Lange wachten was bij heel veel eventsquote:Op vrijdag 9 augustus 2024 12:54 schreef Nober het volgende:
Het vrouwenboksen.
Het lange wachten op het startschot 400m bij Klaver en om het niet op te laten vallen daarna ook bij Nielsen in de tweede halve finale.
Daar en in het turnen worden altijd wel rare besluiten genomen inderdaad.quote:Op vrijdag 9 augustus 2024 14:09 schreef Zorro het volgende:
De DSQ van de Japanner bij het baanwielrennen tegen Carlin, en in de heat later andersom mag Carlin alles doen zonder straf.
Waar kwamen zij vandaan?quote:Op vrijdag 9 augustus 2024 14:59 schreef Nober het volgende:
Ook dubieus de finale -100kg judo tussen Sulamanidze en Kotsoiev.
Met nog zeven seconden kreeg de op voorsprong staande Bekauri zijn derde straf en verloor daarmee het goud.
Dat kun je wel stellen ja.quote:Op vrijdag 9 augustus 2024 19:48 schreef V-for-Vendetta het volgende:
GB Carlin 2x op vreemde wijze gematst
quote:De Italiaanse waterpoloërs hebben vrijdag hun rug naar het zwembad gekeerd tijdens het afspelen van hun volkslied voor de wedstrijd tegen Spanje. Dit gebeurde uit protest tegen een scheidsrechterlijke beslissing woensdag in de kwartfinale. Hierin werd Italië uitgeschakeld door Hongarije.
In het tweede kwart van deze kwartfinale stuurde de arbitrage de Italiaanse waterpoloër Francesco Condemi weg na een overtreding. Ook werd een doelpunt van Condemi geannuleerd.
De Italiaanse zwembond was het oneens met deze beslissingen en wilde dat de wedstrijd tegen Hongarije opnieuw werd gespeeld vanaf het moment dat Condemi werd weggestuurd. Sporttribunaal CAS stelde de Italianen in het ongelijk.
Na het maken van hun statement verloren de Italianen de wedstrijd tegen Spanje om de 5e plaats met 11-9.
USA had protest ingediend.quote:Op zondag 11 augustus 2024 16:17 schreef beantherio het volgende:
Nog een relletje bij het turnen: IOC orders US gymnast Jordan Chiles to return bronze medal after appeal saga
Ik heb het artikel 4 of 5 keer doorgelezen en ik snap nog steeds niet wat er nou precies aan de hand was.
Dat snapte ik nog wel maar niet waar het nou precies betrekking op had. Ze dachten dat ze 0.1 punten te weinig hadden gekregen ofzo? Bij een jurysport als turnen snap ik niet hoe je dat als deelnemer kunt zeggen.quote:Op zondag 11 augustus 2024 16:19 schreef DombohetOlifantje1 het volgende:
[..]
USA had protest ingediend.
Was 4 seconden te laat maar toch in behandeling genomen en gehonoreerd.
En nu dus niet meer en door IOC doorgestreept
quote:Op zondag 11 augustus 2024 16:45 schreef beantherio het volgende:
[..]
Dat snapte ik nog wel maar niet waar het nou precies betrekking op had. Ze dachten dat ze 0.1 punten te weinig hadden gekregen ofzo? Bij een jurysport als turnen snap ik niet hoe je dat als deelnemer kunt zeggen.
quote:But her coach, USA Gymnastics' Cecile Landi, quickly submitted a successful inquiry into the decision pointing out that her difficulty score had been too low, specifically regarding a leap that involved performing a split in the air while turning 540 degrees.
The judges agreed with Landi, boosting Chiles' score from 13.666 to 13.766, and giving her bronze over Barbosu and Maneca-Voinea, who both scored 13.700.
quote:Originally, the judges gave Chiles a difficulty score of 5.8 for not completing the leap. However, after Landi's inquiry, they reevaluated and changed her score to 5.9, bringing her total to 13.766 and landing her the bronze.
"Jordan's highest possible [score value] on floor is a 5.9 - At quals and team finals she received a 5.8 and we didn't question it because we saw that not all elements were completed," Landi explained in her Instagram comment. "During floor finals, we thought [it] was better and being placed 5th with nothing to lose, I sent the inquiry so I wouldn't regret not asking."
An inquiry is not an uncommon occurrence in gymnastics. Per the Associated Press, "inquiries are a standard part of gymnastics competitions" and "scores can be adjusted up or down based on an inquiry."
Dat had ik dus ook gelezen maar het komt erg vreemd over dat de deelnemers zelf zich kunnen gaan bemoeien met de puntentelling. Het komt een beetje over als het herschrijven van de regels na de wedstrijd. Hebben ze de resultaten van de andere deelnemers ook bekeken en herberekend?quote:
Misschien kan de moeilijkheidsgraad van een oefening (in theorie) objectief bepaald worden, dunno?quote:Op zondag 11 augustus 2024 17:37 schreef beantherio het volgende:
[..]
Dat had ik dus ook gelezen maar het komt erg vreemd over dat de deelnemers zelf zich kunnen gaan bemoeien met de puntentelling. Het komt een beetje over als het herschrijven van de regels na de wedstrijd. Hebben ze de resultaten van de andere deelnemers ook bekeken en herberekend?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |