abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_214460901
quote:
7s.gif Op maandag 29 juli 2024 10:22 schreef UIO_AMS het volgende:
Gewicht start weddenschap (06-07-2024): 94,9 kg.
Doelgewicht weddenschap (5% afvallen): 90,1 kg.
Gewicht gisteren na ontbijt en een fietstocht van 42km (28-07-2024): 92,2 kg.

2,7 kg afgevallen, 2,1 kg te gaan voor de winst.

Alleen de 50+ badmintonclub houdt een zomerreces, dus ik moet even een alternatief daarvoor zien te vinden.
Jij bent zo goed bezig _O_
Respect
pi_214460925
Ben deze week drie kilo afgevallen. Traag, maar gezond zullen we maar zeggen

Ben begonnen met mijn eten bijhouden in de app van het voedingscentrum
Dat geeft wel rust. Dan zie ik zonder rot rekenen hoeveel kcal en koolhydraten erin gaan :)
pi_214461426
quote:
0s.gif Op maandag 29 juli 2024 10:46 schreef ChildoftheStars het volgende:

CotS hier gaan mijn alarmbellen een beetje van af :*
Een halve kilo per week is gezond. Dus 3 kilo is zeker niet traag en misschien dus wel te veel?
  maandag 29 juli 2024 @ 11:52:53 #29
71199 Sjoerd102
Oet Zjwame!!!
pi_214462142
Hoelaat doen jullie meestal 's avonds eten?
Ik merk bij mezelf dat indien ik voor 19u eet ik dag erna stukje lichter ben.
Dan kan ik na het eten nog wat andere activiteiten (bv sporten) ondernemen.

Mijn schoonouders eten altijd relatief laat.
vaak 19:30u soms zelfs 20u

Volgens mijn schoonvader moet ik dan voor die tijd sporten.
Vreemd genoeg val ik dan minder/niet af als ik nog aansluitend ga eten.

Meestal rond 06:30u ontbijt.
09:30u boterhammen
12u lunch (banaan oid)
14:30u fruit en/of tussendoor
rond 18:30u avondeten
Net efkes anges
  maandag 29 juli 2024 @ 12:02:00 #30
242690 IJsdraakje
Womansplainer
pi_214462279
quote:
0s.gif Op maandag 29 juli 2024 11:52 schreef Sjoerd102 het volgende:

12u lunch (banaan oid)
Je weegt dagelijks neem ik aan? Dan zou ik gaan kijken naar wat de trend van je metingen doet, de tijd van je avondeten heeft een verwaarloosbare impact op daadwerkelijk gewichtsverlies, maar het kan wel beīnvloeden waar je op dat moment in je vertering zit, vocht en andere afvalstoffen die nog verder de verwerking in moeten enzo.
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Olen tämän maailman loppu
Minä olen tyhjyys
  maandag 29 juli 2024 @ 12:03:32 #31
71199 Sjoerd102
Oet Zjwame!!!
pi_214462297
Weeg inderdaad dagelijks als ik opsta.
Net efkes anges
  maandag 29 juli 2024 @ 12:05:49 #32
242690 IJsdraakje
Womansplainer
pi_214462329
quote:

Ben begonnen met mijn eten bijhouden in de app van het voedingscentrum
Dat geeft wel rust. Dan zie ik zonder rot rekenen hoeveel kcal en koolhydraten erin gaan :)
Drie kilo in een week is niet traag, zoals Sarabi zegt, het is zelfs vrij veel. :* Je begeleiding is ervan op de hoogte dat je bezig bent met afvallen neem ik aan?
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Minä olen tyhjyys
pi_214462449
quote:
0s.gif Op maandag 29 juli 2024 11:11 schreef Sarabi het volgende:

[..]
CotS hier gaan mijn alarmbellen een beetje van af :*
Een halve kilo per week is gezond. Dus 3 kilo is zeker niet traag en misschien dus wel te veel?
quote:
0s.gif Op maandag 29 juli 2024 12:05 schreef IJsdraakje het volgende:

[..]
Drie kilo in een week is niet traag, zoals Sarabi zegt, het is zelfs vrij veel. :* Je begeleiding is ervan op de hoogte dat je bezig bent met afvallen neem ik aan?
Alles is onder controle

En ze vinden het goed dat ik bezig met afvallen ben :) (begeleiding)

Ik doe gewoon mijn best en tja... misschien volgende week minder, you never know

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Echt doe enkel maar mijn best. Kreeg zelfs van een vriendin dat ik keto moet gaan, alleen dat doe ik niet! Omdat het me te streng is (ik wil rond de 100gr koolhydraten eten, max, en zegt 50gr. Alleen dat werkt echt niet voor mij).

Dus lief, maar ik ga echt wel goed :)
pi_214462465
quote:

12u lunch (banaan oid)
Ik denk dat het een kwestie van vocht is
Zelf heb ik andere tijden, maar denk ook dat ik "zwaarder uitval" als ik later eet
  maandag 29 juli 2024 @ 12:16:17 #35
242690 IJsdraakje
Womansplainer
pi_214462467
quote:
0s.gif Op maandag 29 juli 2024 12:03 schreef Sjoerd102 het volgende:
Weeg inderdaad dagelijks als ik opsta.
Dan naar de trends/weekgemiddelden gaan kijken. :Y

Het verschilt enorm per persoon, maar bij iedereen schommelt het gewicht dagelijks wel iets. De grootste veroorzaker daarvan is vocht, als je bijvoorbeeld zout gegeten hebt (soep blijft een mooie, helemaal als je er ook nog brood bij eet), is de kans groot dat je de volgende dag iets zwaarder bent, puur door de hoeveelheid vocht die je dan nog even bij je draagt. Als je weer een dag later kijkt, is dat allemaal uitgeplast. Dat is ook waarom je (duur)sporters voor evenementen/wedstrijden ziet "carb loaden", koolhydraten zorgen ervoor dat je meer vocht vasthoudt en dat heeft weer positieve gevolgen voor de sportprestaties.

Da's wel waarom ik zelf liever dagelijks weeg, want ik weet dat m'n lichaam nogal extreem kan reageren op vocht (+3kg is niet gek als ik bijvoorbeeld pizza heb gegeten de dag ervoor) en één moment wegen in de week kan dan een enorm verkeerd beeld geven, maar dan vergelijk ik wel de gemiddelden van de weken met elkaar en niet de enkele metingen.
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Minä olen tyhjyys
pi_214462480
Wij eten sinds corona altijd supervroeg, al om 16.30.
Maar dan neem ik in de avond nog een tussendoortje.

Uiteindelijk maakt het qua afvallen natuurlijk niet uit op welke tijden je eet. Je moet kijken wat voor jou werkt. Maar Uiteindelijk gaat het altijd om meer verbranden dan dat je binnen krijgt.
pi_214462501
Ik ben al jaren gewend aan om 16.00 eten, dat stamt nog uit een periode dat dit precies tussen studie en sociaal leven en studeren inviel. En dat is nooit veranderd. Soms ook wel later hoor, maar ik vind een volle buik niet fijn in bed. Dan krijg ik last van oprispingen.
In geval van gasten eet ik wel later, of uiteten met een vriendin oid, maar het is niet echt mijn ding
  maandag 29 juli 2024 @ 13:29:02 #38
71199 Sjoerd102
Oet Zjwame!!!
pi_214463075

[ Bericht 51% gewijzigd door Sjoerd102 op 29-07-2024 13:33:53 ]
Net efkes anges
pi_214463715
quote:

Voor mij maakt het qua sportplezier nogal wat uit of ik dat vķķr of na het eten doe, los van het eettijdstip. Speelt dat bij jou geen rol?

Verder maakt het wel uit hoe laat je eet, omdat het uitmaakt hoeveel tijd er zit tussen 'volle pens' en 'slapen'.
Dat maak domweg fysiek verschil in de spijsvertering, en als het gaat om net wel afvallen (of aankomen) kan dat net het verschil maken tussen net wel en net niet.
Daarnaast maakt het per persoon verschil in wat je ervan vindt.
Sommigen worden misselijk als ze met (nog te) volle buik gaan slapen. Sommigen gaan 's avonds snacken als ze te vroeg avondeten. Sommigen hebben 's ochtend razende honger als ze te vroeg avondeten (en niet snacken). Maar ik ken ook mensen die juist honger krijgen van een flinke avondmaaltijd, die willen als laatste maaltijd van de dag vooral niet veel eten.

Ikzelf eet bij voorkeur zeer op tijd (uur of 4 's middags) en ga dan rond 10u naar bed. In de tijd daartussen heb ik geen neiging iets te eten, en 's ochtends ook niet. Maar ik ben dan ook iemand die heel goed functioneert op lege maag; ik eet vaak rond 1u 's middag wat en dan tussen 4 en 5 avondeten en dat is alles. In z'n totaliteit eet ik ruim voldoende :')
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
  maandag 29 juli 2024 @ 14:46:58 #40
71199 Sjoerd102
Oet Zjwame!!!
pi_214463817
quote:
7s.gif Op maandag 29 juli 2024 14:38 schreef sigme het volgende:

[..]
Voor mij maakt het qua sportplezier nogal wat uit of ik dat vķķr of na het eten doe, los van het eettijdstip. Speelt dat bij jou geen rol?

Verder maakt het wel uit hoe laat je eet, omdat het uitmaakt hoeveel tijd er zit tussen 'volle pens' en 'slapen'.
Dat maak domweg fysiek verschil in de spijsvertering, en als het gaat om net wel afvallen (of aankomen) kan dat net het verschil maken tussen net wel en net niet.
Sommigen worden misselijk als ze met (nog te) volle buik gaan slapen. Sommigen gaan 's avonds snacken als ze te vroeg avondeten. Sommigen hebben 's ochtend razende honger als ze te vroeg avondeten (en niet snacken). Maar ik ken ook mensen die juist honger krijgen van een flinke avondmaaltijd, die willen als laatste maaltijd van de dag vooral niet veel eten.

Ikzelf eet bij voorkeur zeer op tijd (uur of 4 's middags) en ga dan rond 10u naar bed. In de tijd daartussen heb ik geen neiging iets te eten, en 's ochtends ook niet. Maar ik ben dan ook iemand die heel goed functioneert op lege maag; ik eet vaak rond 1u 's middag wat en dan tussen 4 en 5 avondeten en dat is alles. In z'n totaliteit eet ik ruim voldoende :')
Ik wandel of fiets na het avondeten.
Na het eten heb ikpersoonlijk meer motivatie en voel ik me ook 'fitter'
Daarbij hoef ik dan ook minder met de tijd rekening te houden omdat ik niet meer hoef te koken.
Net efkes anges
pi_214466299
Laat ik ook maar weer eens een lijstje doen

L: 2 kaastostis
D: verspakket vega kip madras
T: proteīne toetje en waarschijnlijk nog een 0.0 biertje

Fruit was bedorven en nieuwe weekboodschappen komen morgen pas weer.

Zolang het zo warm blijft zal ik weinig sporten :% maar sowieso elke dag 10k stappen.
pi_214466540
Ik eet zelf meestal tussen 18 en 19 uur. En dan daarna sporten. Als ik niet eet voor het sporten merk ik dat ik echt minder energie heb.

O: kwark
L: broodje serranoham, proteinemousse
T: paar borrelhapjes (totaal ongeveer 200 kcal)
D: pompoenlasagne
S: krachttraining
T: aardbeien
pi_214466859
Ik eet normaal gezien vroeg, rond 17.30, maar als ik weinig eetlust heb (zoals nu met warm) vaak juist weer wat later. Ontbijten doe ik op sportdagen (nu in zomer in principe ma-wo-vr) met een banaan, want dan sport ik om 11.30/12.00 en ik kan heel slecht sporten na eten (heel snel misselijk en eten omhoog).

Lijst vandaag:
O: banaan
S: 45min krachttraining
L: drie volkoren desem boterhammen: 1 met avocado cream vd markt, 2 met in totaal kwart avocado en ruime laag cottage cheese. Erbij wat olijfjes en stuk komkommer
B: 3 uur lang klussen buiten (schuur leeghalen, balken afzagen, aftekenen, alles vastschroeven, schuur inruimen)
D: volkoren fusili met potje bolognese saus en wat parmezaanse kaas vlokken

Ik probeer niet standaard potjes saus te gebruiken, maar soms met weinig trek en dus al helemaal geen kookzin maakt het net het verschil tussen wel zoiets eten, of twee boterhammen met cottage cheese eten, waar dan weer geen groente bij zit.

Niet ingevuld dus geen idee hoeveel kcal, maar voor mn gevoel zit ik nog wat laag, zowel in eiwit als in kcal. Zeker met de krachttraining, en 990 actieve kcal verbrand. Dus denk dat ik als toetje er nog bakje zomerfruit, skyr, muesli, gebroken lijnzaad en hennepzaad in probeer te krijgen.

[ Bericht 1% gewijzigd door vlindertje89 op 29-07-2024 18:44:32 ]
pi_214467212
quote:

Huh.. hoe deed je dat?
pi_214467719
Werk tot een uur of 5 en 2 kinderen dus best vast aan eettijden. Ergens tussen half 6 en 6 uur.

Nu in Zweden, niet 3x per week sporten, let minder op het eten. En voor de vakantie kon ik gezondheidstechnisch wekenlang maar op halve kracht sporten.

Ik gun mezelf meerdere weken zonder wegen. Na de vakantie weer vol ervoor en na een paar weken weeg ik.

Het leven loopt soms anders en ik ben een enorme stress eter. Gelukkig ben ik niet teruggevallen, de echte 'dikmakers' kon ik makkelijk links laten liggen dat is wel echt grote winst.
pi_214467975
quote:
1s.gif Op maandag 29 juli 2024 19:05 schreef Medusa666 het volgende:

[..]
Huh.. hoe deed je dat?
Deels door koolhydraten omlaag
Deels vegan gaan eten
Deels kokosolie en palmolie zoveel mogelijk te vermijden (volledig is niet mogelijk, maar er wel op letten)
En wat ik altijd al deed: weinig zout eten
En eigenlijk mis ik niks :) het is heel gemakkelijk
En max twee keer per maand wat snacken

En dat scheelt weer in de kcals

Dus gewoon minder erin dan je verbruikt

Een vriendin van mij eet keto, daar vliegen de kilo's er ook vanaf btw
  dinsdag 30 juli 2024 @ 08:14:13 #47
242690 IJsdraakje
Womansplainer
pi_214472335
quote:
7s.gif Op maandag 29 juli 2024 14:38 schreef sigme het volgende:

[..]

Even inspringen op het dikgedrukte: het maakt uit voor de weegschaal, maar dat is vooral een kwestie van hoe vol zitten je darmen nog, niet aankomen/afvallen.

Rest eens, vooral kijken wat je eigen voorkeur heeft.
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Minä olen tyhjyys
pi_214472448
Vandaag 200 gram zwaarder dan gisteren, altijd zo frustrerend...
Weet dat het natuurlijke schommelingen zijn en ik houd het in de gaten (waarschijnlijk vocht door warm weer)
Alleen wel een irritante start van de dag ;)
pi_214472743
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 juli 2024 08:14 schreef IJsdraakje het volgende:

[..]
Even inspringen op het dikgedrukte: het maakt uit voor de weegschaal, maar dat is vooral een kwestie van hoe vol zitten je darmen nog, niet aankomen/afvallen.

Rest eens, vooral kijken wat je eigen voorkeur heeft.
Het maakt uit hoe goed verteerd dat eten in je darmen is. En je vertering is anders als je slaapt.

Verder is de kwaliteit van de slaap ( beinvloed door volle pens of honger bijvoorbeeld) van invloed op je hormoonhuishouding, en daarmee ook weer op je spijsvertering
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
  dinsdag 30 juli 2024 @ 10:05:37 #50
242690 IJsdraakje
Womansplainer
pi_214473269
quote:
7s.gif Op dinsdag 30 juli 2024 09:13 schreef sigme het volgende:

[..]
Het maakt uit hoe goed verteerd dat eten in je darmen is. En je vertering is anders als je slaapt.

Verder is de kwaliteit van de slaap ( beinvloed door volle pens of honger bijvoorbeeld) van invloed op je hormoonhuishouding, en daarmee ook weer op je spijsvertering
Ja, eens. Maar dat zegt niets over of je daadwerkelijk meer massa hebt of niet. :) En da's uiteindelijk het doel van de meeste posters in dit topic, afnemen in (vet)massa.

Het punt wat ik poog te maken, is dat zo'n kleine schommeling of stilstand weinig hoeft te zeggen over je daadwerkelijke voortgang qua afvallen en dat die getallen op de weegschaal niet perse een goede afspiegeling zijn van hoe braaf je je aan je voornemens/eetplan houdt. Hoe minder verstoorde relaties met weegschalen en eten, hoe beter, zeg maar.
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Minä olen tyhjyys
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')