hoe willen ze weten wie welke spullen er in heeft gegooid?quote:Op maandag 5 augustus 2024 19:38 schreef maily het volgende:
Met zo'n pasje hebben ze je zo teruggevonden en kun je alsnog betalen. Plus boete.
TS moet voor 10 vuilniszakken puin 10x zijn pasje scannen.quote:Op maandag 5 augustus 2024 20:08 schreef Doug-Heffernan het volgende:
[..]
hoe willen ze weten wie welke spullen er in heeft gegooid?
ze kunnen dus niks bewijzen.quote:Op maandag 5 augustus 2024 20:20 schreef maily het volgende:
[..]
TS moet voor 10 vuilniszakken puin 10x zijn pasje scannen.
Als ze dat puin ontdekken in die container zien ze dat heus wel.
En tegenwoordig registreert zo'n ondergrondse vuilnisding het gewicht van je vuilnis, plus de chip in je pas.quote:Op maandag 5 augustus 2024 20:20 schreef maily het volgende:
[..]
TS moet voor 10 vuilniszakken puin 10x zijn pasje scannen.
Als ze dat puin ontdekken in die container zien ze dat heus wel.
Dit dus. Of sorteer je afval zodat je het wel kunt aanbieden. In de restafvalcontainer mag alleen huishoudelijk restafval, verbouwingsafval valt daar niet onder.quote:
Het mag wel naar de stort/milieustraat, je moet er alleen voor betalen omdat het vervuild is, en "vervuild" in storttermen betekent eigenlijk altijd dat er gevaarlijke stoffen bij zijn.quote:Op maandag 5 augustus 2024 19:08 schreef Gibson88 het volgende:
Geen idee, maar als het niet naar de sort mag waar moet je er dan mee naar toe ?
Lekker de rest van de maatschappij opschepen met deze kosten. Wat zijn sommige mensen toch kortzichtig waarmee ze zichzelf dan in de voet schieten en daarna natuurlijk wel weer gaan klagen als de belastingen omhoog moeten....quote:
mensen als jij laten je gewoon keihard in de kont neuken door de roverheidquote:Op donderdag 8 augustus 2024 13:56 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Lekker de rest van de maatschappij opschepen met deze kosten. Wat zijn sommige mensen toch kortzichtig waarmee ze zichzelf dan in de voet schieten en daarna natuurlijk wel weer gaan klagen als de belastingen omhoog moeten....
Dezelfde roverheid die geld gedoneerd heeft om jou van scholing te voorzien wat blijkbaar niet geheel gelukt is na het leren schrijven zijn de lessen oorzaak en gevolg totaal niet blijven hangen.quote:Op donderdag 8 augustus 2024 14:02 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
mensen als jij laten je gewoon keihard in de kont neuken door de roverheid
Aaah oke, dacht al. Vond het al zo raar klinken. Dank voor de info !quote:Op donderdag 8 augustus 2024 13:56 schreef Leandra het volgende:
[..]
Het mag wel naar de stort/milieustraat, je moet er alleen voor betalen omdat het vervuild is, en "vervuild" in storttermen betekent eigenlijk altijd dat er gevaarlijke stoffen bij zijn.
Vervuild bij puin (als in 'geen schoon puin') kan ook betekenen dat er gips tussenzit (meer dan pakweg 1%). In dat geval kan het namelijk niet meer goed gerecycled worden. Terwijl schoon puin en gips-afval los van elkaar wel prima gerecycled kunnen worden.quote:Op donderdag 8 augustus 2024 13:56 schreef Leandra het volgende:
[..]
Het mag wel naar de stort/milieustraat, je moet er alleen voor betalen omdat het vervuild is, en "vervuild" in storttermen betekent eigenlijk altijd dat er gevaarlijke stoffen bij zijn.
Verwerkers hebben er vaak ook geen zin in. Als er gips in het puin zit wat verwerkt moet worden levert het een stuk minder op, dan schoon brekerzand of gebroken puin.quote:Op donderdag 8 augustus 2024 15:32 schreef stavromulabeta het volgende:
[..]
Vervuild bij puin (als in 'geen schoon puin') kan ook betekenen dat er gips tussenzit (meer dan pakweg 1%). In dat geval kan het namelijk niet meer goed gerecycled worden. Terwijl schoon puin en gips-afval los van elkaar wel prima gerecycled kunnen worden.
Als je een container besteld is een container voor 'schoon puin' ook veel goedkoper dan een container voor bouwafval (waar alles in mag, met uitzondering van gips). Gips moet zelfs (met uitzondering van een bepaald, klein percentage) wettelijk verplicht apart aangeboden worden.
Als het zo simpel is dan haalt TS dat gips er toch gewoon even tussenuit?quote:Op donderdag 8 augustus 2024 15:32 schreef stavromulabeta het volgende:
[..]
Vervuild bij puin (als in 'geen schoon puin') kan ook betekenen dat er gips tussenzit (meer dan pakweg 1%). In dat geval kan het namelijk niet meer goed gerecycled worden. Terwijl schoon puin en gips-afval los van elkaar wel prima gerecycled kunnen worden.
Als je een container besteld is een container voor 'schoon puin' ook veel goedkoper dan een container voor bouwafval (waar alles in mag, met uitzondering van gips). Gips moet zelfs (met uitzondering van een bepaald, klein percentage) wettelijk verplicht apart aangeboden worden.
Bij ons in de gemeente hebben ze de afval belastingen zo bizar verhoogt de laatste paar jaren dat ik het gewoon iedere keer een beetje in de kliko zou donderen.quote:Op maandag 5 augustus 2024 21:20 schreef stavromulabeta het volgende:
[..]
Dit dus. Of sorteer je afval zodat je het wel kunt aanbieden. In de restafvalcontainer mag alleen huishoudelijk restafval, verbouwingsafval valt daar niet onder.
Oh sorry baasquote:Op vrijdag 9 augustus 2024 07:05 schreef Dotteke het volgende:
Gaan we hier nu advies geven hoe we gratis Illegaal (chemisch) afval kunnen/moeten dumpen?
Dat is niet de bedoeling natuurlijk.
Excuus aanvaard,quote:
er zijn supermarkten die een speciale container hebben voor frituurolie, weet niet of daar ook motorolie in mag.quote:Op vrijdag 9 augustus 2024 10:34 schreef OxygeneFRL het volgende:
Ik gooi ook altijd frituurolie en motorolie in de container. Ga daar echt niet voor speciaal naar de milieustraat waar je ervoor ook nog es moet betalen. Doei
Ze zullen vast bestaan maar bij ons niet en nee motorolie mag daar niet inquote:Op vrijdag 9 augustus 2024 10:36 schreef mascara-klodder het volgende:
[..]
er zijn supermarkten die een speciale container hebben voor frituurolie, weet niet of daar ook motorolie in mag.
https://www.frituurvetrecyclehet.nl/waar-inleveren/quote:Op vrijdag 9 augustus 2024 10:37 schreef OxygeneFRL het volgende:
[..]
Ze zullen vast bestaan maar bij ons niet en nee motorolie mag daar niet in
De stort via de gemeente is hier ook 20 cent de kilo.quote:Op vrijdag 9 augustus 2024 10:39 schreef Document1 het volgende:
Ik vind ¤95,- voor 450 kilo nog best wel schappelijk eerlijk gezegd.
In Tilburg heeft men een mobiel inleverpunt voor klein chemisch afval dat met de markten mee gaat.quote:Op vrijdag 9 augustus 2024 10:36 schreef mascara-klodder het volgende:
[..]
er zijn supermarkten die een speciale container hebben voor frituurolie, weet niet of daar ook motorolie in mag.
Ah bij mij in de buurt wel! maar motorolie niet, dus dat gooi ik alsnog bij restafval erbijquote:Op vrijdag 9 augustus 2024 10:48 schreef mascara-klodder het volgende:
[..]
https://www.frituurvetrecyclehet.nl/waar-inleveren/
Zelfs in het dorp waar mijn ouders wonen zijn er al 4 inleverpunten voor frituurvet, zag ik net
Vaak wordt er ook wel een route voor klein chemisch afval gereden in een gemeente. Kan je het gewoon bij de weg zettenquote:Op vrijdag 9 augustus 2024 11:13 schreef OxygeneFRL het volgende:
[..]
Ah bij mij in de buurt wel! maar motorolie niet, dus dat gooi ik alsnog bij restafval erbij
Of je spaart een en ander op en rijdt eens in de zoveel tijd naar de milieustraat om alles in te leveren.quote:Op vrijdag 9 augustus 2024 11:13 schreef OxygeneFRL het volgende:
[..]
Ah bij mij in de buurt wel! maar motorolie niet, dus dat gooi ik alsnog bij restafval erbij
Neu geen zin inquote:Op vrijdag 9 augustus 2024 11:28 schreef Mutsaers__78 het volgende:
[..]
Of je spaart een en ander op en rijdt eens in de zoveel tijd naar de milieustraat om alles in te leveren.
Helaas bij ons nietquote:Op vrijdag 9 augustus 2024 11:23 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Vaak wordt er ook wel een route voor klein chemisch afval gereden in een gemeente. Kan je het gewoon bij de weg zetten.
Boeit me geen reet wat je van me vindt.quote:Op vrijdag 9 augustus 2024 11:36 schreef Mutsaers__78 het volgende:
[..]
Iedereen heeft het recht een luie sukkel te zijn.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |