Jou ja. Jij bent het nsf niet.quote:Op zondag 11 augustus 2024 23:07 schreef V-for-Vendetta het volgende:
[..]
Olympisch stadion moet in Rotterdam, dat lijkt me evident
En het zou ook iets moeten zijn dat aan de eisen van deze eeuw voldoet: het huidige Olympisch stadion is een soort monument dat in 1928 al voor de laagste kosten is neergezet maar in de eeuw erna ook steeds voor de meest minimale prijs is opgeknapt. Het staat ook midden in een woonwijk.quote:Op zondag 11 augustus 2024 23:10 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Nee tuurlijk niet.
Passen er net 23.000 in. Moet minimaal 3x zo groot.
Exact.quote:Op zondag 11 augustus 2024 23:15 schreef beantherio het volgende:
[..]
En het zou ook iets moeten zijn dat aan de eisen van deze eeuw voldoet: het huidige Olympisch stadion is een soort monument dat in 1928 al voor de laagste kosten is neergezet maar in de eeuw erna ook steeds voor de meest minimale prijs is opgeknapt. Het staat ook midden in een woonwijk.
Het enige olympische stadion in de Benelux die qua capaciteit mee kan is dat lelijke Koning Boudewijn-stadion in Brussel.quote:Op zondag 11 augustus 2024 23:04 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Qua capaciteit niet meer tegenwoordig, denk ik
Liever niet in NL dan in Amsterdam. Ps. Ik woon in Amsterdam.quote:Op zondag 11 augustus 2024 23:15 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Jou ja. Jij bent het nsf niet.
Met je 2nd city syndrome.
Voor 2028 was er een 15 jaar terug een verkennend haalbaarheidsonderzoek gedaan om de spelen naar Amsterdam te halen. Uiteindelijk is dat niet doorgezet, maar 'Amsterdam' dus.
De rest mag meehelpen met de kruimels.
Volgens mij hoorde ik ook ergens dat dat de enige accommodatie is die specifiek voor de spelen is gebouwd. Maar die kan daarna nog wel nuttig worden toegepast. In die zin hebben de Fransen het niet zo gek gedaan allemaal.quote:
Had al vervangen moeten zijn voor het 'EuroStadion' in Grimbergen. Ware het niet dat ze er niet uitkwamen om de taal op een parkeerplaats.quote:Op zondag 11 augustus 2024 23:19 schreef Flitsbezorger het volgende:
[..]
Het enige olympische stadion in de Benelux die qua capaciteit mee kan is dat lelijke Koning Boudewijn-stadion in Brussel.
Ware het niet dat dat stadion net zo goed onderhouden is als het snelwegennet van België.
Oh, dacht dat dat al een bestaand stadion was, maar niet voor zwemmen (en daarom het probleem met een ondiep bad kwam)quote:
Vooral bij de winterspelen al wel eens voorgekomen toch. Lillehammer en dat soort gebieden.quote:Op zondag 28 juli 2024 12:58 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Dat zou echt fantastisch zijn.
Beijing 2008
Londen 2012
Rio de Janeiro 2016
Tokyo 2020
Parijs 2024
Los Angeles 2028
Brisbane 2032
Istanbul/India 2036
Biddinghuizen 2040
Was ook hun bedoeling om de kosten laag te houden.quote:Op zondag 11 augustus 2024 23:20 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Volgens mij hoorde ik ook ergens dat dat de enige accommodatie is die specifiek voor de spelen is gebouwd. Maar die kan daarna nog wel nuttig worden toegepast. In die zin hebben de Fransen het niet zo gek gedaan allemaal.
Ze hadden er 2. 1 kleine tegenover het Stade De France en die grote dus waar Racing '92 speelt.quote:Op zondag 11 augustus 2024 23:28 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Oh, dacht dat dat al een bestaand stadion was, maar niet voor zwemmen (en daarom het probleem met een ondiep bad kwam)
Huh? Wat gaan ze daar doen dan? Dat veld is niet eens groot genoeg voor een knap voetbalveld.quote:Op maandag 12 augustus 2024 00:41 schreef DutchSL het volgende:
Over stadions en zwemmen gesproken.
In LA zal de eerste week atletiek zijn in het SoFi Stadium (LA Rams, Chargers, WK voetbal 2026 ook wat wedstrijden), daarna gaan ze heel snel het stadion ombouwen tot het grootste zwemstadion ooit en het zwemmen dus in week 2 doen.
Ook gaan er wat sporten ver buiten LA gehouden worden, zoals kano slalom in Oklahoma City.
Dat kan je makkelijk zeggen op een anoniem forum.quote:Op zondag 11 augustus 2024 23:19 schreef V-for-Vendetta het volgende:
[..]
Liever niet in NL dan in Amsterdam. Ps. Ik woon in Amsterdam.
Architecturaal stelt de stad heel wat voor op internationaal vlak. Daarnaast oorlogsgeschiedenis, connectie met USA (Hotel New York), economisch hart van Europa geweest. En huis voor (dissidente) filosofen door de geschiedenis heen.quote:Op maandag 12 augustus 2024 07:25 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Dat kan je makkelijk zeggen op een anoniem forum.
Rotterdam stelt internationaal weinig voor. Een haven, ja, leuk. Voor de rest? Die paar torentjes?
Die paar torentjes die in de benelux de hoogste zijn maar internationaal echt helemaal niks voorstellen?quote:Op maandag 12 augustus 2024 07:31 schreef Jedi_Pimp het volgende:
[..]
Architecturaal stelt de stad heel wat voor op internationaal vlak.
Kan je geen os op bouwenquote:Daarnaast oorlogsgeschiedenis,
Nou nou whoopwhoopquote:connectie met USA (Hotel New York),
Goederen gaan door rotterdam, het geld gaat door de Zuidas.quote:economisch hart van Europa geweest.
Geweldig zeg. Wil je nu een sticker?quote:En huis voor (dissidente) filosofen door de geschiedenis heen.
Klopt, atletiek is in het Memorial Coliseum. Zwemmen in SoFi Stadium.quote:Op maandag 12 augustus 2024 07:21 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Huh? Wat gaan ze daar doen dan? Dat veld is niet eens groot genoeg voor een knap voetbalveld.
Het hoofdstadion is het memorial colliseum, zoals in de 1st en 2de keer dat LA het had.
Als ik zeg "faciliteiten" dan bedoel ik in de eerste plaats het stadion en het Olympisch dorp. Van bijna alle andere dingen geloof ik ook wel dat het lukt.quote:Op maandag 12 augustus 2024 08:40 schreef sp3c het volgende:
In principe zijn de faciliteiten er al
Ik zou me dan eerder druk maken over het beschikbare aantal hotelkamers
Olympisch stadion lijkt me gewoon de ArenA en een Olympisch dorp kun je gewoon in flevoland uit de grond stampenquote:Op maandag 12 augustus 2024 08:42 schreef beantherio het volgende:
[..]
Als ik zeg "faciliteiten" dan bedoel ik in de eerste plaats het stadion en het Olympisch dorp. Van bijna alle andere dingen geloof ik ook wel dat het lukt.
De ArenA is echt in de verste verte niet geschikt voor atletiek.quote:Op maandag 12 augustus 2024 08:44 schreef sp3c het volgende:
[..]
Olympisch stadion lijkt me gewoon de ArenA en een Olympisch dorp kun je gewoon in flevoland uit de grond stampen
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |