hoe zit het met midden spanje in de zomer?quote:Op zaterdag 10 augustus 2024 13:42 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Krijg je toch een dagje de zomer in zuid-Spanje ervaring cadeau
Luchtvochtigheid hier in Portugal: 15%, temperatuur verschroeiend heet 40+. Minimumtemperatuur 24 graden.quote:Op zaterdag 10 augustus 2024 13:42 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Krijg je toch een dagje de zomer in zuid-Spanje ervaring cadeau
Je gaat alleen bergaf?quote:Op zaterdag 10 augustus 2024 16:30 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
Ideaal fietsweer (voor mij toch).
Wanneer ik fiets wil ik flink zweten. Dan voelt het alsof ik zwaar gesport heb.quote:
Gewoon harder trappen als het 25 graden is. Zweet je ook en heb je ook écht gesportquote:Op zaterdag 10 augustus 2024 18:10 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
Wanneer ik fiets wil ik flink zweten. Dan voelt het alsof ik zwaar gesport heb.
quote:Op zaterdag 10 augustus 2024 18:47 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Gewoon harder trappen als het 25 graden is. Zweet je ook en heb je ook écht gesport![]()
Klinkt als een echt airco nachtje. Hoewel die nu ook draait hier. Maar die nacht wordt hardcore.quote:Op zondag 11 augustus 2024 01:26 schreef Pvt.Webster het volgende:
Detailkaarten (HARMONIE) geven nu voor de nacht van maandag op dinsdag landelijk 23+ graden aan. Met uitschieters (steden) naar 26 graden. En dat om 02hr.
Overdag flink warm, vooruit (ook niet mijn voorkeur maargoed). Maar dat er dan in de nacht amper afkoeling volgt is echt bizar.
Als ik het goed begrijp heeft het in het verre verleden ook gespeeld. (ijstijd)quote:
Lol, ben benieuwd. Hoewel ik de middag temperatuur hier tot nu toe echt meer dan prima vind, vind ik de avonden en nachten echt rete koud.quote:Op zondag 11 augustus 2024 03:36 schreef DutchBlend het volgende:
[..]
Klinkt als een echt airco nachtje. Hoewel die nu ook draait hier. Maar die nacht wordt hardcore.
Je spoort nietquote:Op zondag 11 augustus 2024 09:57 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Lol, ben benieuwd. Hoewel ik de middag temperatuur hier tot nu toe echt meer dan prima vind, vind ik de avonden en nachten echt rete koud.
Een of hopelijk twee nachtjes van 20+ is heerlijk. Lekker savonds buiten zitten zonder het fris te krijgen.
En dan wordt er niet uitgelegd waarom het noordelijk halfrond dan afkoelt, maar dat zal wel te maken hebben met dat het noordelijk halfrond meer landmassa heeft en een zee op de pool.quote:
Graagquote:Op zondag 11 augustus 2024 10:04 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Je spoort niet
Terug naar je eigen land jij.
Maandag wordt het vooral in het zuiden zeer warm met temperaturen tussen 32 en 35°C. In combinatie met de hoge luchtvochtigheid voelt deze hitte benauwd aan. Vooral mensen met een kwetsbare gezondheid kunnen klachten krijgen zoals oververhitting en uitdroging. Bij zware inspanning kan iedereen deze klachten krijgen.quote:Op zondag 11 augustus 2024 13:03 schreef Zipportal het volgende:
Code geel vanwege de hite morgen in het zuiden.
70% LV met 35 graden zou echt zwaar kut zijn. Gevoelstemperatuur 49 graden ofzoquote:Op zondag 11 augustus 2024 13:37 schreef THEFXR het volgende:
[..]
Maandag wordt het vooral in het zuiden zeer warm met temperaturen tussen 32 en 35°C. In combinatie met de hoge luchtvochtigheid voelt deze hitte benauwd aan. Vooral mensen met een kwetsbare gezondheid kunnen klachten krijgen zoals oververhitting en uitdroging. Bij zware inspanning kan iedereen deze klachten krijgen.
Dinsdag kan het in het oosten en zuiden nog zeer warm zijn, al wordt het iets minder warm dan op maandag. Later op de dag koelt het wat af.
Maximumtemperaturen in het zuiden op maandag tussen 32 en 35°C, elders in het land tussen 28 en 32°C. Ook de hoogste luchtvochtigheid (60-70%) wordt in het zuiden verwacht.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |