Succescoach Ron Jans blijft nog een jaar bij FC Utrecht. De geboren Zwollenaar heeft besloten zijn pensioen uit te stellen tot minimaal de zomer van 2026.
De 66-jarige Jans maakte zijn besluit dinsdagavond bekend op een supportersavond van FC Utrecht. Aanvankelijk zou hij pas in de winterstop een knoop doorhakken over zijn aflopende contract, maar na afgelopen weekend was de coach al overtuigd om langer te blijven.
"Iedereen was zo ongelofelijk positief dat we elkaar de hand hebben geschud", zegt Jans. "Die beslissing heb ik eigenlijk heel snel genomen. Veel sneller dan gedacht. Dat past ook wel een beetje bij mij als mens. De beste beslissingen in mijn leven heb ik op deze manier genomen. Impulsief en op gevoel."
Jans zegt dat hij "nog niet klaar" is bij FC Utrecht. De club staat momenteel op een verrassende tweede plaats in de Eredivisie. Bij zijn komst ruim een jaar geleden, die volgde na een korte sabbatical, waren de Domstedelingen nog hekkensluiter.
"Ik krijg zo ontzettend veel energie van deze mensen hier", vertelt Jans. "Ik heb het al zo vaak gezegd, maar de band met de staf, de spelers en iedereen rondom de club is gewoon heel erg goed. Deze club is aan het bouwen en daar wil ik graag onderdeel van zijn."
Zuidam: 'Er is iets bijzonders ontstaan'
Technisch directeur Jordy Zuidam is blij met het besluit van Jans. "Toen we Ron vorig jaar vroegen om in te stappen, koos hij bewust voor een contract voor twee seizoenen. Destijds waren we enorm blij dat hij zijn sabbatical voor ons wilde onderbreken. Sindsdien is er iets bijzonders ontstaan."
"De prestaties spreken voor zich", vervolgt Zuidam. "Met zijn ervaring en persoonlijk weet Ron de organisatie elke dag uit te dagen en het elftal maximaal te laten presteren. Het was geen geheim dat wij graag langer met hem door zouden gaan. Met Ron aan boord zetten we een belangrijke stap richting de toekomst."