En in tegenstelling tot bmx minder willekeurig.

Sporten die ik echt wat meer moet kijken: zwemmen en atletiek. Zwemmen heb ik niet echt veel van meegekregen de afgelopen jaren en dan is zo'n OS toch wel net iets minder interessant heb ik gemerkt. Atletiek wil ik gewoon kunnen volgen :P

Moet sowieso meer divers sport gaan volgen weer, maar dat gaat vast weer geheel volgens de verwachting in de OP.

[ Bericht 6% gewijzigd door Nattekat op 11-08-2024 16:18:03 ]
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_214677632
Ik heb een paar waterpolopotjes bezocht en dat was een positieve verrassing voor me. Ik weet niet of het komt vanwege de algehele sfeer die op locatie toch specialer is dan voor de tv maar ik vond het een leuke kijksport die op lekker hoog tempo gespeeld wordt.
  zondag 11 augustus 2024 @ 15:54:57 #15
38114 beantherio
4900 op de schaal van Richter
pi_214677651
quote:
0s.gif Op zondag 11 augustus 2024 14:49 schreef Leatherface het volgende:
Sportklimmen. :)
Dat is ook mijn keuze. Echt gave sport: vooral boulder & lead. ^O^
  Moderator zondag 11 augustus 2024 @ 16:12:20 #16
9859 crew  Karina
Woman
pi_214677848
quote:
0s.gif Op zondag 11 augustus 2024 15:53 schreef Nattekat het volgende:
Grootste verrassing: surfen. Eigenlijk te weinig van gezien uiteindelijk omdat het continu de nacht in werd uitgesteld, maar van wat ik heb gezien toch wel vermakelijk. Zal het niet gaan volgen voor 2028, maar ik weet nu dat het wel een schermpje verdient.
Dit. In het begin wat matig vanwege het gebrek aan golven, maar zodra die 'tevoorschijn' kwamen vond ik het erg leuk om te kijken.

3x3 poosje geleden 'live' gezien tijdens de USW hier in Amsterdam, maar op tv is het ook erg leuk om te volgen.
Op donderdag 15 mei 2014 22:18 schreef sp3c het volgende:
niet zo tof doen
pi_214677866
Eigenlijk niet veel nieuwe dingen gekeken. Heel kort klimmen maar die kwamen niet ver dus maar weer afgezet. Misschien dat boulder/lead maar eens terugkijken.

Ik heb de kayakcross gekeken maar dat is een circus terwijl bmx, skicross en snowboardcross wel geslaagd zijn.

LA28:
quote:
The Los Angeles 2028 Organizing Committee proposed five optional sports: baseball/softball, cricket, flag football, lacrosse, and squash. They were approved by the IOC in October 2023 as part of their policy of introducing Games-specific sports to maximize local interest and growth.

Of the 16 new disciplines proposed by existing Olympic sports, beach sprint rowing was the only one to be accepted by the IOC. It will replace the lightweight double sculls category, and consist of individual events for men and women as well as a mixed double sculls event. Modern pentathlon is expected to employ a new format which replaces show jumping with obstacle course racing.
Ik kijk uit naar het strandsprintroeien.

Moderator / Redactie Sport zondag 11 augustus 2024 @ 16:16:26 #18
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_214677887
Oja, kayak cross vergeten :o

Even aanvullen :9
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_214677922
quote:
0s.gif Op zondag 11 augustus 2024 13:40 schreef jigggy het volgende:
Judo _O_
Dit zal wel een troll-post zijn, gezien je smiley. Grappig hoor.
Maar toch, ik heb me helemaal nog nooit met judo bezig gehouden, net zo min als andere vechtsporten. Vind er niks aan. En dan moeten vechten met andere mannen, niks voor mij.
Maar goed, zoals het ook op het werk gaat. Collega's die gemiddeld functioneren vallen niet op. Er zijn twee soorten die boven het maaiveld uitsteken: degenen die excellent presteren en degenen die niets doen of hun werk slecht doen. Die vallen op.
En Nederlands judo viel nu ook op, in de negatieve zin. Toen ik het begon uit te zoeken waarom die ene judoka zo slecht presteerde, zag ik dat hij allerlei prijzen in de wacht had gesleept, waaronder wereldkampioen, hij versloeg de beste Japanner. Dan ben je geen kattapis. Hoe is het dan zo in godsnaam mogelijk dat hij bij de Olympische Spelen zo zwaar onder de maat presteert?
pi_214678061
Weinig nieuws onder de zon voor mij.

Ontdekking: Surfen. Nu was dit wel echt op een toplocatie met fantastische golven, heel benieuwd hoe dit over vier jaar gaat zijn.
3x3 Basketbal. Was vorige spelen een beetje langs me heen gegaan, maar erg leuk.

Herontdekking: Schieten (skeet en trap). Moet ik toch maar weer wat intensiever gaan volgen.

Wederom geprobeerd maar nooit meer: Skateboarden (street).
  zondag 11 augustus 2024 @ 16:47:04 #21
107418 wdn
Elfen lied O+
pi_214678310
3x3 misschien. Paar keer gezien maar pas nu trok het me :)

Handboogschieten was vorige OS al meesterlijk. Je weet dat de kans op 5x ZKO superhoog is maar de finale mannen was uitzonderlijk goed. Klimmen kijk ik al een tijdje. Zelfs een anime over gevolgd _O-
Atletiek is altijd leuk.

Ik vond skaten, breaking helemaal niks maar dat vond ik al voor de OS,
Zeilen ook weinig aan maar dat komt volledig door de manier van filmen.

Super genoten weer *O*
Beatus vir qui suffert tentationem.
PSN Rinzewind en Cadsuana Melaidhrin
Stellar Blade *O* Sea of Stars *O* Trails Daybreak *O*
  Redactie Frontpage / Sport zondag 11 augustus 2024 @ 16:53:54 #22
426493 crew  PippenScottie
pi_214678387
Ik heb dit jaar eindelijk flink wat rugby sevens kunnen zien. Was erg leuk. Dit moeten ze vaker voor de openingsceremonie doen.

Kayak cross was vermakelijk.

Breaking een leuke gimmick.

Niet veel nieuws ontdekt. Ik ga wel proberen meer sport te kijken deze cyclus, zodat ik de namen wat beter ken.
My friends all drive horses
pi_214678499
Handboogschieten. Moet echt ergens op tv komen
Cancellara; "Tweede worden is gemakkelijker dan eerste worden"
FOK!sport *O* ✩ ✩ ✩ Ajax O+
pi_214678694
Ik heb geleerd dat breakdancing blijkbaar een sport is.
Ik hoop dat ze ook Hakken (hardcore) gaan toevoegen, misschien kan ik nog wat naar boven halen.
pi_214679766
3x3 basketbal en breaking (meer kunst dan sport maar zeer leuk om te kijken)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')