Jij bent zo goed bezigquote:Op maandag 29 juli 2024 10:22 schreef UIO_AMS het volgende:
Gewicht start weddenschap (06-07-2024): 94,9 kg.
Doelgewicht weddenschap (5% afvallen): 90,1 kg.
Gewicht gisteren na ontbijt en een fietstocht van 42km (28-07-2024): 92,2 kg.
2,7 kg afgevallen, 2,1 kg te gaan voor de winst.
Alleen de 50+ badmintonclub houdt een zomerreces, dus ik moet even een alternatief daarvoor zien te vinden.
CotS hier gaan mijn alarmbellen een beetje van afquote:Op maandag 29 juli 2024 10:46 schreef ChildoftheStars het volgende:
Ben deze week drie kilo afgevallen. Traag, maar gezond zullen we maar zeggen
Je weegt dagelijks neem ik aan? Dan zou ik gaan kijken naar wat de trend van je metingen doet, de tijd van je avondeten heeft een verwaarloosbare impact op daadwerkelijk gewichtsverlies, maar het kan wel beīnvloeden waar je op dat moment in je vertering zit, vocht en andere afvalstoffen die nog verder de verwerking in moeten enzo.quote:Op maandag 29 juli 2024 11:52 schreef Sjoerd102 het volgende:
Hoelaat doen jullie meestal 's avonds eten?
Ik merk bij mezelf dat indien ik voor 19u eet ik dag erna stukje lichter ben.
Dan kan ik na het eten nog wat andere activiteiten (bv sporten) ondernemen.
Mijn schoonouders eten altijd relatief laat.
vaak 19:30u soms zelfs 20u
Volgens mijn schoonvader moet ik dan voor die tijd sporten.
Vreemd genoeg val ik dan minder/niet af als ik nog aansluitend ga eten.
Meestal rond 06:30u ontbijt.
09:30u boterhammen
12u lunch (banaan oid)
14:30u fruit en/of tussendoor
rond 18:30u avondeten
Drie kilo in een week is niet traag, zoals Sarabi zegt, het is zelfs vrij veel.quote:Op maandag 29 juli 2024 10:46 schreef ChildoftheStars het volgende:
Ben begonnen met mijn eten bijhouden in de app van het voedingscentrum
Dat geeft wel rust. Dan zie ik zonder rot rekenen hoeveel kcal en koolhydraten erin gaan
quote:Op maandag 29 juli 2024 11:11 schreef Sarabi het volgende:
[..]
CotS hier gaan mijn alarmbellen een beetje van af![]()
Een halve kilo per week is gezond. Dus 3 kilo is zeker niet traag en misschien dus wel te veel?
Alles is onder controlequote:Op maandag 29 juli 2024 12:05 schreef IJsdraakje het volgende:
[..]
Drie kilo in een week is niet traag, zoals Sarabi zegt, het is zelfs vrij veel.Je begeleiding is ervan op de hoogte dat je bezig bent met afvallen neem ik aan?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Echt doe enkel maar mijn best. Kreeg zelfs van een vriendin dat ik keto moet gaan, alleen dat doe ik niet! Omdat het me te streng is (ik wil rond de 100gr koolhydraten eten, max, en zegt 50gr. Alleen dat werkt echt niet voor mij).
Dus lief, maar ik ga echt wel goed![]()
Ik denk dat het een kwestie van vocht isquote:Op maandag 29 juli 2024 11:52 schreef Sjoerd102 het volgende:
Hoelaat doen jullie meestal 's avonds eten?
Vreemd genoeg val ik dan minder/niet af als ik nog aansluitend ga eten.
Meestal rond 06:30u ontbijt.
09:30u boterhammen
12u lunch (banaan oid)
14:30u fruit en/of tussendoor
rond 18:30u avondeten
Dan naar de trends/weekgemiddelden gaan kijken.quote:
Voor mij maakt het qua sportplezier nogal wat uit of ik dat vķķr of na het eten doe, los van het eettijdstip. Speelt dat bij jou geen rol?quote:Op maandag 29 juli 2024 11:52 schreef Sjoerd102 het volgende:
Ik wandel of fiets na het avondeten.quote:Op maandag 29 juli 2024 14:38 schreef sigme het volgende:
[..]
Voor mij maakt het qua sportplezier nogal wat uit of ik dat vķķr of na het eten doe, los van het eettijdstip. Speelt dat bij jou geen rol?
Verder maakt het wel uit hoe laat je eet, omdat het uitmaakt hoeveel tijd er zit tussen 'volle pens' en 'slapen'.
Dat maak domweg fysiek verschil in de spijsvertering, en als het gaat om net wel afvallen (of aankomen) kan dat net het verschil maken tussen net wel en net niet.
Daarnaast maakt het per persoon verschil in wat je ervan vindt.
Sommigen worden misselijk als ze met (nog te) volle buik gaan slapen. Sommigen gaan 's avonds snacken als ze te vroeg avondeten. Sommigen hebben 's ochtend razende honger als ze te vroeg avondeten (en niet snacken). Maar ik ken ook mensen die juist honger krijgen van een flinke avondmaaltijd, die willen als laatste maaltijd van de dag vooral niet veel eten.
Ikzelf eet bij voorkeur zeer op tijd (uur of 4 's middags) en ga dan rond 10u naar bed. In de tijd daartussen heb ik geen neiging iets te eten, en 's ochtends ook niet. Maar ik ben dan ook iemand die heel goed functioneert op lege maag; ik eet vaak rond 1u 's middag wat en dan tussen 4 en 5 avondeten en dat is alles. In z'n totaliteit eet ik ruim voldoende
Huh.. hoe deed je dat?quote:Op maandag 29 juli 2024 10:46 schreef ChildoftheStars het volgende:
Deels door koolhydraten omlaagquote:
Even inspringen op het dikgedrukte: het maakt uit voor de weegschaal, maar dat is vooral een kwestie van hoe vol zitten je darmen nog, niet aankomen/afvallen.quote:Op maandag 29 juli 2024 14:38 schreef sigme het volgende:
[..]
Voor mij maakt het qua sportplezier nogal wat uit of ik dat vķķr of na het eten doe, los van het eettijdstip. Speelt dat bij jou geen rol?
Verder maakt het wel uit hoe laat je eet, omdat het uitmaakt hoeveel tijd er zit tussen 'volle pens' en 'slapen'.
Dat maak domweg fysiek verschil in de spijsvertering, en als het gaat om net wel afvallen (of aankomen) kan dat net het verschil maken tussen net wel en net niet.
Daarnaast maakt het per persoon verschil in wat je ervan vindt.
Sommigen worden misselijk als ze met (nog te) volle buik gaan slapen. Sommigen gaan 's avonds snacken als ze te vroeg avondeten. Sommigen hebben 's ochtend razende honger als ze te vroeg avondeten (en niet snacken). Maar ik ken ook mensen die juist honger krijgen van een flinke avondmaaltijd, die willen als laatste maaltijd van de dag vooral niet veel eten.
Ikzelf eet bij voorkeur zeer op tijd (uur of 4 's middags) en ga dan rond 10u naar bed. In de tijd daartussen heb ik geen neiging iets te eten, en 's ochtends ook niet. Maar ik ben dan ook iemand die heel goed functioneert op lege maag; ik eet vaak rond 1u 's middag wat en dan tussen 4 en 5 avondeten en dat is alles. In z'n totaliteit eet ik ruim voldoende
Het maakt uit hoe goed verteerd dat eten in je darmen is. En je vertering is anders als je slaapt.quote:Op dinsdag 30 juli 2024 08:14 schreef IJsdraakje het volgende:
[..]
Even inspringen op het dikgedrukte: het maakt uit voor de weegschaal, maar dat is vooral een kwestie van hoe vol zitten je darmen nog, niet aankomen/afvallen.
Rest eens, vooral kijken wat je eigen voorkeur heeft.
Ja, eens. Maar dat zegt niets over of je daadwerkelijk meer massa hebt of niet.quote:Op dinsdag 30 juli 2024 09:13 schreef sigme het volgende:
[..]
Het maakt uit hoe goed verteerd dat eten in je darmen is. En je vertering is anders als je slaapt.
Verder is de kwaliteit van de slaap ( beinvloed door volle pens of honger bijvoorbeeld) van invloed op je hormoonhuishouding, en daarmee ook weer op je spijsvertering
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |