abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_215693653
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 november 2024 06:39 schreef ludovico het volgende:

[..]
https://nos.nl/nieuwsuur/(...)at-zorgelijk-voor-eu

Dit artikel is dermate als propaganda geschreven dat ik me nu ga afvragen hoe het echt zit met die puppet, maar wat boeit mij Roemenië nou?

Maar de NOS in deze, mijn hemel, dat artikel, hoe sturend moet het zijn? Rechts is evil, ok.

Anti Europees Slowakije en Hongarije, onder controle van Poetin, serieus?? Ze zijn gestoord. Lol.
Het gaat om een lid van de Europese Unie, en daarom interesseert mij het wel. Lidstaten hebben hun soevereiniteit op bepaalde rechtsgebieden overgedragen aan de instituties van de Unie.
pi_215697484
quote:
0s.gif Op woensdag 27 november 2024 00:33 schreef yessie234 het volgende:

[..]
Het gaat om een lid van de Europese Unie, en daarom interesseert mij het wel. Lidstaten hebben hun soevereiniteit op bepaalde rechtsgebieden overgedragen aan de instituties van de Unie.
Jawel maar dat rechtvaardigt nog geen fake news propaganda?
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_215697539
quote:
0s.gif Op woensdag 27 november 2024 14:10 schreef ludovico het volgende:

[..]
Wat is dan fake news propaganda aan? En wat had er moeten staan om dat te vermijden?
Conscience do cost.
pi_215697718
Offtopic- Manning johnson's color communism and common sense. Het beschrijft het communistische strategie voor verdeel en heers.
pi_215697803
quote:
8s.gif Op woensdag 27 november 2024 14:15 schreef ems. het volgende:

[..]
Wat is dan fake news propaganda aan? En wat had er moeten staan om dat te vermijden?
Staat toch al omschreven.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_215697836
quote:
0s.gif Op woensdag 27 november 2024 14:10 schreef ludovico het volgende:

[..]
Ik vind het ook niet zo'n merkwaardig propagandaverhaal maar een redelijk informatief stukje met informatie om verder te gaan zoeken als ik dat zou willen. Het enige wat ik miste -en misschien nog op ga zoeken- is of in Roemenië stemcomputers worden gebruikt.

Het dreigingsbeeld dat geschetst wordt deel ik als een mogelijk scenario. Maar ik ben dan ook een somber mens.

Fake news verspreiden is al zo oud als de uitvinding van het liegen. Is er een rechtvaardiging voor? Heel soms, misschien. Journalisten zijn bubbelaars, ook wel eens blind of gefrustreerd. Boris Johnson verspreidde in zijn journalistentijd bewust leugens, en schepte daar plezier in. En zo zijn er wel meer.

[ Bericht 4% gewijzigd door yessie234 op 27-11-2024 14:52:20 (aanvulling) ]
pi_215697879
quote:
0s.gif Op woensdag 27 november 2024 14:44 schreef ludovico het volgende:

[..]
Staat toch al omschreven.
Het artikel omschrijft (terecht) dat deze man pro-russische standpunten heeft. Ik zie niet in wat daar propaganda aan is?

Moeten ze dat soort dingen maar verzwijgen ofzo :?
Conscience do cost.
pi_215698014
Ik zie overal subjectieve berichtgeving en zelfs leugens over Robert Kennedy.

https://www.maurice.nl/20(...)lletje-over-kennedy/
https://www.deanderekrant(...)dse-media-2024-11-25
pi_215698400
twitter
pi_215698412
quote:
0s.gif Op woensdag 27 november 2024 14:49 schreef yessie234 het volgende:
Ik vind het ook niet zo'n merkwaardig propagandaverhaal maar een redelijk informatief stukje met informatie
Denk je dat er iets van waarheid in staat dan? M.b.t. Poetin bijvoorbeeld danwel het sausje over die Roemeniër? Denk je niet dat je daarbij zelf tot andere conclusies zou komen als je je in zou lezen?
pi_215698416
quote:
8s.gif Op woensdag 27 november 2024 14:54 schreef ems. het volgende:

[..]
Het artikel omschrijft (terecht) dat deze man pro-russische standpunten heeft. Ik zie niet in wat daar propaganda aan is?

Moeten ze dat soort dingen maar verzwijgen ofzo :?
Nee want dat is het issue wat ik aanstip.
pi_215698580
quote:
0s.gif Op woensdag 27 november 2024 16:00 schreef ludovico het volgende:

[..]
Denk je dat er iets van waarheid in staat dan? M.b.t. Poetin bijvoorbeeld danwel het sausje over die Roemeniër? Denk je niet dat je daarbij zelf tot andere conclusies zou komen als je je in zou lezen?
De naam, en politieke ervaring van de man, dat lijkt mij waar. De interpretatie van de reden dat hij een populaire kandidaat zou zijn, en zijn verhouding met Russische oligarchen kliek, visie op EU en Nato, kan iets anders liggen, het is gebaseerd op zijn verleden. Dit type politieke opportunisten die zonder partij de politiek in gaan, wisselen nog al eens van mening. Er was blijkbaar nog geen tijd van het journaille zich te verdiepen in zijn netwerk, financiële belangen, juridische kwesties. Het is een wat onbekende figuur.
pi_215698993
quote:
7s.gif Op woensdag 27 november 2024 16:00 schreef ludovico het volgende:

[..]
Nee want dat is het issue wat ik aanstip.
Het is onduidelijk welke issue je aanstipt.
Conscience do cost.
pi_215699145
quote:
8s.gif Op woensdag 27 november 2024 17:15 schreef ems. het volgende:

[..]
Het is onduidelijk welke issue je aanstipt.
Voor mij niet hoor.
Het stukje van de NOS is pure stemmingmakerij.
pi_215699186
quote:
0s.gif Op woensdag 27 november 2024 17:33 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
Voor mij niet hoor.
Het stukje van de NOS is pure stemmingmakerij.
Welk gedeelte dan specifiek?
Conscience do cost.
pi_215699304
quote:
8s.gif Op woensdag 27 november 2024 17:37 schreef ems. het volgende:

[..]
Welk gedeelte dan specifiek?
Het hele stuk.
Door woorden als ultrarechts te gebruiken denken mensen al snel aan extremisme.
Ook door te vermelden dat hij een bewonderaar is van de vooroorlogse antisemitische fascistenleider wordt hij in een hoekje gedrukt.
  woensdag 27 november 2024 @ 17:52:46 #292
459912 FlippingCoin
Weer zo'n kut millennial.
pi_215699354
Wat dachten jullie van die absurde bluesky canpagne van de zogenaamde journalisten

Man man man
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
Met zwijgen kruist men de duivel
pi_215699465
quote:
0s.gif Op woensdag 27 november 2024 17:47 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
Het hele stuk.
Haha, ik had al zo'n antwoord verwacht ja.
quote:
Door woorden als ultrarechts te gebruiken denken mensen al snel aan extremisme.
De man is ook ultrarechts. En zijn uitlatingen kunnen in principe best als extreem bestempeld worden.
quote:
Ook door te vermelden dat hij een bewonderaar is van de vooroorlogse antisemitische fascistenleider wordt hij in een hoekje gedrukt.
Hij duwt zichzelf in een hokje als je openlijk bepaalde mensen aanbidt. Zo werkt de wereld nou eenmaal en jij doet daar net zo hard aan mee. Net als ik.
Conscience do cost.
pi_215699509
quote:
8s.gif Op woensdag 27 november 2024 18:02 schreef ems. het volgende:

[..]
Haha, ik had al zo'n antwoord verwacht ja.
[..]
De man is ook ultrarechts. En zijn uitlatingen kunnen in principe best als extreem bestempeld worden.
[..]
Hij duwt zichzelf in een hokje als je openlijk bepaalde mensen aanbidt. Zo werkt de wereld nou eenmaal en jij doet daar net zo hard aan mee. Net als ik.
haha, ik al zo'n antwoord verwacht ja.
Doordat je het er mee eens ben vindt je het prima, doet niks af aan het feit dat het pure propaganda is.
pi_215700067
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 november 2024 16:43 schreef ludovico het volgende:
https://en.wikipedia.org/wiki/Murder_of_Farkhunda_Malikzada

Wat ik nu toch weer lees...
En de Palestijnen zijn - zo zie je op beeld - in veel te grote getalen een beetje hetzelfde type volk als dat bij deze lynch actie bezig was.

Feestvierend rochelend op een half ontkleed lijk van een jonge vrouw.

En dan zoveel mensen die zichzelf echt wijsmaken dat er sprake is van genocide in Gaza en niet van oorlogsslachtoffers.
Israeliers bewijzen nu dat ze geen haar beter zijn, erger nog.
Zij vieren ook feest bij hun genocide en posten hun gruweldaden fier op social media.

En 50000 burgers afslachten als vergelding voor de dood van 1000 eigen burgers. Dat kan je niet goedpraten.
Dat is wraak aan factor x50
Dus mag hamas nu 50.000 x 50 slachtoffers terugslaan
:?
I understand how you feel. You see, it's all very clear to me now. The whole thing. It's wonderful.
pi_215701219
quote:
0s.gif Op woensdag 27 november 2024 18:53 schreef UncleScorp het volgende:

[..]
Israeliers bewijzen nu dat ze geen haar beter zijn, erger nog.
Zij vieren ook feest bij hun genocide en posten hun gruweldaden fier op social media.

En 50000 burgers afslachten als vergelding voor de dood van 1000 eigen burgers. Dat kan je niet goedpraten.
Dat is wraak aan factor x50
Dus mag hamas nu 50.000 x 50 slachtoffers terugslaan
:?
Ik zie geen mogelijkheid om Hamas niet uit te schakelen voor een staat waarin er vrede zal zijn en er niet sprake zal zijn van een steeds groter probleem.

Wat Palestina verdient is jarenlange bezetting waarbij mee wordt gekeken bij religieuze tempels.

Dat er veel slachtoffers vallen in een oorlog is een gegeven. Helaas veelal ook onschuldigen.
pi_215701224
quote:
0s.gif Op woensdag 27 november 2024 18:05 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
Doordat je het er mee eens ben vindt je het prima, doet niks af aan het feit dat het pure propaganda is.
Links is altijd zo opportunistisch.
pi_215702044
twitter
pi_215702752
quote:
0s.gif Op woensdag 27 november 2024 18:05 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
Wie is het waar mee eens? De man staat flink rechts op het politieke spectrum. Moeten ze dat dan maar achterwege laten omdat dat 'gekleurd' zou zijn?

Je kan toch best aan de hand van bepaalde meningen/uitingen concluderen hoe zo iemand een beetje in elkaar zit? Als jij iemand op straat ziet lopen met een T-shirt met een hartje erop en het gezicht van Jesse Klaver daarin dan trek je daar toch conclusies uit?
quote:
0s.gif Op woensdag 27 november 2024 20:38 schreef ludovico het volgende:

[..]
Links is altijd zo opportunistisch.
Ja, dat is het probleem vooral denk ik. Je wilt juist heel graag propaganda consumeren maar dan wel propaganda die aansluit op jouw agenda.
Conscience do cost.
pi_215704055
Als jij in water springt en er zeikend nat uit loopt kom je me nog vertellen dat water droog is Ems.

Je bent nou net het wereldvreemde symptoom waar dit topic vol van staat.

Totaal blind voor obsessief gekleurd nieuws. Alsof je subjectieve en objectieve woorden niet van elkaar zou kunnen onderscheiden.

Rare vorm van cognitieve dissonantie leid je aan. Derhalve, links is opportuun, maar irrationeel.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')