quote:Op zondag 9 juni 2024 02:16 schreef Majoraan het volgende:
Ik weet weinig van katten, maar heb onlangs een hoogzwangere afgedankte poes onder mijn hoede genomen.
Ik hoop dat ik later in dit topic ongestraft advies kan krijgen en domme vragen kan stellen.
Zal even doen straksquote:Op donderdag 25 juli 2024 13:14 schreef ikweethetookniet het volgende:
Waarom is deze niet gekoppeld ?
Ik zie hetquote:Op donderdag 25 juli 2024 18:27 schreef maily het volgende:
[..]
Vlgs mij heeft onze Dees @:Deisyy dat al gedaan?
Ik weet niets van kattenrassen.quote:Op donderdag 25 juli 2024 14:29 schreef SEMTEX het volgende:
Wat een prachtige moeder en wat ligt ze heerlijk bij haar grut te slapen. Geen Britje denk ik?
Ik las in je vorige topic iets van 75 euro .....quote:Op vrijdag 26 juli 2024 11:00 schreef Majoraan het volgende:
[..]
Ik weet niets van kattenrassen.
Toen de Dierenambulance hier was voor zwervers bandje, zei een medewerkster volgens mij dit is geen gewone Europese korthaar,ze heeft de ogen van een raskat. Toen sloeg ik daar nog niet zoveel acht op.
Je hebt geen stamboom en waarschijnlijk zitten er in deze (lievequote:Op vrijdag 26 juli 2024 11:02 schreef maily het volgende:
[..]
Ik las in je vorige topic iets van 75 euro .....
Dat misschien verdubbelen?
Dan zeg ik de Mercedes weer afquote:Op vrijdag 26 juli 2024 13:12 schreef SEMTEX het volgende:
[..]
Je hebt geen stamboom en waarschijnlijk zitten er in deze (lieve) kittens kruisingen met een ander ras, dus dan blijft het, hoewel een prachtige en lieve kat, toch een vuilnisbakkie
+ bij hogere prijzen verwacht men meestal ook volledige vaccinatie en ontworming.
quote:Op vrijdag 26 juli 2024 13:12 schreef SEMTEX het volgende:
[..]
Je hebt geen stamboom en waarschijnlijk zitten er in deze (lieve) kittens kruisingen met een ander ras, dus dan blijft het, hoewel een prachtige en lieve kat, toch een vuilnisbakkie
+ bij hogere prijzen verwacht men meestal ook volledige vaccinatie en ontworming.
Algemene kattenvraagtopic: F&F / Kattenvraagbaak #66 Voor al je vragenquote:Op vrijdag 26 juli 2024 18:52 schreef Middelpunt het volgende:
Ik wilde er geen apart topic voor openen dus ik hoop dat het niet erg is dat ik dit topic even 'misbruik'. Wij hebben ook kittens, ze zijn nu bijna 2 weken en ze beginnen af en toe dit te doen:
https://jmp.sh/s/wf4QKRYrxMpfFSRjcDp1
Het lijkt wel een soort hyperventilatie maar het duurt niet lang en even later liggen ze er weer heel vredig bij (of gaan ze drinken).
Heeft iemand enig idee of dit normaal gedrag is?
Dank voor je reactie!quote:Op vrijdag 26 juli 2024 19:38 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Algemene kattenvraagtopic: F&F / Kattenvraagbaak #66 Voor al je vragen
Maar de kitten verhalen zitten nu vooral hier
Zat er geluid bij je filmpje? Ik kreeg dat niet erbij.
Dit soort gedrag kan ik me niet herinneren van mijn opvang nesten.
Drinken ze goed, komen ze goed bij (100 gram per week is gemiddeld), geen diarree, snotneus, traan oogjes of andere nare zaken? Als ze verder tevreden zijn en goed kunnen drinken is het waarschijnlijk niets ernstigs.
Maar ik ben geen dierenartsJe zou het filmpje kunnen opsturen naar hen met de info erbij die ik hier vraag. Zo’n digitaal advies, zeker als je al klant bent, is meestal gratis (laat ik daarin vooral duidelijk zijn).
Op je vinger geven?quote:Op zaterdag 27 juli 2024 01:12 schreef Majoraan het volgende:
Mogen kittens van 5 weken oud een klein stukje smeerleverworst of ongekruid geruld rundergehakt eten?
Morgen is de eerste ontworming 2 weken geleden en is het tijd voor de tweede ronde.
Ik dacht misschien eten ze het zelf op in combinatie met een lekkernij.
De pasta zit in een handig spuitmondje, alleen vind ik het het niet zo handig. Ik voel niet of ik 1 of per ongelijk 2 doses geef. De vorige keer heb ik het via een plastic speelgoedlepeltje gedaan. Er ging wat pasta verloren, maar dat maakte niet uit i.v.m. gewicht. Ik denk dat ze deze keer de bijna volledige 1 schuifje dosis moeten hebben.
Ze eten helaas nog steeds geen brokjes (1) of natvoer (1),
Kan ik het mengen met een lekkernij als smeerleverworst of toch beter in het bekje spuiten met het risico dat ik teveel spuit
Kun je de spuit niet instellen dat hij blokkeert op het juiste aantal doses? De meeste middelen hebben daar een ring voor die je vastzet op de zuiger (lastig uit te leggen, zou in de gebruiksaanwijzing moeten staan).quote:Op zaterdag 27 juli 2024 01:12 schreef Majoraan het volgende:
Mogen kittens van 5 weken oud een klein stukje smeerleverworst of ongekruid geruld rundergehakt eten?
Morgen is de eerste ontworming 2 weken geleden en is het tijd voor de tweede ronde.
Ik dacht misschien eten ze het zelf op in combinatie met een lekkernij.
De pasta zit in een handig spuitmondje, alleen vind ik het het niet zo handig. Ik voel niet of ik 1 of per ongelijk 2 doses geef. De vorige keer heb ik het via een plastic speelgoedlepeltje gedaan. Er ging wat pasta verloren, maar dat maakte niet uit i.v.m. gewicht. Ik denk dat ze deze keer de bijna volledige 1 schuifje dosis moeten hebben.
Ze eten helaas nog steeds geen brokjes (1) of natvoer (1),
Kan ik het mengen met een lekkernij als smeerleverworst of toch beter in het bekje spuiten met het risico dat ik teveel spuit
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |