Ho ho, dat heb ik allemaal niet gezegd hequote:Op vrijdag 19 juli 2024 13:10 schreef ExTec het volgende:
[..]
Moet het wel zo zijn, dat niet elke clusternode die update (tegelijkertijd) krijgt.
En het probleem aan dit soort producten (meer de delivery pipeline/method) is dat er iemand op hoofdkantoor van crowdstrike op de GO knop klikt, en die update blijkbaar werkelijk in 1 keer naar alle realestate gaat.
Dan kun je daar zelf tussen gaan zitten, die agent zo deployen dat die zichzelf niet update, en dat zelf gaan doen. Dat is een PITA in it's own right. Meeste bedrijven zullen het liever aan de vendor overlaten.
En ondanks dat menig linux-nerd nu weer victorie aan het kraaien is, kan dit net goed op linux gebeuren. Alleen ligt het tempo van updates (zeker van device drivers) daar veeeeeeel lager.
Maar ondertussen worden er in rpm packages ook gewoon malware gevonden. Sta je dan met je mooie verhaaltje dat linux 'daar geen last van heeft'.
4 uur geleden gepost:quote:Op vrijdag 19 juli 2024 13:59 schreef koffiekoekjes het volgende:
14 uur geleden gepost: https://old.reddit.com/r/(...)_83_billion_dollars/
Inside job
Oud nieuws.quote:Op vrijdag 19 juli 2024 09:55 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
https://www.reddit.com/r/(...)on_dollars/?sort=new
10 u geleden. Prachtige timing. Zo te zien heeft ie ook nog puts gekocht ook
Damn dit is een legendarische post. Perfecte timing.quote:Op vrijdag 19 juli 2024 13:59 schreef koffiekoekjes het volgende:
14 uur geleden gepost: https://old.reddit.com/r/(...)_83_billion_dollars/
Inside job
Er zijn theoretisch altijd scenario's te bedenken waarmee je dit kan voorkomen. Die komen dan vaak wel neer op dat je zelf devops doet en het allemaal in eigen hand hebt. Maar ik heb zelfs trading systems gezien die gewoon doodleuk op off the shelve software op een windows server draaien en eigen clustering mechanisme erop na hielden. En dat soort systemen hadden allemaal nat gegaan, als die agent erop draaide. En dan had ja maar cluster! geen bal uitgemaakt.quote:Op vrijdag 19 juli 2024 14:03 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Ho ho, dat heb ik allemaal niet gezegd hemaar feit is wel dat je de boel een stuk makkelijker virtueel kunt draaien, werken met losse containers die je zo ergens anders aan de gang kunt hebben, en dus ook heel makkelijk kunt snapshotten.
Je bent onder de streep een stuk flexibeler en dus minder kwetsbaar. Goed. Maar ja, als ze je cluster orchester pakken ga je inderdaad ook gewoon nat.
Je bent in de verkeerde war met Kaspersky. Dat is Russisch.quote:Op vrijdag 19 juli 2024 14:00 schreef ExTec het volgende:
[..]
I'll raise you: de oprichter is een rus.
Dmitri Alperovitch is wel co-founder, geboren in Moskou.quote:Op vrijdag 19 juli 2024 14:13 schreef spectrumanalyser het volgende:
[..]
Crowdstrike is opgericht door een Amerikaan, geboren in New Jersey.
Kijk, ik zeg maar.quote:Op vrijdag 19 juli 2024 14:16 schreef Tijn het volgende:
[..]
Dmitri Alperovitch is wel co-founder, geboren in Moskou.
Ja, niet alleen geboren in Rusland, maar ook tot zijn 13de woonde hij in Rusland.quote:Op vrijdag 19 juli 2024 14:16 schreef Tijn het volgende:
[..]
Maar toch hequote:Op vrijdag 19 juli 2024 14:20 schreef spectrumanalyser het volgende:
[..]
Ja, niet alleen geboren in Rusland, maar ook tot zijn 13de woonde hij in Rusland.![]()
Even Apeldoorn bellenquote:Op vrijdag 19 juli 2024 15:00 schreef Kleffe_Dop het volgende:
[ afbeelding ]
De pitwall bij Mercedes in Hongarije wilde ook niet vanochtend.
Prioriteiten. McDonalds is ook getroffen en we moeten niet omkomen van de honger.quote:Op vrijdag 19 juli 2024 15:14 schreef MissButterflyy het volgende:
Ik heb een Apple telefoon en krijg sinds vanmorgen geen mailtjes meer binnen op m’n iCloud, heeft dat hier ook mee te maken?
The Internet always finds outquote:Op vrijdag 19 juli 2024 14:16 schreef Tijn het volgende:
[..]
quote:
quote:Op vrijdag 19 juli 2024 14:33 schreef Leandra het volgende:
[..]
Wel al 4 jaar weg bij CrowdStrike....
Degene met Windows kunnen jou niet meer mailenquote:Op vrijdag 19 juli 2024 15:14 schreef MissButterflyy het volgende:
Ik heb een Apple telefoon en krijg sinds vanmorgen geen mailtjes meer binnen op m’n iCloud, heeft dat hier ook mee te maken?
Ach ja natuurlijk.quote:Op vrijdag 19 juli 2024 15:29 schreef Aether het volgende:
[..]
Degene met Windows kunnen jou niet meer mailen
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |