Je dag moet, als je onder de atw valt, door je pauze onderbroken worden. Dus dat gaat niet.quote:Op vrijdag 19 juli 2024 12:17 schreef Hyaenidae het volgende:
Er wordt vaak gesproken over 9 tot 5 banen, maar waar vind je die?
Overal waar ik gewerkt heb heb je een half uur middagpauze, en moet je dus feitelijk 8,5 uur uitzitten op kantoor en dus niet 8 uur. Hoe werkt dat dan met de pauze tijdens een 9 tot 5 baan? Wordt die gewoon als werktijd gerekend?
En waarom zou je niet om 8 uur beginnen en om 16u stoppen? Dat lijkt me veel gunstiger ivm drukte op de weg en dus minder reistijd.
Nou ik hoor het wel he, groetjes!!
Dit herken ik niet. Ik werk (ook) voor de overheid en begin om 7:00 en 15:30 sta ik weer buiten. Dat is heel flexibel.quote:Op vrijdag 19 juli 2024 12:45 schreef Captain_Ghost het volgende:
Overheidsbanen is dat vol op.. Sterker nog is vaak ook in 4 daags per week....
Alleen werken die mensen dan geen 40 uur normaal gesproken.quote:Op vrijdag 19 juli 2024 12:45 schreef Captain_Ghost het volgende:
Overheidsbanen is dat vol op.. Sterker nog is vaak ook in 4 daags per week....
Ik zal maar niet zeggen aan wat voor baan ik zou denken bij een baan bij de overheid met dergelijke werktijden.quote:Op vrijdag 19 juli 2024 12:55 schreef Gibson88 het volgende:
Dit herken ik niet. Ik werk (ook) voor de overheid en begin om 7:00 en 15:30 sta ik weer buiten. Dat is heel flexibel.
Waarom zou je dat niet zeggen?quote:Op vrijdag 19 juli 2024 13:16 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:
[..]
Ik zal maar niet zeggen aan wat voor baan ik zou denken bij een baan bij de overheid met dergelijke werktijden.
Misschien kan je dat maar beter ook niet doen.quote:Op vrijdag 19 juli 2024 13:16 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:
[..]
Ik zal maar niet zeggen aan wat voor baan ik zou denken bij een baan bij de overheid met dergelijke werktijden.
Ai, te laat. Gezien je inschattingsvermogen heb ik niet het idee dat je heel intelligent bent. Maar dat geeft eigenlijk ook niet. Jij mag er natuurlijk ook gewoon zijn.quote:Op vrijdag 19 juli 2024 13:20 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:
[..]
Ja, waarom eigenlijk niet? Ik zal het maar zeggen: vuilnisman.
Die beginnen vroeger.quote:Op vrijdag 19 juli 2024 13:20 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:
[..]
Ja, waarom eigenlijk niet? Ik zal het maar zeggen: vuilnisman.
Dus eerst beweer je het één, daarna verduidelijk je het om vervolgens jezelf tegen te spreken bij een volgende reactie.quote:Op vrijdag 19 juli 2024 13:30 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:
Er zijn ook niet zoveel vuilnismannen meer die in dienst zijn van de overheid. Heel veel gemeenten hebben geen eigen reinigingsdienst meer, maar hebben de reinigingsdienst verzelfstandigd of besteden het uit aan een privaat bedrijf.
Amerikanen hebben toch allemaal 2-3 baantjes om de eindjes aan elkaar te kunnen knopen?quote:
En dan het grootste gedeelte van de werkdag vóór de middagpauze. Want die uren lijken het snelst voorbij te gaan.quote:Op vrijdag 19 juli 2024 18:26 schreef Discombobulate het volgende:
Ben blij dat ik rond 6 of 7 kan beginnen. Twee keer een half uur pauze en dus om 2 of 3 uur vrij. Wen je wel aan zo vroeg, en je hebt lekker nog een beetje middag.
Ja ik zou nooit weer anders willen. 6-7 beginnen is echt helemaal top. Ik slaap wel wat minder, meestal 4-5 uur. Zodra ik dan in het weekend kan uitslapen ben ik weer helemaal fresh. Werk overigens 4 dagen.quote:Op vrijdag 19 juli 2024 18:36 schreef DemonRage het volgende:
[..]
En dan het grootste gedeelte van de werkdag vóór de middagpauze. Want die uren lijken het snelst voorbij te gaan.
Vroeger had de CAO Metaal dat. Dat was mooi.quote:Op vrijdag 19 juli 2024 13:11 schreef Origami94 het volgende:
Zijn er geen werkgevers met betaalde pauzes?
Klopt ja, ambtenaren die contractueel in 4 dagen voltijds werken (4 x 9 uur) maar als laatste komen en als eerste weggaan. Normaalste zaak van de wereld. Ik was tandarts bij Defensie en daar hebben legio tandartsen een thuiswerkdag. Niemand was vooruit te branden. Verschrikkelijk. Na mijn dienverplichting was ik weg.quote:Op vrijdag 19 juli 2024 18:48 schreef Immerdebestebob het volgende:
Overheid is 4x9 uur en dat tussen 9 en 5
Vroeger had je een half uur tussen de middag en twee keer een kwartier (ochtend middag) pauze en dat betaalde je baas. We zijn met z’n allen zo stom geweest om te accepteren dat dat eigen tijd werd. Dus 9-5 bestaat niet meer in de oude vorm.quote:Op vrijdag 19 juli 2024 12:17 schreef Hyaenidae het volgende:
Overal waar ik gewerkt heb heb je een half uur middagpauze, en moet je dus feitelijk 8,5 uur uitzitten op kantoor en dus niet 8 uur. Hoe werkt dat dan met de pauze tijdens een 9 tot 5 baan? Wordt die gewoon als werktijd gerekend?
En waarom zou je niet om 8 uur beginnen en om 16u stoppen? Dat lijkt me veel gunstiger ivm drukte op de weg en dus minder reistijd.
Tegenwoordig werkt alles anders met thuiswerken. Je moet gewoon je werk op tijd af hebben. En of je het nou doet tussen 9 en 5, of tussen 6 en 2 of op zondag en zaterdag wordt bij ons niet interessant gevonden. Als je maar op tijd je werk oplever.quote:Op vrijdag 19 juli 2024 12:17 schreef Hyaenidae het volgende:
Je roept maar wat. Bij ons (overheid) zitten nog heel mensen na zessen te werken en op zaterdag/zondag.quote:Op vrijdag 19 juli 2024 20:05 schreef Edensnator het volgende:
maar als laatste komen en als eerste weggaan.
Je maakt mij niet wijs dat er gewerkt wordt op zaterdag of zondag bij de overheid. Geloof ik in de verste verte niet.quote:Op vrijdag 19 juli 2024 20:36 schreef Vincent_student het volgende:
[..]
Je roept maar wat. Bij ons (overheid) zitten nog heel mensen na zessen te werken en op zaterdag/zondag.
Ik wel. Dan geloof je het maar niet. Ik heb wel eens vrijdag mijn werk niet af. We moeten rapporteren aan ministeries en daar zit een deadline op. Dus regelmatig werk ik op zaterdag zodat de cijfers maandaag beschikbaar zijn.quote:Op vrijdag 19 juli 2024 20:40 schreef Edensnator het volgende:
[..]
Je maakt mij niet wijs dat er gewerkt wordt op zaterdag of zondag bij de overheid. Geloof ik in de verste verte niet.
Ik denk dat je geen idee hebt waar je je het echt over hebt. Misschien had je eens buiten je mgd moeten kijkenquote:Op vrijdag 19 juli 2024 20:40 schreef Edensnator het volgende:
[..]
Je maakt mij niet wijs dat er gewerkt wordt op zaterdag of zondag bij de overheid. Geloof ik in de verste verte niet.
Dat kan alleen maar in bepaalde functies. Ik ben juist afhankelijk van wanneer anderen wat aanleveren en moet bereikbaar voor hen zijn.. in feite moet ik overdag bereikbaar zijn en kan ik in de avond niks doen. Ik zou bijvoorbeeld best 4 uurtjes in de ochtend en 4 in avond willen werken maar dat gaat bij ons niet.quote:Op vrijdag 19 juli 2024 20:35 schreef Vincent_student het volgende:
[..]
Tegenwoordig werkt alles anders met thuiswerken. Je moet gewoon je werk op tijd af hebben. En of je het nou doet tussen 9 en 5, of tussen 6 en 2 of op zondag en zaterdag wordt bij ons niet interessant gevonden. Als je maar op tijd je werk oplever.
Klinkt wel als een slimmere verdeling, wat voor werk doe je?quote:
Supply chain process improvement bij een logistiek bedrijfquote:Op zaterdag 20 juli 2024 19:54 schreef MisterFox het volgende:
[..]
Klinkt wel als een slimmere verdeling, wat voor werk doe je?
Wat is dat?quote:Op zaterdag 20 juli 2024 20:02 schreef Mikeytt het volgende:
[..]
Supply chain process improvement bij een logistiek bedrijf
Kan het niet goed uitleggen omdat het een bullshitbaan isquote:
Klinkt niet helemaal als bullshitquote:Op zaterdag 20 juli 2024 20:04 schreef Mikeytt het volgende:
[..]
Kan het niet goed uitleggen omdat het een bullshitbaan is
In wezen moet ik gewoon zoeken naar betere processen bij een zeevaartbedrijf. Waar kunnen we efficiënter worden, kosten besparen, waar kun je het beste investeren in EDI verbindingen etc.
Op papier niet. In werkelijkheid zou er niets veranderen als mijn hele team ontslagen wordt.quote:
Wat krijg je per maand dan?quote:Op zaterdag 20 juli 2024 20:06 schreef Mikeytt het volgende:
[..]
Op papier niet. In werkelijkheid zou er niets veranderen als mijn hele team ontslagen wordt.
Werkgever motiveert ons met beloningen o.b.v. expected outcomes i.p.v. actuals. Daardoor is iedereen geneigd om niks te doen en vooral cijfers mooi te laten lijken op papier.
Maarja, is goed betaald en goede voorwaarden, dus zit wel prima nu
5014 brutoquote:
Kan niet wachten om eens zo'n 'bullshit' baan te vinden.quote:Op zaterdag 20 juli 2024 20:06 schreef Mikeytt het volgende:
[..]
Op papier niet. In werkelijkheid zou er niets veranderen als mijn hele team ontslagen wordt.
Werkgever motiveert ons met beloningen o.b.v. expected outcomes i.p.v. actuals. Daardoor is iedereen geneigd om niks te doen en vooral cijfers mooi te laten lijken op papier.
Maarja, is goed betaald en goede voorwaarden, dus zit wel prima nu
Tot nu toe altijd betaalde pauzes gehadquote:Op vrijdag 19 juli 2024 13:11 schreef Origami94 het volgende:
Zijn er geen werkgevers met betaalde pauzes?
~ 30 uurquote:
Ik vraag me dan echt af waarom ze dat dan niet gewoon doen en waarom al die bullshitbanen blijven bestaan.quote:Op zaterdag 20 juli 2024 20:06 schreef Mikeytt het volgende:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |