abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_214464807
https://nos.nl/artikel/25(...)steunt-kamala-harris

quote:
Biden geen kandidaat meer voor Amerikaanse verkiezingen, steunt Kamala Harris

De Amerikaanse president Biden is geen kandidaat meer voor de presidentsverkiezingen in november. Dat maakte hij zojuist bekend in een brief op X. Hij spreekt zijn steun uit aan vicepresident Kamala Harris als nieuwe presidentskandidaat namens de Democraten.

Biden blijft wel aan als president tot het einde van zijn termijn. "Hoewel het mijn intentie was om me opnieuw te kandideren, geloof ik dat het in het belang van mijn partij en het land is om terug te treden en mij helemaal te focussen op mijn verantwoordelijkheden als president voor de rest van mijn termijn." Biden zegt dat het "de grootste eer van mijn leven geweest is te dienen als uw president".

Later deze week komt hij naar eigen zeggen met een uitgebreidere verklaring over zijn besluit.
twitter
pi_214464811
quote:
14s.gif Op maandag 29 juli 2024 15:45 schreef JAM het volgende:

[..]
Jazeker.
Tja, dat is dan lastig praten.

Het zit in dezelfde hoek als denken dat Trump van God komt en de enige redder is. ;) Beide net zo extreem. En hoogstwaarschijnlijk beide incorrect :+
pi_214464824
quote:
0s.gif Op maandag 29 juli 2024 15:47 schreef Brubbie het volgende:

[..]

Het zit in dezelfde hoek als denken dat Trump van God komt en de enige redder is. ;) Beide net zo extreem. En hoogstwaarschijnlijk beide incorrect :+
Types als Trump moet je niet willen als politiek leider, dat zou voor iedereen duidelijk moeten zijn na zijn gedrag na zn vorige nederlaag. Ik vind het schandalig dat hij nu gewoon weer kandidaat is.
Цой жив
pi_214464834
quote:
0s.gif Op maandag 29 juli 2024 15:43 schreef JAM het volgende:
Verder verzwakking van NATO, nog meer raar rechts-populisme in Europa, nog verdere afbrokkeling van een al bijzonder zwak klimaatbeleid, nog minder respect voor belangrijke staatsrechtelijke en rechtstatelijke principes, nog meer protecionisme, nog meer desinformatie, nog meer beleid dat op rare onderbuikgevoelens is gebaseerd in plaats van fatsoenlijke wetenschap, nog meer homofobie, nog meer verdeeldheid, nog meer racisme... zo kan ik wel even doorgaan, maar dit zijn even de pijnpuntjes. Het is vooral de aanzuigende werking die daarvan uitgaat.
In wezenlijke zin volgt dit, zoals Trump er zelf ook uit volgt, volgens mij vooral uit wat de tegenpolen van Trump in de wereld realiseren.

Meer diversiteit = meer verdeeldheid en racisme
Meer diversiteit = meer rechts-populisme
Meer migratie = grotere populatie = groter negatief effect op het klimaat/milieu
Meer EU/Intranationale regelgeving = verzwakking staatsrecht
Meer diversiteit = meer homofobie

Meer Harris = meer Trump
“My soul is impatient with itself, as with a bothersome child; its restlessness keeps growing and is forever the same. Everything interests me, but nothing holds me.” ― Fernando Pessoa
  maandag 29 juli 2024 @ 15:51:43 #5
37950 JAM
Sic transit gloria mundi.
pi_214464899
quote:
0s.gif Op maandag 29 juli 2024 15:47 schreef Brubbie het volgende:

[..]

Nee, dat zit helemaal niet in dezelfde hoek. Vier jaar Trump zou wel een ramp zijn, omwille de redenen die ik al eerder aanhaalde. Die zal ik even herhalen:

Verder verzwakking van NATO, nog meer raar rechts-populisme in Europa, nog verdere afbrokkeling van een al bijzonder zwak klimaatbeleid, nog minder respect voor belangrijke staatsrechtelijke en rechtstatelijke principes, nog meer protecionisme, nog meer desinformatie, nog meer beleid dat op rare onderbuikgevoelens is gebaseerd in plaats van fatsoenlijke wetenschap, nog meer homofobie, nog meer verdeeldheid, nog meer racisme... zo kan ik wel even doorgaan, maar dit zijn even de pijnpuntjes. Het is vooral de aanzuigende werking die daarvan uitgaat.

Dat zal bij Harris niet, of thans een heel stuk minder, het geval zijn. Dat was bij zijn voorgangers (Bush, bijvoorbeeld) ook niet zo het geval. Daar was ik het vaak ook roerend mee oneens, maar die had nog enigszins waardering voor de transatlantische verhoudingen en de rechtstaat enzo. Dat was ook geen rare anti-pluralist. Die was niet van staatsgrepen proberen en het land teruggeven aan de echte Amerikanen d.w.z.; wie blank, christelijk en homoseksueel is. Die was niet van allerhande rare xenofobe samenzweringstheorieën bedenken zoals 'Biden Migrant Crime' om maar zieltjes te winnen. Trump is wel echt een geval apart in die zin.
"The world will note that the first atomic bomb was dropped on Hiroshima, a military base."
pi_214465066
quote:
0s.gif Op maandag 29 juli 2024 15:51 schreef JAM het volgende:
Daar was ik het vaak ook roerend mee oneens, maar die had nog enigszins waardering voor de transatlantische verhoudingen en de rechtstaat enzo.
Ahuh, toen ie de Patriot Act ondertekende? Toen ie de NSA vrijspel gaf? Toen ie martelkampen had opgetuigd? Of toen ie beloofde Nederland binnen te vallen voor wanneer we het in ons hoofd zouden halen een Amerikaan voor het internationale gerecht te slepen, nadat de VS onder zijn leiding besloot twee illegale oorlogen te beginnen (niet gek, gezien ie uiteindelijk verantwoordelijk is gebleken voor 269 specifieke oorlogsmisdaden), met nou goed... het is te makkelijk om naar die paar miljoen dode lichtgetinte mensen te wijzen, dus laten we - voor de verandering- eens proberen na te gaan hoeveel leed er niet voorkomen kon worden, door de biljoenen die aan die oorlogen gespendeerd zijn, in plaats van aan, laten we zeggen het optuigen van de Afro-Amerikaanse gemeenschappen.

Nee, als je het over de verzwakking van de positie van de VS (NATO) wilt hebben, de enorme groei van verdeeldheid en racisme, of de normalisering van grove leugens en misleiding, dan is hij is de eerste waar ik aan denk.

[ Bericht 1% gewijzigd door Akathisia op 29-07-2024 16:10:12 ]
“My soul is impatient with itself, as with a bothersome child; its restlessness keeps growing and is forever the same. Everything interests me, but nothing holds me.” ― Fernando Pessoa
pi_214465217
quote:
1s.gif Op maandag 29 juli 2024 15:48 schreef Zwoerd het volgende:

[..]
Types als Trump moet je niet willen als politiek leider, dat zou voor iedereen duidelijk moeten zijn na zijn gedrag na zn vorige nederlaag. Ik vind het schandalig dat hij nu gewoon weer kandidaat is.
Veel ingewikkelder is het niet.
pi_214465357
quote:
14s.gif Op maandag 29 juli 2024 16:15 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]
Veel ingewikkelder is het niet.
Nou opgelost dan.

Trump bad, alle tegenstanders gooder.
  maandag 29 juli 2024 @ 16:32:33 #9
40566 Ericr
Livewrong
pi_214465393
quote:
10s.gif Op maandag 29 juli 2024 16:28 schreef Brubbie het volgende:

[..]
Nou opgelost dan.

Trump bad, alle tegenstanders gooder.
Trump = bad klopt maar dat maakt zijn tegenstanders niet automatisch good
pi_214465410
quote:
0s.gif Op maandag 29 juli 2024 16:32 schreef Ericr het volgende:

[..]
:) Daar is niet iedereen in dit topic het mee eens.
pi_214465437
quote:
0s.gif Op maandag 29 juli 2024 16:34 schreef Brubbie het volgende:

[..]

Is dat zo?
pi_214465490
quote:
14s.gif Op maandag 29 juli 2024 15:48 schreef Akathisia het volgende:

[..]
In wezenlijke zin volgt dit, zoals Trump er zelf ook uit volgt, volgens mij vooral uit wat de tegenpolen van Trump in de wereld realiseren.

Meer diversiteit = meer verdeeldheid en racisme
Meer diversiteit = meer rechts-populisme
Meer migratie = grotere populatie = groter negatief effect op het klimaat/milieu
Meer EU/Intranationale regelgeving = verzwakking staatsrecht
Meer diversiteit = meer homofobie

Meer Harris = meer Trump
(Dit is weer een hele grote, open deur.)

Van oudsher hebben ze daar in de VS een simpele oplossing voor: reservaten en deportatie.
pi_214465582
quote:

[..]

Wie niet dan?
Het leven is geen krentenbol...
Volg de pijlen.
I am the Lizard King. I can do anything.
  maandag 29 juli 2024 @ 16:55:06 #14
483379 Repentless
Live fast, on high
pi_214465679
quote:
0s.gif Op maandag 29 juli 2024 16:32 schreef Ericr het volgende:

[..]
Het maakt ze gevoelsmatig wel automatisch 'better', volgens sommigen. Dat is wat mij zo irriteert aan de discussie: dat het niet uit lijkt te maken welke kandidaat ertegenover gezet wordt, als er maar een Democraat wint en niet Trump.

Voor de goede orde: ik zou ook liever een normalere Republikeinse kandidaat zien dan Trump. En als de Democratische kandidaat beter is voor het land en voor de wereld, hoop ik ook dat die persoon wint. Echter lijkt het enige criterium nu 'geen Trump' te zijn en is alles daaraan ondergeschikt.
pi_214465704
quote:

[..]

Lul niet.
Цой жив
pi_214465725
quote:
0s.gif Op maandag 29 juli 2024 16:55 schreef Repentless het volgende:

[..]
Het maakt ze gevoelsmatig wel automatisch 'better', volgens sommigen. Dat is wat mij zo irriteert aan de discussie: dat het niet uit lijkt te maken welke kandidaat ertegenover gezet wordt, als er maar een Democraat wint en niet Trump.

Voor de goede orde: ik zou ook liever een normalere Republikeinse kandidaat zien dan Trump. En als de Democratische kandidaat beter is voor het land en voor de wereld, hoop ik ook dat die persoon wint. Echter lijkt het enige criterium nu 'geen Trump' te zijn en is alles daaraan ondergeschikt.
Net als bij Biden lees ik nu ook weer overal dat het jammer is dat de Democraten niet wat beters hebben, maar als het alternatief Trump is, is de keuze niet moeilijk.
Цой жив
pi_214465742
quote:
1s.gif Op maandag 29 juli 2024 16:59 schreef Zwoerd het volgende:

[..]
Net als bij Biden lees ik nu ook weer overal dat het jammer is dat de Democraten niet wat beters hebben, maar als het alternatief Trump is, is de keuze niet moeilijk.
Dan kijk je wel heel oppervlakkig vind ik.
  maandag 29 juli 2024 @ 17:02:19 #18
483379 Repentless
Live fast, on high
pi_214465750
quote:
1s.gif Op maandag 29 juli 2024 16:59 schreef Zwoerd het volgende:

[..]
Tja, als dat zo was en als de Amerikanen daar hetzelfde over denken, dan moet het wel een 'landslide'-overwinning voor Harris worden. Daar ben ik niet zo zeker van.
pi_214465771
quote:
0s.gif Op maandag 29 juli 2024 17:02 schreef Repentless het volgende:

[..]
Tja, als dat zo was en als de Amerikanen daar hetzelfde over denken, dan moet het wel een 'landslide'-overwinning voor Harris worden. Daar ben ik niet zo zeker van.
Het is bekend dat Trump heel veel fans heeft in Amerika en dat verkiezingen daar sowieso in een paar swing states beslist worden, dus een landslide wordt het sowieso niet.
Цой жив
pi_214465779
quote:
0s.gif Op maandag 29 juli 2024 17:01 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Dan kijk je wel heel oppervlakkig vind ik.
Hoe moet ik er anders naar kijken dan?
Цой жив
pi_214465800
quote:
0s.gif Op maandag 29 juli 2024 17:02 schreef Repentless het volgende:

[..]
Een van de punten waar Harris een probleem mee gaat krijgen is Medicare for all. Daar is ze voorstander van. En de meeste Amerikanen zijn dat niet. Joost mag weten waarom niet, want als ik een top drie van haar beste standpunten zou op moeten noemen zou deze waarschijnlijk op 1 staan, maar het is wel iets waar ze op aangevallen gaat worden.

Ik denk alleen dat de Republikeinen pas echt gericht gaan aanvallen als een wissel echt niet meer kan. Dat zou ik in ieder geval in hun positie doen. Ik zou zelfs sowieso even heel rustig zijn gebleven en gezegd hebben: we zien wel wie de kandidaat is straks en voorlopig gaan wij vertellen wat wij gaan doen.

Maar goed, zo rolt de politiek daar niet en zeker Trump niet. Een dag geen tegenstander tot op het bot beledigd, is een dag niet geleefd, nietwaar?
  maandag 29 juli 2024 @ 17:08:09 #22
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_214465816
quote:
0s.gif Op maandag 29 juli 2024 17:06 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Een van de punten waar Harris een probleem mee gaat krijgen is Medicare for all. Daar is ze voorstander van.
Dat hebben wij hier ook toch , wat is daar mis mee

https://www.medicare.gov/

quote:
Volgens de Centers for Medicare & Medicaid Services is de inschrijving in staten waar de Republikeinen de meerderheid hebben, het snelst gegroeid.
In West Virginia was de stijging 80% ten opzichte van het voorgaande jaar, in Louisiana bijna 76% en in Ohio 62%.

Publieke steun voor Obamacare en recordaantallen inschrijvingen voor de dekking ervan hebben het politiek gevaarlijk gemaakt voor Republikeinen om de intrekking van de wet na te streven, vooral zonder een robuust alternatief.

Dat heeft Trump er niet van weerhouden om dat vooruitzicht op de campagnetrail te bespreken, hoewel het moeilijk is om een andere Republikeinse kandidaat te vinden die bereid is om hetzelfde risico te nemen.

[ Bericht 27% gewijzigd door michaelmoore op 29-07-2024 17:16:20 ]
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_214465875
quote:
1s.gif Op maandag 29 juli 2024 17:04 schreef Zwoerd het volgende:

[..]
Hoe moet ik er anders naar kijken dan?
Gewoon echt kijken naar haar standpunten, door wie ze gesteund wordt, enz. Uiteindelijk kun je daaruit afleiden wat de richting van de VS gaat zijn. En tenzij je in de VS woont telt dan vooral het buitenlands beleid. Ik kijk een beetje met een half oog naar het binnenlands beleid omdat ik toch verwacht tzt minimaal een aantal jaren daar te zullen verblijven, maar ook voor mij is het buitenlands beleid het belangrijkste. Voor binnenlands beleid denk ik dat Kamala Harris duidelijk de betere is.

Voor buitenlands beleid denk ik dat niet. Ik verwacht dat ze door zal gaan met China uitdagen, wat de stabiliteit van de wereld echt op het spel zet. Mochten China en de VS echt in een conflict komen, dan gaan we dat in Europa ook keihard merken. Dan staat pas echt de bestaanszekerheid op het spel.

Trump is wat dat betreft meer een gok, maar op basis van de eerdere 4 jaar is hij totaal niet gecharmeerd van het aloude "let's bomb the hell out of them!".

Voor het klimaat is Trump natuurlijk minder goed, maar eerlijk gezegd denk ik dat het verschil over die 4 jaar verwaarloosbaar gaat zijn. Nog even afgezien van dat alle goede bedoelingen in Europa zo langzamerhand wel enorm tegen de realiteit aan botsen.
pi_214465881
quote:
0s.gif Op maandag 29 juli 2024 17:08 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
Dat hebben wij hier ook toch , wat is daar mis mee

https://www.medicare.gov/
Ik weet even niet wat je bedoelt nu?
  maandag 29 juli 2024 @ 17:17:15 #25
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_214465929
quote:
0s.gif Op maandag 29 juli 2024 17:12 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Ik weet even niet wat je bedoelt nu?
je verplichtte zorg verzekering , wil jij daarvan af ?

republikeinen spugen op alles wat sociaal klinkt of ruikt , die brengen liever hun zorgpremie bij de Mac
https://en.wikipedia.org/wiki/Medicare_for_All_Act
quote:
De wet zou een universeel nationaal ziektekostenverzekeringssysteem met één betaler in de Verenigde Staten tot stand brengen, ruwweg het equivalent van Canada's Medicare en Taiwan 's Bureau of National Health Insurance , naast andere voorbeelden.
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')