abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_214402645
quote:
1s.gif Op woensdag 24 juli 2024 00:12 schreef baskick het volgende:

[..]
Toevallig werk ik bij een verzekeraar op een hbo-baan (met hbo-diploma). Niet in het primaire proces. Salaris met VT en EJU grofweg een ton bij 40 uur en inclusief pensioen bijdrage ruim erover. Ik heb niet 'paar jaar' gezegd, maar grofweg 10 jaar. Ik zie mezelf als een gemiddelde hbo'er (maar wellicht uitschieter qua onderhandelingen i.c. geprofiteerd van marktomstandigheden bij indiensttreding).

Ik ga niet concreter zijn over werkgever of mijn persoon. Mijn volgens mij laatste lijstjes-bijdrage aan het salaris topic: baskick in WGR / [FOK! Salaris-topic] Van onder tot boven -modaal. geeft een (enigszins verouderd) beeld.
Weet niet of het steekhoudend is, maar de meeste grotere financials en corporates betalen de "werklaag" echt niet zo heel goed... je mag in je handen knijpen met tussen de 60/85k per jaar.
pi_214402737
quote:
7s.gif Op woensdag 24 juli 2024 21:35 schreef HSG het volgende:

[..]
Ik verdien minder per maand maar hoef ook niet over elk uitgave na te denken. Het is maar net wat je koopt.
Dat klinkt als nadenken :D

Maar serieus, ik wilde er eerst tegenin gaan, maar ik merk zelf dat ik recent inderdaad minder hoef na te denken over mijn uitgaven (natuurlijk moet je dat altijd blijven doen, maar echt op letten hoeft niet meer) en beseft dat die 10k per maand wel ongeveer klop; dat is dan incllusief alle bonussen, vakantiegeld en belasntingteruggave etc.

Maar met hypotheek, dagelijks lasten, gezin met kinderen, en twee (redelijk luxe moet ik toegeven) vakanties per jaar zit je daar wel aan.

Confronterend ook wel...
pi_214403062
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juli 2024 10:53 schreef zatoichi het volgende:

[..]
Nadenken over of je het wel nodig hebt.
quote:
Maar serieus, ik wilde er eerst tegenin gaan, maar ik merk zelf dat ik recent inderdaad minder hoef na te denken over mijn uitgaven (natuurlijk moet je dat altijd blijven doen, maar echt op letten hoeft niet meer) en beseft dat die 10k per maand wel ongeveer klop; dat is dan incllusief alle bonussen, vakantiegeld en belasntingteruggave etc.

Maar met hypotheek, dagelijks lasten, gezin met kinderen, en twee (redelijk luxe moet ik toegeven) vakanties per jaar zit je daar wel aan.

Confronterend ook wel...
Wat zijn voor jou dagelijkse lasten? Kinderen kies je zelf voor en met vakanties is het maar net waar je naartoe gaat en hoeveel je er graag voor uitgeeft.

quote:
0s.gif Op donderdag 25 juli 2024 07:58 schreef ophaling10 het volgende:

[..]
neem van mij aan het meest wordt er gelogen over $$$, de gouden tijden van forse betalingen zijn een beetje voorbij.
Dat hangt er vanaf. Je moet niet veel verwachten als administratief medewerker. Maar een senior consultant die bij een internationaal software bedrijf werkt verdient toch wel een hoop meer. De consultant die voor zoveel uur per week voor ons werkt zit al qua basis op een ton per jaar te zitten met andere voorwaarden zoals telefoon, laptop en auto (bmw).

[ Bericht 15% gewijzigd door HSG op 25-07-2024 11:32:45 ]
Ô mon citoyens vous serez unis.
pi_214403373
Wat lees ik hier allemaal, 10k netto moeten verdienen om niet na te hoeven denken over uitgaves? :')
Dat doe ik met 3.2k netto al niet, en ja ik heb een kind en ga ook meerdere keren per jaar op vakantie. Het enige waar ik wel voor moet plannen zijn de hele grote aankopen als een nieuwe auto, maar ik neem aan dat je ook met 10k netto niet iedere maand impulsief een nieuwe auto aanschaft.
pi_214403488
quote:
10s.gif Op donderdag 25 juli 2024 11:54 schreef Irritatie100 het volgende:
Wat lees ik hier allemaal, 10k netto moeten verdienen om niet na te hoeven denken over uitgaves? :')
Dat doe ik met 3.2k netto al niet, en ja ik heb een kind en ga ook meerdere keren per jaar op vakantie. Het enige waar ik wel voor moet plannen zijn de hele grote aankopen als een nieuwe auto, maar ik neem aan dat je ook met 10k netto niet iedere maand impulsief een nieuwe auto aanschaft.
Zeker geen nieuwe, dat haal je niet voor 10k hehe
pi_214403696
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juli 2024 10:45 schreef okzbow het volgende:

[..]
Weet niet of het steekhoudend is, maar de meeste grotere financials en corporates betalen de "werklaag" echt niet zo heel goed... je mag in je handen knijpen met tussen de 60/85k per jaar.
Maar wel een gegarandeerde 13e maand en 36 uur of minder voor een FTE. Dus met die 85 zit je dan rap op een ton voor 40 uur. En pensioen en de secundaire voorwaarden zijn vaak wel prima. Keuzes.
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
pi_214403722
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juli 2024 19:04 schreef Niek92 het volgende:

[..]
Ik zag gister een vacature voor een servicemonteur voorbij komen waar als arbeidsvoorwaarde vermeld stond dat je een werkbus met gereedschap er bij kreeg! Dan kun je wel een tijdje blijven zoeken ja..
Dit is wel de winnaar.

Overigens moet je als bouwvakker vaak wel je klein gereedschap zelf kopen. Daar kreeg je dan wel een vergoeding voor.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_214403839
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juli 2024 12:26 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]
Dit is wel de winnaar.

Overigens moet je als bouwvakker vaak wel je klein gereedschap zelf kopen. Daar kreeg je dan wel een vergoeding voor.
Als het vergoed word, koop je het dan wel zelf?
pi_214404076
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juli 2024 12:39 schreef investeerdertje het volgende:

[..]
Vaste maand vergoeding😉
pi_214404400
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juli 2024 13:07 schreef Zonnigetoekomst62 het volgende:

[..]
Vaste maand vergoeding😉
Ja afgestemd op normaal verbruik. Dat is geen zelf kopen toch
pi_214404472
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juli 2024 19:04 schreef Niek92 het volgende:

[..]
Ik zag gister een vacature voor een servicemonteur voorbij komen waar als arbeidsvoorwaarde vermeld stond dat je een werkbus met gereedschap er bij kreeg! Dan kun je wel een tijdje blijven zoeken ja..
Op papier laten zetten dat je deze dus mag gebruiken voor zwart werk, privé ritten en vakantie.

Of vacature postbode: je krijgt een krantentas en dagelijks 25 postelastieken!!
Vakman pur sang
pi_214405017
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juli 2024 12:26 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]
Dit is wel de winnaar.

Dat is dan neem ik aan zodat je het merk kunt kopen die jij het fijnst vindt werken? Had er nog niet eerder van gehoord, maar als je de vergoeding toereikend is prima natuurlijk.
pi_214405085
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juli 2024 14:56 schreef Niek92 het volgende:

[..]
Dat is dan neem ik aan zodat je het merk kunt kopen die jij het fijnst vindt werken? Had er nog niet eerder van gehoord, maar als je de vergoeding toereikend is prima natuurlijk.
En zodat je je hamer ook weer mee terug neemt, want als je hem random laat slingeren kost t je geld
pi_214405103
quote:
1s.gif Op donderdag 25 juli 2024 13:47 schreef Lospedrosa het volgende:
Op papier laten zetten dat je deze dus mag gebruiken voor zwart werk
Verstandig.
Government is not the solution to our problem, government is the problem.
High tariffs inevitably lead to trade wars... Markets shrink & collapse; businesses & industries shut down; and millions of people lose their jobs.
~Ronald Reagan
pi_214406151
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juli 2024 12:39 schreef investeerdertje het volgende:

[..]
Ja het is een vaste vergoeding gereedschapsgeld. Mijn vader was/is timmerman en had altijd eigen hamer, accuboor, zaag, etc.

Vergoeding voor gereedschap
Als een timmerman, straatmaker, metselaar of tegelzetter zijn eigen gereedschap moet gebruiken, heeft hij recht op de handgereedschapsvergoeding (artikel 5.5.2 van de cao Bouw & Infra). De bedragen in de cao van 2024 zijn hieronder te vinden.

Overigens onderhandelde mijn vader wel altijd een hogere vergoeding. Van die 321 euro per jaar koop je niet veel fatsoenlijk gereedschap.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
pi_214406181
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juli 2024 14:56 schreef Niek92 het volgende:

[..]
Ja. Voor een metselaar makkelijk voor een timmerman niet. Fatsoenlijke hamer liep al over de 100 euro. Sommige zaagbladen en boortjes zitten er ook tegenaan. Niettemin heb ik niet het idee dat hij er vaak bij ingeschoten is.

Hadden daarom ook een duurdere verzekering vanwege de 10k aan gereedschap die hij soms bij had.
pi_214406693
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juli 2024 17:06 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]
Ja het is een vaste vergoeding gereedschapsgeld. Mijn vader was/is timmerman en had altijd eigen hamer, accuboor, zaag, etc.

Vergoeding voor gereedschap
Als een timmerman, straatmaker, metselaar of tegelzetter zijn eigen gereedschap moet gebruiken, heeft hij recht op de handgereedschapsvergoeding (artikel 5.5.2 van de cao Bouw & Infra). De bedragen in de cao van 2024 zijn hieronder te vinden.

Overigens onderhandelde mijn vader wel altijd een hogere vergoeding. Van die 321 euro per jaar koop je niet veel fatsoenlijk gereedschap.
De werkgever kan ook volgens diezelfde cao gewoon het gereedschap uitleveren. Als die dat niet doet snap ik wel dat al dat volk is gaan zzp'en
pi_214407121
quote:
1s.gif Op donderdag 25 juli 2024 13:47 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Op papier laten zetten dat je deze dus mag gebruiken voor zwart werk, privé ritten en vakantie.

Of vacature postbode: je krijgt een krantentas en dagelijks 25 postelastieken!!
vacature pb is niet meer,je kan voor pbz tegen minimale vergoeding,max 10euro fietsvergoeding pm,geen wc,geen pauze,4 weken vrijaf dat was het wel weer.
pi_214408446
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juli 2024 18:15 schreef investeerdertje het volgende:

[..]
De werkgever kan ook volgens diezelfde cao gewoon het gereedschap uitleveren. Als die dat niet doet snap ik wel dat al dat volk is gaan zzp'en
Voor de speciale dingen deed hij het altijd declareren (bv projectspecifieke speciale zaagbladen of gereedschappen). Als de baas het voor je aanschaft kun je ook ontzettende troep krijgen want een hamer is immers een hamer. Maar tussen bv een Amerikaanse of een Europese Stanley zit al een enorm kwaliteitsverschil.
pi_214408785
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 juli 2024 15:48 schreef Hyaenidae het volgende:

[..]
8k is nogal hoog als basissalaris. Maar vaak zit er nog een 13de maand aan vast, of andere bonusregelingen, aandelenpakket etc. En dan komt je jaartotaal een stuk hoger uit, ook al verdien je 'maar' 6k/maand.

Laat staan als je een beetje goed bent en als ZZP'er aan de slag gaat. Uurtarief van 120 euro is niet heel gek meer. Vang je 200k bruto/jaar. Ja daar moet dan nog pensioen vanaf, maar dat pensioen kun je gewoon zelf wegzetten op een beleggingsrekening.
En als je als ZZPer bijvoorbeeld bij het gordijnen ophangen van het keukentrapje lazert, en vijf weken niet kan werken, dan verdien je ook helemaal niks. Want een inkomensverzekering die meteen uitkeert is onbetaalbaar voor een ZZP-er. De meeste keren pas na een half jaar ziekte uit.
Dus je, je verdient lekker, maar daar hangt wel een risico aan wat je ook moet incalculeren. Nog afgezien van alle bekende risico’s zoals werkgevers die niet willen/kunnen betalen, of even geen opdrachten kunnen vinden.
Op donderdag 7 juli 2022 12:47 schreef LordofLeaves het volgende:
Bij deze ben jij de marimba van KLB. :P
pi_214408827
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juli 2024 10:53 schreef zatoichi het volgende:

[..]

Confronterend ook wel...
Klopt wel hè, en dan doe je niet (heel) gek.
Vakman pur sang
pi_214409167
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juli 2024 20:42 schreef knoopie het volgende:

[..]
En als je als ZZPer bijvoorbeeld bij het gordijnen ophangen van het keukentrapje lazert, en vijf weken niet kan werken, dan verdien je ook helemaal niks. Want een inkomensverzekering die meteen uitkeert is onbetaalbaar voor een ZZP-er. De meeste keren pas na een half jaar ziekte uit.
Dus je, je verdient lekker, maar daar hangt wel een risico aan wat je ook moet incalculeren. Nog afgezien van alle bekende risico’s zoals werkgevers die niet willen/kunnen betalen, of even geen opdrachten kunnen vinden.
Ja met zoiets word je dan altijd bang gemaakt. Maar als je het dubbele overhoudt van een normale werknemer dan kun je een prima buffer opbouwen natuurlijk om dat soort tegenslagen op te vangen. En als ik naar mezelf kijk heb ik in de afgelopen 15 jaar nog nooit 2 weken niet kunnen werken, maximaal 2 dagen wegens ziekte. En ook nog nooit zonder werk gezeten. Wel in loondienst, ben geen zzper

[ Bericht 0% gewijzigd door Hyaenidae op 25-07-2024 21:11:47 ]
pindazakje
  donderdag 25 juli 2024 @ 21:05:34 #98
459912 FlippingCoin
Weer zo'n kut millennial.
pi_214409186
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juli 2024 21:04 schreef Hyaenidae het volgende:

[..]
Ja met zoiets word je dan altijd bang gemaakt. Maar als je het dubbele overhoud van een normale werknemer dan kun je een prima buffer opbouwen natuurlijk om dat soort tegenslagen op te vangen. En als ik naar mezelf kijk heb ik in de afgelopen 15 jaar nog nooit 2 weken niet kunnen werken, maximaal 2 dagen wegens ziekte. En ook nog nooit zonder werk gezeten.
Wat doe jij voor werk?
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
Met zwijgen kruist men de duivel
pi_214411041
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juli 2024 21:04 schreef Hyaenidae het volgende:

[..]
Ja met zoiets word je dan altijd bang gemaakt. Maar als je het dubbele overhoudt van een normale werknemer dan kun je een prima buffer opbouwen natuurlijk om dat soort tegenslagen op te vangen. En als ik naar mezelf kijk heb ik in de afgelopen 15 jaar nog nooit 2 weken niet kunnen werken, maximaal 2 dagen wegens ziekte. En ook nog nooit zonder werk gezeten. Wel in loondienst, ben geen zzper
Het is enerzijds dat ik gezien heb dat sommige mensen die extra onzekerheid echt als stress ervaren. Voor die mensen is zzp’er worden gewoon niets.
En mensen rekenen zich iets te gemakkelijk rijk als ze naar zzp’ers kijken. Als je twee keer zo veel verdient als iemand in dienst, dan blijft er na 20% voor je pensioen, 10% voor je apparatuur/werkplek, 10% voor je niet-declareerbare uren en 10% buffer voor tussen de opdrachten even veel over netto.

Feit is dat de gemiddelde zzp’er niet heel veel meer netto overhoudt dan mensen in loondienst, de spreiding is alleen veel groter. Dus als jij denkt dat je bovengemiddeld goed bent in wat je doet, dan moet je zeker zzp’er worden. Maar kennelijk denken ook heel wat mensen dat onterecht van zichzelf.
pi_214411099
Maar om weer in-topic te gaan; een van de belangrijkste secundaire arbeidsvoorwaarden voor mij, en de reden dat ik nu volledig zelfstandig werk, is zelf mijn klanten uit kunnen zoeken. Niet meer werken aan opdrachten waar ik eigenlijk niet in geloof, omdat de baas de opdracht heeft aangenomen. Maar eigenlijk is dat misschien meer een primaire arbeidsvoorwaarde?

De rest van de secundaire arbeidsvoorwaarden zijn al overal waar ik ooit gewerkt heb zo karig, dat dat nooit de doorslaggevende reden was.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')