Vandaag een bijzonder dagje hier op vakantie. We zouden de Panorama route gaan rijden en afsluiten met ‘the big swing’ (soort bungy in een klif maar dan als schommel) voor mij en de jongste en zipline voor mezelf en de kinderen.
Onderweg naar de eerste stop had ik de meeste potholes kunnen ontwijken, maar helaas een grote niet kunnen ontwijken (en ook te laat gezien dus niet langzaam genoeg er doorheen kunnen gaan). Bij de eerste stop naar de band gekeken en daar zaten twee bulten op. Helaas geen reserve band in de auto want hybride en accu in de kofferbak (en hij hing ook niet onder de auto).
Avis gebeld en die hebben we in 45 minuten tijd in 5 verschillende telefoontjes moeten overtuigen dat er geen band was. Toen stuurden ze een vrachtwagen met vervangende auto (iemand sturen met vervangende wiel was geen optie) kon zo’n 2 uur duren want bergwegen en zwaarbeladen kleine vrachtwagen.
We durfden een klein stukje rijden met de auto nog wel aan dus zijn naar de plek gegaan voor de bungy en zipline (waar we stonden was alleen een uitzichtpunt verder niks).
Uiteindelijk 4 uur later was de auto er.
Toch door met de panorama route, krijgt zoon ineens een bloedneus in de auto. Gestopt bij de waterval die eigenlijk voor de terugweg op de lijst stond waar gelukkig ook een toilet bij was. 45-60 minuten en heel veel wc papier later, was de bloedneus eindelijk gestopt.
Toen was het ondertussen 16.00 dus niet meer de moeite om verder te rijden aangezien het hier al vroeg donker is en rijden als het donker is hier wordt afgeraden (en ik die potholes van de heenweg in het donker echt niet tegen wil komen).
Dus maar weer terug naar het dorp waar we verblijven voor wat boodschappen en eten. Wel heerlijk gegeten overigens!
En gelukkig was de wachttijd wel goed ingevuld. Gelukkig was de band niet helemaal plat anders hadden we echt lang moeten wachten op een plek waar niets was
Ach goede reden dat we ooit nog een keer terug moeten