quote:Biden geen kandidaat meer voor Amerikaanse verkiezingen, steunt Kamala Harris
De Amerikaanse president Biden is geen kandidaat meer voor de presidentsverkiezingen in november. Dat maakte hij zojuist bekend in een brief op X. Hij spreekt zijn steun uit aan vicepresident Kamala Harris als nieuwe presidentskandidaat namens de Democraten.
Biden blijft wel aan als president tot het einde van zijn termijn. "Hoewel het mijn intentie was om me opnieuw te kandideren, geloof ik dat het in het belang van mijn partij en het land is om terug te treden en mij helemaal te focussen op mijn verantwoordelijkheden als president voor de rest van mijn termijn." Biden zegt dat het "de grootste eer van mijn leven geweest is te dienen als uw president".
Later deze week komt hij naar eigen zeggen met een uitgebreidere verklaring over zijn besluit.
De 17e.quote:Op maandag 22 juli 2024 21:53 schreef Leandra het volgende:
Vrijdag of zaterdag in isolatie gegaan toch?
Wacht heel even, we gaan hier al een paar stappen verder. Een gesprek over of sommige maatregelen niet hun doel voorbij hebben geschoten en of sommige maatregelen überhaupt wel effect hebben gehad, dat is interessant inderdaad.quote:Op maandag 22 juli 2024 21:34 schreef Akathisia het volgende:
[..]
Maar, eh, welk soort beleid had hij moeten voeren/voorstaan om die vermeende miljoenen doden te voorkomen en wat waren de eventueel negatieve consequenties van dat beleid geweest, en hoe plaats je die zaken tegenover elkaar? Ik lees namelijk vooral dat hij domme houding heeft gehad, en domme dingen heeft gezegd, maar welke impact destilleer je daaruit? Of had hij jouw inziens simpelweg méér geld moeten vrijmaken opdat vaccins -hoeveel dagen precies- eerder beschikbaar zouden zijn?
Ik vind het over het algemeen maar een flauwe invalshoek. Ik zou me jaar in, jaar uit, kunnen beklagen over de honderdduizenden, zo niet miljoenen, griepdoden die er vallen dankzij een gebrek aan ingrijpend beleid. Maar dat doe ik niet, omdat het duidelijk is dat verregaand ingrijpen niet te verantwoorden valt tegenover al het andere we in het leven behoeven. Een zienswijze welke Amerikanen in het extreme hebben doorgetrokken en hun hele reilen en zijlen dicteert. Kijk naar wat allemaal wel niet toegestaan wordt in de supermarkten. De ziekenhuizen. Zouden we überhaupt een einde kunnen ontdekking aan de ellende ten gevolge van Freedom, Fuck Yeah? En niet alleen daar aan de andere kant van de plas. Nee, laten we voor onze gemoedsrust maar even buiten beschouwing wat voor een consequenties de Amerikaanse voedsel- of algemener, haar dominante en welverspreide consumptiecultuur, qua gezondheidsschade in de rest van de wereld heeft mogen aanrichten, onder toezicht van al die welbespraakte en eloquente voorgangers van Trump. Conclusie is in ieder geval: corona is in vergelijking een absolute grap, en het is pijnlijk om te zien hoe mensen het onderhand al bijna 2 jaar later nog steeds niet in perspectief weet te plaatsen.
Vaccins bleken ook erg te helpen en dankzij het feit dat Trump het vaccineren ontzettend politiek heeft gemaakt zijn er veel onnodige doden gevallen onder niet-gevaccineerden. En zoals we weten lieten democraten zich veel vaker inenten dan dan republikeinen omdat die zich lekker anti gingen gedragen. (ok, en dan heb je natuurlijk nog de groep zwarten in achterstandswijken welke zich net als de achterstandswijken hier ook maar matigjes lieten vaccineren, maar voor hen was het gewoon onwetendheid en geen politiek)quote:Op maandag 22 juli 2024 18:28 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Daarom was er dus een onderzoek die vergelijkbare staten vergeleek. Dat schreef ik dus ook letterlijk: vergelijkbare staten.
En nee, niet alle maatregelen hebben geholpen. Sterker nog, er zijn heel veel onderzoeken die geconcludeerd hebben dat strenge lockdowns zoals in de VS en in Europa niet echt bleken te werken. Zoek maar op.
Het kan werken als je echt een lockdown zoals China doet (heeft weer andere nadelen, niemand vindt dat China het goed heeft gedaan), maar onze lockdowns haalden niet zoveel uit omdat mensen toch elkaar bleken tegen te komen.
Wat vooral heeft bijgedragen zijn vrijwillige beperkingen. En dan kan je nog betogen dat met lockdowns die vrijwillige beperkingen toenamen omdat de ernst daarmee onderstreept werd (net zoals met de mondkapjes die ook al zinloos waren), maar ook daar ontbreekt wel het bewijs van.
Onder de streep bleek jouw harde beschuldiging simpelweg: onwaar.
Vandaag is de 5de dag dus, mag hij morgen weer uit isolatie.quote:Op maandag 22 juli 2024 21:57 schreef Za het volgende:
[..]
De 17e.
En voert al zijn presidentiële taken uit volgens de WH arts:
[ x ]
Ik snap jouw verwijt niet. Trump claimde de vaccins als zijn overwinning en heeft zichzelf ook duidelijk laten inenten.quote:Op maandag 22 juli 2024 21:58 schreef Knipoogje het volgende:
[..]
Vaccins bleken ook erg te helpen en dankzij het feit dat Trump het vaccineren ontzettend politiek heeft gemaakt zijn er veel onnodige doden gevallen onder niet-gevaccineerden. En zoals we weten lieten democraten zich veel vaker inenten dan dan republikeinen omdat die zich lekker anti gingen gedragen. (ok, en dan heb je natuurlijk nog de groep zwarten in achterstandswijken welke zich net als de achterstandswijken hier ook maar matigjes lieten vaccineren, maar voor hen was het gewoon onwetendheid en geen politiek)
Dat is eigenlijk het enige wat ik Trump kwaliijk neem mbt de covidperiode. Als hij meteen had geroepen dat iedereen zich moet laten inenten, dan hadden heel veel MAGA fans nog geleefd. Voor de rest vond ik veel regeringen ook maar wat proberen en te reageren op de actualiteit met soms succes en soms ook niet.
Misschien dat die ontzettend slecht uitgevoerde covidhand-outs ook deels aan hem te wijten zijn. Daar is echt erg veel misbruik van gemaakt door de slechte controle. Maar goed, dat had een andere regering wellicht ook wat verkloot.
Laura Loomer.quote:Op maandag 22 juli 2024 22:01 schreef Leandra het volgende:
[..]
Vandaag is de 5de dag dus, mag hij morgen weer uit isolatie.
Maar goed, Laura Loomer zal wel beter weten of hij wel of niet zijn presidentiële taken uitvoert, het is net weekend geweest nota bene.
https://en.m.wikipedia.org/wiki/Laura_Loomerquote:Laura Elizabeth Loomer (born May 21, 1993)[1] is an American far-right[a] political activist and internet personality.[2][3] She was the Republican nominee to represent Florida's 21st congressional district in the 2020 United States House of Representatives elections, losing to Democrat Lois Frankel.[4][5] She also ran in the Republican primary for Florida's 11th congressional district in 2022, narrowly losing to incumbent Daniel Webster.[6] She has been described as espousing anti-Muslim,[b] white nationalist[c] and conspiracy theorist views.[d]
Nee, daarom.quote:Op maandag 22 juli 2024 22:03 schreef Black_Baron het volgende:
[..]
Laura Loomer.Daar kun je toch met geen enkel goed verstand mee aan komen zetten.
[..]
https://en.m.wikipedia.org/wiki/Laura_Loomer
En als ze de verkiezingen wint, zijn de verkiezingen vast gestolen.quote:Op maandag 22 juli 2024 22:08 schreef Leandra het volgende:
[..]
Nee, daarom.
Echt, al die mensen die het welzijn van Biden totaal niet belangrijk vinden, maar het liefst alles verdacht maken zodat zaken "ter discussie worden gesteld".
Als hij zich nu ook (al dan niet om gezondheidsredenen) als president terugtrekt wordt Harris direct president, als er iets is waar de Loomers, Boeberts en Trumps van deze wereld echt ziek van worden is het Harris als president, dus wat mij betreft kunnen ze krijgen wat ze willen, met deze idioterie.
De man is ziek, in isolatie en als hij helemaal stopt wordt Harris direct president, ik ben voor.
Dat idd, en ze schreeuwen zo hard en zo vaak dat mensen het nog gaan geloven ook.quote:Op maandag 22 juli 2024 22:10 schreef Black_Baron het volgende:
[..]
En als ze de verkiezingen wint, zijn de verkiezingen vast gestolen.
Compleet van de pot gerukt. Die conspiracy lui.
Dat risico is veel kleiner dan nu twijfelen en een 'Free for all' scenario laten ontstaan. Dan krijg je verdeeldheid en daar verlies je veel meer stemmen mee.quote:Op maandag 22 juli 2024 22:06 schreef VEM2012 het volgende:
Overigens denk ik dat nu de Democraten kennelijk Harris direct naar voren schuiven de Democraten een ongelofelijk domme fout maken.
Had gewoon de komende weken gebruikt om te peilen welke kandidaat het beste is. Nu is iedereen enthousiast. De komende weken gaan mensen op zoek naar vlekjes waar je een vlek van kan maken en voor je het weet heb je een probleem waar je wederom mee in je maag zit.
Ik begreep dat dat niet kon, omdat de verkiezing voor de kandidatuur door Biden zijn gewonnen. Nu hij opgeeft, gaat het automatisch naar de VP of toekomstige VP. Van horen zeggen.....quote:Op maandag 22 juli 2024 22:06 schreef VEM2012 het volgende:
Overigens denk ik dat nu de Democraten kennelijk Harris direct naar voren schuiven de Democraten een ongelofelijk domme fout maken.
Had gewoon de komende weken gebruikt om te peilen welke kandidaat het beste is. Nu is iedereen enthousiast. De komende weken gaan mensen op zoek naar vlekjes waar je een vlek van kan maken en voor je het weet heb je een probleem waar je wederom mee in je maag zit.
Dat hoeft helemaal niet, maar ik heb ook niet gezegd dat men die optie had moeten kiezen. Ik had alleen even gewacht. Alleen al tijdens de speculatie had je prima het water kunnen testen.quote:Op maandag 22 juli 2024 22:12 schreef vaarsuvius het volgende:
[..]
Dat risico is veel kleiner dan nu twijfelen en een 'Free for all' scenario laten ontstaan. Dan krijg je verdeeldheid en daar verlies je veel meer stemmen mee.
Trump heeft zich in het verleden (voor hij president werd) nogal vaak uitgelaten over de vermeende link tussen vaccinaties an autisme. Een nogal populaire - en voor de duidelijkheid, volkomen onware - samenzweringstheorie.quote:Op maandag 22 juli 2024 22:02 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Ik snap jouw verwijt niet. Trump claimde de vaccins als zijn overwinning en heeft zichzelf ook duidelijk laten inenten.
Staat mij derhalve niets van bij dat hij anti vaccinatie was. Heb je daar een bron van?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |