abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_214405203
Via marktplaats een brievenbus pakje verstuurd via dhl. Nu melding gehad dat het terug naar mij wordt verzonden.

Geen idee hoe en waarom want het past dus gewoon in de brievenbus. Gok wel weer incompetentie bij de bezorgers. Maar dat is voor klb.

De koper heeft nu gevraagd of ik hem zijn geld terug kan geven omdat hij op vakantie is en dus niet meer optijd is om het pakje nogmaals in ontvangst te nemen als ik het opnieuw zou opsturen.

Aan de ene kant gun ik de verkoper zijn geld terug omdat hij zijn pakje niet heeft, maar aan de andere kant is verkocht gewoon verkocht en mag hij het met dhl uitvechten.

Wat zouden jullie doen?
  donderdag 25 juli 2024 @ 15:20:12 #2
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_214405224
Afspreken dat je het opstuurt als hij terug is van vakantie?
The love you take is equal to the love you make.
  donderdag 25 juli 2024 @ 15:20:30 #3
420862 uitkeringsgenieter
Dat moet in je aard liggen
pi_214405227
Als je een aso bent dan hou je het geld en anders niet
Je bent een waardeloze agent.
pi_214405247
Jij bent de Opdrachtgever van DHL. Dus hij heeft niets met DHL uit te vechten

Daarnaast kom jij als je het pakket niet bij hem bezorgd een overeenkomst niet na

Dus, als je pakket terug is. Geld terug.
pi_214405266
quote:
1s.gif Op donderdag 25 juli 2024 15:18 schreef 111210 het volgende:
is verkocht gewoon verkocht en mag hij het met dhl uitvechten.
Zo werkt het niet natuurlijk.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_214405287
De koper heeft de keuze tussen DHL en PostNL. Hij kiest voor DHL of was dat jouw keuze?

PostNL is niet alles maar als je ondanks alle klachten nog met DHL iets laat versturen kies je er ook wel zelf voor.

Gewoon opnieuw opsturen zou ik doen.
pi_214405289
Je krijgt het toch gewoon terug? En ook nog binnen 14 dagen?
Ben je dan niet ook gewoon verplicht om de koop te laten ontbinden?

Weet het niet zeker, maar het is zeker het netste om te doen.
De koper kan hier ook niets aan doen en jij bent de opdrachtgever van de pakketdienst.
pi_214405305
Was t een zakelijke of particuliere verkoop?
pi_214405338
Bij verkoop van particulier aan particulier is verzenden het risico van de koper.
Wil je dat als koper voorkomen, moet je het ophalen.

Op dat vlak verschilt het van kopen als particulier bij een bedrijf, waar het bedrijf zorg moet dragen voor de correcte verzending.

https://www.ictrecht.nl/blog/is-een-particuliere-verkoper-aansprakelijk-voor-kwijtgeraakte-bestellingen

Maar in dit geval is er (nog) niets verdwenen of beschadigd, het verkochte artikel komt weer terug bij de verkoper.

Ik zou me flexibel opstellen en voorstellen om:
- het pakket opnieuw te versturen ná de vakantie van de koper
of
- het geld terug te storten

Geeft je ook weer "5 sterren" als je het goed afhandelt ;)
pi_214405457
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juli 2024 15:37 schreef TheFreshPrince het volgende:
Bij verkoop van particulier aan particulier is verzenden het risico van de koper.
Wil je dat als koper voorkomen, moet je het ophalen.

Op dat vlak verschilt het van kopen als particulier bij een bedrijf, waar het bedrijf zorg moet dragen voor de correcte verzending.

https://www.ictrecht.nl/blog/is-een-particuliere-verkoper-aansprakelijk-voor-kwijtgeraakte-bestellingen

Maar in dit geval is er (nog) niets verdwenen of beschadigd, het verkochte artikel komt weer terug bij de verkoper.

Ik zou me flexibel opstellen en voorstellen om:
- het pakket opnieuw te versturen ná de vakantie van de koper
of
- het geld terug te storten

Geeft je ook weer "5 sterren" als je het goed afhandelt ;)
Het pakket komt terug bij ts. Hoezo heeft de verzender dan niet het probleem? Ts is in deze de opdrachtgever dus hij moet maar gaan klagen dat hij zijn porto terug krijgt
pi_214405472
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juli 2024 15:50 schreef investeerdertje het volgende:

[..]
Het pakket komt terug bij ts. Hoezo heeft de verzender dan niet het probleem? Ts is in deze de opdrachtgever dus hij moet maar gaan klagen dat hij zijn porto terug krijgt
Zakelijke transactie heb je gelijk. Particulier geen poot om op te staan.
pi_214406316
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juli 2024 15:50 schreef investeerdertje het volgende:

[..]
Het pakket komt terug bij ts. Hoezo heeft de verzender dan niet het probleem? Ts is in deze de opdrachtgever dus hij moet maar gaan klagen dat hij zijn porto terug krijgt
Je kan natuurlijk ook m'n aangehaalde bron raadplegen voor je op mij reageert ;)
  Moderator donderdag 25 juli 2024 @ 17:28:07 #13
18653 crew  D.
pi_214406342
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juli 2024 15:50 schreef investeerdertje het volgende:

[..]
Het pakket komt terug bij ts. Hoezo heeft de verzender dan niet het probleem? Ts is in deze de opdrachtgever dus hij moet maar gaan klagen dat hij zijn porto terug krijgt
Als je via MP verstuurt kan dat via het MP systeem. Dan is de koper de opdrachtgever.
pi_214406353
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juli 2024 17:23 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
Je kan natuurlijk ook m'n aangehaalde bron raadplegen voor je op mij reageert ;)
Hij heeft het pakket terug, vandaar dat ik zeg, er is niets weg.

Dat is een kwestie van opnieuw opsturen. Je bron heeft het over kwijt of beschadigingen toch?

Of ben je van mening dat de koper die porto moet vergoeden? @TS vroeg je om het te verzenden of mocht die ook ophalen?

quote:
0s.gif Op donderdag 25 juli 2024 17:28 schreef D. het volgende:

[..]
Als je via MP verstuurt kan dat via het MP systeem. Dan is de koper de opdrachtgever.
En dat is niet aangegeven in op toch?
  Moderator donderdag 25 juli 2024 @ 17:29:44 #15
18653 crew  D.
pi_214406360
Ook biedt MP koperbescherming, dan betaalt de koper meer voor de verzekering dat ie geld terug krijgt als er iets mis gaat.
  Moderator donderdag 25 juli 2024 @ 17:30:37 #16
18653 crew  D.
pi_214406371
quote:
1s.gif Op donderdag 25 juli 2024 17:29 schreef investeerdertje het volgende:

[..]
Hij heeft het pakket terug, vandaar dat ik zeg, er is niets weg.

Dat is een kwestie van opnieuw opsturen. Je bron heeft het over kwijt of beschadigingen toch?

Of ben je van mening dat de koper die porto moet vergoeden? @:TS vroeg je om het te verzenden of mocht die ook ophalen?
[..]
En dat is niet aangegeven in op toch?
Er staat 'via MP'
pi_214406379
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juli 2024 15:52 schreef Electric_Eye het volgende:

[..]
Zakelijke transactie heb je gelijk. Particulier geen poot om op te staan.
Dus je vind de niet nagekomen transactie (nu ts het pakket gewoon heeft en het kan afleveren/laten ophalen) het probleem van de koper?
pi_214406390
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juli 2024 17:30 schreef D. het volgende:

[..]
Er staat 'via MP'
Ja, dat kan nog zijn dat er verkocht is en los verzonden etc. Dus @111210 is de invulling van D goed?
  Moderator donderdag 25 juli 2024 @ 17:38:55 #19
18653 crew  D.
pi_214406427
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juli 2024 17:32 schreef investeerdertje het volgende:

[..]
Ja, dat kan nog zijn dat er verkocht is en los verzonden etc. Dus @:111210 is de invulling van D goed?
Er staat niet dat ie het los heeft verzonden, er staat dat ie het via MP met DHL heeft gedaan :Y

Geld terug van het artikel is wel zo netjes, de verzendkosten heeft TS niet gemaakt, dus is ook niet aan TS om die te vergoeden. Lees ook niet in de OP dat de koper daarom vraagt trouwens.
pi_214406452
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juli 2024 17:31 schreef investeerdertje het volgende:

[..]
Dus je vind de niet nagekomen transactie (nu ts het pakket gewoon heeft en het kan afleveren/laten ophalen) het probleem van de koper?
Inderdaad. De transactie is door verkoper nagekomen maar de gekozen bezorgdienst komt zijn afspraak niet na (om welke reden dan ook). Dat lijkt me met een particuliere overeenkomst een probleem van de koper ja.
  donderdag 25 juli 2024 @ 17:49:56 #21
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_214406517
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juli 2024 17:29 schreef D. het volgende:
Ook biedt MP koperbescherming, dan betaalt de koper meer voor de verzekering dat ie geld terug krijgt als er iets mis gaat.
Maar er is niks mis gegaan (!). In de zin dat het pakket kwijt is of zwaar beschadigd oid. Waardoor de overeenkomst niet nagekomen kan worden door de verkoper en de koper met lege handen zou staan.

Het pakket gaat gewoon retour verkoper. Die dan én het geld heeft voor de verkochte waar én de verkochte waar. En de overeenkomst niet nakomt terwijl hij dat dus wel gewoon kan.
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
  donderdag 25 juli 2024 @ 17:50:28 #22
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_214406522
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juli 2024 17:41 schreef Electric_Eye het volgende:

[..]
Inderdaad. De transactie is door verkoper nagekomen maar de gekozen bezorgdienst komt zijn afspraak niet na (om welke reden dan ook). Dat lijkt me met een particuliere overeenkomst een probleem van de koper ja.
De overeenkonst is in dit geval NIET nagekomen door de verkoper.
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
  Moderator donderdag 25 juli 2024 @ 17:51:14 #23
18653 crew  D.
pi_214406534
quote:
1s.gif Op donderdag 25 juli 2024 17:49 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]
Maar er is niks mis gegaan (!). In de zin dat het pakket kwijt is of zwaar beschadigd oid. Waardoor de overeenkomst niet nagekomen kan worden door de verkoper en de koper met lege handen zou staan.

Het pakket gaat gewoon retour afzender. Die dan én het geld heeft voor de verkochte waar én de verkochte waar. En de overeenkomst niet nakomt terwijl hij dat dus wel gewoon kan.
Als de verkoper het pakket retour krijgt zou ik toch wel spreken van 'iets mis gegaan' :Y
  donderdag 25 juli 2024 @ 17:51:21 #24
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_214406536
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juli 2024 15:30 schreef Electric_Eye het volgende:
De koper heeft de keuze tussen DHL en PostNL. Hij kiest voor DHL of was dat jouw keuze?

PostNL is niet alles maar als je ondanks alle klachten nog met DHL iets laat versturen kies je er ook wel zelf voor.

Gewoon opnieuw opsturen zou ik doen.
Hier is DHL eigenlijk de enige die alles netjes doet. Ligt net aan de bezorger die je wijk doet.
  Moderator donderdag 25 juli 2024 @ 17:52:25 #25
18653 crew  D.
pi_214406543
quote:
1s.gif Op donderdag 25 juli 2024 17:50 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]
De overeenkonst is in dit geval NIET nagekomen door de verkoper.
De overeenkomst is dat hij het zal verzenden, het bezorgen ligt niet in de handen van TS
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')