Handige sitequote:
Ik heb het dan over kinderen van een jaar of 10, de leeftijd van jouw dochter vind ik een heel ander verhaal. Dat is de leeftijd waarop je ook brommer rijdt, en dat vind ik vergelijkbaar met de fatbike. Al zou ook daarbij een rijbewijs verplicht gesteld moeten worden vind ikquote:Op donderdag 18 juli 2024 18:30 schreef Vicky het volgende:
Mijn oudste dochter (toen 17, nu 18) heeft dus een fatbike. Die kochten we omdat dat een van de weinige fietsen waren op dat moment die ook opvouwbaar waren.
We kochten m in september, ver voor de hele hype.
Ze neemt m mee in de trein, moet voor school reizen.
We hebben hem verzekerd. Ze heeft geen gashendel, er zit geen zitje op. Hij rijdt maximaal 24/25km. ze heeft een Hitway BK11 met 250w motor.
Als ik toen had geweten hoe het nu is had ik m niet gekocht.
Ik gebruik m ook af en toe en word behoorlijk vaak ingehaald door een fietser op een gewone ebike die dan met een snelheid van 28/29 langs me rijdt.
Ik ben wel voor een minimum leeftijd van 16 jaar, helmplicht en kentekenbewijs, niet alleen voor een fatbike maar ook voor een gewone ebike.
Oh en als reactie op @:MaJo
Wij zijn absoluut geen pauper gezin en ook zeker niet stinkend rijk 😉
Mee eens..quote:Op woensdag 24 juli 2024 13:11 schreef MaJo het volgende:
[..]
Ik heb het dan over kinderen van een jaar of 10, de leeftijd van jouw dochter vind ik een heel ander verhaal. Dat is de leeftijd waarop je ook brommer rijdt, en dat vind ik vergelijkbaar met de fatbike. Al zou ook daarbij een rijbewijs verplicht gesteld moeten worden vind ik
Voglens mij krijg je eerst een waarschuwing en wordt ie daarna pas ingenomen. Ik zou denken dat je een lekkere melkkoe hebt als je wat strenger gaat controleren. Gewoon een rollerbankje in een busje en naar de scholen. Opgevoerd is meteen inleveren en een boetequote:Op donderdag 25 juli 2024 09:09 schreef Chandler het volgende:
Zeker mogen onze kinderen een fatbike, pas als ze 16 zijn en als ze die onzin zelf betalen. Daarnaast zal ik zeker even kijken hoe hard het ding gaat en als ik denk dat het te hard is, hebben ze een probleem.
Maar gelukkig hebben we nog een paar jaar voor de 1e te gaan en dubbel zoveel voor de 2e ;-) en tegen die tijd zijn ze al verboden of is er helmplicht voor zo'n ding of is er een nieuw alternatief waar de wet nog geen antwoord op heeft...
De wet loopt hierop wederom achter... tijd om gewoon zaken te gaan maximaliseren plus hard aanpakken waar het niet gebeurd. Vroeger als je brommer veel te hard liep mocht je hem ophalen op het bureau als blokje ijzer... dat kan tegenwoordig toch ook gewoon? plus kei hoge boete? Of zijn we een slap volk geworden?
Heeft in ieder geval niet lekker nagedacht over de dode hoekquote:Op donderdag 25 juli 2024 09:08 schreef deedeetee het volgende:
Mss ook een fatbike ? Hij ging iig veel te hard met alle gevolgen vandien.
Van mij mag er een lik op stuk beleid gevoerd worden. Zeker nu al die jonkjes weten dat het niet mag, en dat weten ze. En wat dat betreft geen probleem, zet zo'n ding maar voor een school. Wedden dat er die dag heel veel blijven staan en school niet verlaten... dan gaan die jongens wel lopen.quote:Op donderdag 25 juli 2024 09:34 schreef Troel het volgende:
Voglens mij krijg je eerst een waarschuwing en wordt ie daarna pas ingenomen. Ik zou denken dat je een lekkere melkkoe hebt als je wat strenger gaat controleren. Gewoon een rollerbankje in een busje en naar de scholen. Opgevoerd is meteen inleveren en een boeteDan houd je vanzelf alleen de bikes open die niet opgevoerd zijn (waar ikd an ook geen probleem mee heb). Gewoon alle dingen met een motortje er even op (dus ook de gewone elektrische fietsen en de brommers enzo
)
quote:Op dinsdag 10 september 2024 12:32 schreef Troel het volgende:
https://www.dumpert.nl/item/100102616_aac57ce3![]()
![]()
Klopt, maar de fatbikes maken het wel mogelijk. Op een gewone fiets zouden ze niet zo snel gaan en op een scooter mogen ze vaak nog niet.quote:Op woensdag 2 oktober 2024 16:53 schreef Mushanga71 het volgende:
Ik had vorige week een fatbikejosti die over het zebrapad door rood scheurde met zn makker achterop, met daarachter een elektrischesteppenterrorist die dat kunstje dacht na te doen en mij op zn pad vond (ik had groen) en keihard moest remmen. Jammer joh![]()
Vandaag 3 fatbikejosti's op 2 fatbikes op het fietpad naast me, die met een koleregang over het fietspad scheurden, vlak voor me langs de weg op wilden schieten maar mij daar aantroffen, op mn toeter hangend. Tjah, wat moet je met dit soort baggergasten?
Het zijn niet eens de fatbikes zelf maar het hersenloze tuig wat erop zit
Tis een combi van beide die het levensgevaarlijk maaktquote:Op woensdag 2 oktober 2024 18:36 schreef Troel het volgende:
[..]
Klopt, maar de fatbikes maken het wel mogelijk. Op een gewone fiets zouden ze niet zo snel gaan en op een scooter mogen ze vaak nog niet.
Klopt.quote:Op woensdag 2 oktober 2024 18:36 schreef Troel het volgende:
[..]
Klopt, maar de fatbikes maken het wel mogelijk. Op een gewone fiets zouden ze niet zo snel gaan en op een scooter mogen ze vaak nog niet.
Idd.quote:
Deden ze dat hier maar.quote:Op donderdag 10 oktober 2024 20:29 schreef maily het volgende:
https://www.ad.nl/buitenl(...)F%2Fwww.google.nl%2F
Geen halve maatregelen tegen illegale e-steps in Antwerpen. Politie knipt ze dwars doormidden
Ja idd.quote:
In welke categorie dan, want ik zie vooral figuren op zo'n ding die helemaal geen status hebben, het is niet zo dat ze primair in de garages in villawijken staan.quote:Op donderdag 10 oktober 2024 23:42 schreef mspoez het volgende:
Een fatbike hebben is een statussymbool. De vraag is of je die status moet najagen.
Vooroordeelquote:Op vrijdag 11 oktober 2024 10:27 schreef Leandra het volgende:
[..]
In welke categorie dan, want ik zie vooral figuren op zo'n ding die helemaal geen status hebben, het is niet zo dat ze primair in de garages in villawijken staan.
Van de week nog een fatbike gezien met drie jongedames eropquote:Op vrijdag 11 oktober 2024 10:41 schreef Troel het volgende:
[..]
Vooroordeel
Ik zie er vooral mensen op rijden die niet een status hebben, maar meer een bijsmaak. Het zijn ook allemaal mensen waarvan je denkt "ja, dat zijn de mensen die je erop zou verwachten".
quote:Op vrijdag 11 oktober 2024 10:27 schreef Leandra het volgende:
[..]
In welke categorie dan, want ik zie vooral figuren op zo'n ding die helemaal geen status hebben, het is niet zo dat ze primair in de garages in villawijken staan.
Meneertje heeft zich gemeld bij de politie.quote:Op donderdag 10 oktober 2024 20:54 schreef maily het volgende:
https://www.telegraaf.nl/(...)t-herkenbare-beelden
Jongen op fatbike mept vader na botsing; politie deelt (zeer) herkenbare beelden.
meestal nog een vriendje op een gewone fiets ernaast, dat dan aan de schouder van de fatbiker meegesleurd wordtquote:Op zaterdag 9 november 2024 19:09 schreef De_Pel het volgende:
No way. Gewoon verbieden onder de 16. Heb eerlijk gezegd ook wel een pittige mening over de (ouders van de) 11-jarigen die hier op volle vaart voorbijcrossen.
Hier zitten ze dan gewoon samen op 1 fatbike. Of met 2-4 man op zo’n ****stepje.quote:Op zaterdag 9 november 2024 21:01 schreef maily het volgende:
[..]
meestal nog een vriendje op een gewone fiets ernaast, dat dan aan de schouder van de fatbiker meegesleurd wordt
quote:Op maandag 11 november 2024 08:59 schreef hilliebillie het volgende:
Nu lees ik net dit, dat er een kinderfatbike op de markt komt. En een bakfietsvariant, maar zo lang die niet wordt opgevoerd is dat natuurlijk hetzelfde als een elektrische bakfiets.
https://www.ed.nl/binnenl(...)BXRmjArxvR34n56lJQHQ
Zag het vanmorgen bij RTL nieuws. Te belachelijk voor woordenquote:Op maandag 11 november 2024 08:59 schreef hilliebillie het volgende:
Nu lees ik net dit, dat er een kinderfatbike op de markt komt. En een bakfietsvariant, maar zo lang die niet wordt opgevoerd is dat natuurlijk hetzelfde als een elektrische bakfiets.
https://www.ed.nl/binnenl(...)BXRmjArxvR34n56lJQHQ
https://www.ad.nl/binnenl(...)%20jaar%20of%20ouder.quote:Op maandag 11 november 2024 13:43 schreef loveli het volgende:
Hoeveel kinderen hebben al hersenbeschadiging opgelopen door zo'n ding?
Ik denk dat de hersenbeschadiging al aanwezig was als je op zo'n ding wilt rijden.quote:Op maandag 11 november 2024 13:43 schreef loveli het volgende:
Hoeveel kinderen hebben al hersenbeschadiging opgelopen door zo'n ding?
Wat een ontzettende flauwekul. Vrijwel elke tiener zal dat wel leuk vinden, de eigen grenzen opzoeken, indruk maken, spanning, adrenaline.quote:Op maandag 11 november 2024 17:23 schreef Ridocar het volgende:
[..]
Ik denk dat de hersenbeschadiging al aanwezig was als je op zo'n ding wilt rijden.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |