abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_215019209
quote:
0s.gif Op maandag 16 september 2024 11:48 schreef gwn_een_user het volgende:
neergang van duitsland? zeg maar gerust neergang van europa. ik zie niet in hoe europa mogelijk kan concurreren met landen als de vs, china en japan, en ook india, vooral op het gebied van tech.

europa is een oud, stervend continent, gerund door mensen die europa haten. ik snap niet waarom de elite zowel in ons land als op europees niveau het jonge mensen zo moeilijk mogelijk maakt om aan een woning te komen en familie te starten. want een van de grootste problemen is het gebrek aan jong volk en dat komt door het lage geboortecijfer. er wordt lang niet genoeg gedaan om dat probleem op te lossen

het enige dat ik van de EU zie is heel veel gepraat en plannen maken die nooit uitkomen en het opschrijven van heel veel documenten e.d. en 'euro-' aan elk woord plakken. dat en iedereen een boel regels opleggen. dat draghi rapport is gewoon dat, nog een rapport, waar niets, maar dan ook werkelijk niets mee gaat gebeuren. het zegt wat iedereen al wist.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

[ Bericht 4% gewijzigd door Peppert op 18-09-2024 17:00:11 ]
pi_215124304
quote:
Die Pläne, auf Wind- und Sonnenstrom zu setzen, geißelte er als „irrsinnige Utopie“ und „erzwungene Deindustrialisierung“, welche zum Niedergang z. B. der Autoindustrie sowie Abwanderung weiterer Branchen führen und bereits jetzt bei den weltweit höchsten Strompreisen in Deutschland sichtbar sind. Seine Aussagen wie „eine extremistische Klimapolitik hat sich dieses Landes bemächtigt. Das Land hat irgendwie seinen Verstand verloren“ oder „nur naive, unkundige Politik führt zum Verbrennerverbot“ wurden vom stürmischen Beifall des Publikums begleitet. Auch für das hemmungslose Gelddrucken der Zentralbanken und die eine „weltweite Magnetwirkung“ entfachende deutsche „Hängematte Bürgergeld“ zeigte er wenig Sympathie.
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
  zondag 29 september 2024 @ 09:44:24 #103
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_215124349
quote:
Who is John Galt?
pi_215124952
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 september 2024 14:19 schreef stinkielinkie het volgende:

[..]
Daarom die immigratie om jong volk aan te trekken maar dat gaat ook niet veel helpen als de huidige bevolking geen woning kan krijgen. En de EU is gewoon een extra laag met regels en belastingen bovenop de nationale overheden, dat gaat nooit werken.
De zoveelste pleister voor de slagaderlijke bloeding..

Nee, hiermee ontken je het bestaan van het probleem, namelijk de oorzaken van de lage geboortecijfers. Wat denk je? Dat als je een heel nieuw volk importeert, dat dit in één keer opgelost is? En dat hun wel, ondanks alle verwachtingen, wel vijf kinderen uitpoepen en dit wel kunnen betalen? Het probleem zit hier. Het systeem is rot. Niet de mensen.
Heel veel sambal
  vrijdag 4 oktober 2024 @ 22:53:51 #106
343486 KingRoland
#TEAMJOHANNES
pi_215180837
Tsja met hun hele ruk naar groen en links de afgelopen jaren is dit voor mij geen hele verassing. Nu wel rechts wat in opkomst is, maar daar is het te laat voor.
graag op anoniem
  zaterdag 5 oktober 2024 @ 06:20:52 #107
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_215182002
quote:
0s.gif Op maandag 16 september 2024 11:48 schreef gwn_een_user het volgende:
neergang van duitsland? zeg maar gerust neergang van europa. ik zie niet in hoe europa mogelijk kan concurreren met landen als de vs, china en japan, en ook india, vooral op het gebied van tech.

europa is een oud, stervend continent, gerund door mensen die europa haten. ik snap niet waarom de elite zowel in ons land als op europees niveau het jonge mensen zo moeilijk mogelijk maakt om aan een woning te komen en familie te starten. want een van de grootste problemen is het gebrek aan jong volk en dat komt door het lage geboortecijfer. er wordt lang niet genoeg gedaan om dat probleem op te lossen

het enige dat ik van de EU zie is heel veel gepraat en plannen maken die nooit uitkomen en het opschrijven van heel veel documenten e.d. en 'euro-' aan elk woord plakken. dat en iedereen een boel regels opleggen. dat draghi rapport is gewoon dat, nog een rapport, waar niets, maar dan ook werkelijk niets mee gaat gebeuren. het zegt wat iedereen al wist.
Nee, het is niet allemaal doom & gloom.
Hier uitgelegd
pi_215182029
quote:
0s.gif Op maandag 2 september 2024 15:30 schreef BMW1993 het volgende:

[..]
Zoveel hoofddoeken, zoveel immigranten.
Ik heb zo lang zitten huilen dat ik al sinds 10:00 vanmorgen migraine heb ontwikkeld na het zien van deze video.

Ik kan gewoon niet geloven wat er in Europa gebeurt is.
West Europa had letterlijk een zeer leefbaar gebied kunnen zijn.

Nu zie je overal hoofddoeken, en Palestina vlaggen.

Ik voel mij niet meer thuis met al die verschillende culturen, en de islam die zich steeds verder op de voorgrond uit... Als ik youtube open zie ik allemaal voorgestelde video's van imams...

waar ik dus niet om gevraagd heb.. de zogezegde 'islamisering' van de wereld...

[ link | afbeelding ]

We leven letterlijk in een nachtmerrie, en het erge is dat je er niet uit kunt ontwaken, het word elk jaar alleen maar erger, en meer immigranten uit dit soort landen..

De PVV lijkt nog steeds niets aan de instroom te hebben gedaan, deze week weer 900 asielverzoeken erbij.
Bron: https://www.rijksoverheid(...)oom-per-week-in-2024
Ik woon in een dorp vlakbij Utrecht en in de afgelopen 10 jaar is er enorm veel veranderd. Je hebt echt van alles lopen hier, vooral veel Somaliërs, Syriërs, Iraniërs, Turken en Marokkanen maar ook veel Polen en Oekraïners. De Nederlanders zijn hier overduidelijk in de minderheid en het is veel drukker dan 10 jaar geleden. Arabisch en Engels zijn de voertalen. In de supermarkten wordt er vooral Engels gesproken. Ik heb soms het idee dat ik in Saudi Arabië woon of zo. Mijn dorp is echt overgenomen door immigranten. Volgens mij ben ik de enige Nederlander in mijn woonwijk, ik hoop volgend jaar te kunnen vertrekken hier want ik mis de Nederlandse cultuur. Gewoon elkaar begroeten op straat en zo dat mis ik ook wel. Heb niks tegen buitenlanders maar ik voel mij hier gewoon niet meer thuis ik maak geen onderdeel uit van de cultuur in mijn woonwijk die volledig is overgenomen door moslims. Dit is mijn land niet meer zoals ik het kende in de jaren 90. Het voelt ook alsof ik in een derde wereld land leef.

[ Bericht 0% gewijzigd door -Deluzion- op 05-10-2024 07:03:28 ]
pi_215182063
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 oktober 2024 06:54 schreef -Deluzion- het volgende:

[..]
Ik woon in een dorp vlakbij Utrecht en in de afgelopen 10 jaar is er enorm veel veranderd. Je hebt echt van alles lopen hier, vooral veel Somaliërs, Syriërs, Iraniërs, Turken en Marokkanen maar ook veel Polen en Oekraïners. De Nederlanders zijn hier overduidelijk in de minderheid en het is veel drukker dan 10 jaar geleden. Arabisch en Engels zijn de voertalen. In de supermarkten wordt er vooral Engels gesproken. Ik heb soms het idee dat ik in Saudi Arabië woon of zo. Mijn dorp is echt overgenomen door immigranten. Volgens mij ben ik de enige Nederlander in mijn woonwijk, ik hoop volgend jaar te kunnen vertrekken hier want ik mis de Nederlandse cultuur. Gewoon elkaar begroeten op straat en zo dat mis ik ook wel. Heb niks tegen buitenlanders maar ik voel mij hier gewoon niet meer thuis ik maak geen onderdeel uit van de cultuur in mijn woonwijk die volledig is overgenomen door moslims. Dit is mijn land niet meer zoals ik het kende in de jaren 90. Het voelt ook alsof ik in een derde wereld land leef.
Eten ze ook honden en katten of dat nog net niet?
Op woensdag 25 april 2018 20:45 schreef Ronald-Koeman het volgende:
7e minuut Robben eraf met spierblessure.
pi_215182090
quote:
5s.gif Op zaterdag 5 oktober 2024 07:23 schreef Ronald-Koeman het volgende:

[..]
Eten ze ook honden en katten of dat nog net niet?
Nah maar ze pissen wel tegen muren gewoon in het openbaar alsof het de normaalste zaak van de wereld is :’) zo liep er eentje voor me en ging gewoon plotseling schaamteloos tegen een muur zeiken in een drukke winkelstraat. Zal wel normaal zijn in zijn land. Terwijl er toiletten op minder dan een minuut afstand aanwezig waren.
pi_215182091
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 september 2024 18:23 schreef gwn_een_user het volgende:

[..]
ja immigratie is wel gewoon nodig op de korte termijn maar dat is geen oplossing voor het fundamentele probleem - het lage geboortecijfer. de vergrijzing gaat zo nooit weg.

we investeren ook nauwelijks in automatisering en robotica, duitsland had overigens een robotica bedrijf, kuka ag genaamd geloof ik, en dat hebben ze verkocht aan de chinezen |:(
Investeren als overheid in Tech is zelden een goed idee, geld gaat dan naar de gene die beste kunnen lobbyen, niet naar het beste idee. Wat een overheid wel kan doen is investeren aantrekkelijk maken.
Overigens word er altijd zwaar overdreven over hoe slecht het hier zou zijn, onze techsector is sterk, maar gewoon anders, ook als je naar de algemene staat van tech kijkt in de VS is die helemaal niet zo vooruitstrevend, de meeste bedrijven lopen een klein decenium achter op ons omdat ze heel conservatief op dat gebied zijn. Het enige verschil is dat zij een aantal grote techreuzen zoals Google, Amazon, en Apple hebben, echter die draaien ook voor 60% op het buitenland.
Daarnaast hebben wij mooie bedrijven zoals AMSL en NXP, bovendien doen onze technische universiteiten het erg goed op fundamenteel onderderzoek.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
  zaterdag 5 oktober 2024 @ 08:53:20 #112
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_215182327
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 oktober 2024 07:40 schreef raptorix het volgende:

[..]
Investeren als overheid in Tech is zelden een goed idee, geld gaat dan naar de gene die beste kunnen lobbyen, niet naar het beste idee. Wat een overheid wel kan doen is investeren aantrekkelijk maken.
Overigens word er altijd zwaar overdreven over hoe slecht het hier zou zijn, onze techsector is sterk, maar gewoon anders, ook als je naar de algemene staat van tech kijkt in de VS is die helemaal niet zo vooruitstrevend, de meeste bedrijven lopen een klein decenium achter op ons omdat ze heel conservatief op dat gebied zijn. Het enige verschil is dat zij een aantal grote techreuzen zoals Google, Amazon, en Apple hebben, echter die draaien ook voor 60% op het buitenland.
Daarnaast hebben wij mooie bedrijven zoals AMSL en NXP, bovendien doen onze technische universiteiten het erg goed op fundamenteel onderderzoek.
Als het startup en ondernemersklimaat in Duitsland en Frankrijk beter zou zijn, zou ook een hele verbetering zijn.
pi_215182352
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 oktober 2024 08:53 schreef Jan_Onderwater het volgende:

[..]
Als het startup en ondernemersklimaat in Duitsland en Frankrijk beter zou zijn, zou ook een hele verbetering zijn.
Ik weet niet hoe het daar zit, maar in Nederland heb je geloof ik die arbeidkorting voor innovatief werk, moest er ooit formulier voor invullen van 5 minuutjes werk waar ik wat techblaat in schreef en dat was voldoende.
  zaterdag 5 oktober 2024 @ 09:41:32 #114
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_215182450
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 oktober 2024 09:09 schreef raptorix het volgende:

[..]
Ik weet niet hoe het daar zit, maar in Nederland heb je geloof ik die arbeidkorting voor innovatief werk, moest er ooit formulier voor invullen van 5 minuutjes werk waar ik wat techblaat in schreef en dat was voldoende.
Ik heb het generiek over opstarten van een bedrijf, dat is in veel landen in Europa nogal burocratisch en complex.
pi_215182560
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 oktober 2024 09:41 schreef Jan_Onderwater het volgende:

[..]
Ik heb het generiek over opstarten van een bedrijf, dat is in veel landen in Europa nogal burocratisch en complex.
Nou ja, ik heb zelf een startup gehad, in Nederland was dat een half dagje werk. Echter in die tijd waren er geen subsidies enzo, ik had ook gewoon een VOF dus dat scheelt ook.
  zaterdag 5 oktober 2024 @ 14:22:32 #116
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_215184591
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 oktober 2024 10:03 schreef raptorix het volgende:

[..]
Nou ja, ik heb zelf een startup gehad, in Nederland was dat een half dagje werk. Echter in die tijd waren er geen subsidies enzo, ik had ook gewoon een VOF dus dat scheelt ook.
Ben geen fan van subsidies
  zondag 6 oktober 2024 @ 13:16:37 #117
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_215191786
Hoe de droom van wind en zon is
Op 1 dag betaalde Duitsland 100 miljoen euro om teveel geproduceerde stroom kwijt te raken.

https://www.nius.de/polit(...)fd-a441-bbdf34f09aa2
pi_215197110
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 oktober 2024 07:40 schreef raptorix het volgende:

[..]
nou we zijn wel lekker hartstikke afhankelijk van amerikaanse bedrijven, gigantisch veel geld maar ook data en kennis (in de vorm van kennisvlucht) vloeit met de tonnen naar dat land toe
pi_215198738
twitter

twitter
pi_215199215
quote:
0s.gif Op zondag 6 oktober 2024 13:16 schreef Jan_Onderwater het volgende:
Hoe de droom van wind en zon is
Op 1 dag betaalde Duitsland 100 miljoen euro om teveel geproduceerde stroom kwijt te raken.

https://www.nius.de/polit(...)fd-a441-bbdf34f09aa2
Dat moet toch nuttiger in te zetten zijn.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
  maandag 7 oktober 2024 @ 09:56:45 #121
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_215199231
quote:
0s.gif Op maandag 7 oktober 2024 09:53 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]
Als je meer stroom produceert dan er vraag is, dan moet je het toch kwijt. Hoe meer wind en zon ingezet wordt, hoe groter de fluctuaties in het verschil tussen productie en vraag. Daar kan je hele academische discussies over voeren wat te doen.
pi_215199237
quote:
0s.gif Op zondag 6 oktober 2024 21:56 schreef gwn_een_user het volgende:

[..]
nou we zijn wel lekker hartstikke afhankelijk van amerikaanse bedrijven, gigantisch veel geld maar ook data en kennis (in de vorm van kennisvlucht) vloeit met de tonnen naar dat land toe
We zijn helemaal niet zo afhankelijk van die Amerikaanse bedrijven, wel is het zo dat we er heel veel gebruik van maken, daarnaast denk ik dat geld wel meevalt.
  maandag 7 oktober 2024 @ 09:59:23 #123
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_215199248
quote:
0s.gif Op maandag 7 oktober 2024 09:53 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]
We weten ook wel hoe; maar niemand wil het aan.
  maandag 7 oktober 2024 @ 10:00:58 #124
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_215199265
quote:
0s.gif Op maandag 7 oktober 2024 09:59 schreef xzaz het volgende:

[..]
We weten ook wel hoe.
Vertel
pi_215199307
quote:
0s.gif Op maandag 7 oktober 2024 09:56 schreef Jan_Onderwater het volgende:

[..]
Als je meer stroom produceert dan er vraag is, dan moet je het toch kwijt. Hoe meer wind en zon ingezet wordt, hoe groter de fluctuaties in het verschil tussen productie en vraag. Daar kan je hele academische discussies over voeren wat te doen.
Je zou de energie kunnen gebruiken om water op te pompen, zout te verwarmen, etc.
Elektrolyse, etc.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')