Ik niet, juridisch gezien dan. De verkoper kan de overeenkomst nog gewoon nakomen. De koper kan de gekochte waar nog gewoon ontvangen.quote:Op donderdag 25 juli 2024 17:51 schreef D. het volgende:
[..]
Als de verkoper het pakket retour krijgt zou ik toch wel spreken van 'iets mis gegaan'
Nee. De overeenkomst is dat hij het goed levert. Dat heeft hij niet gedaan.quote:Op donderdag 25 juli 2024 17:52 schreef D. het volgende:
[..]
De overeenkomst is dat hij het zal verzenden, het bezorgen ligt niet in de handen van TS
Hier juist de enige die er een puinzooi van maaktquote:Op donderdag 25 juli 2024 17:51 schreef Momo het volgende:
[..]
Hier is DHL eigenlijk de enige die alles netjes doet. Ligt net aan de bezorger die je wijk doet.
Eh, nee, misschien moet je de kleine lettertjes eens lezenquote:Op donderdag 25 juli 2024 17:53 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Nee. De overeenkomst is dat hij het goed levert. Dat heeft hij niet gedaan.
Als ie nogmaals verzendkosten aftikt wil TS dat vast voor 'm doenquote:Op donderdag 25 juli 2024 17:52 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Ik niet, juridisch gezien dan. De verkoper kan de overeenkomst nog gewoon nakomen. De koper kan de gekochte waar nog gewoon ontvangen.
Als daar hier sprake van was, dan hoefde TS niet te beslissen om wel of niet het geld terug te storten, dan kreeg de koper dus al zijn geld terug.quote:Op donderdag 25 juli 2024 17:29 schreef D. het volgende:
Ook biedt MP koperbescherming, dan betaalt de koper meer voor de verzekering dat ie geld terug krijgt als er iets mis gaat.
Klopt. Zich daar niet voor indekken was de keuze van de koperquote:Op donderdag 25 juli 2024 17:56 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Als daar hier sprake van was, dan hoefde TS niet te beslissen om wel of niet het geld terug te storten, dan kreeg de koper dus al zijn geld terug.
Welke, deze? https://help.marktplaats.(...)cherming-voor-kopersquote:Op donderdag 25 juli 2024 17:54 schreef D. het volgende:
[..]
Eh, nee, misschien moet je de kleine lettertjes eens lezen
Overigens lijkt het me sterk dat dat ad hand is. Als TS zijn geld nog niet had zou hij anders reageren.quote:De verkoper krijgt pas uitbetaald als jij binnen 7 dagen na betaling hebt aangegeven dat je het product hebt ontvangen en goedgekeurd.
Uhm, nee hoorquote:Op donderdag 25 juli 2024 17:59 schreef D. het volgende:
[..]
Klopt. Zich daar niet voor indekken was de keuze van de koper
Zolang het geen zakelijke transactie is, is de verplichting dat hij verzend. Dat koper niet kan ontvanger is niet de schuld van de verkoper. Dan had koper gewoon het item moeten gaan halen.quote:Op donderdag 25 juli 2024 17:53 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Nee. De overeenkomst is dat hij het goed levert. Dat heeft hij niet gedaan.
Het is een koopovereenkomst.
Het goed is noch zoek, noch onherstelbaar beschadigd. Verkoper kan gewoon leveren.quote:Op donderdag 25 juli 2024 18:00 schreef Electric_Eye het volgende:
[..]
Zolang het geen zakelijke transactie is, is de verplichting dat hij verzend. Dat koper niet kan ontvanger is niet de schuld van de verkoper. Dan had koper gewoon het item moeten gaan halen.
Nee, het gedeelte waar de koper een overeenkomst afsluit met de vervoerder waar jij nu het mis gaat de verkoper voor verantwoordelijk wilt houdenquote:Op donderdag 25 juli 2024 17:59 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Welke, deze? https://help.marktplaats.(...)cherming-voor-kopers
Daar staat dit:
[..]
Overigens lijkt het me sterk dat dat ad hand is. Als TS zijn geld nog niet had zou hij anders reageren.
De verkoper IS zijn deel van de overeenkomst al nagekomen. Het verzenden.quote:Op donderdag 25 juli 2024 18:00 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Uhm, nee hoor
De verkoper moet de (koop)overeenkomst gewoon nakomen. En dat kan hij ook
Nogmaals: kopersbescherming hier duidelijk NIET VAN TOEPASSING. TS heeft zijn geld al.quote:Op donderdag 25 juli 2024 18:03 schreef D. het volgende:
[..]
Nee, het gedeelte waar de koper een overeenkomst afsluit met de vervoerder waar jij nu het mis gaat de verkoper voor verantwoordelijk wilt houden
Dit topic gaat juist over dat er iets is misgegaan. Als je blijft roepen dat er niets is misgegaan dan zijn we uitgepraat.quote:Op donderdag 25 juli 2024 18:08 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Nogmaals: kopersbescherming hier duidelijk NIET VAN TOEPASSING. TS heeft zijn geld al.
Verder is er NIKS misgegaan. Verkoper kan gewoon nog leveren. En dient dat ook te doen.
Bron?quote:Op donderdag 25 juli 2024 18:07 schreef D. het volgende:
[..]
De verkoper IS zijn deel van de overeenkomst al nagekomen. Het verzenden.
En nee, opnieuw verzenden valt niet onder de oorspronkelijke overeenkomst.
Al wil TS juist wel verzenden, maar de koper wil liever geld terug.
Jij hamert zo op dat ie opnieuw MOET verzenden. Zoek daar zelf een bron voorquote:Op donderdag 25 juli 2024 18:12 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Bron?
En TS wil.niet opnieuw verzendrn zoals ik de OP lees.
Bron?
Dat zijn we zeker als jij blijft volhouden dat er juridisch gezien iets is misgegaan. Ik zie je bron(nen) graag tegemoet.quote:Op donderdag 25 juli 2024 18:10 schreef D. het volgende:
[..]
Dit topic gaat juist over dat er iets is misgegaan. Als je blijft roepen dat er niets is misgegaan dan zijn we uitgepraat.
Nee, nee, nee. JIJ stelt dat er alleen een verzendverplichting zou zijn. En dat het retour verkoper komen vh goed dat niets aan afdoet.quote:Op donderdag 25 juli 2024 18:14 schreef D. het volgende:
[..]
Jij hamert zo op dat ie opnieuw MOET verzenden. Zoek daar zelf een bron voor
Ik heb al veel klachten gehad over PostNL en nog nooit ook maar het begin van een klacht over DHL. Op 2 heel verschillende woonlocaties. Ik zou altijd voor DHL kiezen als ik de keus had.quote:Op donderdag 25 juli 2024 15:30 schreef Electric_Eye het volgende:
De koper heeft de keuze tussen DHL en PostNL. Hij kiest voor DHL of was dat jouw keuze?
PostNL is niet alles maar als je ondanks alle klachten nog met DHL iets laat versturen kies je er ook wel zelf voor.
Gewoon opnieuw opsturen zou ik doen.
PostNL gaat hier juist heel goed.quote:Op donderdag 25 juli 2024 18:50 schreef Hanca het volgende:
[..]
Ik heb al veel klachten gehad over PostNL en nog nooit ook maar het begin van een klacht over DHL. Op 2 heel verschillende woonlocaties. Ik zou altijd voor DHL kiezen als ik de keus had.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |