Ja, wat die nuance betreft.quote:Op zaterdag 27 juli 2024 21:50 schreef .Antideeltje het volgende:
[..]
Goh wat kan je opeens nuanceren nu het dit topic betreft.
Ja lekker. Draai het om.quote:Op zaterdag 27 juli 2024 21:48 schreef Harvest89 het volgende: [..] Maar ik snap je punt volgens mij niet helemaal, leg eens uit. Je kunt geen leeftijd opleggen aan meiden wanneer ze seks moeten hebben. Want dan loop je kans dat ze het ergens stiekem doen met hun vriendje.
Geef het wat tijd. Dan sta je hier ook overal geregistreerd als sex offender als je als 18 jarige per ongeluk een 15 jarige zoent tijdens het uitgaan. Ik ben blij dat ik vroeger tiener was en niet nu.quote:Op zaterdag 27 juli 2024 21:46 schreef potjecreme het volgende:
[..]
Ik heb er alle vertrouwen in dat ons rechtssysteem niet zo hysterisch handelt als het Engels rechtssysteem.
Ik vind nu en ook toen ik 18 was, 12 jaar ook veel te jong. Dus als dat het punt is dan zijn we het eens.quote:Op zaterdag 27 juli 2024 21:50 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Nee, nee niet moeten. Maar zijn we het eens dat 12 jaar te jong is? Of zeg je: dat hangt er vanaf…?
quote:
Waarquote:Op zaterdag 27 juli 2024 21:52 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Ja, wat die nuance betreft.
Mag het meisje zelf kiezen?
Dat weet je, daarom reageer je niet.quote:
Nee, niet door 'welvaart', door voortschrijdend wetenschappelijk inzicht in hersenen en hun groei. Reden dat we kiddo's hier ook uit de fabrieken hebben gehaald.quote:Op zaterdag 27 juli 2024 21:47 schreef .Antideeltje het volgende:
[..]
Jou zie ik wel aan dat je dit echt opslaat. Ik doe dat echter niet, want zo belangrijk is dit niet voor mij. Snap ook niet de ophef over wat Gia hier zegt eigenlijk. In de middeleeuwen en daarvoor was het heel normaal dat je kon huwen als je puberteit bereikte, dat was rond de 12 jaar, dan werd je als volwassene gezien. Het stond ook in de Romeinse wet dat je als meisje op die leeftijd kon huwen. Bij de adel kon je nog jonger huwen of verloven (soms 6 of 7 jaar). In deze tijd, denk door de welvaart, krijgen kinderen alle tijd om kind te zijn, ontwikkelen zich geestelijk niet zo snel en is dat dus niet gepast.
Waarom maak je dan die vergelijking met die 18 en 15 jarige?quote:Op zaterdag 27 juli 2024 21:54 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Ik vind nu en ook toen ik 18 was, 12 jaar ook veel te jong. Dus als dat het punt is dan zijn we het eens.
Deze?quote:Op zaterdag 27 juli 2024 21:53 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Geef het wat tijd. Dan sta je hier ook overal geregistreerd als sex offender als je als 18 jarige per ongeluk een 15 jarige zoent tijdens het uitgaan. Ik ben blij dat ik vroeger tiener was en niet nu.
Dat is mezelf eens een keer overkomen.quote:Op zaterdag 27 juli 2024 22:00 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Waarom maak je dan die vergelijking met die 18 en 15 jarige?
Nee, de wet verbiedt het. Als dat meisje seks wilde met die knappe Hollander, dan heeft ze pech. Mag niet. Dus, in die zin mag ze dat niet zelf bepalen.quote:Op zaterdag 27 juli 2024 21:52 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Ja, wat die nuance betreft.
Mag het meisje zelf kiezen?
Nee, dat weet ik niet, anders vroeg ik het je niet. Ik kan anders ook zeggen dat je het antwoord weet en is de discussie daarmee heel snel klaar.quote:Op zaterdag 27 juli 2024 21:57 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Dat weet je, daarom reageer je niet.
Is er niet nog ergens een hermetische, esotherische, spirituele, mystieke tekst over het flikflooien tussen 19- en 12-jarigen?
Wat raar: waarom zou Trigger die posts moeten bewaren voor 'discussies' elders?quote:Op zaterdag 27 juli 2024 22:22 schreef .Antideeltje het volgende:
[..]
Nee, dat weet ik niet, anders vroeg ik het je niet. Ik kan anders ook zeggen dat je het antwoord weet en is de discussie daarmee heel snel klaar.
Dat kan je misschien beter vragen aan de paus. Er zal vast wel iets in de Vaticaanse bibliotheek te vinden zijn waar al die priesters rechtvaardiging voor hun zonden denken te vinden.
Een meisje van 12 kan niet kiezen.quote:Op zaterdag 27 juli 2024 22:21 schreef Gia het volgende:
[..]
Nee, de wet verbiedt het. Als dat meisje seks wilde met die knappe Hollander, dan heeft ze pech. Mag niet. Dus, in die zin mag ze dat niet zelf bepalen.
En begrijp me niet verkeerd, de wet is prima. Hij had beter moeten weten. Hij is, terecht, gestraft.
Maar het meisje heeft hem gevraagd te komen. Ze heeft gezegd dat haar ouders niet thuis zouden zijn. Hij is niet op de gok er naartoe gereisd.
Dat meisje is 12.quote:Op zaterdag 27 juli 2024 22:21 schreef Gia het volgende:
[..]
Nee, de wet verbiedt het. Als dat meisje seks wilde met die knappe Hollander, dan heeft ze pech. Mag niet. Dus, in die zin mag ze dat niet zelf bepalen.
En begrijp me niet verkeerd, de wet is prima. Hij had beter moeten weten. Hij is, terecht, gestraft.
Maar het meisje heeft hem gevraagd te komen. Ze heeft gezegd dat haar ouders niet thuis zouden zijn. Hij is niet op de gok er naartoe gereisd.
Ik neem onderhand wat je over wetenschap of religie zegt met een berg zout. Zoals je weet vind ik je daarin niet betrouwbaar gezien onze discussies in het verleden, waar ik achteraf bij nader onderzoek steeds achter kwam dat je beweringen niet klopten.quote:Op zaterdag 27 juli 2024 21:57 schreef EttovanBelgie het volgende:
En dit:
[..]
Nee, niet door 'welvaart', door voortschrijdend wetenschappelijk inzicht in hersenen en hun groei. Reden dat we kiddo's hier ook uit de fabrieken hebben gehaald.
Maar goed, wetenschap, kom daar vooral niet mee aanzetten in bepaalde kring.
Een 12 jarige mag bij scheiding ouders bij de rechter zijn/haar mening geven. Laten we niet doen alsof 12 jarigen niks kunnen of ergens een mening over hebben.quote:Op zaterdag 27 juli 2024 22:28 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Dat meisje is 12.
Je geeft een meisje van 12 de schuld nu he? Ik weet niet of je je dat realiseert?
Nee, ze kwamen niet overeen met je onnavolgbare soep van faux-mysticisme.quote:Op zaterdag 27 juli 2024 22:31 schreef .Antideeltje het volgende:
[..]
Ik neem onderhand wat je over wetenschap of religie zegt met een berg zout. Zoals je weet vind ik je daarin niet betrouwbaar gezien onze discussies in het verleden, waar ik achteraf bij nader onderzoek steeds achter kwam dat je beweringen niet klopten.
Mening en vleselijke gemeenschap.quote:Op zaterdag 27 juli 2024 22:32 schreef potjecreme het volgende:
[..]
Een 12 jarige mag bij scheiding ouders bij de rechter zijn/haar mening geven. Laten we niet doen alsof 12 jarigen niks kunnen of ergens een mening over hebben.
Omdat je in het vorig deeltje zelf met hem over polygamie en kindhuwelijken had, die bracht je zelf ter sprake, en dat soort discussies kunnen beter in F&L gevoerd worden.quote:Op zaterdag 27 juli 2024 22:23 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Wat raar: waarom zou Trigger die posts moeten bewaren voor 'discussies' elders?
Waar gaan die discussies over?
Maar waartoe zouden die posts dan dienen? Over welke materie zou het moeten gaan?quote:Op zaterdag 27 juli 2024 22:37 schreef .Antideeltje het volgende:
[..]
Omdat je in het vorig deeltje zelf met hem over polygamie en kindhuwelijken had, die bracht je zelf ter sprake, en dat soort discussies kunnen beter in F&L gevoerd worden.
Een 6 jarige mag ook vaak bepalen wat er met zijn verjaardag op tafel komt.quote:Op zaterdag 27 juli 2024 22:32 schreef potjecreme het volgende:
[..]
Een 12 jarige mag bij scheiding ouders bij de rechter zijn/haar mening geven. Laten we niet doen alsof 12 jarigen niks kunnen of ergens een mening over hebben.
Verloven volgens mij. Huwen waarschijnlijk niet omdat kinderen dan nog niet voor nageslacht kunnen zorgen. Geloof het of niet, maar ook vroeger binnen de adel begonnen vrouwen gemiddeld pas rond hun 20ste aan kinderen.quote:Op zaterdag 27 juli 2024 21:47 schreef .Antideeltje het volgende:
Bij de adel kon je nog jonger huwen of verloven (soms 6 of 7 jaar).
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |