abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_214398020
De heer B hoeft toch niet in NL te zijn. Hij kan zijn rechtszaak(hoger beroep) toch via een videoverbinding volgen en erop reageren?
Eenmaal licht getint, altijd licht getint.
It's ok to be licht getint.
Aan deze tekst kunnen geen rechten worden ontleend.
Ik ben geen robot.
niet bang voor ban
I stand with (the) Netherlands. w/
pi_214398083
Hopelijk meer straf voor deze verkrachter. Heel veel meer. Een jaar of 10 erbij lijkt me een mooi streven.
Wordt NL alleen maar veiliger van.
quote:
OM gaat ook in hoger beroep in zaak tegen Ali B

Het Openbaar Ministerie gaat in hoger beroep in de zaak tegen Ali B. De artiest kreeg deze maand twee jaar cel opgelegd, maar werd vrijgesproken van drie andere zedenfeiten. Tegen die drie vrijspraken gaat justitie nu in beroep.

Ali B werd vrijgesproken van verkrachting van zangeres Ellen ten Damme, aanranding van zangeres Jill Helena, en aanranding van een vrouw die in de zaak alleen met haar voornaam Naomi is genoemd. Het OM meldt vandaag dat het op basis van het vonnis van de rechtbank van 12 juli "aanknopingspunten" ziet om de zaak opnieuw voor te leggen in hoger beroep.

Het Openbaar Ministerie zegt vanaf het begin van de zaak de verhalen van de slachtoffers geloofd te hebben en noemt het "moedig dat zij met hun verhaal naar buiten kwamen, ondanks alle media-aandacht". Daarbij noemt het OM het "belangrijk dat slachtoffers van seksueel misbruik aangifte doen en ook in de toekomst aangifte blijven doen".

Slag verloren
Eerder was al duidelijk dat Ali B in beroep zou gaan in de zaak. De straf van de rechtbank was lager dan de eis van het OM, dat gevraagd had om een onvoorwaardelijke gevangenisstraf van drie jaar. Ali B's advocaat Swier had om vrijspraak in alle zaken gevraagd. Ali B "accepteert wel degelijk nee", stelde hij in zijn pleidooi.

De rapper en platenbaas blijft erbij dat hij onschuldig is. Het door hem aangetekende beroep mag hij in vrijheid afwachten, omdat hij niet direct de cel in hoeft. "Er is een slag verloren, maar niet de wedstrijd", zei Swier na afloop van het vonnis van de rechtbank.
https://nos.nl/artikel/25(...)-in-zaak-tegen-ali-b
  woensdag 24 juli 2024 @ 20:50:02 #53
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_214398275
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juli 2024 20:25 schreef W.H.I.S.T.L.E het volgende:
De heer B hoeft toch niet in NL te zijn. Hij kan zijn rechtszaak(hoger beroep) toch via een videoverbinding volgen en erop reageren?
:z
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_214398294
quote:
De kleur van die gast doet er voor mij niet toe.
Maar verkrachters mogen gewoon flink zwaar gestraft worden.
  woensdag 24 juli 2024 @ 22:50:43 #55
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_214399528
Nienke Wijnhoven begint artikel 12-procedure om Jeroen Rietbergen alsnog voor rechter te krijgen

Ook Jeroen Rietbergen van The Voice willen ze weer voor de rechter krijgen
pi_214399596
quote:
Dit is toch niet te geloven.
Dit is heel erg.
pi_214399674
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juli 2024 22:50 schreef Momo het volgende:
Nienke Wijnhoven begint artikel 12-procedure om Jeroen Rietbergen alsnog voor rechter te krijgen

Ook Jeroen Rietbergen van The Voice willen ze weer voor de rechter krijgen
Dan gaan anderen ook procedures starten, verwijzend naar de heer B.
Als dat wat de heer B heeft gedaan niet mag en strafbaar is, dan is wat ik meegemaakt heb, helemaal strafbaar, zullen ze wel zeggen.
Zelfs prostituees zullen het gaan doen.
Haar woord tegen de zijne, vooral als die kerel beroemd/rijk is. Natuurlijk wel eerst geld gaan vragen in een vorm van lening. O wee als ze het niet krijgt.
Ik ben geen robot.
niet bang voor ban
  woensdag 24 juli 2024 @ 23:06:41 #58
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_214399740
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juli 2024 23:02 schreef W.H.I.S.T.L.E het volgende:

[..]
Als dat wat de heer B heeft gedaan niet mag en strafbaar is, dan is wat ik meegemaakt heb, helemaal strafbaar, zullen ze wel zeggen.
Haar woord tegen de zijne, vooral als die kerel beroemd/rijk is. Natuurlijk wel eerst geld gaan vragen in een vorm van lening. O wee als ze het niet krijgt.
wow
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  woensdag 24 juli 2024 @ 23:08:07 #59
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_214399760
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juli 2024 23:02 schreef W.H.I.S.T.L.E het volgende:

[..]
Alles goed chef?
pi_214399766
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juli 2024 23:06 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
wow
Kijk maar de afgelopen jaren, wie er allemaal beschuldigd zijn van zulke dingen. Allemaal zullen ze gestraft worden.
Dat zal ze leren!
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik ben geen robot.
niet bang voor ban
pi_214399792
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juli 2024 23:08 schreef Richestorags het volgende:

[..]
Alles goed chef?
in de VS werkt het zo, tenminste in films. :D
Dan komen ze met een andere soortgelijke rechtszaak als voorbeeld, en eisen ze dat de rechter alles overneemt van die andere rechter.
Ik ben geen robot.
niet bang voor ban
  Trouwste user 2022 donderdag 25 juli 2024 @ 08:30:11 #62
7889 tong80
Spleenheup
pi_214401456
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juli 2024 23:10 schreef W.H.I.S.T.L.E het volgende:

[..]
Superman heeft helemaal de toren van Pisa niet rechtgezet.

:T
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
  Moderator / Redactie FP donderdag 25 juli 2024 @ 09:07:16 #63
183088 crew  TheStigsDutchCousin
Brabo Bastard
pi_214401785
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juli 2024 23:10 schreef W.H.I.S.T.L.E het volgende:

[..]
Dan komen ze met een andere soortgelijke rechtszaak als voorbeeld, en eisen ze dat de rechter alles overneemt van die andere rechter.
Wauw _O-
"They are rage. Brutal, without mercy. But you.... You will be worse. Rip and tear, until it is done!"
"Omae wa mou shindeiru."
"All we know is... he's called The Stig!"
pi_214888292
Natacha Harlequin in hoger beroep niet langer advocaat van Ali B

https://www.ad.nl/show/na(...)-van-ali-b~a7625176/

Die trien voegde toch niks toe.
  Spellchecker woensdag 4 september 2024 @ 12:02:24 #65
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_214888340
quote:
0s.gif Op woensdag 4 september 2024 11:56 schreef Zipportal het volgende:
Natacha Harlequin in hoger beroep niet langer advocaat van Ali B

https://www.ad.nl/show/na(...)-van-ali-b~a7625176/

Die trien voegde toch niks toe.
Even voor de mobiele lezers ;)
quote:
Advocaat Natacha Harlequin zal in het hoger beroep niet langer betrokken zijn bij de verdediging van Ali B. ‘Voor het hoger beroep is mijn bijstand niet meer nodig’, laat ze woensdag in een verklaring weten. Ali B werd in juli door de rechtbank in Haarlem veroordeeld tot een gevangenisstraf van twee jaar voor verkrachting en een poging tot verkrachting.

Harlequin raakte in de aanloop bij het proces betrokken om de advocaat Bart Swier te ontlasten en de rapper te adviseren over de toenemende mediabelangstelling. Ook was haar gevraagd haar visie op het dossier te geven. ‘Deze taken zitten erop’, meldt Harlequin. ‘Vanzelfsprekend blijft mijn beroepsgeheim gelden.’

Het hoger beroep zal worden behandeld door het gerechtshof Amsterdam.
pi_214888942
quote:
0s.gif Op woensdag 4 september 2024 12:02 schreef maily het volgende:

[..]
Even voor de mobiele lezers ;)
[..]

Of mobiel volk klikt gewoon op de link.
pi_215276773
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juni 2024 10:13 schreef Claudia_x het volgende:

[..]
En de zaak Job Gosschalk?
Die is blijkbaar gewoon weer aan het werk in het wereldje.

twitter
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_215284297
Achja, een hoop mensen zijn bereid dingen te doen voor wat geld.

Alberto Stegeman heeft zelfs een keer gedanst in opdracht van Ali B. voor een filmpje.
Dat was een krankzinnig iets. Ali B die een imitatie deed van een internetoplichter, en dan ook nog daarvoor Alberto Stegeman inhuurde. Het interesseert Alberto allemaal niet, een extra zakcentje is altijd mooi meegenomen.
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
  Trouwste user 2022 donderdag 17 oktober 2024 @ 15:58:00 #69
7889 tong80
Spleenheup
pi_215289731
quote:
0s.gif Op woensdag 16 oktober 2024 20:40 schreef spectrumanalyser het volgende:
Achja, een hoop mensen zijn bereid dingen te doen voor wat geld.

Alberto Stegeman heeft zelfs een keer gedanst in opdracht van Ali B. voor een filmpje.
Dat was een krankzinnig iets. Ali B die een imitatie deed van een internetoplichter, en dan ook nog daarvoor Alberto Stegeman inhuurde. Het interesseert Alberto allemaal niet, een extra zakcentje is altijd mooi meegenomen.
De hypocrieten van VI gingen knikkeren.

:T
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_215347773
Opmerkelijke uitspraak van Ellen van Damme:

Ellen ten Damme vindt dat Ali B niet de gevangenis in hoeft voor poging verkrachting: 'Straf hoeft niemand'
Ali B hoeft als het aan Ellen ten Damme ligt niet de gevangenis in voor wat hij haar heeft aangedaan. De zangeres stelde dinsdag in de NPO 1-talkshow Bar Laat dat ze niet in straf gelooft.

,,Ik geloof in een soort bewustwording, een soort opvoeding wellicht. Maar straf hoeft van mij niemand, daar geloof ik niet in", verklaart Ten Damme, die aan tafel zat om haar nieuwe voorstelling Barock te promoten. ,,Wat dat betreft geloof ik wel in Jezus, de woorden die hij zei vond ik heel mooi: 'oordeel nooit, dat laat ik aan de rechter over'."

Ten Damme vertelde ook dat de zaak tegen Ali B haar niet 'achtervolgt'. ,,Gelukkig niet echt, maar het was even heftig ten tijde van die rechtszaak natuurlijk. Toen was ik opeens bang om over straat te gaan. Maar ik dacht: ik moet moedig zijn, ik moet eroverheen. Als niemand ooit iets zegt, dan kunnen bepaalde gedragingen gewoon maar doorgaan en doorgaan en doorgaan. En dat vind ik jammer."

Impact
De zaak heeft wel impact. ,,Helaas, want ik wilde helemaal niets, ik heb zelfs geen aangifte gedaan", zei ze. Het is voor haar al tien jaar geleden en ze heeft het destijds wel aan vrienden en familie verteld maar wilde geen stappen ondernemen. ,,Want wat haal je op je nek? Het heeft met een bekende persoon te maken, dat wordt een circus, vreselijk. Ik wil in de media alleen maar praten over mijn optredens of mijn nieuwe plaat. Maar de media willen alleen maar graven in privé en ranzige details."

https://www.ad.nl/show/el(...)ft-niemand~a4dfc1d1/

[ Bericht 60% gewijzigd door sp3c op 23-10-2024 09:04:26 ]
  Miss 200.000.000! woensdag 23 oktober 2024 @ 08:55:37 #71
367000 roos94
pi_215347805
Niemand hoeft straf? Nou, sloop alle gevangenissen en laat die mensen allemaal vrij, Ellen. Dat zal de maatschappij goeddoen.

Ellen ten Damme _O_ Visionair!
  woensdag 23 oktober 2024 @ 09:00:17 #72
365087 RamboDirk
Queers 4 Palestine!
pi_215347844
quote:
Wat dat betreft geloof ik wel in Jezus, de woorden die hij zei vond ik heel mooi: ‘oordeel nooit, dat laat ik aan de rechter over’.
Verstandige dame die ver gaat komen. @KingRoland
pi_215347878
Laat maar.
  Moderator woensdag 23 oktober 2024 @ 09:05:09 #74
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_215347894
quote:
Maar ik dacht: ik moet moedig zijn, ik moet eroverheen.
Ali B. Heeft hetzelfde probleem de hele tijd
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  Moderator woensdag 23 oktober 2024 @ 09:05:25 #75
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_215347899
quote:
1s.gif Op woensdag 23 oktober 2024 09:03 schreef Sunshine1982 het volgende:
Laat maar.
per ongeluk, is weer goed nu volgens mij
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')