Bronquote:Automobilisten zijn steeds meer geld kwijt aan het verzekeren van hun auto. In ruim een jaar tijd steeg de premie voor een autoverzekering met gemiddeld 9,3 procent, blijkt uit onderzoek van vergelijkingssite Geld.nl.
In januari 2023 betaalden Nederlanders nog gemiddeld 85,73 euro per maand aan premie. Dit bedrag kwam in juli dit jaar uit op 93,73 euro.
De stijging wordt volgens de vergelijker vooral veroorzaakt door een grotere schadelast voor verzekeraars. Het bedrag dat verzekeraars aan klanten met schade uitkeren, stijgt al voor het vierde jaar op rij.
Dit komt voornamelijk doordat er steeds meer elektrische auto's rondrijden. Deze zijn duurder om te repareren dan een benzineauto. Daarnaast worden auto-onderdelen steeds geavanceerder en dus duurder om te vervangen.
In de grote steden betalen autobezitters de hoogste premies. Zo kost een WA-verzekering in Den Haag gemiddeld 122,69 euro per maand. In een kleinere stad zoals Assen is dit 73,43 euro per maand.
In grote steden krijgt de automobilist te maken met relatief veel verkeersdrukte, hierdoor is het risico op schade groter. Dit drijft de gemiddelde premie in dichtbevolkte provincies op. Verder kijken verzekeraars naar de criminaliteitscijfers in de regio.
Kabinet zal waarschijnlijk gewoon weer aan de biomassa zodat ze dat kunnen wegschrijven als net zero.quote:Op maandag 22 juli 2024 18:34 schreef Mikeytt het volgende:
De milieubelasting is natuurlijk niet even hoog als een benzinebak op lange termijn.
En sowieso overheden die denken dat elektrische auto's de oplossing zijn
Wat echt milieubewust is, is het openbaar vervoer. INVESTEER DAAR EENS GODVERDOMME IN.
Jezelf quotenquote:Op maandag 22 juli 2024 18:35 schreef Mikeytt het volgende:
[..]
Kabinet zal waarschijnlijk gewoon weer aan de biomassa zodat ze dat kunnen wegschrijven als net zero.
En Shell-subsidies natuurlijk, zodat Shell door kan gaan met vergroenen ()
Dit maakt ook gewoon uit voor de premie hoor.quote:Op maandag 22 juli 2024 18:43 schreef FvanS het volgende:
Wel raar trouwens dat het postcodegebied waarin je woont wel uitmaakt voor de premie, en dit dan weer niet.
De premie die jij betaalt is gebaseerd op de aanschafprijs, reparatiekosten, regio, vermogen en kleur van jouw auto en daarbij jouw opgebouwde schadevrije jaren.quote:Op maandag 22 juli 2024 18:27 schreef Lucifer_Doosje het volgende:
Verhoog lekker de premie van bezitters van zo'n auto op batterijen. Val mij als benzine rijder daar niet mee lastig.
En vergeet arbeidsloon niet...die kostenstijging komt er ook bij op.quote:Op maandag 22 juli 2024 18:44 schreef tjoptjop het volgende:
Auto's in het algemeen zijn ook wel enorm gestegen in prijs, dan is het niet gek dat verzekeringen volgen. Kun je überhaupt nog iets nieuw rond de ¤10-12k kopen?.
Zijn ook steeds betere veiligheidssystemen waarbij de auto zeg maar geofferd wordt voor de inzittenden (terecht) en dan loopt de rekening ook snel op tot total loss.
Nee, vanaf 18.000. Een maand geleden was er 1 nieuwkomer die iets goedkoper was.quote:Op maandag 22 juli 2024 18:44 schreef tjoptjop het volgende:
Auto's in het algemeen zijn ook wel enorm gestegen in prijs, dan is het niet gek dat verzekeringen volgen. Kun je überhaupt nog iets nieuw rond de ¤10-12k kopen?.
Niks overtreft het geluid van een dikke V6 of V8, zeker zo'n elektrische stofzuiger niet...quote:
Ik heb niet per se iets tegen elektrische auto's, wel tegen figuren die zelf lekker een elektrische bak leasen van de baas en vervolgens neer menen te moeten kijken op mensen met een benzineauto.quote:Op maandag 22 juli 2024 20:45 schreef Toine51 het volgende:
[..]
Niks overtreft het geluid van een dikke V6 of V8, zeker zo'n elektrische stofzuiger niet...
Dinosap!
En nog wat dikke lappen op de barbeknoei!quote:Op maandag 22 juli 2024 20:45 schreef Toine51 het volgende:
[..]
Niks overtreft het geluid van een dikke V6 of V8, zeker zo'n elektrische stofzuiger niet...
Dinosap!
Die heb ik ook nog eentje. Uit 1964. Alleen daar rij ik misschien 2x per jaar in.quote:Op maandag 22 juli 2024 20:47 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Ik heb niet per se iets tegen elektrische auto's, wel tegen figuren die zelf lekker een elektrische bak leasen van de baas en vervolgens neer menen te moeten kijken op mensen met een benzineauto.
Tegenwoordig is het voor steeds meer leaserijders vooral een kwestie van elektrisch moeten ipv mogen....quote:Op maandag 22 juli 2024 20:47 schreef WheeledWarrior het volgende:
Ik heb niet per se iets tegen elektrische auto's, wel tegen figuren die zelf lekker een elektrische bak leasen van de baas en vervolgens neer menen te moeten kijken op mensen met een benzineauto.
Ik dacht eerlijk gezegd dat dat al gedaan werd, maar niet dus...quote:Op maandag 22 juli 2024 18:27 schreef Lucifer_Doosje het volgende:
Verhoog lekker de premie van bezitters van zo'n auto op batterijen. Val mij als benzine rijder daar niet mee lastig.
Moderne auto's zijn sowieso duurder om te repareren, door sensoren, airbags, gordelspanners en het feit dat alles tegenwoordig meegespoten is, in plaats van een ouderwetse zwarte kunststof (of metalen) bumper.quote:Op maandag 22 juli 2024 20:56 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
Elektrische auto's duurder om te repareren. Waaruit blijkt dat
Het is bij de dealers sowieso al achteraan aansluiten. Een elektrische auto of niet, door personeelstekort. Denk dat je daar meer de oorzaak moet zoeken.
Misschien zijn db9's in verhouding minder vaak bij ongelukken betrokken?quote:Op dinsdag 23 juli 2024 09:54 schreef boegschroef het volgende:
Mijn verzekering is dit jaar ook met bijna 20% gestegen, gelukkig zit ik in de 75% "korting".
Ik zou verwachten dat ze bijhouden wat de gemiddelde kosten per auto zijn en dat ze daar rekening mee houden in de premie. Ondertussen zou er data genoeg moeten zijn voor de electrische auto's. Maar hoe premies berekend worden blijft toch een raadsel. Mijn 20 jaar oude db9 is even duur (minder dan een euro verschil) in de all risk als mijn nieuwe z4. Dat terwijl schade aan de db9 al snel een stuk duurder wordt dan de z4.
terecht dat golfjes en polos duurder zijn qua verzekering, zitten over het algemeen ook alleen maar idioten isquote:Op maandag 22 juli 2024 19:55 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
De premie die jij betaalt is gebaseerd op de aanschafprijs, reparatiekosten, regio, vermogen en kleur van jouw auto en daarbij jouw opgebouwde schadevrije jaren.
Dat kan zijn, maar ik heb vorige maand een steentje op de ruit gehad, ruit gebarsten, kosten staat ongeveer gelijk aan 5 jaar all risk verzekering.quote:Op dinsdag 23 juli 2024 12:08 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
Misschien zijn db9's in verhouding minder vaak bij ongelukken betrokken?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |