Vreselijk ja. Die doen echt nergens mee. Heb ze alleen bij de Triatlon voorin gezien. En bij het judo is het nog wel te doen.quote:Op dinsdag 6 augustus 2024 23:49 schreef Slobeend het volgende:
Eigenlijk wel bijzonder dat Portugal het zo slecht doet. Kan me ook nauwelijks Portugese deelnemers voor de geest halen. Slechte sportinfrastructuur daar?
Ik word altijd wat treurig van India. Collega expats uit India zeggen altijd dat er een soort van anti-sport cultuur heerst. Sport is daar voor kinderen. En daarna moet je een echte baan zoeken. 1 miljard inwoners en 3 bronzen plakkenquote:Op woensdag 7 augustus 2024 12:06 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Vreselijk ja. Die doen echt nergens mee. Heb ze alleen bij de Triatlon voorin gezien. En bij het judo is het nog wel te doen.
Over vier jaar is er cricket!quote:Op woensdag 7 augustus 2024 12:48 schreef Knipoogje het volgende:
[..]
Ik word altijd wat treurig van India. Collega expats uit India zeggen altijd dat er een soort van anti-sport cultuur heerst. Sport is daar voor kinderen. En daarna moet je een echte baan zoeken. 1 miljard inwoners en 3 bronzen plakken
Toch niet te bevatten eigenlijk. Dat er ook gewoon niet ééntje uitspringt en alleen al op talent ergens goud kan halen. Uit meer dan een miljard.quote:Op woensdag 7 augustus 2024 12:48 schreef Knipoogje het volgende:
[..]
Ik word altijd wat treurig van India. Collega expats uit India zeggen altijd dat er een soort van anti-sport cultuur heerst. Sport is daar voor kinderen. En daarna moet je een echte baan zoeken. 1 miljard inwoners en 3 bronzen plakken
Schijnt nog een goede speerwerper te zijnquote:Op woensdag 7 augustus 2024 13:01 schreef Em31 het volgende:
[..]
Toch niet te bevatten eigenlijk. Dat er ook gewoon niet ééntje uitspringt en alleen al op talent ergens goud kan halen. Uit meer dan een miljard.Bizar.
Tsja, als je het nooit probeert, ... voor topsport moet je wel echt een beetje je best doen. En de meeste mensen daar kunnen ook niet even een rondje gaan hardlopen, omdat het daar gewoon te smerig voor is.quote:Op woensdag 7 augustus 2024 13:01 schreef Em31 het volgende:
[..]
Toch niet te bevatten eigenlijk. Dat er ook gewoon niet ééntje uitspringt en alleen al op talent ergens goud kan halen. Uit meer dan een miljard.Bizar.
Je hebt van die iconische figuren nodig die een voorbeeld zijn voor het land (wat lastig is in zo'n diverse en grote populatie) om de sport serieus te beoefenen. Kijk maar naar hoe Anand eigenhandig ervoor heeft gezorgd dat er nu tig jonge Indiërs in de top meedoen met schaken.quote:Op woensdag 7 augustus 2024 12:48 schreef Knipoogje het volgende:
[..]
Sneu eigenlijk aangezien het ook wel een manier is om uit armoede te komen.quote:Op woensdag 7 augustus 2024 12:48 schreef Knipoogje het volgende:
[..]
Kom net deze site tegen. Daar kun je het goed op zien!quote:Op woensdag 7 augustus 2024 13:01 schreef Em31 het volgende:
[..]
Bangladesh nook zoiets, 170 miljoen mensen en nog nooit een medaille behaald.quote:Op woensdag 7 augustus 2024 12:48 schreef Knipoogje het volgende:
[..]
Dat is natuurlijk een ontzettend arm land.quote:Op woensdag 7 augustus 2024 14:36 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Bangladesh nook zoiets, 170 miljoen mensen en nog nooit een medaille behaald.
Eigenlijk moet je iedere olympiade het aantal inwoners van destijds nemen. Anders zijn landen met een snel gegroeide bevolking (driekwart van de wereld) flink in het nadeel.quote:Op woensdag 7 augustus 2024 14:21 schreef Knipoogje het volgende:
[..]
Kom net deze site tegen. Daar kun je het goed op zien!
https://medalspercapita.com/#medals-per-capita:all
Over alle inwoners heen heeft India sinds 1896 1 medaille per 50 miljoen inwoners. NL op 14 met 1:43k
En Liechtenstein is het onbetwiste topsport land met 1 medaille op elke 3.6k inwoners
Er zijn door de jaren heen ook veel meer medaille-evenementen bij gekomen dus daar moet je dan ook rekening mee houden.quote:Op woensdag 7 augustus 2024 14:52 schreef hhh38 het volgende:
[..]
Eigenlijk moet je iedere olympiade het aantal inwoners van destijds nemen. Anders zijn landen met een snel gegroeide bevolking (driekwart van de wereld) flink in het nadeel.
Die stond niet eens op die kaart inderdaad. Er zijn nog wel meer landen, maar dit is idd de grootste.quote:Op woensdag 7 augustus 2024 14:36 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Soort België 2.0quote:Op woensdag 7 augustus 2024 12:48 schreef Knipoogje het volgende:
[..]
Een echte baan, en vervolgens gaan ze dan in een fabriek werken op een manier zoals wij hier 100 jaar geleden deden.quote:Op woensdag 7 augustus 2024 12:48 schreef Knipoogje het volgende:
[..]
Dat is alleen voor de laagste kaste.quote:Op woensdag 7 augustus 2024 15:50 schreef Dagoduck het volgende:
[..]
Een echte baan, en vervolgens gaan ze dan in een fabriek werken op een manier zoals wij hier 100 jaar geleden deden.
Cricket en niks andersquote:Op woensdag 7 augustus 2024 12:48 schreef Knipoogje het volgende:
[..]
Als lynchen olympisch wordt gaan ze hoge ogen gooien.quote:Op woensdag 7 augustus 2024 14:36 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |