Dan weet je ook waarom het afgeschaft wordt.quote:Op maandag 29 juli 2024 16:41 schreef ES_FOK het volgende:
Na 2 jaar en 5 maanden 53% terugverdient mét salderen
1140 kWh hierquote:Op woensdag 31 juli 2024 21:37 schreef CoolGuy het volgende:
Juli is qua zon voorbij. 1,043 MWh deze maand. 11 kWh meer dan in juni.![]()
65% eigen gebruik op jaarbasis levert mij het grootste voordeel op.quote:Op woensdag 31 juli 2024 22:22 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Dan weet je ook waarom het afgeschaft wordt.
Mijn verbruik dek ik dit jaar voor rond de 75-80% zelf schat ik, door de accu die ik hebquote:Op donderdag 1 augustus 2024 09:03 schreef ES_FOK het volgende:
[..]
65% eigen gebruik op jaarbasis levert mij het grootste voordeel op.
Zelf een Electrische auto kopen kan natuurlijk ookquote:Op donderdag 1 augustus 2024 09:40 schreef Sport_Life het volgende:
Vorige maand 1105kwh opgewekt, vorig jaar 1244kwh..
Direct verbruik sinds we de Phev hebben is 60%.
Tot nu toe bijna alles electrisch gereden.
Hier geen leaseauto (meer), bij ons zit dat in het salaris verdisconteerd. Maw ik kan een leaseauto aanvragen maar dan gaat er 1200 bruto salaris af + bijtelling.. Voor 2 dagen kantoor en heel af en toe naar klanten is dat voor mij niet zinvol (ik hoef niet per se een BMW ofzo).
Ja dat kan ook.quote:Op donderdag 1 augustus 2024 09:56 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Zelf een Electrische auto kopen kan natuurlijk ook
Ik heb daar ook wel eens naar gekeken als 2e auto, maar dan ben je voor een kleine auto die nog een een beetje range heeft al snel 20k kwijt (tweedehands). Dan nog onderhoud erbij. Voorlopig blijf ik dus gewoon nog in mijn zuinige swift rijden, dat is vooralsnog goedkoper dan een elektrische.quote:Op donderdag 1 augustus 2024 09:56 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Dat wordt interessant als een auto bidirectioneel kan laden.quote:Op donderdag 1 augustus 2024 09:56 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
1000km is toch geen roadtrip? Dat is naar Parijs heen en weerquote:Op donderdag 1 augustus 2024 10:08 schreef Leandra het volgende:
[..]
Dat wordt interessant als een auto bidirectioneel kan laden.
Hier ook geen lease-auto, en wij rijden maar zo'n 7.000 km per jaar, hoewel ik nu met de puber aan het road-trippen ben, dus dit jaar waarschijnlijk 8.000 km
1000km rij ik op 1 tank (benzine). Als ik écht ga hypermilen haal ik de 1100 ook nog wel.quote:Op donderdag 1 augustus 2024 10:08 schreef Leandra het volgende:
[..]
Dat wordt interessant als een auto bidirectioneel kan laden.
Hier ook geen lease-auto, en wij rijden maar zo'n 7.000 km per jaar, hoewel ik nu met de puber aan het road-trippen ben, dus dit jaar waarschijnlijk 8.000 km
Hoe kom je hierbij?quote:Op donderdag 15 augustus 2024 17:12 schreef bambino het volgende:
Ik had in juli meer dan in juni. Waarschijnlijk omdat de zon net wat hoger staat waardoor ik net even wat minder schaduw krijg.
1,93MWh juli en 1,88MWh in juni.
Augustus is bijna op de helft en de teller staat op 931, ook niet slecht.
Zowel in juni als in juli had ik 3 dagen onder de 30kWh, in augustus nog geen 1.
Ik heb er geen andere verklaring voor. Ik heb beste bomen rondom de woning staan. Dus ik denk dat de hoek van de zon wellicht net iets beter uitkomt in juli dan in juni.quote:
Kostenplaatjequote:Op dinsdag 20 augustus 2024 09:07 schreef -Richard- het volgende:
Sinds gisteren een set van 10 zonnepanelen en hybride omvormer operationeel. Alles zelf geplaatst om de prijs te drukken. 4350Wp is het totaal. De omvormer een GoodWe GW3648D-ES. Geschikt voor noodstroom en accu voorzieningen. We gaan zien wat de toekomst brengt. Accu's passen, maar of ik er op zit te wachten..
Laat die zon maar komen
Ik lever vergeleken met 2 jaar geleden een 350kWh per maand minder terug aan het lokale Nuts bedrijf, dat gaan nu de auto in en reken ik met werkgever af. Scheelt een 110 Euro in mijn voordeel per maandquote:Op dinsdag 20 augustus 2024 09:55 schreef ikweethetookniet het volgende:
Wie te veel zonnestroom levert gaat nog meer betalen, waakhond start onderzoek
Steeds meer energiebedrijven rekenen zulke hoge terugleverkosten voor zonnestroom dat het per saldo geld kost om zonnestroom aan het net te leveren. Ook energiereus Essent begint ermee. Een zonnig jaar kan zo duur uitpakken voor mensen met zonnepanelen. De ACM kondigt nader onderzoek aan.
https://www.ad.nl/economi(...)-onderzoek~acad8975/
En we zijn weer genaaid![]()
quote:Op woensdag 21 augustus 2024 07:55 schreef -Richard- het volgende:
2100 euro all in.
Dus dat is 48cent/kWp
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |