Zo ben ikquote:Op vrijdag 26 juli 2024 10:50 schreef Gast_op_Afstand_GOA het volgende:
[..]
Jij hebt vaak originele en fascinerende mooie plaatjes
wat sabotage aan de rails... das allesquote:Op vrijdag 26 juli 2024 11:05 schreef marcb1974 het volgende:
Nou gelukkig, de eerste terroristische activiteiten in Frankrijk voor de OS zijn er
Nou de haaien nog wegjagenquote:Op vrijdag 26 juli 2024 11:05 schreef marcb1974 het volgende:
Nou gelukkig, de eerste terroristische activiteiten in Frankrijk voor de OS zijn er
Paar brandjes , stelt niets voorquote:Op vrijdag 26 juli 2024 11:05 schreef marcb1974 het volgende:
Niet chillquote:Op vrijdag 26 juli 2024 11:05 schreef marcb1974 het volgende:
Waarom niet? Nu mogen ze langer in de trein zitten,quote:
Ah zo,quote:Op vrijdag 26 juli 2024 11:56 schreef Puzzie het volgende:
[..]
Half Parijs woont ergens anders tijdens OS
Het gaat heel ver daarquote:Op vrijdag 26 juli 2024 12:00 schreef marcb1974 het volgende:
[..]
Ah zo,
zag ook al rapportages dat de bezettingsgraad in hotels heel erg laag is, dat musea lege zalen verwachten. Etcetc.
Zeker als je het in een fucking metropool wil doen!quote:Op vrijdag 26 juli 2024 12:08 schreef Gast_op_Afstand_GOA het volgende:
In deze wereld van vandaag lijkt me het organiseren van de OS eerder een last dan een lust.
Precies.quote:Op vrijdag 26 juli 2024 12:10 schreef ToT het volgende:
[..]
Zeker als je het in een fucking metropool wil doen!
Ach de eendjes doen het ookquote:Op vrijdag 26 juli 2024 12:12 schreef ToT het volgende:
Lekker in de rivier kakken waarin gezwommen moet worden ook!![]()
Tgv verkeer verstoordquote:Op vrijdag 26 juli 2024 12:08 schreef Gast_op_Afstand_GOA het volgende:
In deze wereld van vandaag lijkt me het organiseren van de OS eerder een last dan een lust.
Ooit wel eens wat eisen gezien die erbij komen, ook bij bv een voetbal wk,quote:Op vrijdag 26 juli 2024 12:08 schreef Gast_op_Afstand_GOA het volgende:
moet aan @pullup denken, want ik vermoed dat ie van plan was met de trein terug naar Amsterdam te reizenquote:
Dan gaat ie maar fietsenquote:Op vrijdag 26 juli 2024 12:41 schreef chufi het volgende:
[..]
moet aan @:pullup denken, want ik vermoed dat ie van plan was met de trein terug naar Amsterdam te reizen
Terwijl mensen daar in de rivier poepen? Hopelijk heeft-ie dan wel peddels.quote:
Zou dat kunnen vanaf waar hij zit me de roeiboot hierheen?quote:
Ik dacht dat ie naar de franse westkust wou, vanaf daar kun je prima met een willekeurig vaartuig terug naar Amsterdamquote:Op vrijdag 26 juli 2024 12:58 schreef marcb1974 het volgende:
[..]
Zou dat kunnen vanaf waar hij zit me de roeiboot hierheen?
Yepquote:
Maar om nou met een roeiboot dat te doen?quote:Op vrijdag 26 juli 2024 13:02 schreef chufi het volgende:
[..]
Ik dacht dat ie naar de franse westkust wou, vanaf daar kun je prima met een willekeurig vaartuig terug naar Amsterdam
Mijn dochter is momenteel vanaf Basel terug naar Nederland aan het kanoeën, dus kan allemaal.quote:Op vrijdag 26 juli 2024 13:03 schreef marcb1974 het volgende:
[..]
Maar om nou met een roeiboot dat te doen?
Nog steeds?quote:Op vrijdag 26 juli 2024 13:12 schreef Deisyy het volgende:
[..]
Mijn dochter is momenteel vanaf Basel terug naar Nederland aan het kanoeën, dus kan allemaal.
Bijna 3 weken onderweg nu, ze zijn in de buurt van Bonn nu.quote:Op vrijdag 26 juli 2024 13:30 schreef Gast_op_Afstand_GOA het volgende:
[..]
Nog steeds?![]()
Als je niet peddelt en je laat drijven... ben je in 111 uur in Nederland vanuit Basel
Precies en een snelle berekening laat met gemiddelde stroomsnelheid zien dat het ongeveer 111 uur duurtquote:Op vrijdag 26 juli 2024 13:31 schreef chufi het volgende:
dat gaat vanzelf, stroomafwaarts naar huis..
Oh ik vind het wel een hele prestatie en het lijkt me ook een prachtig avontuurquote:Op vrijdag 26 juli 2024 13:31 schreef Deisyy het volgende:
[..]
Bijna 3 weken onderweg nu, ze zijn in de buurt van Bonn nu.
Dat niet peddelen zal je tegenvallen
Even het kaartje checkenquote:Op vrijdag 26 juli 2024 13:33 schreef Gast_op_Afstand_GOA het volgende:
[..]
Peddelt ze wel de goeie kant op ?
Over de Rijn lijkt het me al een uitdagingquote:Op vrijdag 26 juli 2024 13:12 schreef Deisyy het volgende:
[..]
Mijn dochter is momenteel vanaf Basel terug naar Nederland aan het kanoeën, dus kan allemaal.
quote:Op vrijdag 26 juli 2024 13:41 schreef marcb1974 het volgende:
[..]
Over de Rijn lijkt het me al een uitdaging![]()
Golf van Biskaje, het Kanaal en de Noordzee is toch net wat anders
Klopt. En je bent ook redelijk snel weer aan de kant.quote:Op vrijdag 26 juli 2024 13:43 schreef Gast_op_Afstand_GOA het volgende:
[..]De Rijn kan best spoken. En het vrachtverkeer is ook niet te onderschatten.
Jij denkt echt dat dat een juiste vergelijking is?quote:Op vrijdag 26 juli 2024 13:39 schreef Gast_op_Afstand_GOA het volgende:
Kijk:
De snelheid waarmee het water in de Rijn stroomt van Basel naar Nederland hangt af van verschillende factoren, waaronder het seizoen, de hoeveelheid neerslag, en de waterstand. Echter, er kunnen enkele algemene inschattingen worden gegeven.
Gemiddelde Stroomsnelheid
De gemiddelde stroomsnelheid van de Rijn varieert doorgaans tussen de 1 en 4 meter per seconde, afhankelijk van de locatie en omstandigheden.
Afstand en Tijd
De afstand van Basel naar de Nederlandse grens (bij Lobith) is ongeveer 800 kilometer langs de rivier.
Als we uitgaan van een gemiddelde stroomsnelheid van bijvoorbeeld 2 meter per seconde:
Omgerekende snelheid: 2 meter per seconde is gelijk aan 7200 meter per uur (2 m/s * 3600 s/u).
Afstand: 800 kilometer is 800.000 meter.
Geschatte tijd: 800.000 meter gedeeld door 7200 meter per uur is ongeveer 111 uur.
Invloed van Factoren
Seizoensgebonden Variaties: Tijdens de lente en herfst, wanneer er meer neerslag is, kan de stroomsnelheid hoger zijn.
Menselijke Invloed: Stuwen en dammen kunnen de stroom vertragen of versnellen.
Getijden: Dichtbij de monding in Nederland kunnen getijden de stroming beïnvloeden.
Conclusie
Op basis van een gemiddelde snelheid zou het water er ongeveer 4-5 dagen over doen om van Basel naar Nederland te stromen. Echter, dit kan variëren afhankelijk van de genoemde factoren.
Pullup is een sportief type hoor.quote:Op vrijdag 26 juli 2024 13:41 schreef marcb1974 het volgende:
[..]
quote:Op vrijdag 26 juli 2024 13:44 schreef Deisyy het volgende:
[..]
Jij denkt echt dat dat een juiste vergelijking is?
Daar is het mooi en gevaarlijke golvenquote:Op vrijdag 26 juli 2024 13:41 schreef marcb1974 het volgende:
[..]
Met een zeilboot van een meter of 10 is het al een spannende reisquote:Op vrijdag 26 juli 2024 13:46 schreef Puzzie het volgende:
[..]
Daar is het mooi en gevaarlijke golven
Ik begon me al een beetje zorgen te makenquote:Op vrijdag 26 juli 2024 13:45 schreef Gast_op_Afstand_GOA het volgende:
[..]
Ik snap best dat het in de praktijk niet zo werkt Deisyy!
Ik kan me nog herinneren als kind... kwam de hele dag fokking reclames voorbij voor de beste CD ( of was het nog LP ) van James Last..quote:
Ik werd een keer zo van de zee op het strand terug gesmakt . gelukkig niet verder de zee in.quote:Op vrijdag 26 juli 2024 13:47 schreef Gast_op_Afstand_GOA het volgende:
[..]
Met een zeilboot van een meter of 10 is het al een spannende reis
En Greenpeace je weer terug de zee in geduwd?quote:Op vrijdag 26 juli 2024 13:50 schreef Puzzie het volgende:
[..]
Ik werd een keer zo van de zee op het strand terug gesmakt . gelukkig niet verder de zee in.![]()
die stroming is daar gevaarlijk.
Pics van Veronica?quote:
Je hebt niet goed gelezenquote:Op vrijdag 26 juli 2024 13:51 schreef Gast_op_Afstand_GOA het volgende:
[..]
En Greenpeace je weer terug de zee in geduwd?
Die mag wegblijvenquote:Op vrijdag 26 juli 2024 13:54 schreef Gast_op_Afstand_GOA het volgende:
[..]
Eerste hit:
[ afbeelding ]
Vond Veronica jouw naam ook mooi?quote:Op vrijdag 26 juli 2024 14:00 schreef Gast_op_Afstand_GOA het volgende:
Heb Veronica altijd al een mooie naam gevonden
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |