abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_214407387
https://nos.nl/artikel/25(...)steunt-kamala-harris

quote:
Biden geen kandidaat meer voor Amerikaanse verkiezingen, steunt Kamala Harris

De Amerikaanse president Biden is geen kandidaat meer voor de presidentsverkiezingen in november. Dat maakte hij zojuist bekend in een brief op X. Hij spreekt zijn steun uit aan vicepresident Kamala Harris als nieuwe presidentskandidaat namens de Democraten.

Biden blijft wel aan als president tot het einde van zijn termijn. "Hoewel het mijn intentie was om me opnieuw te kandideren, geloof ik dat het in het belang van mijn partij en het land is om terug te treden en mij helemaal te focussen op mijn verantwoordelijkheden als president voor de rest van mijn termijn." Biden zegt dat het "de grootste eer van mijn leven geweest is te dienen als uw president".

Later deze week komt hij naar eigen zeggen met een uitgebreidere verklaring over zijn besluit.
twitter
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_214407395
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juli 2024 17:45 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Ja.

Grover Cleveland. Won in 1884, verloor in 1888, won in 1892.
I stand corrected.
pi_214407400
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juli 2024 19:06 schreef Sjemmert het volgende:

[..]
Ik vraag me af of hij überhaupt de beslissingen maakt.
Dus verder niet relevant. Het hele idee van het systeem in de VS is dat je een VP hebt die het overneemt als de president niet in staat is om beslissingen te nemen.
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 25 juli 2024 @ 19:18:42 #4
862 Arcee
Look closer
pi_214407428
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juli 2024 19:05 schreef Sjemmert het volgende:

[..]
Trump is nog scherp van geest. Als je zijn interviews en rally's bekijkt dan merk je dat gelijk.
Bekijk ze nog maar eens dan.
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
pi_214407435
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juli 2024 19:16 schreef Monolith het volgende:

[..]
Dus verder niet relevant. Het hele idee van het systeem in de VS is dat je een VP hebt die het overneemt als de president niet in staat is om beslissingen te nemen.
Zolang hij Amerikanen niet oproept om zich met chloor te injecteren is er weinig aan de hand ;)
pi_214407448
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juli 2024 19:16 schreef Monolith het volgende:

[..]
Nou, doe dan.
pi_214407558
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juli 2024 19:20 schreef Sjemmert het volgende:

[..]
Nou, doe dan.
Ik zou een brief aan je congreslid schrijven en eisen dat hij hier wat mee doet.
pi_214407744
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juli 2024 19:20 schreef Sjemmert het volgende:

[..]
Nou, doe dan.
Je slaat een beetje wartaal uit. Je punt dat de vermeende dementie van Biden levensgevaarlijk zou zijn weet je iig niet hard te maken.
pi_214407838
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juli 2024 19:38 schreef Monolith het volgende:

[..]
Je slaat een beetje wartaal uit. Je punt dat de vermeende dementie van Biden levensgevaarlijk zou zijn weet je iig niet hard te maken.
Joe slaat wartaal uit.
pi_214407903
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juli 2024 19:43 schreef Sjemmert het volgende:

[..]
Joe slaat wartaal uit.
Jij ook, maar ik vraag ook niet of jouw VP je komt aflossen.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
pi_214408027
quote:
10s.gif Op donderdag 25 juli 2024 16:26 schreef HeatWave het volgende:
[ x ]

Dit lullen jullie allemaal braaf na :).

Biden was pas nog de kandidaat en dus de oudste ooit, maar nu is Trump de oudste ooit.

Hoe werkt dat, jezelf zo keihard voorliegen en denken dat je slim bent? :).
Het leuke is dat Trump de hele tijd de leeftijd van Biden aanhaalde in zijn retoriek dat Biden ongeschikt was als president.

Dat geldt dan nu voor hem.
  donderdag 25 juli 2024 @ 19:57:43 #12
37950 JAM
Sic transit gloria mundi.
pi_214408055
We moesten deze er toch nog even belichten hoor...

quote:
10s.gif Op donderdag 25 juli 2024 15:36 schreef HeatWave het volgende:

[..]
Heel jammer, maar niet zo jammer als het wensdenken dat Trump net zo totaal dement is als Biden :).
Biden is helemaal niet totaal dement. Dat is nogal overdreven. Dan moest je jezelf toch maar eens verdiepen in hoe een mens eraan toe is als ze totaal dement zijn. Biden is een oudere man die vast wel wat problemen zal hebben omwille zijn ouderdom en de vraag of hij nog geschikt is om zijn ambt uit te voeren, nu, dat lijkt me relevant.

Trump, daarentegen, daar kan je de halve DSM-V bij afturven. Ik ben er werkelijk van overtuigd dat een kamerplant die een redelijke staf om zich heen heeft en niets zoveel meer hoeft te doen dan zo nu en dan ergens een krabbel onder te zetten en een lintje door te knippen, die totaal niet begrijpt waar het over gaat, of wat hij nu eigenlijk moet doen, een véél betere president zou zijn dan Trump, al was het alleen vanwege de afbreuk en negatieve invloed die die man heeft (gehad). We moeten welhaast zeggen: was Trump maar dement!
"The world will note that the first atomic bomb was dropped on Hiroshima, a military base."
pi_214408177
quote:
2s.gif Op donderdag 25 juli 2024 19:57 schreef JAM het volgende:
We moesten deze er toch nog even belichten hoor...
[..]
Biden is helemaal niet totaal dement. Dat is nogal overdreven. Dan moest je jezelf toch maar eens verdiepen in hoe een mens eraan toe is als ze totaal dement zijn. Biden is een oudere man die vast wel wat problemen zal hebben omwille zijn ouderdom en de vraag of hij nog geschikt is om zijn ambt uit te voeren, nu, dat lijkt me relevant.

Trump, daarentegen, daar kan je de halve DSM-V bij afturven. Ik ben er werkelijk van overtuigd dat een kamerplant die een redelijke staf om zich heen heeft en niets zoveel meer hoeft te doen dan zo nu en dan ergens een krabbel onder te zetten en een lintje door te knippen, die totaal niet begrijpt waar het over gaat, of wat hij nu eigenlijk moet doen, een véél betere president zou zijn dan Trump, al was het alleen vanwege de afbreuk en negatieve invloed die die man heeft (gehad). We moeten welhaast zeggen: was Trump maar dement!
En nog steeds is Trump populairder dan Harris.

Dat is natuurlijk het echte probleem: hoe kan het dat je een zot als Trump met een partij achter zich waar in tongen praten als doodnormaal wordt gezien (…) niet kan verslaan door er een enigszins capabel persoon tegenover te plaatsen met een normaal verhaal?
pi_214408420
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juli 2024 20:05 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Wat bedoel je met populairder dan Harris? Dat meer mensen op Trump gaan stemmen? Dat lijkt me sterk eerlijk gezegd.
Цой жив
  donderdag 25 juli 2024 @ 20:23:21 #15
37950 JAM
Sic transit gloria mundi.
pi_214408473
quote:

[..]

Dat is natuurlijk het echte probleem: hoe kan het dat je een zot als Trump met een partij achter zich waar in tongen praten als doodnormaal wordt gezien (…) niet kan verslaan door er een enigszins capabel persoon tegenover te plaatsen met een normaal verhaal?
Ik vrees dat ik ook niets anders kan dat mij daar alleen over verbazen. Om dat te verklaren, nu, daar kan je een leuke doctoraatsthesis over schrijven.
"The world will note that the first atomic bomb was dropped on Hiroshima, a military base."
pi_214408588
quote:

[..]
De meest recente polls zijn echt heel erg gelijkwaardig tussen beide, dus ik weet niet waar je deze wijsheid vandaan haalt.
pi_214408671
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juli 2024 20:30 schreef Ludachrist het volgende:

[..]
De meest recente polls zijn echt heel erg gelijkwaardig tussen beide, dus ik weet niet waar je deze wijsheid vandaan haalt.
Sowieso moet je dat nog wel even de tijd geven. Het gros van de Amerikanen is niet zo geïnteresseerd in politiek en weet amper wie Harris is.
pi_214409064
quote:
1s.gif Op donderdag 25 juli 2024 20:19 schreef Zwoerd het volgende:

[..]
Wat bedoel je met populairder dan Harris? Dat meer mensen op Trump gaan stemmen? Dat lijkt me sterk eerlijk gezegd.
Trump is vooral populair. Harris is vooral ‘at least she is not Trump’.

Ze is senator geworden met een zeer nipte meerderheid. 4 jaar geleden wist ze exact 0 afgevaardigden voor zich te winnen. En haar approval rating als Veep is slecht.

Ze is niet populair en terecht!
pi_214409137
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juli 2024 20:30 schreef Ludachrist het volgende:

[..]
Nog afgezien van dat ze in vrijwel alle polls net achter staat nation wide moet je beseffen dat om te winnen ze nation wide ongeveer 4 punten voor moet staan.

Hillary won met 2 (en verloor dus). Biden met 4,5 (en dat ging in sommige swing states over een heel klein verschil en met de nieuwe indeling zijn er al 3 afgevaardigden extra voor de republikeinen.

Ik snap dat als je vooral Nederlandse/Europese media volgt dat het lijkt dat Harris er top voorstaat, maar feitelijk is de kans ongeveer 95% dat Trump gaat winnen.

Ok, een week geleden was dan 98%. Dus ze doet het beter dan Biden.

Big fucking deal.
pi_214409212
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juli 2024 21:02 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Nog afgezien van dat ze in vrijwel alle polls net achter staat nation wide moet je beseffen dat om te winnen ze nation wide ongeveer 4 punten voor moet staan.

Hillary won met 2 (en verloor dus). Biden met 4,5 (en dat ging in sommige swing states over een heel klein verschil en met de nieuwe indeling zijn er al 3 afgevaardigden extra voor de republikeinen.

Ik snap dat als je vooral Nederlandse/Europese media volgt dat het lijkt dat Harris er top voorstaat, maar feitelijk is de kans ongeveer 95% dat Trump gaat winnen.

Ok, een week geleden was dan 98%. Dus ze doet het beter dan Biden.

Big fucking deal.
Dat soort percentages zijn toch echt schromelijk overdreven. Voordat Biden uit de race stapte zaten de modellen eerder op 80-85% voor Trump.
pi_214409313
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juli 2024 21:06 schreef Monolith het volgende:

[..]
Dat soort percentages zijn toch echt schromelijk overdreven. Voordat Biden uit de race stapte zaten de modellen eerder op 80-85% voor Trump.
Ik vraag mij af welke modellen jij naar refereert, want hij stond in de swing states gruwelijk ver achter en was meer en meer aan het verkiezen.

Hoe dan ook: als ik hier in Nederland kijk lijkt het alsof Harris het geweldig doet, maar feitelijk staat ze op niveau Biden voordat hij de rampzaligste avond van zijn leven had.

Maar Brat Harris gaat het wel even doen natuurlijk. Wie weet… maar niet op basis van de data van nu.
pi_214409379
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juli 2024 21:02 schreef VEM2012 het volgende:
Ik snap dat als je vooral Nederlandse/Europese media volgt dat het lijkt dat Harris er top voorstaat
Rare aantijging uit het niks, maar okay, wat jij wilt.
pi_214409404
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juli 2024 21:10 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Ik vraag mij af welke modellen jij naar refereert, want hij stond in de swing states gruwelijk ver achter en was meer en meer aan het verkiezen.

Hoe dan ook: als ik hier in Nederland kijk lijkt het alsof Harris het geweldig doet, maar feitelijk staat ze op niveau Biden voordat hij de rampzaligste avond van zijn leven had.

Maar Brat Harris gaat het wel even doen natuurlijk. Wie weet… maar niet op basis van de data van nu.
Die van 538 en de Economist bijvoorbeeld.
pi_214409427
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juli 2024 21:12 schreef Ludachrist het volgende:

[..]
Rare aantijging uit het niks, maar okay, wat jij wilt.
Sowieso begrijp ik niet wat er kwaadwillig aan is,
maar bovenal was het niet aan jou persoonlijk gericht. :)
pi_214409507
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juli 2024 21:15 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Sowieso begrijp ik niet wat er kwaadwillig aan is,
maar bovenal was het niet aan jou persoonlijk gericht. :)
Is goed vriend.

Dat gezegd hebbende haal je natuurlijk wel twee dingen door elkaar in die post. Ik reageer op jouw claim dat Trump populairder is met een vraag waar je dat op baseert, en jij maakt daarvan dat Trump meer kans heeft om te winnen. Dat is heel wat anders dan je eerste punt.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')