Het is gewoon een nietszeggende uitspraak die veel intelligenter klinkt dan is. Probleem daarmee is dat intelligente mensen horen dat het nietszeggend is en de onderklasse vraagt zich af wat dit voor elitair gelul is.quote:Op maandag 22 juli 2024 12:10 schreef Bugno3 het volgende:
[..]
Goh, ze heeft een lijfspreuk, bel de krant.
Er zit trouwens zat waarheid in haar uitspraak. Het getuigt van enige wijsheid, door te kijken naar mogelijkheden en kansen, zonder teveel beren op de weg te zien op basis van het verleden.
Yes het grote probleem in Amerika, de democraten kunnen winnen wat ze willen, aan de macht komen het maakt allemaal niet uit, de republikeinen houden het al decennia overal tegen. Daarom komt er nooit wat van de democratische praatjes, ze worden keer op keer tegengewerkt door de republikeinen, die daar zelf dan geen last van hebben want de democraten steunen altijd 100% de agenda van de republikeinen, dus alles wat misloopt onder de republikeinen is ook nog eens de schuld van de republikeinen.quote:Op maandag 22 juli 2024 12:15 schreef jogy het volgende:
[..]
Democraten hebben een goed plan naar voren geschoven die het op zou lossen voor een groot deel. Dat werd tegengehouden door de republikeinen. Zo kansloos is dat land met hun politici dat ze het land liever ten onder laten gaan dan dat ze enigszins samenwerken.
Snap niet dat ze zich niet beroepen op de slogan die deze verkiezingen voor de democraten maakt, de slogan die je zelfs hier op Nederlandse websites dag in dag uit tegenkomt, maakt niet in welk topic, maakt niet uit wat de dems fout doen, die slogan wordt in den treure herhaald.quote:Op maandag 22 juli 2024 12:50 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Het is gewoon een nietszeggende uitspraak die veel intelligenter klinkt dan is. Probleem daarmee is dat intelligente mensen horen dat het nietszeggend is en de onderklasse vraagt zich af wat dit voor elitair gelul is.
Kortom: je wint er geen stemmen mee.
Dat is helaas de realiteit en die gaat twee kanten op.quote:Op maandag 22 juli 2024 12:15 schreef jogy het volgende:
[..]
Democraten hebben een goed plan naar voren geschoven die het op zou lossen voor een groot deel. Dat werd tegengehouden door de republikeinen. Zo kansloos is dat land met hun politici dat ze het land liever ten onder laten gaan dan dat ze enigszins samenwerken.
Het is inderdaad niet heel geweldig, al is haar onzichtbaarheid ook een potentieel voordeel want ze is ook niet in beeld geweest met grote miskleunen. Ze kan goed debateren dus zal Trump het volgende debat wel afzeggen want in zijn nadeel en ze is relatief jong wat zwevende kiezers aan kan trekken. Maar sowieso wordt het een spannende race, misschien kan ze AOC wel als VP aantrekkenquote:Op maandag 22 juli 2024 12:54 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Dat is helaas de realiteit en die gaat twee kanten op.
Neemt niet weg dat Harris simpelweg als VP enorm teleurgesteld heeft. Laten we wel zijn, ze is het niet geworden omdat ze de beste VP was, maar omdat het per sé een vrouw van kleur moest zijn en in die categorie werd ze de beste (of minst slechte) optie geacht.
Het is niet voor niets dat er hardop is gedacht over een open race. Waar men kennelijk op terug is gekomen. Waarschijnlijk omdat na de aanslag op Trump er wat kandidaten afgehaakt zijn die het over 4 jaar liever proberen.
Stond vorige maand een artikel online, kan hem helaas niet meer vinden, maar werd uitgelegd dat het Harris zou worden als Biden het bijltje erbij neergooit. De reden en de enige reden is de campagne kas. Biden/Harris hebben geld opgehaald, donoren gestrikt en een compleet campagne team klaar staan. Er staat geen andere kandidaat klaar, stel het was nu een "outsider" geworden dan had je een campagne team moeten bouwen en donoren moeten werven om campagne te voeren, het gaat toch ook vooral om hippe slogans, reclames en vuurwerkshows terwijl ze het land doortrekken. Dat is de reden waarom het Harris wordt, ze kan gebruik maken van de campagne kas en het campagneteam van Biden, andere uitverkorenen hadden daar geen gebruik van kunnen maken, dit moeten opbouwen wat maanden zou duren en die tijd hebben ze niet. Daarom ook nu op een ondemocratische manier Harris naar voren schuiven, terwijl de Dems doen alsof ze massaal achter haar staan terwijl 99,99% van de Dems haar de vorige keer niet als president wou.quote:Op maandag 22 juli 2024 12:54 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Dat is helaas de realiteit en die gaat twee kanten op.
Neemt niet weg dat Harris simpelweg als VP enorm teleurgesteld heeft. Laten we wel zijn, ze is het niet geworden omdat ze de beste VP was, maar omdat het per sé een vrouw van kleur moest zijn en in die categorie werd ze de beste (of minst slechte) optie geacht.
Het is niet voor niets dat er hardop is gedacht over een open race. Waar men kennelijk op terug is gekomen. Waarschijnlijk omdat na de aanslag op Trump er wat kandidaten afgehaakt zijn die het over 4 jaar liever proberen.
PVV is veel te links. Ik denk dat SGP er meer op lijkt.quote:Op maandag 22 juli 2024 12:56 schreef SymbolicFrank het volgende:
Met welke Nederlandse partij zijn de Republikeinen het beste te vergelijken? PVV?
Ik vind het echt een mix van PVV, VVD, SGP, en FvD.quote:Op maandag 22 juli 2024 12:56 schreef SymbolicFrank het volgende:
Met welke Nederlandse partij zijn de Republikeinen het beste te vergelijken? PVV?
Nee, denk dat het merendeel van de partijen in Nederland aan de democratische kant zouden zitten. Zitten ook veel stromingen bij de dems en reps. Misschien over sommige onderwerpen dat ze raakvlakken hebben. Denk dat je sneller uitkomt bij de christelijke partijtjes.quote:Op maandag 22 juli 2024 12:56 schreef SymbolicFrank het volgende:
Niet echt waar. Het is meer onvergelijkbaar. Als het gaat om progressieve standpunten (wat door velen ook als links gezien wordt) dan loopt men in de VS juist voorop.quote:Op maandag 22 juli 2024 12:47 schreef jogy het volgende:
[..]
True, maar het laat wel zien dat de verschillen binnen politiek zodanig zijn dat extreem links in de VS centrum links is in grote delen van de rest van de wereld.
Sarcasme hoop ik?quote:Op maandag 22 juli 2024 12:51 schreef Tekaschi het volgende:
[..]
Yes het grote probleem in Amerika, de democraten kunnen winnen wat ze willen, aan de macht komen het maakt allemaal niet uit, de republikeinen houden het al decennia overal tegen. Daarom komt er nooit wat van de democratische praatjes, ze worden keer op keer tegengewerkt door de republikeinen, die daar zelf dan geen last van hebben want de democraten steunen altijd 100% de agenda van de republikeinen, dus alles wat misloopt onder de republikeinen is ook nog eens de schuld van de republikeinen.
Het zou wel grappig zijn als slogan...quote:Op maandag 22 juli 2024 12:53 schreef Tekaschi het volgende:
[..]
Snap niet dat ze zich niet beroepen op de slogan die deze verkiezingen voor de democraten maakt, de slogan die je zelfs hier op Nederlandse websites dag in dag uit tegenkomt, maakt niet in welk topic, maakt niet uit wat de dems fout doen, die slogan wordt in den treure herhaald.
"Ja maar Trump".
SGP. En dan zou ik het niet beste noemen, maar minst slecht.quote:Op maandag 22 juli 2024 12:56 schreef SymbolicFrank het volgende:
Ik denk dat het Buttigieg wordt. Het viel mij eerder deze week op dat hij in de spotlight gezet werd.quote:Op maandag 22 juli 2024 12:56 schreef jogy het volgende:
[..]
Het is inderdaad niet heel geweldig, al is haar onzichtbaarheid ook een potentieel voordeel want ze is ook niet in beeld geweest met grote miskleunen. Ze kan goed debateren dus zal Trump het volgende debat wel afzeggen want in zijn nadeel en ze is relatief jong wat zwevende kiezers aan kan trekken. Maar sowieso wordt het een spannende race, misschien kan ze AOC wel als VP aantrekken. Of die Buttigieg.
Te links? Ze stemmen meestal hetzelfde als de VVD, of nog wat extremer.quote:
Ik wist niet dat die bestaat. Heel christelijk en zeer conservatief, zo te zien. Hun eigen site doet het niet, maar de Wikipedia zegt het volgende:quote:Ik denk dat SGP er meer op lijkt.
Enquote:In algemene zin zei partijleider Van der Staaij in 2010 over de verhouding tussen Bijbelse principes en alledaagse politiek: “de Bijbelse beginselen die onder onze partij liggen, zijn hard, maar over de precieze vertaling daarvan kan binnen de partij worden gediscussieerd”.[10]
Partijleider Van der Staaij onderschrijft namens de SGP de Nashvilleverklaring.[11] De SGP vindt dat homoseksueel gedrag niet geoorloofd is en daarom dat personen van hetzelfde geslacht niet met elkaar mogen trouwen of samen kinderen adopteren. Eveneens is de partij tegen de legalisering van abortus, euthanasie, prostitutie en drugs, voor strikte handhaving van de zondagsrust en is (mede) op initiatief van de SGP in een aantal gemeenten een vloekverbod van kracht.
De speerpunten van het verkiezingsprogramma "TOT UW DIENST" voor de Tweede Kamerverkiezingen in 2002 waren:
huwelijk en gezin
bescherming van leven
zorg voor zieken en hulpbehoevenden
veiligheid
Dus ik begrijp wat je bedoelt. Enge partij.quote:De SGP leidt uit Bijbelteksten af dat mannen en vrouwen door God een eigen "roeping en plaats" gegeven is, dat daarbij "de man het hoofd van de vrouw" is, en dat zitting nemen van de vrouw in politieke organen "strijdt met de roeping van de vrouw". Het regeerambt is voorbehouden aan de man.
Zou op zich wel mooi zijn. Eerste homoseksuele president.quote:Op maandag 22 juli 2024 13:05 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Ik denk dat het Buttigieg wordt. Het viel mij eerder deze week op dat hij in de spotlight gezet werd.
De VVD is dan ook gewoon een partij die een grote ingrijpende overheid wenst en op dat moment als links te betitelen is.quote:Op maandag 22 juli 2024 13:06 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Te links? Ze stemmen meestal hetzelfde als de VVD, of nog wat extremer.
Republikeinen gaan sowieso niet stemmen op Harris.quote:Op maandag 22 juli 2024 13:09 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Zou op zich wel mooi zijn. Eerste homoseksuele president.
Helaas kan dat ook in zijn nadeel gaan werken, en loop je de kans dat veel republikeinen daarom niet op hem gaan stemmen.
Een coalitie van SGP, PVV en FVD op het moment. Misschien ook een stukje rechterkant van de VVD, hoewel de persoonlijkheidscultus rondom Trump en antidemocratische dingen niet echt zou passen bij hen.quote:Op maandag 22 juli 2024 12:56 schreef SymbolicFrank het volgende:
Ja, dat lijkt me ook echt nog wel een brug te ver voor de VS.quote:Op maandag 22 juli 2024 13:09 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Zou op zich wel mooi zijn. Eerste homoseksuele president.
Helaas kan dat ook in zijn nadeel gaan werken, en loop je de kans dat veel republikeinen daarom niet op hem gaan stemmen.
Nee, en die harde kern krijg je sowieso niet mee.quote:Op maandag 22 juli 2024 13:12 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Republikeinen gaan sowieso niet stemmen op Harris.
En VP...
Ik vind hem ook wel prima. De huidige burgemeester van New York (Eric Adams) vind ik persoonlijk een van de grootste talenten binnen de Democratische partij. Die zou ik graag als president zien. Realistische kerel.quote:Op maandag 22 juli 2024 13:14 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Nee, en die harde kern krijg je sowieso niet mee.
Je moet dan inzetten op de zwevende kiezer. Ik ken de standpunten en speeches van Buttigieg eigenlijk niet zo goed, maar hij ziet er wel charismatisch uit.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |