abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_216710083
quote:
7s.gif Op zondag 16 februari 2025 19:44 schreef Seven. het volgende:

[..]
Ik ga googelen :) .

We hebben aluminium kozijnen trouwens.

Edit: yakisugu is prachtig maar zwart vind ik niet echt bij het huis passen.

Keralit is praktisch en heel makkelijk te verwerken maar ik vind de planken ook wel heel erg chunky. En de brede groef vind ik ook niet echt wat. Voordeel van Hardie of Cedral is dat het veel dunnere planken zijn dus ook wat verfijnder.

Trespa heeft ook dat voordeel van slanke platen, maar ik vind wel dat je er van ver af aan kunt zien dat het Trespa is. We hebben net wat oppervlak. De twee driehoeken in de voor en achtergevel, dan ook nog die van de garage. De muur aan het eind van de oprit en dan nog 2 muren die grenzen aan de tuin. Dus dan vind ik Trespa best wel in your face.
Ik zag net ook keramische gevelbekleding, maar ook duur.
  zondag 16 februari 2025 @ 21:34:34 #202
277627 Seven.
We are Borg.
pi_216710496
quote:
0s.gif Op zondag 16 februari 2025 21:02 schreef Managarm het volgende:

[..]
Ik zag net ook keramische gevelbekleding, maar ook duur.
Dan is de kans groot dat ik het wil :')
Resistance is futile.
  zondag 16 februari 2025 @ 23:42:25 #203
4330 PJ
Tja.....
pi_216711973
quote:
7s.gif Op zondag 16 februari 2025 15:59 schreef Seven. het volgende:

[..]
Maar dan heb je het onderhoud van schilderen. Als het ff kan, wil ik daar wel bij wegblijven.

We zitten te kijken naar Hardie planken of Cedral klick.
Nee, de planken zijn van 'steen'. Goede verf blijft tientallen jaren goed zitten (Sikkens Rubbol XD).

Of Rockpanel Uni (dat is soort van keralit alleen veel beter).
  zondag 16 februari 2025 @ 23:44:23 #204
4330 PJ
Tja.....
pi_216711987
-

[ Bericht 100% gewijzigd door PJ op 16-02-2025 23:44:51 ]
  maandag 17 februari 2025 @ 19:33:45 #205
277627 Seven.
We are Borg.
pi_216722706
quote:
0s.gif Op zondag 16 februari 2025 23:42 schreef PJ het volgende:

[..]
Nee, de planken zijn van 'steen'. Goede verf blijft tientallen jaren goed zitten (Sikkens Rubbol XD).

Of Rockpanel Uni (dat is soort van keralit alleen veel beter).
Is dat dan Eternit/vezel cement?
Resistance is futile.
  maandag 17 februari 2025 @ 21:18:14 #206
277627 Seven.
We are Borg.
pi_216724594
Ik heb vandaag te horen gekregen dat er een aanbod gemaakt wordt *O* . Inhoudelijk een hele mooie uitdaging, ik kom in een leuk team terecht terwijl ik ook deel blijf van het team waar ik nu in zit. Dus al met al heel goed nieuws, en ik ben dan ook helemaal in m'n nopjes. Op zich ligt wel vast wat er gebeurt qua salaris bij promotie, maar ik hoop wel dat e.e.a. gaat zoals verwacht, aangezien er morgen al een aannemer komt om te kijken naar de aanbouw :') :+ .

Six. is aan het doorpakken, en hij is dus ook maar weer eens gaan floorplanneren, dat praat wat makkelijker.

Waar kijk je dan naar? Nou, onderaan de keuken, in het verlengde daarvan de bijkeuken/aka bergruimte. De brede doorgang hebben we al een draagbalk in laten zetten. De kasten in de bijkeuken worden dezelfde uitvoering als de keuken zelf, waardoor de keuken optisch een stuk ruimtelijker wordt. Aan het eind een raam van vloer tot plafond.

In het midden royale entree en garderobe (strategisch geplaatst voor het washok en de linnenkast). Ruimte voor een bankje om de laarzen onder te zetten.

Links zie je dan stookhok en de deur naar het royale slaapvertrek met ensuite badkamer en inloopkast. Tegenover de ensuite kun je regelrecht de tuin in. We wilden dat eerst vanuit de bijkeuken doen, maar daar verliezen we vooral op bergruimte, terwijl we er tegenover de badkamer echt niks mee te verliezen hebben. Een korte loop vanuit de tuin naar de garderobe houden we met beide opties.

Waar we nog over nadenken:

Geen daglicht in de badkamer - eens kijken of we dat op kunnen lossen met een dakraam of een glazen badkamerdeur (of allebei :+ )

Laten we een plafond bouwen boven de inloopkast voor nog meer bergruimte?

Resistance is futile.
pi_216725338
quote:
7s.gif Op maandag 17 februari 2025 21:18 schreef Seven. het volgende:
Ik heb vandaag te horen gekregen dat er een aanbod gemaakt wordt *O* . Inhoudelijk een hele mooie uitdaging, ik kom in een leuk team terecht terwijl ik ook deel blijf van het team waar ik nu in zit. Dus al met al heel goed nieuws, en ik ben dan ook helemaal in m'n nopjes. Op zich ligt wel vast wat er gebeurt qua salaris bij promotie, maar ik hoop wel dat e.e.a. gaat zoals verwacht, aangezien er morgen al een aannemer komt om te kijken naar de aanbouw :') :+ .

Six. is aan het doorpakken, en hij is dus ook maar weer eens gaan floorplanneren, dat praat wat makkelijker.

Waar kijk je dan naar? Nou, onderaan de keuken, in het verlengde daarvan de bijkeuken/aka bergruimte. De brede doorgang hebben we al een draagbalk in laten zetten. De kasten in de bijkeuken worden dezelfde uitvoering als de keuken zelf, waardoor de keuken optisch een stuk ruimtelijker wordt. Aan het eind een raam van vloer tot plafond.

In het midden royale entree en garderobe (strategisch geplaatst voor het washok en de linnenkast). Ruimte voor een bankje om de laarzen onder te zetten.

Links zie je dan stookhok en de deur naar het royale slaapvertrek met ensuite badkamer en inloopkast. Tegenover de ensuite kun je regelrecht de tuin in. We wilden dat eerst vanuit de bijkeuken doen, maar daar verliezen we vooral op bergruimte, terwijl we er tegenover de badkamer echt niks mee te verliezen hebben. Een korte loop vanuit de tuin naar de garderobe houden we met beide opties.

Waar we nog over nadenken:

Geen daglicht in de badkamer - eens kijken of we dat op kunnen lossen met een dakraam of een glazen badkamerdeur (of allebei :+ )

Laten we een plafond bouwen boven de inloopkast voor nog meer bergruimte?

[ link | afbeelding ]
Er zijn ook mooie systemen om daglicht in de badkamer te krijgen, werkt met buizen en reflectie.

https://www.goedlicht.nl/solatube/
  maandag 17 februari 2025 @ 23:21:42 #208
277627 Seven.
We are Borg.
pi_216726295
quote:
0s.gif Op maandag 17 februari 2025 22:04 schreef Managarm het volgende:

[..]
Er zijn ook mooie systemen om daglicht in de badkamer te krijgen, werkt met buizen en reflectie.

Ik ken ze, inderdaad mooi systeem! Ik zat ook nog te denken aan een zijlicht naast de badkamerdeur (dan wel melkglas in de tuindeur).
Resistance is futile.
  dinsdag 18 februari 2025 @ 08:36:26 #209
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_216727981
quote:
0s.gif Op maandag 17 februari 2025 22:04 schreef Managarm het volgende:

[..]
Die hebben wij ook gehad, ik was not impressed en we hebben het alsnog anders opgelost.

Edit, even als aanvulling: ik vond het niet echt geweldig omdat het licht dus echt alleen maar uit dat buisje komt, als een zaklamp door een wcrol. Totaal niet te vergelijken met de hoeveelheid licht dat een dakraam van dezelfde grootte zou brengen. Het is beter dan niets, dus als het de enige optie is zou ik het zeker overwegen, maar verwacht er niet een fantastische lichtopbrengst van.
KuikenGuppy
pi_216728036
quote:
14s.gif Op maandag 17 februari 2025 23:21 schreef Seven. het volgende:

[..]
Ik ken ze, inderdaad mooi systeem! Ik zat ook nog te denken aan een zijlicht naast de badkamerdeur (dan wel melkglas in de tuindeur).
Wij hebben een dakraam in de badkamer (plat dak), erg prettig, veel licht.
pi_216728583
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 februari 2025 08:36 schreef Burdie het volgende:

[..]
Die hebben wij ook gehad, ik was not impressed en we hebben het alsnog anders opgelost.

Edit, even als aanvulling: ik vond het niet echt geweldig omdat het licht dus echt alleen maar uit dat buisje komt, als een zaklamp door een wcrol. Totaal niet te vergelijken met de hoeveelheid licht dat een dakraam van dezelfde grootte zou brengen. Het is beter dan niets, dus als het de enige optie is zou ik het zeker overwegen, maar verwacht er niet een fantastische lichtopbrengst van.
oh mijn buren van t vorige huis hadden een andere ervaring. Maar die hadden een flinke tube van 30/40 cm doorsnede.

@Seven, leuke plannen weer _O_
  dinsdag 18 februari 2025 @ 09:46:08 #212
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_216728778
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 februari 2025 09:32 schreef Puala het volgende:

[..]
oh mijn buren van t vorige huis hadden een andere ervaring. Maar die hadden een flinke tube van 30/40 cm doorsnede.

@:Seven, leuke plannen weer _O_
Wij hadden die van 35 cm doorsnede geloof ik. Maar is alweer 5 jaar geleden dus ik weet het niet exact meer.
KuikenGuppy
pi_216729277
Zo'n daglichtsysteem hadden we eens in een vakantiehuisje. Het voelde meer als een lamp die aan stond dan daglicht. Gevolg was ook dat de echte lamp steeds onnodig aan stond want we deden steeds de schakelaar om bij het verlaten van de badkamer. Bij die woning kon dat niet anders want er zat nog een verdieping bovenop, dat is bij de aanbouw niet het geval dus als je daglicht wil zou ik eerder gaan voor een dakraam.

@Seven.
Wat is de keuze voor een groot raam aan het einde van de bijkeuken en geen grote glazen buitendeur?

De looproute richting het slaapvertrek snap ik want dat is de optie met de meeste bergruimte. Ik weet niet of de voordeur of de achterdeur jullie standaard looproute is maar als die achterdeur de standaard loopdeur wordt voor iedereen krijg je daar op sommige dagen een soort mini mudroom waar je dan doorheen moet als je net lekker schoon uit je slaapvertrek komt. Ik vond dat bij eerdere woningen en vakantiehuisjes zo vervelend dat dat voor mij een dealbreker zou zijn, nogal persoonlijk maar wel iets om over na te denken mocht je dat nog niet hebben gedaan want dat verander je later niet zomaar meer.
Dingen zoals een plafond boven de inloopkast voor meer bergruimte kan altijd later nog.

[ Bericht 8% gewijzigd door Elleska op 18-02-2025 10:25:24 ]
  dinsdag 18 februari 2025 @ 12:34:39 #214
335476 oppiedoppie
My mind is my small universe..
pi_216731396
quote:
1s.gif Op zondag 16 februari 2025 09:53 schreef AnneX het volgende:
Lastig kiezen zeg!
Wel heb ik begrepen van architecten en bouwers, dat het niét per se mooier is als een aanbouw een lookalike of poging daartoe is. Integendeel.

Bedoelde opmerking is om kiezen makkelijker te maken.😎
Wij hebben een huis gekocht met vrienden en aan beide kanten een aanbouw gedaan. We zouden samen stenen uitzoeken maar dat is niet gelukt. Ik kreeg ineens een apje met 'wij nemen de rode stenen wat jullie doen moet je zelf weten'. Maar het huis zelf had ook rode steen en wij hebben dus gekozen voor een donkere steen. Ik ben blij dat ik niet meegegaan ben met hun keuze want die donkere steen lijkt veel mooier dan die 2 rode stenen die niet genoeg matchen.
To BG or not to BG!
  dinsdag 18 februari 2025 @ 20:38:32 #215
277627 Seven.
We are Borg.
pi_216738297
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 februari 2025 08:36 schreef Burdie het volgende:

[..]

Dakramen en zijlichten horen zeker tot de opties ;) . Thanks voor je eerlijke review!
Resistance is futile.
  dinsdag 18 februari 2025 @ 21:16:39 #216
277627 Seven.
We are Borg.
pi_216739218
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 februari 2025 10:18 schreef Elleska het volgende:
Zo'n daglichtsysteem hadden we eens in een vakantiehuisje. Het voelde meer als een lamp die aan stond dan daglicht. Gevolg was ook dat de echte lamp steeds onnodig aan stond want we deden steeds de schakelaar om bij het verlaten van de badkamer. Bij die woning kon dat niet anders want er zat nog een verdieping bovenop, dat is bij de aanbouw niet het geval dus als je daglicht wil zou ik eerder gaan voor een dakraam.

@:Seven.
Wat is de keuze voor een groot raam aan het einde van de bijkeuken en geen grote glazen buitendeur?

De looproute richting het slaapvertrek snap ik want dat is de optie met de meeste bergruimte. Ik weet niet of de voordeur of de achterdeur jullie standaard looproute is maar als die achterdeur de standaard loopdeur wordt voor iedereen krijg je daar op sommige dagen een soort mini mudroom waar je dan doorheen moet als je net lekker schoon uit je slaapvertrek komt. Ik vond dat bij eerdere woningen en vakantiehuisjes zo vervelend dat dat voor mij een dealbreker zou zijn, nogal persoonlijk maar wel iets om over na te denken mocht je dat nog niet hebben gedaan want dat verander je later niet zomaar meer.
Dingen zoals een plafond boven de inloopkast voor meer bergruimte kan altijd later nog.
De garderobe moet bij de deur vanaf de oprit komen, andere keuzes hebben we daarin eigenlijk niet want dat is onze hoofdingang en daar zetten we ook in op veel ruimte. Maar al met al zouden we dan 4 buitendeuren op de begane grond hebben :+ en dat is vooral omdat Six. de openslaande deuren vanuit woonkamer niet als standaard tuindeur wil gebruiken. Dan denk ik dat we die in de slaapkamer het makkelijkst kunnen schrappen, de voordeur gebruiken we nu al amper. De dubbele tuindeuren gebruiken we wel veel in de zomer, in de winter niet.

Het grote raam aan het eind van de bijkeuken is vooral de enige plek en ook de meest praktische plek voor een raam. Dit is de enige plek in de woonvertrekken waar we dagelijks plezier zullen hebben van een raam tot op de grond. Elke keer als je de keuken in loopt, wordt het oog naar het raam en de tuin getrokken omdat het een ononderbroken lijn wordt van een meter of 6. Bovendien één geheel met de keuken, want dezelfde keukenkasten. Een Hongaarse punt op de vloer uitgemeten op dat raam, zal dat effect nog verder uitvergroten.

Dus een raam van vloer tot plafond is gewoon een klein stukje overbodige luxe, maar ik denk wel dat dit nou nét zo'n focal point een stukje luxe is waar we geen spijt van krijgen. Zo hadden we in het vorige huis de glazen wanden die het hele huis van standaard rijtjeshuis naar een niveau hoger tilden. Ik denk dat dit dezelfde potentie heeft, en eerlijk gezegd mis ik dat ook in dit huis. Het is allemaal heel veilig en standaard, het enige verrassende element in huis is de opbergzolder/speelruimte die er gewoon supertof en gezellig uitziet (voor kleine mensen). Ik betwijfel of we die wow factor met een deur kunnen bewerkstelligen.
Resistance is futile.
  dinsdag 18 februari 2025 @ 21:19:57 #217
277627 Seven.
We are Borg.
pi_216739288
Trouwens, aan het voeteneinde van het bed komt ook een raam van vloer tot plafond O+ . Uitzicht op de wadi die we dan uitrusten met een fonteintje veur de vogeltjes voor een live natuurdocumentaire vanuit bed :7 . Dat idee hebben we vanuit het vorige huis meegenomen, daar beviel dat stukje overbodige luxe heel erg goed.
Resistance is futile.
  dinsdag 18 februari 2025 @ 21:41:22 #218
277627 Seven.
We are Borg.
pi_216739709
We hebben staaltjes van de vezelcement planken voor de gevelbekleding binnen:

Hardie plank vs Cedral - Hardie is veel dunner en verfijnder zonder al te veel perfectie na te streven. De smooth Hardie plank is ook mooier dan de smooth planm van Cedral want die is heel korrelig. De houtnerf van Cedral is wel veel mooier, en ik moet ook bekennen dat ik hier nu minder afwijzend tegenover sta. De kleuren van Cedral zijn zo bij de verlichting mooier dan Hardie (misschien stel ik morgen mijn mening nog bij onder invloed van daglicht). Niet alle Hardie kleuren die ik wilde zien waren op voorraad.

Al met al wel onder de indruk van vezelcement als materiaal voor gevelbekleding. Zowel Hardie als Cedral staan wel hoog op het lijstje. De uiteindelijke keuze zal ook een beetje liggen aan de beschikbare opties (de mooie kleurtjes zijn dan net weer niet beschikbaar in gladde uitvoering, of alleen opties om te potdekselen of mes/groef rabat, waarmee verticaal plaatsen weer niet mogelijk is etc.

Ik vrees dat we er maar eens een tripje naar een showroom in Vught aan moeten wagen.
Resistance is futile.
  Spellchecker dinsdag 18 februari 2025 @ 21:45:46 #219
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_216739785
quote:
7s.gif Op dinsdag 18 februari 2025 21:41 schreef Seven. het volgende:
We hebben staaltjes van de vezelcement planken voor de gevelbekleding binnen:

[ link | afbeelding ]

[ link | afbeelding ]

[ link | afbeelding ]

Hardie plank vs Cedral - Hardie is veel dunner en verfijnder zonder al te veel perfectie na te streven. De smooth Hardie plank is ook mooier dan de smooth planm van Cedral want die is heel korrelig. De houtnerf van Cedral is wel veel mooier, en ik moet ook bekennen dat ik hier nu minder afwijzend tegenover sta. De kleuren van Cedral zijn zo bij de verlichting mooier dan Hardie (misschien stel ik morgen mijn mening nog bij onder invloed van daglicht). Niet alle Hardie kleuren die ik wilde zien waren op voorraad.

Al met al wel onder de indruk van vezelcement als materiaal voor gevelbekleding. Zowel Hardie als Cedral staan wel hoog op het lijstje. De uiteindelijke keuze zal ook een beetje liggen aan de beschikbare opties (de mooie kleurtjes zijn dan net weer niet beschikbaar in gladde uitvoering, of alleen opties om te potdekselen of mes/groef rabat, waarmee verticaal plaatsen weer niet mogelijk is etc.

Ik vrees dat we er maar eens een tripje naar een showroom in Vught aan moeten wagen.
3e foto rechtsonder :Y
  dinsdag 18 februari 2025 @ 21:48:53 #220
277627 Seven.
We are Borg.
pi_216739837
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 februari 2025 21:45 schreef maily het volgende:

[..]
3e foto rechtsonder :Y
Ik zal Six. vragen om morgen eens foto's te maken met de staaltjes tegen de gevel aan. Ik denk wil liefst de smooth textuur van de eerste foto met het kleurtje van derde foto rechtsboven, maar aangezien het om best wat oppervlak gaat, is de match met de gevel doorslaggevend.
Resistance is futile.
  dinsdag 18 februari 2025 @ 21:49:18 #221
277627 Seven.
We are Borg.
pi_216739846
Fijn dat er ook gestemd wordt zonder poll @maily
Resistance is futile.
pi_216739867
Dit maakt het looproute verhaal voor mij nog onlogischer.

Even dat we het over hetzelfde hebben:
Groen is wat ik de achterdeur noemde maar dat wordt dus de hoofdingang voor iedereen aangezien jullie de voordeur (die niet op de afbeelding staat) niet gebruiken.
Rood zijn de openslaande deuren die jullie niet als loopdeur willen gebruiken.
Blauw is de tuindeur in het slaapvertrek.

Wat wordt dan de loopdeur naar de achtertuin? Waar zouden kinderen en bezoek dan langs lopen van en naar de achtertuin?? Via het slaapvertrek of helemaal buitenom?

[ Bericht 3% gewijzigd door Elleska op 18-02-2025 21:56:31 ]
  dinsdag 18 februari 2025 @ 22:12:18 #223
277627 Seven.
We are Borg.
pi_216740211
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 februari 2025 21:50 schreef Elleska het volgende:
Dit maakt het looproute verhaal voor mij nog onlogischer.

Even dat we het over hetzelfde hebben:
Groen is wat ik de achterdeur noemde maar dat wordt dus de hoofdingang voor iedereen aangezien jullie de voordeur (die niet op de afbeelding staat) niet gebruiken.
Rood zijn de openslaande deuren die jullie niet als loopdeur willen gebruiken.
Blauw is de tuindeur in het slaapvertrek.
[ afbeelding ]

Wat wordt dan de loopdeur naar de achtertuin? Waar zouden kinderen en bezoek dan langs lopen van en naar de achtertuin?? Via het slaapvertrek of helemaal buitenom?
Haha, je hebt het wel goed begrepen! Bezoek zou via de rode deur van en naar de tuin gaan (hoofdzakelijk in de zomer).

Wij zelf zouden dan via de blauwe deur van en naar de tuin. Dus dat is dan ook de modderlaarzen ingang, wat wel een serieus nadeel is. Maar aan de andere kant: waar de modderlaarzen ingang ook komt, we kunnen geen klompenhok maken zonder op zijn minst een korte loop naar de garderobe. Laarzen en modder is wel gelinkt aan tuinieren, en dat doe ik eigenlijk voornamelijk zelf dus eventuele drek in huis heb ik wel een groot aandeel in.
Resistance is futile.
pi_216740402
Waarom geen buitendeur in de bijkeuken op de plek van het raam? Evt. i.p.v. de buitendeur in de slaapkamer?

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_216740531
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 februari 2025 22:23 schreef Tegan het volgende:
Waarom geen buitendeur in de bijkeuken op de plek van het raam? Evt. i.p.v. de buitendeur in de slaapkamer?

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Vanwege het eyecatcher verhaal als ik het goed begrijp. En daar zit wel wat in.

Al kun je ook overwegen om daar echt uit te pakken en een super mooi stalen kozijn te maken met glazen deur zonder borstwering. MHB bijvoorbeeld. Dan heb je een eyecatcher én je deur op een logische plek.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')