abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_214324719
Mogge!

Zo fijn, als de logees er zijn en het is buiteneetweer.

Voor de vegetariër cantharellenstoof gemaakt:
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_214324806
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juli 2024 22:38 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]
Was vandaag bij een vriendin die een verbouwing had gehad. Ook nieuwe ramen en nu had ze veel beter uitzicht op haar vlinderstruik. Ze ziet nu pas hoeveel vlinders daar komen
Gaaf O+ Hier zie ik ze dit jaar ook beter omdat ze wat hoger zijn geworden.
pi_214324939
Mogguh!

Hard werken, zo’n logeerhond. En op het werk is het ook crisis. Maar vandaag vrij O+

Paddenstoelen zijn altijd goed @sigme :9

Waardeloze post zonder foto’s @Myraela :6 ;)

De tuin is hier enorm ontploft. Vorige week de voortuin/ oprit weer een beetje in model gesnoeid, gelijk weer twee aanhangers vol. :D
pi_214325054
Ik kreeg als tip The Good Doctor.
Ben nu halverwege de eerste aflevering. Wordt het beter?
Over het algemeen kan ik het wel hebben als niet alles helemaal correct is en/of een beetje over the top is, maar allemachtig…. :'
pi_214325162
quote:
7s.gif Op donderdag 18 juli 2024 09:43 schreef Candaasje het volgende:
Over het algemeen kan ik het wel hebben als niet alles helemaal correct is en/of een beetje over the top is, maar allemachtig…. :'
Geloof dat ik daar ook gestopt ben. Vond het niks
We have far more in common than that which devides us..
pi_214325474
quote:
7s.gif Op donderdag 18 juli 2024 09:32 schreef Candaasje het volgende:
Waardeloze post zonder foto’s @:Myraela :6 ;)
Haha, soms is het ook gewoon fijn om blijheid te kunnen delen. Ik denk dat de stoelen niet iedereens smaak zijn, dus niet iedereen zal hetzelfde enthousiasme delen. :D

Ik heb twee van deze bordeauxrode stoelen nieuw.

En dan heb ik dus rond de eettafel een mix van twee van deze, twee witte en twee houten stoelen. Of nouja, uiteindelijk twee van die houten, daar moet ik er nog eentje van halen.

En als ik dan toch een foto deel. Ook heel blij met de tafel. O+ Standaard is die twee meter, en dat vind ik al gewoon een prima maat. Maar hij kan uitschuiven tot 3 meter, en dat is wel echt heerlijk voor etentjes. O+
pi_214325529
Oh die tafel O+ @Myraela! Waar komt die vandaan?

Sporten was weer lekker, ik heb de na-de-vakantie-weer-beginnen-drempel denk ik achter de rug.
pi_214325562
quote:
0s.gif Op donderdag 18 juli 2024 10:30 schreef Tuindier het volgende:
Oh die tafel O+ @:Myraela! Waar komt die vandaan?

Sporten was weer lekker, ik heb de na-de-vakantie-weer-beginnen-drempel denk ik achter de rug.
Sav en Okse! Die hebben sowieso echt mooie tafels voor een best schappelijk prijs. Maar wij hebben extra geluk gehad. We hadden deze tafel al op het oog, en toen stond die gewoon in perfecte staat in de outlet van Loods 5.
pi_214326084
quote:
Ik heb alleen maar afentoe een aflevering met mijn ouders meegekeken, maar erg goed vond ik het niet.
pi_214326091
Ondertussen liggen we al ruim een uur lekker in het badje buiten te lezen O+
Zo'n beetje het eerste moment deze vakantie dat echt relaxt voelt :')
pi_214326377
quote:
7s.gif Op donderdag 18 juli 2024 09:00 schreef sigme het volgende:
Mogge!

Zo fijn, als de logees er zijn en het is buiteneetweer.
[ afbeelding ]

Voor de vegetariër cantharellenstoof gemaakt:
[ afbeelding ]
Ik mis wel een glas wijn/water op tafel.
Lekker lijkt me, die stoof :9
pi_214326417
quote:
0s.gif Op donderdag 18 juli 2024 11:14 schreef Sarabi het volgende:
Ondertussen liggen we al ruim een uur lekker in het badje buiten te lezen O+
Zo'n beetje het eerste moment deze vakantie dat echt relaxt voelt :')
Vaker iets opzoeken wat je relaxt maakt ;)
Lekker in badje!

Ik ga zo weer wat banen zwemmen.
Laatste keer, zwembad gaat dus 3 weken of zo dicht voor onderhoud. Ook het buitenbad.
Niet leuk voor alle kinderen die nu zomervakantie hebben en niet weggaan... ik snap het niet helemaal... deze timing :?
pi_214326496
Afgewezen voor PhD-plek bij m'n ouwe prof, "niet genoeg ambitie". -O-

Zometeen sollicitatiegesprek bij die bij vlindertje in de buurt. Lekkere volgorde wel zo.

Ik heb het "niet genoeg ambitie" ding nu al vaker gehoord en snap nog steeds niet echt wat ik ermee moet. Deze prof legde het uit als "te bescheiden over hoe ver je wilt gaan om problemen op te lossen" en als hij dat al vindt terwijl hij me (en hoe veel ik mijn best doe) al langer kent wat moet ik daar dan mee? Misschien ben ik idd niet gemaakt voor dit soort werk.
pi_214326594
quote:
0s.gif Op donderdag 18 juli 2024 11:50 schreef Tele6 het volgende:

Zometeen sollicitatiegesprek bij die bij vlindertje in de buurt. Lekkere volgorde wel zo.

Ik heb het "niet genoeg ambitie" ding nu al vaker gehoord en snap nog steeds niet echt wat ik ermee moet. Deze prof legde het uit als "te bescheiden over hoe ver je wilt gaan om problemen op te lossen" en als hij dat al vindt terwijl hij me (en hoe veel ik mijn best doe) al langer kent wat moet ik daar dan mee? Misschien ben ik idd niet gemaakt voor dit soort werk.
Wat kut, en wat raar om je uit te nodigen als hij je kent en dus al weet wat hij qua persoonlijkheid kan verwachten.
pi_214326835
quote:
Ik ben ook vrij snel afgehaakt. Om wat jij zegt.

quote:
0s.gif Op donderdag 18 juli 2024 10:25 schreef Myraela het volgende:

[..]
Haha, soms is het ook gewoon fijn om blijheid te kunnen delen. Ik denk dat de stoelen niet iedereens smaak zijn, dus niet iedereen zal hetzelfde enthousiasme delen. :D

Ik heb twee van deze bordeauxrode stoelen nieuw.
[ afbeelding ]

En dan heb ik dus rond de eettafel een mix van twee van deze, twee witte en twee houten stoelen. Of nouja, uiteindelijk twee van die houten, daar moet ik er nog eentje van halen.
[ afbeelding ]

En als ik dan toch een foto deel. Ook heel blij met de tafel. O+ Standaard is die twee meter, en dat vind ik al gewoon een prima maat. Maar hij kan uitschuiven tot 3 meter, en dat is wel echt heerlijk voor etentjes. O+
Barbie stoelen O+
Altijd mijn associatie bij dst type stoelen, mijn Barbie had die in haar interieurtje. Uiteraard, passend in de tijdgeest, fel oranje en paars _O-

quote:
0s.gif Op donderdag 18 juli 2024 11:50 schreef Tele6 het volgende:

Balen -O-
Voor wat het waard is: in de SC heb je momenten waarop je jezelf naar mijn idee wat te klein maakt, te zeer twijfelt (naast de diverse ‘zal me me reet roesten/ ik weet wat ik kan, zelfvertrouwen’ momenten).
Misschien laat je dat in je sollicitaties meer zien dan je zelf in de gaten hebt?
Je hebt kennis en talent, je bent niet voor niks uitgenodigd en zelfs gevraagd, misschien moet je, voor jouw gevoel, wat meer overdrijven om ook anderen te laten zien dat je de ambitie echt wel hebt. Succes vanmiddag!
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_214327052
Sollicitatiegesprek gehad ^O^
Geprobeerd zelfverzekerder over te komen. We zullen zien.
Als het goed is hoor ik volgende week of ik door ben voor een tweede ronde half augustus ^O^
pi_214327072
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juli 2024 21:32 schreef Kaatje1 het volgende:
Och hemel @:blues tegen die tijd ben je gesloopt -O-

Maaltijdboxen doe ik ook niet (meer) aan. Wel een tijdje Marley spoon gehad maar daarvan vond ik de opgewarmde dingen niet lekker en éénpersoons was er niet (nauwelijks te vinden of schreeuwend duur). Hello fresh vond ik ook niet wat. AH heeft het ook een tijd gehad maar zijn gestopt, daar was ik best blij mee.
AH heeft tegenwoordig van die verspakketten. Die zijn echt geweldig vinden wij :)
"We need to learn to set our course by the stars, not by the light of every passing ship." - Omar N. Bradley
pi_214327136
quote:
2s.gif Op donderdag 18 juli 2024 11:58 schreef LeeHarveyOswald het volgende:

[..]
Wat kut, en wat raar om je uit te nodigen als hij je kent en dus al weet wat hij qua persoonlijkheid kan verwachten.
Als je het zo bekijkt is het idd wel raar. Ik heb tijdens mijn master bijna 2 jaar met hem samengewerkt, dan weet hij toch hoe ik ben.
Het kan best zijn dat het verschil met de andere kandidaat echt maar heel klein was, en hij op zoek is gegaan naar een reden dat hij haar heeft gekozen en mij niet.
pi_214327325
Hola,

Wat raar @Tele6 hoe ver je wil gaan om problemen op te lossen. Wat moet je daar anders op zeggen dan “alles goed uitzoeken en door blijven gaan tot dat het opgelost is”. Jij bent niet iemand die zegt “ lukt het niet, laat maar waar is m’n luie stoel”.

@PdeHoog de verspakketten van picnic zijn ook prima maar da’s vaak voor 4 personen, voor maaltijd soep of lasagne (die van mij is lekkerder 😉) prima maar sommige dingen zijn niet fijn invriezen

Lekker genieten van een luie dag @Sarabi (en vaker inplannen zo’n dag)

Tafel en stoelen van @Myraela zijn heel leuk, maar vooral dat kastje op de achtergrond, zoiets hadden wij thuis ook jarenlang. Heb m ook nog op mijn kamer thuis gehad maar toen ik op kamers ging kon die niet mee en hebben m’n ouders ‘m zonder overleg weggedaan :(

Staat het recept van de stoof van @sigme hier ergens?

Spreekuur was niet enorm druk, veel vragen “ 3 weken geleden papieren opgestuurd, nog niets gehoord. En ook al is het vast gezegd nu nog een keer, dat kan wel 15 maanden duren -O-
We hebben ook een nieuwe tolk, die spreekt vloeiend engels, zo fijn
pi_214327628
Ik ga voor je duimen @Tele6

Het is ook wel herkenbaar wat je zegt. Ik kreeg de van de week de e-mail die is rondgestuurd om aan te kondigen dat ik een nieuwe collega ben, en toen ik las hoe mijn achtergrond omschreven wordt was ik er zelf van onder de indruk. Mijn nieuwe manager weet mij beter te verkopen dan ik mijzelf.
pi_214327669
Ik was alweer te laat om je succes te wensen @Tele6 - hopelijk ben je door!

Wat ik met deze info zou doen is zelf nog eens nadenken of wat Cat zegt, in dat gesprek gespeeld kan hebben. En misschien ook bedenken dat het zou kunnen zijn dat hij uit die vorige periode sommige dingen die jij wel gedaan hebt, misschien niet op die manier gezien heeft. Dus dat jij wel heel erg je best gedaan hebt, maar niet alles wat jij deed, ook voor hem op die manier zichtbaar is geweest. Want ik vermoed dat jij er niet de persoon naar bent die aan hem uitgebreid gaat vertellen wat je allemaal gedaan hebt, maar eerder gewoon al die moeite doet en dan hem het resultaat laat zien zonder jezelf schouderklopjes te geven over hoeveel werk het was. Dat zie ik bij mijn stagestudenten ook best regelmatig gebeuren, en ben ik zelf ook regelmatig tegenaan gelopen (zowel werkgerelateerd als bij het hockey vrijwilligerwerk bv): dat ik niet begrijp waarom anderen niet zien wat ik allemaal doe, maar ik zelf ook daar geen 'ruchtbaarheid' aan geef verder, waardoor het ook eigenlijk niet zo goed zichtbaar is.

En als je die dingen hebt bedacht, en je een idee hebt of dat wel of niet meegespeeld kan hebben, dan zou ik het verder laten rusten en vooral meenemen dat iemand blijkbaar wel zodanig van je onder de indruk was dat die jou heeft gevraagd te solliciteren én een fantastische brief voor je heeft geschreven. En dat je dus soms best iets meer mag voelen én laten zien hoe capabel je bent :). Je reactie nu illustreert denk ik ook wel goed wat Cat bedoelt: je twijfelt meteen of dit werk dan toch niks voor jou is, ipv dat je denkt, misschien past deze plek/begeleider dan toch niet zo bij mij. Nou snap ik die gedachte wel, hoor, ik wilde immers ook de pabo gaan doen als ik niet aangenomen zou worden :+ maar hij is wel meteen vrij negatief richting jezelf.

Voor ik bij mijn postdoc begon, heb ik bij een vrij prestigieuze gesolliciteerd waar ik net 2e werd, omdat de ander al ervaring had met precies het soort analyses dat gedaan zou moeten worden en ik niet. En daarna bij eentje die echt op mijn lijf geschreven was qua onderwerp, en waar ik echt een leuke klik en leuk gesprek had, maar waar ook net iemand anders al ervaring had met de (vrij complexe en andersoortige dan 'normaal' gebruikelijke) analyses die ze wilden gaan doen en ik niet. En ik dus ook weer net tweede werd - maar die prof had me wel zelf gebeld om dat te vertellen, omdat hij het écht heel vervelend vond en het echt heel dicht bij elkaar zat en hij het dus goed wilde uitleggen, en dat ik niet zou denken dat ik niet geschikt zou zijn oid, en dat ik absoluut heel graag weer moest solliciteren als er nog een vacature kwam keer bij ze. Vooral die laatste heb ik echt tranen met tuiten om gehuild want zo echt 100% waar ik voor stond en wat ik wilde doen. En in Utrecht wilden ze me meteen hebben en was mijn sollicitatiegesprek een 'nou je kan 1 dec beginnen en bel even met PersoonB over salaris enzo en dit is wat we gaan doen en superfijn dat je wil komen' :+ .

Dus net 2e worden hoort er soms ook bij, hoe kut het is, maar het hoeft absoluut niks te zeggen over hoe capabel je bent. Soms heeft de ander net iets wat jij niet hebt, wat het inwerken korter maakt of iets anders makkelijker maakt of zoiets en kiezen ze dat. Of is de klik net beter met iemand anders, past een ander net beter in een team. En soms ben jij diegene die dat net heeft - bij mn PhD plek was het dus juist net andersom, ik werd daar 1e en iemand anders net 2e omdat ik net iets meer ervaring ergens mee had dan zij. En twee jaar later werd zij 1e op een nieuwe plek die we hadden :)

[ Bericht 1% gewijzigd door vlindertje89 op 18-07-2024 13:57:38 ]
pi_214327758
Op naar de 2e ronde @Tele6 !

Heel jammer van de afwijzing en ook beetje meh omdat hij je kent en weet hoe je bent.
Het is nu eenmaal zo dat je nooit echt weet hoe je bij een ander overkomt in een gesprek.
Kan net in een klein zinnetje of lichaamshouding/blik zitten.
pi_214327824
Nou ja Tele6 jammer voor de prof.
De sufferd o|O
pi_214328343
Pff wilde net boodschappen gaan doen maar werd ineens heel beroerd. Thuis gebleven en morgen komt picnic :D
Voel me wel een stuk beter weer maar het borrelt enorm vanbinnen
pi_214328434
Rustig aan Kaat!

20 banen zitten er weer op. Brunch thuis en voor paar dagen boodschappen gedaan + apotheek en haringkjes gehaald en samen gegeten thuis.

Zometeen een lekker hersteldutje en daarna nog ff een broek strijken.

Gekletst op insta met nwe/oude coll en ze is HEEL erg enthousiast en heeft er zin in. :D
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')