quote:Biden geen kandidaat meer voor Amerikaanse verkiezingen, steunt Kamala Harris
De Amerikaanse president Biden is geen kandidaat meer voor de presidentsverkiezingen in november. Dat maakte hij zojuist bekend in een brief op X. Hij spreekt zijn steun uit aan vicepresident Kamala Harris als nieuwe presidentskandidaat namens de Democraten.
Biden blijft wel aan als president tot het einde van zijn termijn. "Hoewel het mijn intentie was om me opnieuw te kandideren, geloof ik dat het in het belang van mijn partij en het land is om terug te treden en mij helemaal te focussen op mijn verantwoordelijkheden als president voor de rest van mijn termijn." Biden zegt dat het "de grootste eer van mijn leven geweest is te dienen als uw president".
Later deze week komt hij naar eigen zeggen met een uitgebreidere verklaring over zijn besluit.
Er is nog wel het nodige werk te verzetten.quote:Op maandag 22 juli 2024 09:23 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Mee eens maar Harris is wel een erg zwakke en onpopulaire kandidaat.
Ik hoop dat de Democraten winnen want nog 4 jaar Trump is zware ellende zeker met de hoop mafkezen die er ook nog omheen cirkelen.
En ik schreef uiterlijk én persoonlijke zaken.quote:Op maandag 22 juli 2024 09:52 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Ik schreef uiterlijk. De persoonlijke aanvallen bij Kaag draaide vooral om haar Palestijnse connectie (politiek relevant) en dat ze Nederland al lang de rug had toegekeerd (ook politiek relevant).
En je vindt het raar dat ik doe alsof de verschillen er niet zijn. Maar ik kan onderbouwen waarom ik denk dat de verschillen gezocht zijn. Misschien heb ik het mis. Maar onderbouw dat dan…
Ze heeft ook geen zak gedaan zo onzichtbaar is ze geweest.quote:Op maandag 22 juli 2024 10:39 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Er is nog wel het nodige werk te verzetten.
Maar ik zie ook geen dingen aan Kamala die niet gerepareerd zouden kunnen worden. Ze heeft ook nergens hele grote schade opgelopen.
"When you do things right, people won't be sure you've done anything at all."quote:Op maandag 22 juli 2024 11:09 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Ze heeft ook geen zak gedaan zo onzichtbaar is ze geweest.
Daarmee voldeed ze prima aan de functieomschrijving van VP.quote:Op maandag 22 juli 2024 11:09 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Ze heeft ook geen zak gedaan zo onzichtbaar is ze geweest.
AOC… rly? Dat mens heeft echt gestoorde denkbeelden.quote:Op maandag 22 juli 2024 09:47 schreef Leandra het volgende:
Pete Buttigieg zou wel een goeie zijn.
AOC ook trouwens, maar ik weet niet of de VS daar al klaar voor is.
Onverwachte Futurama quote.quote:Op maandag 22 juli 2024 11:20 schreef Montov het volgende:
[..]
"When you do things right, people won't be sure you've done anything at all."
Harris zou het saaie politiek van Biden wel voortzetten ja.
AOC is te jong om presidentskandidaat te zijn. Maar wellicht in de toekomst wel een goede.quote:Op maandag 22 juli 2024 11:30 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
AOC… rly? Dat mens heeft echt gestoorde denkbeelden.
De VS gaat daar nooit klaar voor zijn. Woke is al op zijn retour.
Ik vraag mij alleen af of dat in dit geval op gaat.quote:Op maandag 22 juli 2024 11:20 schreef Montov het volgende:
[..]
"When you do things right, people won't be sure you've done anything at all."
Harris zou het saaie politiek van Biden wel voortzetten ja.
Volgens mij is dat een bot. Heb haar eerder gezien.quote:Op maandag 22 juli 2024 10:47 schreef takura het volgende:
[ x ]
Mevrouw Wia is op haar oude dag een kritische denker.
Kan ook zijn omdat je toen 24/7 werd doodgegooid door nieuws uit de VS. Iets waar ik echt niet naar uit kijk als Trump weer wint.quote:Op maandag 22 juli 2024 11:42 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Ik vraag mij alleen af of dat in dit geval op gaat.
Niet dat ik een fan van Pence ben maar die zag je toch vaker.
Ik ben daar nav eerdere berichtgeving in gedoken en ik zag toen dat de definitie hier het probleem is. Net zoals er mensen zijn die zeggen dat femicide het gevolg is van vrouwenhaat.quote:Op maandag 22 juli 2024 10:46 schreef FYazz het volgende:
[..]
En ik schreef uiterlijk én persoonlijke zaken.
Vind je laatste opmerking wat flauw. Jouw onderbouwing dat misogynie/verschillen in beoordeling en benadering tegenwoordig vergezocht is omdat Timmermans ook wordt aangesproken op zijn buik is net zo goed geen sterke onderbouwing als mijn onderbouwing dat het bij Kaag en Harris ook plaatsvindt.
Hier dan wat links naar onderzoeken en cijfers erover.
"Behalve Twitter analyseerden we ook 245 kranten- en tijdschrift-interviews met vrouwelijke en mannelijke politici die de afgelopen twee jaar verschenen. Daaruit blijkt dat mannen en vrouwen in Den Haag door journalisten nog altijd verschillend worden bevraagd en beschreven. Op zowel sociale als in klassieke media is seksisme hardnekkig, variërend van uitgesproken misogynie tot subtieler, alledaags seksisme."
"Amnesty International en andere internationale onderzoekers berichtten de afgelopen jaren keer op keer: politici krijgen veel online haat, maar vrouwen disproportioneel meer en opvallend vaker persoonlijker".
"Toen we begonnen met de analyses van de tweets en berichten uit de conventionele media, schrokken wij als man meer dan de vrouwen van het beeld dat naar boven kwam,’ geeft Van de Ven toe"
https://www.groene.nl/artikel/misogynie-als-politiek-wapen
https://www.planinternati(...)oten-van-de-politiek
https://www.cbs.nl/nl-nl/(...)itici-wint-cbs-tegel
Als jij andere bronnen kunt bieden, graag!
Ik heb in dit geval liever dat jij gelijk hebt dan ik en dat de verschillen tegenwoordig niet meer bestaan
Maar die moest natuurlijk ook periodiek de evengelical christians eraan herinneren waarom ze ook alweer op Trump gestemd hadden, dat zal bij Biden minder het geval zijn geweest.quote:Op maandag 22 juli 2024 11:42 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Nee joh.quote:Op maandag 22 juli 2024 11:41 schreef Tijn het volgende:
[..]
AOC is te jong om presidentskandidaat te zijn. Maar wellicht in de toekomst wel een goede.
Helaas niet nee, daarvoor is ze veel te eerlijk.quote:
Maakte dit weekend toch zelf bekend niet mee te doen aan de presidentsverkiezingen in Rusland?quote:Op maandag 22 juli 2024 11:05 schreef DrDentz het volgende:
Hebben ze Biden al verteld dat hij uit de race is gestapt?
Ze was onder meer verantwoordelijk voor de grensbewaking. Het lijkt mij evident dat dat een shitshow was de afgelopen jaren.quote:Op maandag 22 juli 2024 11:42 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Ze is veel te extremistisch.quote:Op maandag 22 juli 2024 11:48 schreef jogy het volgende:
[..]
Helaas niet nee, daarvoor is ze veel te eerlijk.
Mensen komen ook niet verder dan zwart of Aziatisch en vrouw als ze gevraagd worden haar positieve punten op te sommen.quote:Op maandag 22 juli 2024 11:54 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Ze was onder meer verantwoordelijk voor de grensbewaking. Het lijkt mij evident dat dat een shitshow was de afgelopen jaren.
Zw was verantwoordelijk voor reproductive rights. Ook niet best gegaan (kon ze niets aan doen).
Ze was verantwoordelijk voor gun control. Wederom: niet succesvol.
Objectief bezien heeft ze echt een slechte prestatie geleverd.
Hoe bedoel je? Ze is senator geweest en openbaar aanklager. Ze heeft Barr nog aardig doen zweten in haar ondervraging destijds.quote:Op maandag 22 juli 2024 11:58 schreef Tekaschi het volgende:
[..]
Mensen komen ook niet verder dan zwart of Aziatisch en vrouw als ze gevraagd worden haar positieve punten op te sommen.
Stel je voor een politicus welke zijn enige wapen zijn blanke witte huidskleur was, dit tevens de reden was om op hem te stemmen, en de media en het stemvee dit vanaf de daken schreeuwden als een positief iets, het schuim zou meters hoog staan bij de bekende gezichten.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |