quote:In Nederland en internationaal problemen door computerstoring
Over de hele wereld komen meldingen binnen van computerstoringen. Het lijkt te maken te hebben met problemen bij cyberbeveiligingsbedrijf CrowdStrike. Door de storing moeten meerdere internationale vluchten aan de grond blijven.
De problemen spelen vooral bij Windows-computers. Die tonen na een update een blauw scherm waardoor ze niet kunnen opstarten.
Onder meer de luchthaven van Sydney zegt dat door de storing vertrekkende en aankomende vluchten vertraging kunnen oplopen. Ook de luchthaven van Berlijn zegt dat er vertragingen zullen ontstaan bij het inchecken.
https://nos.nl/artikel/25(...)door-computerstoring
Maar banken zijn wel veel terughoudender met het zomaar deployen van software updates.quote:Op vrijdag 19 juli 2024 13:13 schreef ExTec het volgende:
[..]
Banken gaan hier dagen werk aan hebben, dat van de buitenkant alles lijkt te werken betekent niet dat alles opgelost is.
En ik zeg banken omdat ik er zelf bij 1 gewerkt heb, en weet hoeveel realestate (Windows servers, concreet) die hebben.
Dit valt reuze mee. Genoeg vliegvelden die weer operationeel zijn.quote:
Zal ook wel een beetje liggen aan de omgeving, heb je een virtuele omgeving met thinclients dan heb je het probleem vele malen sneller opgelost. Weet niet wat Schiphol heeft.quote:Op vrijdag 19 juli 2024 13:38 schreef spectrumanalyser het volgende:
[..]
Dit valt reuze mee. Genoeg vliegvelden die weer operationeel zijn.
Dat Schiphol zo traag gaat komt meer door beleid dan daadwerkelijk het probleem oplossen.
Lekker met z'n allen snel opstijgen is een recept voor nog grotere problemen. Je hebt met levens te maken; wat verwacht men?>quote:Op vrijdag 19 juli 2024 13:38 schreef spectrumanalyser het volgende:
[..]
Dit valt reuze mee. Genoeg vliegvelden die weer operationeel zijn.
Dat Schiphol zo traag gaat komt meer door beleid dan daadwerkelijk het probleem oplossen.
Van servers naar surfersquote:Op vrijdag 19 juli 2024 13:38 schreef Tijn het volgende:
Nou, de balie van het zwembad had geen computerproblemen, maar de website ligt er wel uit, dus het komt toch wel een beetje dichtbij
quote:Op vrijdag 19 juli 2024 13:38 schreef Tijn het volgende:
Nou, de balie van het zwembad had geen computerproblemen, maar de website ligt er wel uit, dus het komt toch wel een beetje dichtbij
Tjah als je digitale leven niet verder gaat dan dat.quote:Op vrijdag 19 juli 2024 13:38 schreef Tijn het volgende:
Dat de incheckbalies weer open gaan.quote:Op vrijdag 19 juli 2024 13:40 schreef xzaz het volgende:
[..]
Lekker met z'n allen snel opstijgen is een recept voor nog grotere problemen. Je hebt met levens te maken; wat verwacht men?>
Om even op je voorbeeld in te gaan: Centric heeft nooit droomsalarissen geboden, dat er in sommige onderdelen wel goede salarissen waren kwam vooral omdat die overgenomen waren en dat personeel al een goed salaris had.quote:Op vrijdag 19 juli 2024 12:48 schreef spectrumanalyser het volgende:
[..]
Valt reuze mee. De bedrijfjes ala Centric bieden geen droomsalaris meer.
De beste stuurlui vluchtleiders staan aan wal zitten op een zolderkamertjequote:Op vrijdag 19 juli 2024 13:40 schreef xzaz het volgende:
[..]
Lekker met z'n allen snel opstijgen is een recept voor nog grotere problemen. Je hebt met levens te maken; wat verwacht men?>
Dat neuspeuteren, gamen en masturberen onder werktijd komt wel weer als alles is opgelost.quote:
Mijn leven is hartstikke digitaal, maar ik heb gelukkig niks met Microsoft te maken over het algemeenquote:Op vrijdag 19 juli 2024 13:44 schreef Dr88 het volgende:
[..]
[..]
Tjah als je digitale leven niet verder gaat dan dat.
Gelukkig dat ik nog vakantie heb en de batterij van mijn werktelefoon nog leeg isquote:
Oke nou mooi voor je.. Wat het toevoegt geen idee...quote:Op vrijdag 19 juli 2024 13:49 schreef Tijn het volgende:
[..]
Mijn leven is hartstikke digitaal, maar ik heb gelukkig niks met Microsoft te maken over het algemeen
* ExTec klopt af dat we geen crowdstrike hebben. Was een kandidaat.quote:Op vrijdag 19 juli 2024 13:49 schreef ESF1Gamer het volgende:
[..]
Gelukkig dat ik nog vakantie heb en de batterij van mijn werktelefoon nog leeg is
Heb ook vakantie, maar als wij Crowdstrike hadden had ik wel op kunnen draven denk ik.quote:Op vrijdag 19 juli 2024 13:49 schreef ESF1Gamer het volgende:
[..]
Gelukkig dat ik nog vakantie heb en de batterij van mijn werktelefoon nog leeg is
Ik zie maandag wel of daar last van hadden of niet.quote:Op vrijdag 19 juli 2024 13:52 schreef ExTec het volgende:
[..]
* ExTec klopt af dat we geen crowdstrike hebben. Was een kandidaat.
En alhoewel ik me niet bezig hou met domme end-lusers, en client endpoints, is in een scenario als dit prima te verwachten dat iedereen mag gaan helpen.
Zeg je dat je in het buitenland zitquote:Op vrijdag 19 juli 2024 13:53 schreef Zoddie het volgende:
Heb ook vakantie, maar als wij Crowdstrike hadden had ik wel op kunnen draven denk ik.
Nou ja, Steam werkt, mijn email werkt, FOK! werkt. Ik heb nergens last vanquote:Op vrijdag 19 juli 2024 13:44 schreef Dr88 het volgende:
[..]
[..]
Tjah als je digitale leven niet verder gaat dan dat.
De 3 belangrijkste dingen werkenquote:Op vrijdag 19 juli 2024 13:55 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Nou ja, Steam werkt, mijn email werkt, FOK! werkt. Ik heb nergens last van
I'll raise you: de oprichter is een rus.quote:Op vrijdag 19 juli 2024 13:59 schreef koffiekoekjes het volgende:
14 uur geleden gepost: https://old.reddit.com/r/(...)_83_billion_dollars/
Inside job
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |