Slechts 270 euro boetequote:Een automobiliste is dinsdagmorgen op de snelweg A2 bij Den Bosch bekeurd voor het onverantwoord omgaan met een klein kind in haar auto. Agenten was het opgevallen dat het kind op de stoel naast de chauffeur stond en het hoofd uit het raam stak. Ook zat het kindje niet vast met een gordel.
De vrouw van 33 werd aan de kant gezet. Ze kreeg een bekeuring van 270 euro, omdat het kind geen autogordel droeg.
Het gedrag van de vrouw werd opgemerkt op de A2 bij knooppunt Hintham, zo meldt de verkeerspolitie.
Ik ook, maar in plaats van sturen moest ik van hem altijd "met papa's handrem spelen". Wat eigenlijk wel raar was achteraf gezien, want de auto stopte nooit maar bleef gewoon door rijden.quote:Op woensdag 7 augustus 2024 19:17 schreef schommelstoel het volgende:
Ik zat als kind wel eens bij vaders op schoot en mocht dan sturen.
Hoe zie je dat voor je, op schoot zitten en toch een gordel om hebben?quote:Op woensdag 7 augustus 2024 19:17 schreef schommelstoel het volgende:
Maar had dan wel de gordel om en stak mijn hoofd niet uit het raam.
Tijden zijn veranderd.
Je vader was een domme lul. Extreem dom en nog onverantwoordelijk ook. Een extreem domme en onverantwoordelijke lul.quote:Op woensdag 7 augustus 2024 19:17 schreef schommelstoel het volgende:
Wettelijk kan alleen gestraft worden op basis van het niet dragen van de gordel. Over het hoofd laten uitsteken van een kind, staat niets over in de wet, wel over het gevaar brengen van een kind. Dat begint al bij het geen veiligheid bieden aan kind (geen kinderstoeltje, geen gordel). Dat is de boete. Maar de rechter moet bepalen in hoeverre dit een vorm is van kindermishandeling.quote:Op woensdag 7 augustus 2024 19:12 schreef Starhopper het volgende:
dat had een boete van ¤27000 moeten zijn
Zolang je geen aanrijding hebt, kan je inderdaad prima zonder gordel, airbags en kreukelzone in een auto rijden.quote:Op woensdag 7 augustus 2024 20:22 schreef Weltschmerz het volgende:
Wat een aanstellerij weer hier. Ja, je mag er een bekeuring voor geven, nee, het is helemaal niet erg.
Ik zie het nog steeds, kind op schoot bij de passagier in de auto. Het is vrij gebruikelijk volgens mij. Ook hondjes zitten gewoon vrij op de passagierstoel. Totdat er een vreselijke dag aanbreekt dat je volledig in de ankers moet en het hondje wordt gelanceerd tegen de voorruit. Hier in de buurt is dat gebeurd. Hondje morsdood. En iedereen moest het zielige verhaal aanhoren van de eigenaresse.quote:Op woensdag 7 augustus 2024 20:18 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Hoe zie je dat voor je, op schoot zitten en toch een gordel om hebben?
Maar dat is niet wat schommelstoel zei.quote:Op woensdag 7 augustus 2024 20:24 schreef Vincent_student het volgende:
[..]
Ik zie het nog steeds, kind op schoot bij de passagier in de auto. Het is vrij gebruikelijk volgens mij. Ook hondjes zitten gewoon vrij op de passagierstoel. Totdat er een vreselijke dag aanbreekt dat je volledig in de ankers moet en het hondje wordt gelanceerd tegen de voorruit. Hier in de buurt is dat gebeurd. Hondje morsdood. En iedereen moest het zielige verhaal aanhoren van de eigenaresse.
Haha Val jij even lekker door de mand met je trollen reactiequote:Op woensdag 7 augustus 2024 20:22 schreef Weltschmerz het volgende:
Wat een aanstellerij weer hier. Ja, je mag er een bekeuring voor geven, nee, het is helemaal niet erg.
Valt in dezelfde categorie als vier biertjes op, "maar ik kan nog uitstekend rijden hoor".quote:Op woensdag 7 augustus 2024 20:26 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Maar dat is niet wat schommelstoel zei.
Hij had het over "op schoot bij vader en toch gordel om".
Dan word je bij een aanrijding gewoon geplet tussen vader en de gordel, krachten van meer dan 2.000 kilo op je lichaam als kind.
Vroeger mochten alle kinderen dat, sneeuwvlokjequote:Op woensdag 7 augustus 2024 20:20 schreef Twiitch het volgende:
[..]
Je vader was een domme lul. Extreem dom en nog onverantwoordelijk ook. Een extreem domme en onverantwoordelijke lul.
Vroeger werkte kinderen ook in de mijnen, boomerquote:Op woensdag 7 augustus 2024 20:32 schreef LXIV het volgende:
[..]
Vroeger mochten alle kinderen dat, sneeuwvlokje
Dat doen ze tegenwoordig nog steeds, als ik al die blokkerige merchandise zo om me heen bekijk.quote:Op woensdag 7 augustus 2024 20:45 schreef Twiitch het volgende:
[..]
Vroeger werkte kinderen ook in de mijnen, boomer
Ik heb ook wel eens een stukje door het bos gestuurd toen ik 12 was ofzo.quote:Op woensdag 7 augustus 2024 20:32 schreef LXIV het volgende:
[..]
Vroeger mochten alle kinderen dat, sneeuwvlokje
Dat was vast niet op de snelweg.quote:Op woensdag 7 augustus 2024 19:17 schreef schommelstoel het volgende:
Tijden zijn veranderd.
Klopt, gewoon stapvoets op veilige plek.quote:Op woensdag 7 augustus 2024 20:58 schreef thedeedster het volgende:
[..]
Dat was vast niet op de snelweg.
Gewoon als kind op schoot bij je vader en dan de gordel om/voorlangs.quote:Op woensdag 7 augustus 2024 20:18 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Hoe zie je dat voor je, op schoot zitten en toch een gordel om hebben?
Je moeder had je op de verwarming moeten spugen, man man man.quote:Op woensdag 7 augustus 2024 20:20 schreef Twiitch het volgende:
[..]
Je vader was een domme lul. Extreem dom en nog onverantwoordelijk ook. Een extreem domme en onverantwoordelijke lul.
Dit dus!quote:Op woensdag 7 augustus 2024 20:20 schreef Twiitch het volgende:
[..]
Dit is wel ok, erg progressief, paar Pride vlaggen uit het raam en hoppa!quote:Op woensdag 7 augustus 2024 19:39 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Ik ook, maar in plaats van sturen moest ik van hem altijd "met papa's handrem spelen". Wat eigenlijk wel raar was achteraf gezien, want de auto stopte nooit maar bleef gewoon door rijden.
Misschien dat jij maar vooral Twiitch niet zo snel een aanname hadden moeten maken en gewoon aan mij vragen hoe en wat.quote:Op woensdag 7 augustus 2024 20:26 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Maar dat is niet wat schommelstoel zei.
Hij had het over "op schoot bij vader en toch gordel om".
Dan word je bij een aanrijding gewoon geplet tussen vader en de gordel, krachten van meer dan 2.000 kilo op je lichaam als kind.
Vroeger had je met 3.000.000 auto's ook 3.000 verkeersdoden per jaar.quote:Op woensdag 7 augustus 2024 21:20 schreef Kreator het volgende:
Vroeger ging je met 17 kinderen in de kofferbak naar het zwembad voor het verjaardagsfeestje.
Doe je nu ook niet meer, tijden veranderen.
Heeft dat ook niet te maken met dat Nederland een echt fietsland is geworden met de voor Nederlands zo bekende rode fietspaden?quote:Op woensdag 7 augustus 2024 21:26 schreef Leandra het volgende:
[..]
Vroeger had je met 3.000.000 auto's ook 7.000 verkeersdoden per jaar.
Nu hebben we 9.000.000 auto's en 700 verkeersdoden per jaar.
Zat een foutje in, stond 7.000 verkeersdoden bij vroeger waar het 3.000 had moeten zijn.quote:Op woensdag 7 augustus 2024 21:32 schreef schommelstoel het volgende:
[..]
Heeft dat ook niet te maken met dat Nederland een echt fietsland is geworden met de voor Nederlands zo bekende rode fietspaden?
Volgens mij juist door de vele ongelukken en veel fietsers heeft Nederland daar een omslag in gemaakt en lopen we nu voorop qua veiligheid voor fietsers.
Dat met invoering van de gordel kan ik nog vaag herinneren.quote:Op woensdag 7 augustus 2024 21:35 schreef Leandra het volgende:
[..]
Zat een foutje in, stond 7.000 verkeersdoden bij vroeger waar het 3.000 had moeten zijn.
Auto's zijn vooral ook veel veiliger geworden, gordels en helmen verplicht, je ziet echt een enorme daling sinds de invoering van autogordels en helmen voor brommers en motoren.
Dat we een fietsland zijn waar fietsers veilig kunnen fietsen is een ander verhaal, met de hoeveelheden fietsers die we hier hebben zou je in veel andere landen een veelvoud aan verkeersdoden hebben.
Hihi het was zijn penis.quote:Op woensdag 7 augustus 2024 19:39 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Ik ook, maar in plaats van sturen moest ik van hem altijd "met papa's handrem spelen". Wat eigenlijk wel raar was achteraf gezien, want de auto stopte nooit maar bleef gewoon door rijden.
Je "en toch gordel om".quote:Op woensdag 7 augustus 2024 21:22 schreef schommelstoel het volgende:
[..]
Misschien dat jij maar vooral Twiitch niet zo snel een aanname hadden moeten maken en gewoon aan mij vragen hoe en wat.
quote:Op woensdag 7 augustus 2024 21:35 schreef Leandra het volgende:
[..]
Zat een foutje in, stond 7.000 verkeersdoden bij vroeger waar het 3.000 had moeten zijn.
Auto's zijn vooral ook veel veiliger geworden, gordels en helmen verplicht, je ziet echt een enorme daling sinds de invoering van autogordels en helmen voor brommers en motoren.
Dat we een fietsland zijn waar fietsers veilig kunnen fietsen is een ander verhaal, met de hoeveelheden fietsers die we hier hebben zou je in veel andere landen een veelvoud aan verkeersdoden hebben.
Doe even normaal volslagen debiel dat je bent.quote:Op woensdag 7 augustus 2024 20:20 schreef Twiitch het volgende:
[..]
Betere grafiek gepost 1950-2022quote:Op woensdag 7 augustus 2024 22:08 schreef Leandra het volgende:
Brommers is het hardst gedaald zo te zien.
Beetje jammer van die 5 tinten blauw waarvan er 2 heel dicht bij elkaar zitten.
In de jaren 70 zie je de invoering van de gordel ook effect hebben.quote:Op woensdag 7 augustus 2024 22:08 schreef Klepper272 het volgende:
[ afbeelding ]
Na 2000 sterke reductie aantal doden bij automobilisten.
Invloed van ABS en airbags waarschijnlijk.
Inderdaad wie maakt zo’n grafiek?quote:Op woensdag 7 augustus 2024 22:08 schreef Leandra het volgende:
Brommers is het hardst gedaald zo te zien.
Beetje jammer van die 5 tinten blauw waarvan er 2 heel dicht bij elkaar zitten.
Toevallig vandaag nog mijn dochter van 4 laten doenquote:Op woensdag 7 augustus 2024 19:17 schreef schommelstoel het volgende:
Tijden zijn veranderd.
CBSquote:Op woensdag 7 augustus 2024 22:15 schreef Document1 het volgende:
[..]
Inderdaad wie maakt zo’n grafiek?
Beetje jammer dat de geel, groen, oranje en roze op waren.quote:
Precies dit.quote:Op woensdag 7 augustus 2024 22:15 schreef TornadoDK het volgende:
[..]
Toevallig vandaag nog mijn dochter van 4 laten doen![]()
Maar goed wel alleen de laatste 5 meter op de oprit
Je kan ook overlijden doordat je juist wel een gordel om hebt. Die kans is alleen een stuk kleiner dan andersom. Dus vanuit de overheid is de redenatie dan dat als je dat verbiedt en zo gedragsverandering bewerkstelligt, je weer een paar verkeersslachtoffers minder hebt.quote:Op woensdag 7 augustus 2024 20:23 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Zolang je geen aanrijding hebt, kan je inderdaad prima zonder gordel, airbags en kreukelzone in een auto rijden.
Op het moment dat je wel een aanrijding hebt, is het fijn dat het er is.
Bij een kettingbotsing zou het kind door het raam gelanceerd worden of de nek breken.
Het is wel erg en onverantwoord.
Het aantal mensen neemt ook toe. Vooral met mensen die bijvoorbeeld een rondje op een Amerikaans parkeerterrein hebben gemaakt op hun 15e en hier met dat rijbewijs de weg op mogen.quote:Op woensdag 7 augustus 2024 22:08 schreef Klepper272 het volgende:
[ afbeelding ]
Doden onder fietsers neemt weer toe, waarschijnlijk door e-bike.
https://swov.nl/sites/def(...)doden_Afb11_2024.png
Ja, dat aantal met een Amerikaans Cracker Jack Box rijbewijs is echt enorm op de NL wegen, dat verklaart ook heel goed waarom we met 3 miljoen auto's 3.000 verkeersdoden per jaar hadden en nu met 9 miljoen auto's geen 9.000 verkeersdoden per jaar hebben maar slechts 700.quote:Op woensdag 7 augustus 2024 22:37 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Het aantal mensen neemt ook toe. Vooral met mensen die bijvoorbeeld een rondje op een Amerikaans parkeerterrein hebben gemaakt op hun 15e en hier met dat rijbewijs de weg op mogen.
En later deed hij hetzelfde bij zijn eigen zoon.quote:I was eight years old
And running with a dime in my hand
To the bus stop to pick
Up a paper for my old man
I'd sit on his lap in that big old Buick
And steer as we drove through town
He'd tousle my hair
And say, "Son, take a good look around"
quote:'m thirty-five, we got a boy of our own now
Last night I sat him up behind the wheel
And said, "Son, take a good look around
Dat correleert mooi met de opkomst van de auto en de daarbij horende veranderingen in infrastructuur:quote:Op woensdag 7 augustus 2024 22:08 schreef Klepper272 het volgende:
[ afbeelding ]
Doden onder fietsers neemt weer toe, waarschijnlijk door e-bike.
https://swov.nl/sites/def(...)doden_Afb11_2024.png
Niets mis met je kleine even op schoot nemen in een stille wijk of op een verlaten industrie terrein en tegen erg lage snelheid. Dat hebben we inderdaad allemaal wel gedaan als kind!quote:Op woensdag 7 augustus 2024 22:33 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Je kan ook overlijden doordat je juist wel een gordel om hebt. Die kans is alleen een stuk kleiner dan andersom. Dus vanuit de overheid is de redenatie dan dat als je dat verbiedt en zo gedragsverandering bewerkstelligt, je weer een paar verkeersslachtoffers minder hebt.
Dat vinden we met zijn alleen een legitiem doel, dus daarom is een boete ook terecht. Maar vroeger deed iedereen dat en 99,999 procent van de kinderen heeft er niets aan over gehouden omdat het gros van de tijd in een auto er geen verkeersongeluk plaatsvindt. Dan komen hier allemaal figuren blaten over draconische boetes en jeugdzorg, sorry hoor, maar dan ben je gewoon een ziekelijk risicomijdende laarzenlikker.
Alles met de mantel der liefde bedekken en mama zielig.quote:Op woensdag 7 augustus 2024 21:29 schreef Red_85 het volgende:
Hoe is dit geen artikeltje 5 en rijbewijs inleveren?
Hoe dan?
Denk omdat het kind niet stuurdequote:Op woensdag 7 augustus 2024 21:29 schreef Red_85 het volgende:
Hoe is dit geen artikeltje 5 en rijbewijs inleveren?
Hoe dan?
Dat komt alleen doordat auto's veiliger zijn geworden, het dwaze gedrag neemt alleen maar toe.quote:Op woensdag 7 augustus 2024 21:26 schreef Leandra het volgende:
[..]
Vroeger had je met 3.000.000 auto's ook 3.000 verkeersdoden per jaar.
Nu hebben we 9.000.000 auto's en 700 verkeersdoden per jaar.
Bestuurder is ook verantwoordelijk voor de veiligheid van de passagiers en andere weggebruikers die door het eigen gedrag of 'lack off' in gevaar wordt gebracht.quote:Op donderdag 8 augustus 2024 09:10 schreef devlinmr het volgende:
[..]
Denk omdat het kind niet stuurde
Wie weet was het niet de moeder.quote:Op donderdag 8 augustus 2024 09:40 schreef Qarrad het volgende:
Ik krijg het water al in mijn handen als ik het artikel in de OP lees. Wat een fluim van een moeder.
Oh ja dat kan ook nog.quote:Op donderdag 8 augustus 2024 09:52 schreef potjecreme het volgende:
[..]
Wie weet was het niet de moeder.
quote:Op donderdag 8 augustus 2024 10:36 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Oh ja dat kan ook nog.
Als ik merkte dat een van mijn zussen of vriendinnen dit flikte met mijn kinderen dan reed ik zelf even rond met diegene op de passagiersstoel met haar hoofd vast uit het raampje denk ik. Met 170.
Te decennialange dalende trend is een stijgende trend geworden. Ten eerste wordt die trend uitgedrukt in absolute gevallen. Meer verkeer betekent doorgaans meer verkeersdoden maar men wil de boodschap graag zo alarmerend mogelijk want ze willen weer meer regeltjes maken.quote:Op woensdag 7 augustus 2024 23:23 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ja, dat aantal met een Amerikaans Cracker Jack Box rijbewijs is echt enorm op de NL wegen, dat verklaart ook heel goed waarom we met 3 miljoen auto's 3.000 verkeersdoden per jaar hadden en nu met 9 miljoen auto's geen 9.000 verkeersdoden per jaar hebben maar slechts 700.
De meeste expats komen uit Europa. Wat is dit voor onzin.quote:Op donderdag 8 augustus 2024 10:46 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Te decennialange dalende trend is een stijgende trend geworden. Ten eerste wordt die trend uitgedrukt in absolute gevallen. Meer verkeer betekent doorgaans meer verkeersdoden maar men wil de boodschap graag zo alarmerend mogelijk want ze willen weer meer regeltjes maken.
Maar als je dan kijkt naar waar die stijging vandaan komt, is er ook nog eens een aanwas van mensen met een minderwaardig rijbewijs uit culturen waarin verkeersdoden niet zo erg zijn. Daar strekt de regelzucht zich dan weer niet over uit, want niets mag die 'groei' in de weg staan.
Ja, het kon volgens de Fok-natuurwetten ook niet anders dan dat het ook in dit topic over die duivelse immigranten zou gaan.quote:Op donderdag 8 augustus 2024 10:52 schreef potjecreme het volgende:
[..]
De meeste expats komen uit Europa. Wat is dit voor onzin.
Bezopen Oostblokkers die vrolijk achter het stuur stappen bedoel je?quote:Op donderdag 8 augustus 2024 10:46 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Te decennialange dalende trend is een stijgende trend geworden. Ten eerste wordt die trend uitgedrukt in absolute gevallen. Meer verkeer betekent doorgaans meer verkeersdoden maar men wil de boodschap graag zo alarmerend mogelijk want ze willen weer meer regeltjes maken.
Maar als je dan kijkt naar waar die stijging vandaan komt, is er ook nog eens een aanwas van mensen met een minderwaardig rijbewijs uit culturen waarin verkeersdoden niet zo erg zijn. Daar strekt de regelzucht zich dan weer niet over uit, want niets mag die 'groei' in de weg staan.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |