's ochtends de tuin 's middags een biertje klinkt goed. Begijnhof wordt ook veel genoemd als onmisbaar als bezienswaardigheidquote:Op vrijdag 2 augustus 2024 19:42 schreef herverwijderd het volgende:
De Botanische Tuin of, als dat meer je ding is, de Stella Artois brouwerij. En verder een mooie binnenstad met een hoop historische gebouwen. En ik zou inderdaad lekker met de trein gaan.
Ja, dat hele gebied is ook erg mooi om gewoon in rond te lopen ❤️quote:Op vrijdag 2 augustus 2024 19:54 schreef slaveloos het volgende:
Thanks.
[..]
's ochtends de tuin 's middags een biertje klinkt goed. Begijnhof wordt ook veel genoemd als onmisbaar als bezienswaardigheid
Mooi zo! Ik ga me wel vermaken zo te horen thanks!quote:Op vrijdag 2 augustus 2024 20:05 schreef Vincent_student het volgende:
Gewoon een beetje slenteren. Ze hebben daar een gigantisch marktplein en uitstekende kroegen. Heb je geen voorbereiding bij nodig. Ik vond het een geweldige stad.
Hahahaha als ik een leuke kroeg met goed bier en hapjes vind laat ik t weten, kans dat t dezelfde is is minimaal hahahahquote:Op vrijdag 2 augustus 2024 20:15 schreef Vincent_student het volgende:
Ik kan je een heerlijke kroeg aanraden, maar ik weet bij god niet meer waar die is. Het was 20 jaar geleden. Ik heb daar een heerlijk biertje gedronken met wat hapjes en een krantje. Ik was supergelukkig. Was vlak bij dat plein. In Leuven vergeet je al je zorgen.
Klinkt helemaal goed.. even onthaasten met een biertjequote:Op vrijdag 2 augustus 2024 19:56 schreef Lt.Bookman het volgende:
Ah LeuvenKruidtuin zeker bezoeken (gratis). Kan je meteen om de hoek een frietje halen bij de Frittoerist op het Sint-Jacobsplein.
Verder beetje rondslenteren langs het Begijnhof, de Oude Markt, de universiteitsbibliotheek enzo. Het is een compact stadje.
Op de Grote Markt moet je inderdaad niet zijn voor de horeca. Daar zitten de typische tourist traps. Ik zou zeggen dat om te drinken de Oude Markt de beste plek is en om wat te eten is er keus genoeg in de kleine straatjes eromheen. Gewoon even op Google Maps kijken zodra je honger krijgt.quote:Op vrijdag 2 augustus 2024 20:28 schreef 111210 het volgende:
Tijdje terug een dag geweest. Lekkere en goede koffie bij MOK Specialty Coffee gedronken.
Eten was niet heel bijzonder, was aan het plein bij de kathedraal. Weet alleen niet meer welk tentje het was.
Maar bekende pleinen zijn over het algemeen een beetje de plekken waar je juist niet moet eten in een stad.
Ja precies! Even de straatjes erom checken inderdaad!quote:Op vrijdag 2 augustus 2024 20:44 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Op de Grote Markt moet je inderdaad niet zijn voor de horeca. Daar zitten de typische tourist traps. Ik zou zeggen dat om te drinken de Oude Markt de beste plek is en om wat te eten is er keus genoeg in de kleine straatjes eromheen. Gewoon even op Google Maps kijken zodra je honger krijgt.
Thanks voor de koffie tip! Koffie is altijd belangrijkquote:Op vrijdag 2 augustus 2024 20:28 schreef 111210 het volgende:
Tijdje terug een dag geweest. Lekkere en goede koffie bij MOK Specialty Coffee gedronken.
Eten was niet heel bijzonder, was aan het plein bij de kathedraal. Weet alleen niet meer welk tentje het was.
Maar bekende pleinen zijn over het algemeen een beetje de plekken waar je juist niet moet eten in een stad.
MOKquote:Op vrijdag 2 augustus 2024 20:28 schreef 111210 het volgende:
Bij ons was het omdat we Brugge, Gent, en Antwerpen al tig keer gezien hadden en we de keuze hadden tussen Luik of Leuven.quote:Op vrijdag 2 augustus 2024 20:50 schreef maily het volgende:
@:slaveloos waarom naar Leuven? #DurfTeVragen.
Weekendje eruit naar België doen we vaker. Al in veel steden geweest. Vrienden zijn vorig jaar in Leuven en vonden het er leuk uitzien. Dus vandaar een keertje Leuvenquote:Op vrijdag 2 augustus 2024 20:50 schreef maily het volgende:
@:slaveloos waarom naar Leuven? #DurfTeVragen.
Cool!! Hoeveel ga je lopen?quote:Op vrijdag 2 augustus 2024 22:10 schreef Evangelion het volgende:
tvp
Ik ga volgend jaar, vanwege https://europeanrunningchampionships.com
De hele marathon. Dus van Brussel naar Leuven rennen, en dan nog daar zo veel mogelijk bezichtigen.quote:
Coolll veel succes. Ik kom niet verder dan 10k...quote:Op vrijdag 2 augustus 2024 22:53 schreef Evangelion het volgende:
[..]
De hele marathon. Dus van Brussel naar Leuven rennen, en dan nog daar zo veel mogelijk bezichtigen.![]()
Hotel is gewoon in Brussel.
In Leuven is parkeren niet goedkoop dus ik zou gewoon lekker met de trein gaan. Het is een compacte stad dus je hebt verder de auto ook niet nodig.quote:Op vrijdag 2 augustus 2024 18:08 schreef slaveloos het volgende:
Ik ga volgend weekend een weekendje naar Leuven. Hotel is geboekt. Hebben jullie tips qua restaurant en dingen te doen enzo? En hoe is de ervaring met spoorwegen in België? Er staan deze weekenden enorme files rond Brussel en vooral Antwerpen dus ook zitten we naar de trein als alternatief te kijken..
Thanks!!
Dan moet je er maar een keer aan geleuven.quote:Op woensdag 7 augustus 2024 11:51 schreef UIO_AMS het volgende:
Lijkt me een leuke stad. Staat al lang op mijn nog te bezoeken lijst.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |